Hockeyguru: Det var du som började slänga ut dig med en massa felaktigheter om att alla hatar Sundsvall och att alla har bymentalitet, att folk sätter stopp för företag som vill sponsra😂
{10473}: du sa att du följer detta forum rätt ofta men har alltså ingen aning om att folk här inne har skrikit efter nytänk i denna förening i bra många år.
{10473}: Du kan inte läsa eller? Jag skrev NÅGRA hatar Sundsvall och ja det finns verkligen en bymentalitet i flera uttalanden.
Återigen har jag rätt att tycka det precis som DU har rätt till din åsikt. Vi är överens om att vi inte är överens eller hur klubben ska ta nästa kliv...
Meduza: och ändå har Timrå SHLs överlägset lägsta biljettpriser. Tror snarare det handlar om att locka marginalåskådaren i Sundsvall, och att bibehålla eller till och med öka priserna. Annars kan inte Timrå vara konkurrenskraftiga på intäktssidan
Hockeyguru: Du skrev att jag hatar Sundsvall. Vilket jag störde mig på och som inte stämmer
”Det är den mentaliteten som du och flera andra har som inte kan ta Timrå till nästa nivå. Sluta vara så förbannat jävla provinsiella mot Sundsvall”
Ingen har sagt att Sundsvall har noll inflytande på Timrå IK? Vad jag sett.
”Ok… där kom bymentaliteten fram återigen samt naiviteten att Sundsvall skulle ha noll inflyttande på Timrå IK. ”
”Jag förstår att många företag inte vill sponsra Timrå när ni som bor där bygger upp en mur och stänger ute alla andra!”
Har du några belägg för detta uttal?
Du kom in och gapskrattade åt folk som inte vill ha en flytt till Sundsvall. Sånt som historia, tradition och kultur och identitet ses helt plötsligt som något negativt och bakåtsträvande? För många betyder sånt här jättemycket. För andra inte.
Är rätt övertygad att Timrå kan växa på nuvarande plats. Finns massvis med förslag i denna tråd som tagits upp som hade hjälpt till för att det ska bli verklighet.
{10473}: Man får inte glömma att Timrå är ganska nya i SHL. Organisationen är i stort sett samma som den alltid har varit. Med det sagt, så har Timrå ett gigantiskt jobb framför sig. På marknadssidan sitter samma gamla uvar som förut. Här skulle det behöva rensas och man behöver få in nya personer som driver hårdare och har mer nytänk. Arenan, innan man tar det gigantiska och ekonomiska risktagande det innebär med en ny arena i Sundsvall, så finns det 1000 saker man kan förbättra för kundupplevelsen i befintlig arena. Hur svårt kan det vara, undrar jag? Aktiviteter i pauserna, kiss-cam, dans-cam, aktiviteter ute i logerna mm mm. Men det finns ju ingen som tar tag i saker, som vågar drömma, se nytt! Det måste in nytt folk på många ställen. Det är samma gamla kompisar som tydligen har livstidskontrakt.
Men det här har man ju snackat om i många år.
Ps. Timrå J-16 spelar SM slutspel just nu mot FBK. Ds.
OlliJanne: Jo jag håller mig ändå lite öppen, det kan visa sig att Pilö blir en bra värvning. Men det känns som en del dömt ut honom rätt rejält innan han spelat en minut som sagt.
Det krävs nog inte många dåliga byten innan storsågen åker fram..
KulltorpsOlli: Timrå skulle behöva anställa en Eventansvarig som höjer arenaupplevelsen för besökarna, dvs hela arrangemanget .... det som gör skillnad för att locka marginalåskådaren. Vissa bakåtsträvare säger väl att det viktigaste är att vi spelar bra hockey och behövs inget övrigt krimskrams runtomkring men så är det inte. Den sk marginalåskådaren behöver nåt mer i upplevelsen.... inte bara hockey utan även en läcker inramning av arrangemanget. Lockar man mer publik med dessa åtgärder så blir det även bättre stämning på läktarna samt mer klirr i kassan. Men som sagt.... behövs nytt folk med nytt tänk. Räcker inte att bara veva en läcker introvideo på mediakuben.... det är hela arrangemanget från start till mål som måste bättras.
BlackBay: Dock är det viktigt att komma ihåg kärnkunderna också. Möjligt att kiss-cam och annat tingeltangel drar marginalåskådarna men vad tycker de befintliga? Glöm inte att det viktigaste för inramningen kan inte klubben ens köpa, dvs klacken. Gärna nytt tänk men man ska passa sig så man inte samtidigt "kastar ut barnet med badvattnet". Det är risken med nytt folk, att få in någon tondöv mediastrateg utan känsla...
{10473}: Jag gapskrattade åt hatet en del har mot Sundsvall.
"Du kom in och gapskrattade åt folk som inte vill ha en flytt till Sundsvall. Sånt som historia, tradition och kultur och identitet ses helt plötsligt som något negativt och bakåtsträvande? För många betyder sånt här jättemycket. För andra inte"
Den historien och kulturen har verkligen givit Timrå många SM-guld... Har vi inte kunnat mäta oss med någon av övriga storklubbar tidigare hur ska vi då kunna göra det nu?
Om det nu är så farligt med en flytt till Sundsvall så bygg en ny arena i Birsta, då kan folk från Sundsvall och Timrå ta sig dit snabbt och enkelt.
Redax 2: Att tänka nytt behöver inte vara att kasta det gamla. Men jag ser inte ngn motsats i att modernisera sig för att locka mer och ny publik. Jag skulle säga att det kommer att krävas om Timrå ska tillhöra SHL i framtiden.
Meduza: Summan av kardemumman, med den ekonomi klubben har så har vi minst en hemvändare mer än vad plånboken tillåter. Vi behöver fler yngre spelare med framtiden framför sig.
KulltorpsOlli: lag som Luleå, Rögle o Örebro gör ju uppenbarligen nåt rätt med tanke på den höga beläggningsgrad av publik de har på matcherna nuförtiden..... trots att spelet inte alla gånger varit på topp.
KulltorpsOlli: Givetvis ska man inte bara sitta still i båten och göra samma som man alltid gjort men ej heller hoppa på alla nya trender bara för att andra gör det... En avvägning där allt nytt måste ge mervärde utan att det befintliga påverkas negativt. Vad fungerar bra och vad fungerar mindre bra? Som räknenisse så vill jag ha business case på allt. Hur mycket kommer det kosta och vad ger det på sista raden? Om vi ska göra investeringar som är kostsamma så är de ointressanta om det inte ger ett positivt resultat i slutändan, detta även om vi lockat 1.000 marginalåskådare...
En bra början är en rejäl analys. Vad är det som gör att folk inte går på matcherna? Är det privatekonomin, att det är skönare sitta hemma i TV-soffan eller att parkeringen är usel? För långt att åka till en arena som ligger avigt till? Vad skulle krävas för att man skulle gå? Billigare biljetter, bättre kringarrangemang eller något annat? När klubben väl vet det så kan man göra en åtgärdsplan, och så är det dags att börja räkna...
BlackBay: Grejen är ju att vi har en anställd för just det, Malin Vikström. "Min roll är att bidra till att bland annat utveckla publikupplevelsen för våra supportrar och besökare. Vi har en fantastisk arena mitt i vår kommun som vi vill utveckla till att bli en självklar mötesplats för alla" sades när hon anställdes för 1 år sedan. Jag har iallafall inte märkt någon skillnad alls på själva "eventet" i år jämfört med tidigare. Och det är ju samma som med de som jobbar med kommunikationen, nu har vi två stycken heltidsanställda men det är samma trötta innehåll som kommer ut. Litet uppsving på youtube-kanalen men det är det enda. Vad fan gör folket på kansliet på dagarna?
Meduza: Ska man sänka priserna ännu mer när man redan har lägst priser? Känns ju inte som att prissättningen är den primära drivaren, isf borde vi väl ha fullsatt varje match i dagsläget?
Nisse på Mon or: Fast dom har slutspelet bästa målvakt FBk Lindbom Leagasy håller inte måttet .. Enligt Mitell klart man håller med som experten man är eller har jag fel för en gångs skull...
Nisse på Mon or: lugn nu.. Skillnade var ju att Regler steppade upp inför slutspelet och blir bara bättre och bättre. Timrå steppade ner och verkade vara mentalt inställd på semester..egentligen de sista 10 matcherna.
bar mofftak: Vet inte, men har väl låtit på typ Expressen och sådär att licensen inte är i fara, men att vi inte har nån vidare spelarbudget att röra oss med.
Så mycket rykten så här års. Hanzl var ju 100% klar för nån vecka sen etc.
Men man skulle ju inte vara förvånad om det kommer fram att vi har röda siffror. Det går aldrig att slappna av som Tinråit.
Nisse på Mon or: Alltså han äger företag och sponsrar Brynäs inte Timrå. Dom har ändå koll pa saker och har kontakt med alla andra. Han sa det till mig idag liksom att Timrå måste hitta dom pengarna föratt stanna kvar.
{9829}: Det finns ett kontrollår, men det skulle "gud förbjude" enligt Backlund inte behövas. Fattas det 3 miljoner, fast man inte budgeterat med slutspel, då är väl skandalen nära. Då förstår man att spelarbudgeten för nästa säsong blir mager. Borde resas avgångskrav mot stytelaen i.s.f.
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer