Dessa förbanna... turneringar, kan man neka å vara med fortsättningsvis tro? Svårt att förstå vem som kan bry sig om denna dynga. Förhoppningsvis så ska vi slåss för att gå långt till våren men då kanske vi nu ännu har en skada på en viktig spelare.
TIK_TIK: De är ju så ointressanta att det är närmast omöjligt att få nån info annat än resultatet nu så här i anslutning till matchen. Står inget i AB om matchen och endast några rader i XP. Men förhoppningsvis är det ingen större fara med Hållander annat än att han kanske bara klev av i förtid och behöver vila några dagar
BaraTikare: Varför skulle det inte kunna göra det? Menar du att det alltså per automatik är en skelettskada? Är väl närmast troligare att det är en mjukdelsskada
BaraTikare: Beror ju helt på vart det tar.(Ingen aning i Hållanders fall) I en sån här tunering tar man ju det säkra före det osäkra. Speciellt med respekt mot de alla klubbar som betalar spelarnas löner.
Ett skott på foten kan ju ge blödning som man absolut kan bryta en match för, men som inte alls behöver betyda att spelaren blir borta en längre tid.
Meen med Timrås vanliga tur så är det väl skott på handled och bruten handled. Och rehab några månader. Vi fick Kapanen men tappade SHLs bästa vinge. Knappt spelbara odds när.man tänker på det. 🤷
Nisse på Mon or: Haha, tur man inte är särskilt fotbollsintresserad överlag och framförallt inte så insatt i Giffers. Där snackar vi en klubb i förfall.
Jippie, dom klarade kontraktet! Fira loss nu!.. Nej just ja fira att man skall spela negativa kvalmatcher var det ju visst. 🤷
Chrille: Helst vart fjärde… Intresset är så jäkla lågt när det spelas varenda år. Tycker det dessutom skulle vara mer av värde att vinna om det skulle vara en turnering som var mer sällsynt
tjobba: Antingen så är tryckfelsnisse framme och härjar (som på typ vartannat inlägg) eller så är vi alla förda bakom ljuset.
Hela texten är ju felskriven. "I Oliver Kapanens första match tillbaka passar vi på att hylla en av säsongens största genom alla tider". Antingen så har jag fått en stroke eller så har dom anlitat klass 3B att skriva texten.
tjobba: Jo han ska ju spela mot HV. Vore inte första gången tryckfelsnisse varit i farten igen. Tycker det är pinsamt mycket slarvfel från Timrås officiella kanaler. Även om det har blivit bättre senaste 2-3 åren.
Kapanen och Näkyvä in i laget och signalerna från klubben är tydlig: vi går för topp6! Följ med oss och stötta grabbarna på plats i November: 500kr per resa eller 600kr om du åker på bägge. Allt inklusive matchbiljett. Anmäl er här: forms.gle/Pz6DgoDNcWVoQcQf8
Kom bara att tänka på en sak, angående värvningen av Näkyvä: Att vissa av oss var lite skeptisk när ett sådant namn började diskuteras är kanske inte så konstigt. Kommer ni ihåg säsongen 08/09, när vi satt och väntade på en ny förstecenter och fick in Håkan Bogg? Efter den kallduschen har jag lärt mig att aldrig förvänta mig för mycket.
Cobbel: Tom Wandell. Stod för 41 p (15+26) säsongen 2008/09. Men vi hade även Mika Pyörälä den säsongen som med sina 43 p (21+) var något vassare än Wandell.
Herminator: Så skönt att se Kapanen i Timrådress igen idag och även Näkyvä. Nu har vi alla som älskar Timrå IK och ishockey något att se fram emot och drömma om. För det måste man få göra eller hur 😎
Vi har ökat publiksnittet med 211 personer om man jämför med förra året, mycket bra. Säger vi att en biljett i snitt landar på runt 200kr så har vi bara på den ökningen dragit in 600k extra på våra 7 första hemmamatcher. Alla till ladan som sagt!
Villervalla: Ja och ST:s källa är följande: "Enligt ordförande Lars Backlund får han sparken." Om det är så att Backlund sagt detta till ST så är det riktigt oproffesionellt från Backlunds sida kan jag tycka. Det behöver man inte lägga ... | Läs mer