FrOllik: Haha. la precis in en profilbild för första gången sedan 2008. Gick på Manderville och tänkte ta den bild som du har, ändrade mig och valde en annan i sista stund!! :D
BlackBay: Ja, där är jag enig med dig. Jag var ju en av dem som lovordade Jokinen kopplat till hur han pratade om ledarskap inför säsongen och i ett flertal intervjuer i början av säsongen med.
Men nånstans smakar ändå TS bättre, han har ju trots allt vunnit guld både som spelare och tränare. På pappret så vet han ju vad som gäller både ur spelaren och tränarens synvinkel för att laget ska komma ihop sig.
Tom Topp: när TS valde att lämna Schweiz så meddelade han klubben i januari. När han lämnade Nybro så meddelade han klubben och truppen i februari och när han fick sparken av HV så sa han så här ” Det handlar inte om mig som person, men är man i den här världen måste man klara av att fronta ett sånt beslut.” och ” men för min del hade det varit bättre om beslutet fattats i går så de hade kunnat stå där med den nya konstellationen på träningen i dag.”
Ärlighet och integritet verkar vara starka ledord hos Tommy. Inte ”fronta” som Olli gjorde med svansen mellan benen hemma i finland.
Stridhsyxa: jag vet inte vad som är sant eller inte om Jokinen. Men att han sa upp sig och sedan drog som en avlöning hem till Finland räcker för mig. Plus att han hade nytt jobb klart redan! Ryggradslöst beteende enligt mig! Sedan så vet vi ju inte om TS är rätt tränare för Timrå, men eftersom Nubben har jobbat ihop med karln så får vi lita på honom!
Tom Topp: inga exitsamtal eller vad det heter brydde han sig om heller läste jag. Sket i allt tydligen när han bestämde sig. Kunde ha gjort ett avslut med spelarna åtminstone
Tom Topp: Ja men det bekräftar samtidigt att relationen spelarna-Olli var helt rökt. Det här var så här i efterhand enda möjliga utgången. Att vår ersättare, vilket hängde på att Nubben hörde av sig med några timmar tillgodo utan en aning om att det var så, blev TS kan man ju hoppas visa sig vara väldigt lyckosamt