1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597581 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Hank: Da'n såt'en igen YEEEEEZZZZZ 🇱🇸🇱🇸🇸🇪🇸🇪🇸🇪

JonteD: Nylander på det här så kan det bli bra men håller fast vid Ullmark som borde varit första målvakt. Tycker även Huss borde platsat som materialare och hela den biten

Hank: Saaaatttaannnaaa!!!!!!!!!😈😈

JonteD: byyyyt mååååålvaaaakt!!!1

Nu börjar vm
kanada e tunga
sverige för mesiga
swe vs.tjeck, bye bye

Juel är bättre än Markström. Samuelsson är bättre än Halam. Starköl ät bättre än folköl. Timrå är bättre än m0d0.

Sanyet: Framförallt. Inez är bättre än mamma mia

roger_sundsvall: Nää de tycker jag inte att Sverige är men ett byte av målis skulle göra skillnad plus att vi får in Nylander o de syns att Mika e borta!!😎🇸🇪

Sanyet: Det kommer utlysas en nationell helgdag om du nån gång skulle skriva ett inlägg som inte handlar om MoDo.

DrCox: Eller som om JFK skulle skriva ett inlägg som inte handlade om domarna. Eller förresten glöm det. Det skulle aldrig hända

DrCox: Om man skriver ngt om Modo i er bok får man ju på käften hela tiden även om man e positiv!!🤬
Från vissa men inte alla!!!🇱🇸

2-5 👎

DrCox: think Pink think m0d0

roger_sundsvall: Nate the great . Tjeckien på torsdag

roger_sundsvall: Kanada lite bättre och smartare på de avgörande sakerna i spelet och det gör stor skillnad på den här nivån.

Rip Kirby: Jaja nya tag så knäcker vi Tjeckien i nästa match o då hoppas vi att Mika e frisk o Nylander e på plats då jävlar snackar vi power!!🇸🇪🇸🇪🇱🇸

Rip Kirby: Syns att Kanada har bättre spetsspelare än Sverige.

Peja: Meeen om Mika varit med o Nylander varit med då..........!!!!!🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇱🇸

Rip Kirby:
"Timrå är först ut i Sverige med att få det här forsknings- och evidensbaserade träningsupplägget."

Mumma! In med en forsknings- och evidensbaserad psykolog på det.

JonteD: Du är alltid välkommen till MoDo, JonteD! Vi hade det ju trevligt på Allstar! Kanske för att vi är ur-Jämtar och galningar båda två. Tack för drycken du bjöd på hur som helst!

Pinaceae: Kan vi inte värva en evidendsbaserad målskytt och en evidensbaserad 30 min back också 😉

Timrå helsvenskt men ska vi gissa att LHCs sportchef säger "hold my beer" när han ser att HV har mer utländska importspelare?

Utländska spelare i SHL 2025/26
HV71: 10

Malmö: 8

Örebro: 8

Växjö: 7

Linköping: 7

Leksand: 6

Brynäs: 4

Frölunda: 4

Färjestad: 4

Djurgården: 3

Rögle: 3

Skellefteå: 2

Luleå: 2*

Timrå: 0

JanneH: jag tycker att det är tråkigt och en nackdel för svensk hockeys utveckling med så många legoknektar. Borde det inte kunna vara en gräns på fyra i varje lag, så junisar kan komma upp och få spela istället? Men nu sticker dom till andra sidan Atlanten istället så fort dom får chansen!

Tom Topp: Håller helt med. Jag kan inte se att detta kan gynna svensk ishockeys framtid.

JonteD: Nylander sägs vara klar för VM kvartsfinalen nu mot Tjeckien imorgon Ska komma in som en frälsare 2:a i NHLs poängliga. Mika Z lär vara tillbaka också. Regerande mästarna Tjeckien blir ingen lätt match trots hemmaplan. De har bara förlorat en match i detta VM och det var mot USA.

Tom Topp: var det inte någon lag som satte stopp för det? EU? Vi hade ju en gräns på 2st förut. Utlänningar blev väl diskriminerande eller något.

KniveN: I EU är det fri rörlighet på arbete, Norge och Sverige har det också. Så i princip kan du ha ett lag som består av EU-medborgare och Norrmän.

Edit. Hittade detta från 2012.

Förbundet slopar regeln om icke EU-spelare
Från och med nästa säsong kommer klubbarna i Elitserien att få använda ett fritt antal icke EU-spelare i stället för enbart två stycken som i dagsläget.

Villervalla: Fria rörligheten inom EU går det inte att göra något åt. Men dom här trötta transatlanterna borde minimeras.

Zäta75: Märkligt hur ett starkt Tjeckien inte lyckas komma bättre än 3a i en så svag grupp. Schweiz blir alltså gruppsegrare och Usa 2a. Känns som att förlusten mot Kanada igår kan bli dyrköpt, då vi får svårast tänkbara motstånd i kvarten. Tar vi oss vidare från den då tror jag det kan bära långt men skulle inte förvåna om vi åker ut efter straffar

Smörgåsen : Ja vi kan agree to disagree om en hel del tror jag.
Att Strömberg är likvärdig med Koivisto håller jag inte med om, jag håller honom högst av de tre finnarna som vi hade.

Om vi tittar på statistiken så finns inte heller något där som stödjer att Strömberg vore bättre än Kovisto.

Så i min bok:
Koivisto --> Strömberg är ett tapp
Eronen --> Sundin är ett tapp
Näkyvä --> Hardegård är en förstärkning

På totalen har vi inte stärkt upp är min summering. Men the proof is in the pudding och jag ser gärna att jag har fel!
Uppladdat:

500x0-skarmbild-2025-05-21-141358.png

Patrick Polly: Kul med olika sätt att se på det. Men tycker jämförelsen Eronen - Sundin blir fel. Eronen var vår bäst betalde och värvad som 1a back, han bör då jämföras med spelaren (Hardegård) som ska ersätta honom, vilket i min värld blir Hardegård, bäst betald och värvad som 1a back.

Smörgåsen : Men om vi nu ska jämföra Eronen - Sundin tror ändå att det blir ett uppköp över tid. Sundin kostar hälften så lite dessutom.

Patrick Polly: Statistik som plus minus ger jag inte mycket för egentligen. Hade varit mer intressant med underliggande siffror och dylikt. 15 matcher är väl kanske inte det bästa underlaget att jobba med dock.

Smörgåsen : Över tid så kan det bli bättre med Sundin absolut, men det är inte bättre denna säsong.

« · 2883123