jk: Spelar nog faan ingen roll om det är Ignatjew, Myrenberg eller nån inlånad mv från Vita Hästen som står. De lär göra sitt livs match i kväll. Timrå lär slå rekordet i antal skott på mål men målisen kanske släpper max en kasse samtidigt som de flippar in två höstlöv från blå, bakom JJ. Till JJs försvar så lär ju ett av höstlövsmålen studsa på 3 Timråspelare först
Montén Python: Ja ladd fö fullt i hemmabaren mä Vhsen å godrikka 🥳🥳🥳 Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🍹🍹🍹 Vi VINN ikväll å Hockeysnack firar satan 💪💪💪🏒🥅🏒🥅🏒🥅 HALLELUJA 🙏🙏🙏
"– Ungefär varannan vecka sätter vi oss och pratar, Bojjan och jag. Jag tycker att Timrå är skyldiga att visa honom det också, att prata med honom så att han inte känner sig bortglömd på något sätt. Jag tycker att vi har en jättebra dialog, sa ”Nubben” i november.
En dialog som fortsatt.
– Ja, exakt. Det fortgår, och så får vi ser var det hamnar någonstans, säger Boyce.
Vad vill du själv?
– Man vill ju spela hockey, vi får se vad det blir.
Hur är den ovissheten, att inte veta hur det blir nästa säsong?
– Det ingår i den här branschen. Man får fokusera på nu, men nu är man tyvärr inte spelbar så man kan inte hjälpa till. Man får försöka hjälpa till på sidan och jag siktar på att det ska kunna bli en rolig vår. Det är det som är fokuset nu."
– Man vill ju spela hockey, vi får se vad det blir.”
Vill han verkligen det? Egentligen. Konstiga val av förlängningar från honom senaste säsongerna isf. Han är liksom fastlimmad som 13e, även på förhand.
Men fortsätter vi på samma taktik som senast med att bli av med poängspelarna och ersätta med 3/4e spelare så kanske Boyce går in i en topproll snart. Nubben bygger lag för Boyce.
Stridhsyxa: fattar inte att han inte lirar i Östersund, Hudik, Sundsvall eller nåt annat närliggande lag och får en större roll i en liga på mer lagom nivå.
Hartmann är ett skämt till spelare. Han kan se sig i spegeln och rätta till sig i 2-3 matcher sen försvinner disciplinen ut genom fönstret igen. Hoppet att han skulle bli något försvann för flera säsonger sedan. Men i Timrå är han gjuten. Så jävla pinsamt.
Forsmark är ett skämt till spelare. Bryr han sig ens 5% om ishockey? Hela hans utstrålning är bara sur grädde. Skallen hänger, ögonen hänger, kroppen släpar. Vet inte vad närkamp är.
Inte 1 år, inte 2 år utan han fick TRE jävla år precis nyss. Bara jag ser Forsmark så påminns jag om allt fel som Timrå gör och står för. Jag anser att den förlängningen pissar på oss supportrar. Vi är inte dumma i huvudet.
Timrå publicerade precis ett brev från klubbchefen. Jag tvivlar inte på hennes förmåga till att uträtta saker, men det är anmärkningsvärt, diplomatiskt uttryckt, att inte ens nämna de sportsliga resultaten senaste tiden, och det allmänna läget som rör vårt A-lag, och hur vi ska ta oss till en bättre framtid.
Nej, istället tyckte hon att det var viktigare att nämna att vi ska få en ny vägg i arenan, ”Våra hjältars vägg”! Är säkert en fin vägg, men hur i helvete bryr sig NÅGON om en vägg just nu?!
Fingertoppskänsla verkar inte existera i den här föreningen.
Modano: för 6 veckor sedan. Avdelning, jag såg det komma.
”#2959423 · Stridhsyxa · 2025-12-28 21:21 steveroper: det trodde jag också. Att andra lag var sämre än oss men såg Leksand idag och vi hade aldrig vunnit en 7 matchserie mot dom. Stänger mittzon och jagar, vi hade gått i fällan miljoner gånger.
Det börjar hotas med kval nu. Vi har en trupp som har potentialen att förlora tio raka, vissa med oflyt och vissa där vi helt enkelt bara är sämre.
Det kan gå riktigt fort nu. Speciellt när vi satt hela hösten på en otroligt hög häst. Här kommer kontrasterna att spöka.”
jhnd91: alla våra klubbchefer senaste tiden ser ut som tappade kommunpolitiker helt utan kompetens förutom att kunna hålla med och rätta in sig i ledet. Vi har bara ja-sägare utan egen tankeverksamhet. Spyr på klubben just nu.
Ta bort Karlunden från boxplay nu om vi ska ha nån chans. Låt Marklund sköta om det igen. Han kan jobba digitalt hemifrån under sin rehab.
Bara blotta tanken att karlunden eller vad han nu heter kan ta över Timrå nästa år får mig att vilja avgå från mitt supporterskap. Vårt boxplay igår var otroligt uselt.
Tänkte på det igår, Tommy stod still och manade inte på en enda gång i båset under matchen, den enda som drev på var Pelle Hallin.
Att inte Tommy tog en time out för att skaka liv i spelarna igår var otroligt att se, så handlingsförlamat. Jag vill att han avgår om de förlorar mot Leksand. Vi kan inte stå och se på att vi rasar mot ett kval utan att göra nånting.
jhnd91: ja timingen är ju inte direkt Timrå iks signum... Kom ihåg när man valde att bråka med sina egna fans förra året .. Var något om att spelare helt plötsligt inte fick sjunga vi hatar modo.. Sin största konkurrent i serien just då . Nä man skulle absolut ta spelare och fans i örat.
Väggen blir säkert toppen men en jätteliten grej för klubbens steg frammåt egentligen..Det är knappast vad man bör prioritera ut i kommunikation just nu när kvalet närmare sig.
FrOllik: Upprepar. Ja Tommy Samuelsson måste avgå om det blir förlust mot Leksand imorgon. Annars är det totalkatastrof! Karlunden måste även bort omgående. Vad har han bidragit med?? Inget. Almtuna i botten av allsvenskan är det den måttstocken vi har då är det illa. Får inga bra vibbar av honom. Marklund bättre då men vi behöver hitta bättre ledare på sikt med mer energi och driv som passar Timrå bättre.
Jag ser en förlust framför mig mot Leksand och att man sitter nöjda och inget gör. Spyr om det blir så och mitt hockeyintresse urvattnas rejält för Timrå IK. Agerar inte Timrå vid förlust mot Leksand kommer jag att skriva ett brev till styrelsen mfl och kräva avgång för Samuelsson.
jhnd91: Katastrof! Allt i vår klubb är påväg utför. Samtliga anställda i klubben gör ett utomordentligt dåligt jobb. Borde vara någon form av rekord på dålig taktkänsla inom klubben. Misslyckandet på kansliet är nästan lika stort som det sportsliga misslyckandet. Vet klubbchefen att det är en idrottsklubb hon företräder? Fortfarande galet irriterad på A-Sälg också som misslyckats med bortastå 14 gånger, otajmade utskick till medlemmar och misslyckade inlägg här på hockeysnack. Sen har vi herr Edin också, som inte heller har någon som helst aning om att det är en elitklubb han företräder. Kommer han gå med sin kamera och försöka vara rolig även i hockeyettan? Provocerande dålig styrelse. De enda som kommer undan denna säsong är Timrå konståkning som faktiskt bjuder på god fartfylld skridskoåkning på hemmamatcherna.
jhnd91: Vad förväntar du dig? En klubbchefs uppgift är ju inte att gå ut och kommentera resultaten utan säkerställa långsiktig stabilitet. Vilket hon också gör.
Jag håller med om att väggen kändes lite malplacerad, resten lät bra om än oprecist. Hon vill säkerligen signalerar att det händer saker bakom kulisserna.
Om någon ska uttala sig om resultaten eller agera på dem så är de sportchefen som är direkt ansvarig för det.
Nyhetsdagen på TV4. Reportern Petra Bergman visar på ett korrekt isvett med hjälp av bl.a ispik och isdubbar. Det allra vackraste i reportaget är ändå hennes knallröda bakvända mössa med Timrå IK Red Eagles-loggan på. Högsta klass rakt igenom!
Tallnäs: alltså nu börjar ja fan ledsna på mängden skit. nånstans får man väl försöka hålla nån slags nivå mellan feedback/kritik o att bara kasta bajs ?
-ja tycker herrlaget också blixtrat till ibland även om man just nu är jävligt less. u20 gör väl inte bort sig o merch säljer tydligen jävligt bra. damlaget lämnar nog mer att önska.
Oavsett vad en klubbchefs uppgift är, och inte är, så förväntar jag mig betydligt mer taktkänsla när laget presterar så otroligt under alla nivåer som är okej, än en artikel om en jävla vägg i alla fall.
Du har helt rätt i sak, men här handlar det om att hela klubben drar åt samma håll. Så med andra ord, när spelet ser ut som digerdöden, avstå gärna från vägg-nyheter. Hon är trots allt klubbchef för en hockeyförening, och oavsett uppdrag kommer hon alltid behöva ta de sportsliga resultaten i beaktning.
SKRIDSKOSKENAN: Jag kan backa från att kanske inte allt är på väg utför eftersom jag egentligen inte har någon aning utan bara är frustrerad. Jag backar direkt från mitt uttalande i affekt.
Det jag känner är en frustration över att föreningen genomsyras av "tillräckligt bra".
Alla i föreningen gör säkert det som förväntas av varje person, men kan vi inte ställa högra krav än så? Kan vi inte ställa krav på att personer ska utvecklas? Har varje person en målbild över hur hen blir bättre? Är det bara tillräckligt bra som gäller i Timrå IK, eller kan vi inte ställa högre krav?
Jag har en känsla av att det inte är mycket som utvärderas under säsong, utan det finns mer "långsiktiga planer" som förutsätter att Timrå klarar sig kvar i SHL.
Jag vill ha högre krav på organisationen än bara lite klapp på axeln och bra jobbat.
Skapa en målbild där varje person ska sträva efter att bli bättre på sin uppgift, inte tillräckligt bra.
Vi har satt oss själva i en pissig situation och det värsta är att det går inte ens att gnälla på spelarna för dom gör faktiskt i de flesta fallen precis vad dom ska utifrån vilka spelare dom är, åtminstone i mina ögon men jag tror också i flera andras sett till snacket inför säsongen. Emil P och Dahlén är på väg mot personbästa i SHL-sammanhang, lägg därtill en Genborg som slagit igenom på seniornivå lägg dessa tre fakta i ena vågskålen så kan vi räkna upp de som tydligt underpresterar i den andra:
HEIKKINEN, taktar mot 20 poäng, där hade i alla fall jag räknat med minst 10p till. HARDEGÅRD, har inte blivit den där härföraren som vi nog hade hoppats på och presterar under vad han har betalt för, taktar nu mot 19 poäng vilket är 4 poäng sämre än vad Forsmark hade ifjol när han var vår poängbästa back. PÄÄJÄRVI går kanske att nämna i det här sammanhanget, han har definitivt underpresterat defensivt, ifjol var han verkligen vår trygghet i BP bland annat men i år finns varken det eller något annat kvar. Poängmässigt hade man såklart väntat sig lite mer men samtidigt inte SÅ mycket mer, men visst säg 5 till 7 poäng till hade man velat se från honom.
Med dessa två vågskålar så tycker jag att dom tar liksom ut varandra, succéerna är lika många som flopparna, Hartmann, Lilja, Westfält, Walli och övriga spelare gör liksom vad iaf jag förväntar mig av dom. Man måste vara Nubben om man ska tro att t ex Hartmann någonsin blir Djurgårdskval-bra igen, det kommer inte att ske. Han är en habil SHL-forward som kan vara nånstans i en andra-/tredjekedja. Liknande saker går att säga om de övriga.
Så när vi riktar kritiken tycker jag den bör riktas åt rätt håll: Nubben, Kimmo, i viss mån Jokinen och eventuellt om Zäta/spelarrådet varit med, allt är ju mycket oklart för oss utomstående. Men spelarna dom presterar som det går att vänta sig, tycker jag.
Tallnäs: fan du skulle ha stått vid det förra inlägget. Jag har suttit hela eftermiddagen och roat mig med att fundera på om du drev med oss andra negativa eller om du körde en Modano rakt upp i kryllan. Det var det sistnämnda alltså
vi LÖSER det här utan Hartmann, Forsmark på läktaren och Pääjärvi som extra.
9 poäng ner till kvalserien kolla vårat spelschema jämfört med dem under oss + pauserna mellan. Vore sinnesjukt om vi tappade detta, nej tänker inte jinxa, ... | Läs mer