1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605664 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: vart har du snappat upp det?

Söderöver: Han tar över efter Hallam vet dock inte när men det är klart sedan länge

tror det är efter vm men är inte säker

mattias - 74: ja det är väl sagt att han ska leda 3kr över vm med…

Jag kan köpa att det inte kommer hinna sättas något nytt ledarskap inför VM ändå men signalerna till spelare och nationen kring vad man väntar sig av sina idrottsmän och ledare kan ju visa något med.

Nystart och nytänk behövs iaf.

Det är kul att allt fler gamla hockeymässiga ”bananrepubliker” blir starkare och starkare i turneringarna men det medför också krav på att spelare dyker upp redo att bidra och då vill det fan till att ledare är tydliga och påslagna.

Sam har ju misslyckats hela vägen eller överlevt med ”bare minimum” som bäst…

Sam är inte den enda som måste se sig noga i spegeln. Svensk ishockey måste hänga med i tiden och ge förutsättningar för det här att med landslag att funka.

EHT har Sam lyckats med men där har han ju tid att sätta saker under åren.

Svensk hockey behöver förbereda spelare bättre för att kunna trycka på play när turneringar startar…

Helt ärligt om jag inte hade hållt på Timrå IK fy fan vad jag hade stört mig på Elias Pettersson. Nu hoppas man ju att det ska gå bra för han, att han ska komma dit han varför några år sedan.

Men jävlar vad han känns loj, pojken ser ju nästan deprimerad ut. Man får ju känslan av att han inte tycker det är så roligt med hockey för tillfället.

Hypocrisy: EP14 och EP40 vs Anton Lundmark i kroppsspråkstävling…

Signaler är viktiga för publik.

Hypocrisy: Vem vet, kan ju vara så att han hade drömmen att vara NHL-spelare och kanske inte drömde högre än så men jag tänker också att något är ruttet i Vancouver...

OK att Jonte inte hade alla egenskaper för NHL men hanteringen av han med flera andra talanger verkar ju vara sämre än många andra lag där borta.

Lägg även till att dom tappar den mest lovande amerikanska backen på årtionden och många lovande spelare gör 1-3 bra säsonger för att sen plana ut helt.

Söderöver: Ja det är som natt och dag. Även om det går tungt kan man ju göra nåt oväntat, t ex fullfölja en tackling och trycka till en motståndare och visa att man är på hugget. Nu glider han bara runt och försöker se skön ut..

Angående Tre kronor så har man känt noll för denna upplaga. Vet inte vad det är men det saknas spets och hjärta. Våra så kallade stjärnor är inga stjärnor längre. Vi har knappt några världsspelare offensivt, Erik Karlsson är inte den han en gång var. EP, Mika, Lill-nyllet etc. Eller så är det Hallams hockey som gör det. Tål inte hans uppsyn överlag.

Sedan måste man ju säga att hockeyn som spelats under OS på denna mini-rink inte direkt bidrar till bra hockey. Finns det någon kvadratmeter som det inte är en spelare på? Övrig is tas upp av målvaktsskydden.Går det att göra mål på annat sätt en en turlig styrning framför målvakt?

Nä, hockey-VM är fan roligare o bättre.

Tillbaka till den riktiga ångesten i kväll, Örebro, HV och Linköping har alla relativt tuffa matcher i kväll, skulle sitta extra fint med 3 poäng i dag

FuLL fart I hemmabaren å Percy Påga komm tä EON ikväll...
Vi svårt fan mä dom...
Lyssna på musik å dä rinn lätt fan ida rabbuslingar 🥳🥳🥳
Int än Strup vill ja se torr ida..
Flarran tä mun...SKÅL PÅ RE 🎉🎉🎉
TIMRÅ IK I nöd å lust i vått å torrt ALLTID 💪💪💪
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-screenshot20260219073146spotify.jpg

Jadu: Jag tror det kommer vara bra tryck i klacken idag, vi vinner nog 2-1

The great one: Helt OK match igår ändå men några saker stör mig:
1. Fy faan vad osynlig Nylander var
2. Blev Rasmus Dahlin skadad i slutet på 3:e - om inte, varför i helvete spelar han inte i OT?
3. Varför bjuder svenska lag på så jävla mkt is i egen zon? Detta blev extra tydligt i 3 mot 3, där USA pressar oss när vi är i deras zon medan vi ligger flera meter från dem och bjuder på fri gata rakt in mot Markström

Intressant, enligt underliggande statistik skulle vi haft 69 poäng och legat 5:a Vi gör mycket rätt i spelet men får inte den utdelning vi borde.

Marodören: Hur ser tabellen ut enligt Expressen.

Charliejfz: Så borde tabellen se ut – utifrån siffrorna:
1. Frölunda
2. Luleå
3. Skellefteå
4. Rögle
5. Timrå
6. Växjö
7. Brynäs
8. Färjestad
9. Malmö
10. Linköping
11. Örebro
12. Djurgården
13. Leksand
14. HV71

"10. Timrå, 57p

Förväntad poäng: 69,2

Förväntad tabellplacering: 5

Timrå är ett av lagen som borde ha betydligt fler poäng än vad de har.

Över tolv fler, faktiskt.

Siffrorna tyder på ett lag som gör mycket rätt i spelet – men som inte alltid får utdelning. xG-diffen ligger nära noll, vilket pekar på många jämna matcher.

Problemet är snarare vad som händer i de avgörande lägena. Timrå har haft en tendens att förlora matcher där prestationerna egentligen räckt till poäng, vilket också speglas i den stora skillnaden mellan faktisk och förväntad poäng.
Sett till spelet är det här inget bottenlag, men de behöver bli effektivare.

Timrå lär inte blandas i kvalstriden på allvar – åtminstone inte om prestationerna fortsätter se ut så här."

Marodören: "Ta betalt" har man hört den förut? 🤪

Marodören: Hade Pääjärvi gjort sina 7 mål och Wedin inte skadat sig så hade vi haft en 5:e placering. Nä, skämt åsido. Visst, försvarsspelet med BP har blivit svagare. Höstlöv släpps in titt som tätt. Men främst ser man att det tränas för lite på anfallsspel tycker jag. Eller, dom tränar säkert jättemycket på det, bara det att allt är så förutsägbart.

Kul ändå att det verkar bli kedjorna på träningen sist. Tycker Lander varit väldigt bra i år så riktigt spännande med Emil och Wedda på kanterna där.

Rip Kirby: Malmö 9:a och DIF 12:a. Intressant att se hur lagen presterar i relation till statistiken. Malmö har fått rätt på spelet denna säsong och tror Stockholmspubliken har burit Djurgården.

JanneH: Tjänstefel att spela Landeskog i OT. Sveriges långsammaste forward ska inte spela 3vs3. Överhuvud taget tycker jag han fick för mkt speltid igår.

Patrick Polly: Håller med

Sakic: Det tragiska är att det avgör matchen. När han kom in tänkte jag, fan nu torskar vi.

Han gjorde ingen bra match men fick ändå väldigt mkt speltid. Forsberg var ju iskall som drällde med pucken och inte vågade ta ett skott. Jag tyckte EP var bättre och hade hellre sett honom få spela i stället för Landeskog i tredje. EP gjorde ett jättejobb defensivt men hade ju med sig Forsberg och Rakell som var under isen och fick inte mkt betalt för det.

Bratt var ju hetast igår tillsammans med Eriksson Ek, Raymond och Zibanejad.
De tillsammans med Kempe, Nylander, 65 och Dahlin hade kunnat köra OT ensamma.

Patrick Polly: Det där brukar jag hävda med vår käre Lander. Kommer aldrig förstå varför han ska spela 3vs3. 30-35% att det slår väl ut.

Uppladdnin rabbuslingar båtten upp 🥳🥳🥳
VI VINN IKVÄLL 💪💪💪
HALLELUJA 🙏🙏🙏

Patrick Polly: Han är så jävla kass på att ta fram det bästa ur spelarna, tål inte hans karaktär heller. Såg du vid 1-1? Som han ens brydde sig typ, så jävla cool. Mycket svordomar men ah, tröttmössa.

Sakic: JAG tycker att Lander, Boyce och Skägget ska vräka in poäng i kväll

I kväll släpper det för Magnus Pääjärvi som gör 2 baljor. Timrå tar 3 poäng.

Amir Miftakhov: Bättre sent än aldrig. Jag matchar budet o satsar 2 assist på Boyce

Sakic: Alltså, det går ju inte att frånta Hallam vad han uträttat med Växjö.

Men uppenbarligen så funkar han bättre i en tränarroll där han får jobba mer med en "lång process" eller liknande.
För nån skarp taktiker verkar han uppenbarligen inte vara.

Montén Python: Tror iof att många coacher hade lyckats bra med Evertssons lagbyggen. Jönsson ramlade in och tog ett guld ganska snabbt också.

Synct: Så är det ju med. Jörgen Jönsson är väl det senaste exemplet där.

Montén Python: det känns ju solklart att han är en klubblagstränare som sätter en tydlig spelide. Landslagscoach har väl alltid varit mer att få ihop gruppen snabbt och inte bygga nåt specifikt system.

Tror han kommer lyckas utmärkt i Schweiz, han är ju en bevisat duktig tränare.

Rögle 3-3 19:52!

HV är otroliga, varenda gång dom har chansen vid strecken. Vilken rysare det kommer bli där nere, haha fy fan vad man inte vill vara i deras skor.

Stridhsyxa: men här händer det grejer!

Hahahahahaha!!!!!!

Blomman, hv:s tränare, bidrar på presskonferensen efter match med lite härlig ärlighet!

Bristedt (japp. Den hedersvärda idrottsmannen) får en knuff framför mål och kastar sig rakt in i HV-målisen…

På något vis med mer kraft än han utsätts för…
Hansson i HV har löst världens alla energikriser. Vi vet nu hur man får ut mer kraft i en rörelse än man för in i den…

Man kopplar bara Leon Bristedt mellan in och ut och vips! Hahaha!

På pressisen lyfter Blomman alltså behovet hos sin spelare att vara med på vem man knuffar på!

Varpå Tangatrosan blir alldeles sprallig och anklagar Blomman för att vara en tönt!

(Ge mig popcornen)
Hahahahahaha!

Enormt underhållningsvärde!

Söderöver: Refreshing!

Söderöver: Hahaha! Han har ju dock inte fel Blomman, om Bristedt..

Montén Python: Tangnes är en pajas. Beter sig som ett barn. Gillar honom ännu mindre efter detta. Han är uppenbart hyfsat pressad när de förlorar mot HV så han måste säga tönt till motståndartränaren och slå handen i bordet och gå. Hahaha stor humor.

Montén Python: nä. En spelare som RBK är nöjd med. Som provocerar skiten ur motståndarna och som genom ett ganska ovårdat fysiskt spel kan vara farlig att vara runt på isen, särskilt om Rögle ligger under.

Att skaffa PP genom förstärkning är dock förjävla dåligt.

Ingen heder alls.

Överallt där dom där sakerna dyker upp ska dom fan lyftas fram!

Söderöver: Ja Bristedt är ju en sopa som förstärker hela tiden. Borde bli avstängd för det om domarna gjorde det de ska. Och Tangnes försvarar det och blir en dålig förlorare. Stor underhållning.

Zäta75: haha ja humor .skrattade gott åt Dan.. han hanterar det vuxet..eller inte. .snarare inte.
Blir lite som Kanadas i "I never touched the fucking stone" och "fuck off" trots att det finns hur mycket film och bild som bevisar fusk. . Nämn det onämnbart att nån hos de egna fuskat och förstärker till sig fördelar.. Då blir jag sur och drämmer näven i bordet fastän det är allmänt känt att spelare förstärker,och att jag antagligen själv under min tränarkarriär anklagat andras spelare för exakt samma grej ..Blev lite väl mycket pajaserier ...

DÄnn 28 möt vi HIV71 i EON...
Då gäll dä å VINN å säNN kann vi släpp allt Omm kvale å blick upp 💪💪💪
Låt dä rinna lätt ida rabbuslingar näst vecka komm våren tä Smålann 🙏🙏☀️☀️☀️🎉🥳🥳🥳

Kollar om matchen idag, och måste verkligen lyfta Levinsson. Om man tidigare varit kritisk mot Nubbens värvningar så börjar man nu ana ett jäkla fynd, iaf vad som avser honom. Tycker att Levinsson har en stor grad smartness, bra passningsspel, bra driv i både forecheck och skridskoåkning generellt. Sedan är den linan jäkligt välkomponerad, och trots brist på storlek ständigt får fast pucken i off zon.

Riktigt kul att vi har Levinsson och Limpan Eriksson på kontrakt nästa säsong. Får se vad som händer med EP, men fortsätter ovanstående två herrar på inslagen bana är jag inte megaorolig avseende centersidan nästa år.
Låt oss lassa tungt på en megasuperdupersnajper istället!

Håkkybåkky: Megasupedupersniper? Ja man kan ju hoppas.
Det behövs absolut spets. (bredd finns tillräckligt) Som det ryktas blir det två som är tänkt att ersätta Dahlens produktion.
Skulle även EP dra till Schweiz så blir det ytterligare spets som ska in.
Får väl verkligen hoppas att Zäta och company har några riktiga ess i rockärmen.
Sen så skulle man önska att man även kunde få in något mer spännande och stabilt än Barkemo och Hallquisth på backplats när Erixon, Pilö och Nässen försvinner. Dessa tre frigör ju en hel del löneutrymme. Även om jag antar att det i en fattigklubb som Timrå inte kommer att ske något överraskande bra här.
För ska man vara ärlig så är ju Hardegård ingen toppback i shl på så sätt.

Håkkybåkky: Det ska bli riktigt spännande att se vilka kliv JVM-grabbarna kan ta nästa säsong. Ändå 3 spelare som kommer få åka över och testa NHL så småningom.

Kan dom 3 öka sin produktion med säg, 10 poäng vardera, vilket inte är orimligt på något sätt, så kan det göra stor skillnad. Sen kommer man ju så klart behöva träffa någorlunda rätt på nyförvärven som ska in i stället för Dahlén och eventuellt EP. Kanske man kan skapa en bättre miljö för Heikkinen också, likt han hade i Skellefteå, med dom nyförvärv som ska in, som gör att vi kan få ut mer av honom. Men en riktigt bra center kommer behövas oavsett om Eriksson tar kliv eller inte. Då ser centersidan trygg ut.

EP/NY
Eriksson
Lander
Levinsson/Westfält

Håkkybåkky: Vet inte om det bara är jag, men det motsatta såg ut att gälla 18 - 12 - 54 igår. Flera tillfällen där de inte fick fast pucken i offensiva och att Malmö istället vände över och låste sig fast i vår defensiva. Finns förbättringspotential där.

Ojh-Ajh: Kedjan har finess men kanske saknar lite tyngd? Ok Genborg spelar lite fysiskt ibland och Linus är inte rädd för det fysiska spelet men den kedjan saknar kanske några kilon? Löser sig nog till nästa säsong när vi slänger in Herman Träff istället för Dahlén 😉

Ojh-Ajh: Jag är väl en av dom som fortsatt ändå ser vikten av en bra centersida i SHL.

Nubben tryckte ju rätt mycket på det i podden med och jag fick känslan av att han är ute efter en sådan. Särskilt om EP försvinner. För nog att vi har Eriksson, Levinsson, Lander och Westfält. Men nog skulle vi behöva en riktig offensiv härförarcenter i så fall.

JanneH: Herman Träff är väl klar för spel i AHL nästa säsong. Annars hade han varit en fin värvning. 👍

Ojh-Ajh: jo men alla formationerna från igår har ju förbättringspotential.

Wedda kommer ju kanske inom 5 matcher spela ganska annorlunda från igår då jag tyckte han blev lite stillastående på linjerna i känsliga lägen och det föder spelvändningar.

Walli Lundmark o Wässlan lägger mycket på att få fast sina motståndare och när det inte lyckas kommer dom efter och får slita i tomma ytor hela tiden.

Levi, Lilja och Heikki lever 95% på att dom rör sig och är spelbara heeela tiden. Stillastående är dom munsbitar för sina motståndare direkt!

Och Dahlén Linus och Genborg…
80% offensivt mindset. Det syns. Dom är villiga att ta risker för att skapa chanser och det är Linus som kommer får slita hårdast för att täcka upp, Genborg har bra moral och fysik så han stöttar upp men startar ofta hemgångar högt upp i banan.
Jag tycker ändå att deras kemi verkar stämma!
Linus har några ruskigt fina passningar till Genborg i målläge igår! Och ihop med Dahlén som motståndarna ALDRIG kan lämna obevakad så får ynglingarna verkligen chansen med! Deras största fara är verkligen längden på bytena.

Dom måste akta sig alltså! Särskilt i 2a perrarna!
Det fanns inte mycket mer än mjölksyra i kropparna hos den här formationen när Hanzl gjorde mål igår…

Helheten, dynamiken i laget sett över matchen såg riktigt bra ut dock!

Pettersson blir ytter och svarar för 3p
Walli kliver in i PP för Hartmann går av isen med 3p
Wedda spelar hela matchen och får med sig en ass.
Didde täcker skott men får se kaptenen vara general igår.
Som en jävla målsökande missil!

Synd på dippen i spelet i andra annars hade gårdagens match varit bland det mest positiva sett till spelet och vad man lyckades uträtta.

Söderöver: Efter gårdagens vinst så borde Timrå bli lite mer offensiv med marknadsföringen inför morgondagens match, man måste lära sig rida på positiva vågor.

« · 2988856 · »