Talltiken: Han hade nog haft lika svårt att anpassa sig till sin tilldelade roll som han hade alla tidigare år. Han menade att Jokinen mobbade honom, den andra sidan av storyn är att Jokinen till slut gav upp då Oliver ändå bara körde sitt eget race oavsett.
Hockeyallsvenskan är nog en alldeles lysande miljö för honom sen får han jobba sig upp till SHL igen därifrån. Får se hur LHC resonerar tills nästa år, om nu det där kontraktet fortfarande gäller.
Bra genom gång av Sanny gällande kvällens förutsättningar:
"Tar Timrå två poäng har de på egen hand säkrat ett nytt kontrakt. Tar de tre poäng samtidigt som Linköping och Örebro förlorar under ordinarie tid så har de säkrat den tionde och sista slutspelsplatsen. Om Leksand bara tar en poäng spelar Timrå i SHL nästa säsong."
"Himmel eller helvete" är en rätt passande rubrik på hans artikel.
Jag och många av er andra här på forumet är så jävla rädda för helvetet att vi glömmer ju nästan bort att vi kan bli slutspelsklara ikväll. Ja jag vet - En snöbolls chans i helvete samt "vad faan har vi ens i slutspel att göra" men en lite roligare avslutning på säsongen i a f.
JanneH: Apropå statistik och tillfälligheter så är det ju ganska överväldigande siffror 3 säsonger i rad på fenomenet "ras efter tränares exit blir klar". Även om givetvis andra parametrar också spelar in så går det inte att blunda för detta.
Skickar med dessa kalla fakta en gång till.
Ante 23/24: Före 25 m 43 p = 1,72 ps Efter 27 m 37 p = 1,37 ps
Olli 24/25 Före 36 m 61 p = 1,69 ps Efter 16 m 20 p = 1,25 ps
Tommy 25/26: Före 35 m 51 p = 1,46 ps Efter 15 m 12 p = 0,8 ps
JanneH: Med tanke på vad som är på spel och vilka möjligheter som finns vid en vinst ikväll tycker man att timråspelarna borde vara laddade upp till öronen ikväll och kämpa 110% för en vinst. Skulle vilja se den metamorfosen ikväll helt oväntat, snälla? :)
Om det blir ytterligare en förlust, dvs 6 i rad ikväll vet vi vad som kommer att skrivas i forumet ikväll av Modano och undertecknad mfl.
Vill bara påminna er (och mig) som nu bara ser mörker. Vi är inga små nätta löv som faller vid första frosten. Vi är de långa karga och taggiga barren som står emot mörker, kyla och hårda vindar. Vi står där ståtliga och starka även när det är som jävligast. Vi behöver inte bra förutsättningar för att frodas. Vi växer.
Våra rötter är hårt arbete och finess. Måtte hockeygudarna le mot oss i afton, men även om de inte gör det får vi inte ge upp. Vi är som sagt barren som växer på två magnifika om än lite undernärda tallar.
Zäta75: Ja står mycket på spel ikväll men vi har ingen vinnarmentalitet i laget och den klart sämsta forwardsbesättningen i SHL förutom Dahlen utan han varit solklar jumbo. Bara hoppas på att någon av lagen bakom förlora ikväll helst Leksand. För mycket mesiga snälla mammas pojkar i laget måste brytas kontrakt mm om vi råkar hänga kvar inte ens ett topp lag i hockeyallsvenskan med denna trupp tacka gudarna för tur perioden när poängen kom trots dåligt spel.
sargad: De där siffrorna har även en nedåtgående trend totalt sett. 1,72 poäng/match över 25 spelade matcher låter ju helt utopiskt ju.
Om Juel spikar igen, om Dalle är i poängform och FBK gör en dålig match... då kan det gå men jag törs fan inte ens tänka så för då känns det nästan som jag jinxar.
Patetiskt säsong äntligen över. Vi hade 500 chanser att säkra kontraktet, gjorde det ej själva. Vi hade 300 chanser att säkra slutspel, gjorde det ej.
Vi gick istället ut med medlemsmöten när dom trodde kontraktet var säkrat. Alla slutade bry sig.
Kommer aldrig sjunka så lågt att gnälla på FBK och domarna. Vi har INGENTING i slutspel att göra. Patetiska fjollor på isen och värdelösa tränare. Vi klarade INGENTING själva.
Grattis FBK och domarna! Det var ni värda. Och grattis TV4 som slipper se Timrå flöjta runt i en 8-del. Det kmr Örebro bära upp bättre än oss.
Nu ska alla se sig i spegeln. Detta var en patetisk avslutning.
Ingen jävel i klubben ska vara nöjd och slå sig för bröstet. Vi fick en andra chans. Nästa säsong kommer visa om vi tog det på allvar eller om vi ska spela Allan då också.
Fy fan vad besviken jag är på laget. Fy fan vad skönt med shl nästa säsong.
Stridhsyxa: Jag förstår inte problemet med att ha ett medlemsmöte, inte påverkar det matcherna, spelarna, ledarna. Det är väl fan bra de har medlemsmöte för att hålla medlemmar uppdaterade och att styrelsen får input.
Villervalla: men tänk lite! Om jag som brinnande supporter åker iväg på match 1 och 2. Då missar jag mötet. Du måste kunna se att dom räknat helt med att inte spela slutspel men räknade hem shl kontraktet alldeles för tidigt.
Vi löste INGENTING själva fortfarande. Vi hade kunnat vara 1p före LIF inför sista nu.
Orkar inte hylla någon jävla tomte i denna klubb. Vi har fått en gratischans som vi kan ta vara på nästa säsong eller slänga i sjön.
Vi hittar sätt att förlora som vanligt även om det var en bra krigarinsats ikväll. Domarna ger oss inte chansen heller tycker jag. Först blir Jacke påkörd och tappar klubban innan målet, sen boarding på Genborg strax efteråt som borde varit en 5 minutare.
Hur som helst skönt att kvalhotet är avstyrt. Har inga större förhoppningar om playin längre, Örebro är tyvärr våran raka motsatt. Dvs bäst när det gäller. Men med det sagt kommer jag hålla stenhårt på Cluben på lördag för typ första gången någonsin. Hoppas dom vill avsluta snyggt hemma och att vi för en gångs skull kan vinna en hockeymatch.
Stridhsyxa: Du har gjort din åsikt klar, gissar att du har årskort på Örebro nästa år. Jag erkänner att jag är naiv, men hoppas på nya sportrådet med Zäta och att vi bryter några kontrakt. Äh skit samma, jag kommer ändå köpa varje nyhet i souvenirshoppen
Som reklamsponsor till Timrå ik via firman min känns det....är det värt att sponsra även nästa år igen när grabbarna viker ner sig så otroligt mycket. Jag har gått på Timrås matcher sedan slutet av 90-talet och haft som dröm att ha firmanamnet i hallen och har lyckats med det nu 2 år i rad. Kändes stort från början att lyckas ha råd med det men....är det värt det har jag funderat på i vår.
Men jag gissar att reklamen får sitta kvar även nästa år igen när det kommer till sensommaren och hockeysuget kommer åter.
Henrik_Tikare: ungefär som man med säsongskort tänkt varenda säsong. Sen sitter man där med säsongskort ändå. Ca 6 månader uppehåll till säsongsstart gör ju sitt till för att åter få suget tillbaks ..
Henrik_Tikare: TACK SOM FAN! Vi behöver verkligen all sponsring och fulla läktare om vi ska ta det efterlängtade guldet innan man lägger igen ögonen....
Riktigt skön förlust idag och på ett sjukt sätt fortsatt chans på play-in!
Vi vek inte ner oss, trots att domarna än en gång mot detta fbk så otroligt uppenbart gynnar det ena laget. Helt sjukt, tror inte domarna gör det medvetet men det är ändå helt sjukt uppenbart. Hur de behandlar Genborg hela matchen, ändå är det han som visas ut. Galet.
Jaja, jag tycker gubbsen kan vara stolta över insatsen och bittra över resultatet. Bra kamp idag!!
Djingiskahn: Tycker vi visar lite vilja idag i alla fall. Börjar vi starkt mot Växjö och leder med några mål och Örebro ser det kanske de får stora skälvan. Tror faktiskt att LHC inte vill släppa fram Örebro till slutspel. Stor rivalitet mellan klubbarna. Än är det inte kört!
Stridhsyxa: Jag har känt uppgivenhet över det här laget i månader. Nu, när det i princip är avgjort och vi kan summera en svag säsong, så känner jag en brinnande revanschlust. Vi blir bortdömda, igen. Lilla kusinen från landet får stå med mössan i hand. Hur fan man ens kan tacka färjestadsspelarna efter en sån här match övergår mitt förstånd.
Vi måste komma tillbaka från den här säsongen som den jävla lösspringande byracka som vi är, som SHL ser oss som. Jag ser fram emot att Gath sätter sin prägel på det här laget. Rätar ut ett antal syltryggar. Börjar bita ifrån. Sluta be om ursäkt. Det var så vi stod upp i början av 2000-talet med Robban Carlsson, Hedström, Per Styf, Sanny osv. Det är den hockeyn vi ska spela. Den hockeyn tog oss längre i slutspelet än vad vi någonsin kommer göra med den hockeyn vi spelar idag.
Henrik_Tikare: själv är jag Timråit men född i Jönköping och jag måste ärligt säga hur mäkta imponerad jag är av HV-fansen och deras sponsorer hur dom stöttar sitt lag i motgång år ut år in. Så dina tankebanor gör mig något besviken, alla vet vart Timrå är i SHL:s näringskedja å då behövs allt stöd som finns för att lyfta klubben till en stabil sådan. Gäller att vara ödmjuk i det hela å stötta sitt lag!
Allt som oftast ser jag Timrå på tvn tyvärr å för mig är jag oförstående till hur det kan vara så tomt på Timrås hemmamatcher, inte är vi så framgångsrika att folk bojkottar matcher när det går tungt. Jag ser oss som en gedigen arbetarklubb där hela samhället står bakom och är stolta Timråiter men så verkar det tyvärr inte vara vilket är ledsamt.
Så kort sagt: Vill vi framåt så måste alla i bygden ställa upp och vara stolta för Timrå IK! Det är jag iaf i ett HV-land :-)
Stridhsyxa: vi lyckades alltså klarar oss kvar för att leksand lyckades förlora en match ..vi pissade antagligen även bort en play in de sista 10 matcherna. Och vårt bortaspel har varit en katastrof hela säsongen. vilket naturligtvis inte på långa vägar gör att Timrå ik ska få betyget godkänt säsongen 25/26
pingvin: Jag tror du överanalyserar. Alla som spelar på den här nivån är vinnarskallar av rang, och matchens dignitet eller innebörd spelar mindre roll. LHC kommer spela den matchen precis som vilken annan, det är jag helt övertygad om.
Stridhsyxa: Vill Zäta fortsätta att jobba på SHL-nivå så får han nog köpa ut 5-6 spelare på egen hand, annars blir det en kort karriär i detta sportråd.
Rätt tråkigt att Dahlén inte får avsluta (för den här gången) med ett bättre lag än så här. Bär hela laget mer eller mindre helt själv. Utan hans insatser hade det blivit kval.
Känner mig helt likgiltig inför sista matchen.
Känns riktigt bra att Tommy lämnar iaf. Tråkigaste Timrå-lag/hockey på år och dar.
Ni har ett stort arbete framför er att erätta ett antal spelare till nästa säsong. Förutsätter att man redan har påbörjat detta arbete och inte bara vad gäller ny tränare.
Smörgåsen : TS hade kan jag själv tycka rätt usla förutsättningar att lyckas bättre än så här. Det skulle jag absolut säga... Fast det fråntar ju inte i en sån resultatinriktad branch som hockey att det blir underkänt ändå...speciellt lagets bortaspel och avslutning. Vi måste få kontinuitet på ledarsidan, rensa i truppen och värva spets. Gör man rätt kan det bli bättre än i år...gör man fel blir det kval och möjligen uttåg ur serien. Nu är det silly som gäller
Karlsson74: Kommer behövas många rätt. Tyvärr anser jag att Timrå inte har den kompetens att göra så många rätt som krävs.
Tycker inte Tommy fick denna trupp att kämpa för varandra tillräckligt mycket. Spelarmaterialet går så klart att diskutera. Verkade som att man inte fattade allvaret förrän idag.Tycker vi är för mesiga rent fysiskt.
Smörgåsen : okej, men vad har du och jag för ansvar? Jag börjar ge upp på denna region nu. Alla har åsikter men ingen vill gå in med pengar och engagemang om vi inte minsann är bättre än alla lag trots mindre budget. Det håller ett tag, men ni som skriver att vi ändå borde kämpat mer än alla andra och sitter hemma får jag spel på. Eller förresten, hoppas ni sitter hemma och beklagar över att vi inte räcker till mot KB 65 snart
Eugen Sandberg: Jag håller inte med, de kämpade i 2 perioder. I tredje saknades den där desperationen för att ta poäng och ge sig själv chansen att vinna. Summerar hela säsongen man ger inte 💯%. Hur kan man sluta spela på samma sätt som i de två första? Det är inte en godkänd insats även om de två första var mkt bättre än vi sett på länge. På något vis så lyckas man gå ner sig i prestationen samtidigt som motståndarna höjer sig.
Svårt att glädja mig över säkrat kontrakt idag då man kastar bort chansen att ta sig till play in.
En säsong och ett lag som jag inte rankar högt upp bland årgångarna som passerat.
Linköping klara för SHL om dom inte faller igenom totalt och förlorar med 7-8 mål. Då har LIF chansen om dom vinner med 7 mål.
För att inte riskera att ta ut kontraktet i förskott och falla igenom totalt så kmr LHC självklart att göra sitt allra bästa för att vinna. Linköping hatar dessutom Örebro. Väldigt mycket mer än dom ogillar oss. Dom kmr göra allt för att vinna mot Örebro. 2 lr 3p.
Så allt är egentligen upp till oss. Tar vi 3p och +2mål så är vi klara för slutspel, på målskillnad om LHC tar 2p. Så hårfin kan alla onödiga uttagna målvakter vara. Vi kan stå på 64-64 och minus 19 båda två om vi inte vinner med +2.
Men jag är övertygad om att Linköping vinner på 60 min. Så 2p kmr räcka.
Frågan är om laget verkligen vill spela slutspel? Upp till dom.
Stridhsyxa: 23/24 tog Örebro sista slutspelsplatsen efter straffvinst mot Linköping. Skickade modo till ingenmansland f.ö
Jag tror inte Linköping vill se Örebro fira en till slutspelsplats i deras arena.
”Då återstod det fortsatt några minuters speltid i Linköping och när Glenn Gustafsson i Örebro med 2,5 minut kvar att spela kvitterade till 2-2, levde åter hoppet för gästerna. I det här läget var Örebro en poäng bakom Modo i tabellen, men med betydligt bättre målskillnad. Straffar avgjorde En extrapoäng som skulle ta ÖHK till slutspel. En avvaktande förlängning gick var snabbt över och matchen gick till ett straffavgörande. Väl där stängde målvakten Jonas Arntzen igen mellan gästernas stolpar medan både Samuel Johannesson och Robert Leino gjorde mål.”
Galet att det kan sluta med målskillnad denna gång också.
Stridhsyxa: det finns en till morot för LHC. Örebro har -18 och LHC -30. Ser omöjligt ut på förhand, men när man möts så räcker det med 6-0 till LHC så står båda på -24.
Så om Timrå tar max 1p och LHC vinner med minst 6mål. Då är LHC i slutspel.
Ingen kan iaf påstå att LHC inte kmr göra sitt om truppen är med på det. Vet inte hur dom mår i övrigt.
Jaja, 6:a ifjol och just nu 12:a, 6 poäng från sist. Hade varit kris i vilken klubb som helst. Men i Timrå är man glad för att ha deltagit och glada för att man kommer att få delta även nästa säsong. Livet är underbart. Sportchefen:
– Något är det nog som vi måste förändra och göra bättre till nästa säsong, säger ”Nubben”.
Det är ju skönt att när man inte kan ändra på något under säsongen för att det inte är enligt ens principer så har man förmågan att förändra saker till säsongen därpå, det känns ju någonstans positivt eller nått. Det hade ju varit värre om vi hade åkt ur innan man valt att försöka göra något åt det som inte fungerar.
De såg lite bättre ut igår trots vi är totalt tillbaka tryckta som spelet sett ut i år, och gått in i ett kval de har varit kört Näe nya tag nästa år,gör om gör rätt
Rallarn: "Jaja, 6:a ifjol och just nu 12:a, 6 poäng från sist. Hade varit kris i vilken klubb som helst. Men i Timrå är man glad för att ha deltagit och glada för att man kommer att få delta även nästa säsong. Livet är underbart."
va tuffa o coola alla är med sin jätte häftiga kravställan just nu. de går faktiskt att vilja mer men ändå pusta ut över att vi säkrade kontrakt.
folk är medvetna om att två lag kvalar va o ett åker ur? visst kan vi fortfarande sprattla till oss en play in plats men är de så himla viktigt i läget vi är i nu? det viktigaste är väl vad vi gör för förändringar till nästa säsong o för att ens få möjlighet till de behöver vi veta att vi är kvar.
men tjura ni över att vi missade play in och skrik efter kris om ni tror de är rätt väg framåt. nu vet vi att vi spelar shl nästa säsong. den här säsongen sög ganska mycket. ja kommer åtminstone göra de ja kan för att laget ska få så bra förutsättningar som möjligt att vara bättre nästa säsong.
o nej, vi förlorade oss inte kvar. timrå tog tillräckligt mycket poäng för att säkra nytt kontrakt. oavsett när poängen trillade in.
6 raga förlust... Tabell ljug int... Imorrn flår LHC Öreboo.. Imorron flår vi Väcksjö.. 10 Timrå 66 p 11 Öreboo 65 p 12 Linnköping 65 p
Dä kann gå å ja ha INT gätt upp än.. Ja trot fortfarande på slutspele 💪💪💪 VI HA INGE Å FÖRLORE 👊👊👊 Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳 HALLELUJA 🙏🙏🙏
EXPLORERSMÅLAND: lägger ingen vikt vid om vi tar oss till play in eller inte då jag inte tycker att vi med vår usla form och oförmåga att vinna borta, skulle ha nånting att göra där ändå. Ska det bli någon ekonomisk vinning och inte bara en ekonomisk förlust så måste man ändå ta sig till en bäst av sju serie..
Joaqino88: "Allt som oftast ser jag Timrå på tvn tyvärr å för mig är jag oförstående till hur det kan vara så tomt på Timrås hemmamatcher, inte är vi så framgångsrika att folk bojkottar matcher när det går tungt. Jag ser oss som en gedigen arbetarklubb där hela samhället står bakom och är stolta Timråiter men så verkar det tyvärr inte vara vilket är ledsamt. "
du sötter fingret påt. exakt de här är mitt största oros moln. så länge vi inte har någon tech miljardär/hemlig gruppering miljonärer/assistans bolag som pumpar in miljoner, eller mega sponsorer som ssab/boliden/löfbergs/gevalia/stena/hägglunds osv så måste vi bli bättre på att sluta upp. vi hamnade liksom på den mindre charmiga topp 3 listan över säsongens sämsta publik noteringar med 4200 på plats.