Sätt er ner och konsumera/lyssna på Tjommes grejer inför den här säsongen. Den som inte påstar att detta är en kopia i synsättet Nubben/Timrå har ljuger.
Nisse på Mon or: Älskar verkligen alla domedagstankar. Spelar absolut ingen roll vad Nubben säger så blir han fullständigt kapad. Kan vi inte vänta in något förvärv innan vi går fullständigt bananas och ska fimpa årskort, medlemskap, etc.
Nubben säger ju att man vill vara väldigt säker på dom två som ska in som EP och Dahlens ersättare, det tycker jag ändå tyder på att man vill ha in något extra. Sen att Rattie nämns är ju mer något som Natalie fastnade på, Nubben säger ju att de varken pratat med han eller att han är på topp på listan.
Red Bulls: jag hörde inte Nubben säga att två nya ska in i stället för EP och Dahlén. Snarare tvärtom, att det inte går och att produktionen måste spridas ut över 4 kedjor. Samna tugg som inför föregående säsong. Rattie platsar inte på 2 kedjor.
Smörgåsen : Det blir ju intressant med. Skall vår första center vara spelaren på artistkontrakt? Som vi får vänta in i oktober på? Som sedan skall acklimatisera sig till den svenska hockeyn? Hoppas innerligt att det är en av vingarna som är den som ser ut att gå på artistkontrakt i så fall. 🙏
Red Bulls: Nubben sa precis det ingen ville höra i denna lntervju. Men medlemskap och årskort ska vi köpa ändå. Budgeten hänger knappast på vare sig medlemskort eller säsongskort. Men kan vara ett sätt att visa missnöje. Vissa är nöjda med det lilla.
Nisse på Mon or: Det är en fråga att bita i. Men Walli gör sina ca 15 poäng, får vi in Forsell i 4:e så tror jag han gör fler än vad Westfält och Lilja gjorde iaf. Sen handlar det såklart mycket om vad vi får in för spets. Vi slipper ju förhoppningsvis se Pääjärvi uppställd i en ”2:a” kedja om vi ska ha 16 forwards. Men istället bortkastade pengar att ha en spelare som kostar 100k i månaden som 16:e forward. Man har satts sig i en dålig sits rent kontraktsmässigt kan man påstå.
RYGG HANS: Buda för helvete på Jämsen o Häman Aktell såna som vi behöver o bryt lite kontrakt!! Ska vi vara kvar så måste en del bort o nya in annars spelar vi i träsket med Mordor!!😎😎🇱🇸
Joaqino88: Jag tror att alla spelare i hela laget gör minst 15 poäng. Att vi tappar spelare som gör dom viktiga målen i rätt lägen gör inget för vi kommer ha 16 forwards! Förstå hur mycket tryck man kan få om man har 16 forwards i anfallszon! Att ingen tänkt på detta.
När vi ligger under med 2-3 och får PP med 2 min kvar så kommer iaf jag att jubla över att vi inte har spets utan bredd! Då kan allihopa få testa vem som gör det bäst, typ 15 sek var och så avgör någon. För har man 16, 16! forwards då måste ju någon kvittera liksom?!
Vissa som inte visade ett skit med 12 min speltid kommer bli asgrymma nu när dom får 16 min! Jag tror på minst topp 6 och rimligen bör vi hamna på topp 3! För när Zäta lämnade då blev alla superduperduktiga!
Söderöver: Lotta Bromé blev lite rädd när det vankades fysiskt spel. Så han fick sätta sig i omklädningsrummet och suga på tummen en stund och samla mod.
Haha. Det absolut bästa var när Stridh snackade om en Skellefteåspelare som agerat "döende svan" i förra matchen. Ska Luleås tränare ens yttra sig om nåt sånt..
Hockeydynamit97: Ja fast det filmas ganska friskt åt bägge håll. Den på Topping är solklar men du har haft flera andra situationer på BIK med. Tyvärr så blir det så här när domarnivån inte räcker till. Jag kan inte glädjas åt någon seger när man ser sådant här. Men det är för mycket filmningar överlag inom hockeyn just nu.
Dundee: Du e ju ärlig iaf men glädjas de tycker jag du ska göra ändå du håller ju på laget i ditt hjärta även om de känns konstigt när nån gör sånt där!!!🤣😎😎🇱🇸🇱🇸
JonteD: Jo men det är väl såklart man blir glad att man förlängde säsongen 2 matcher till i alla fall. Men det försvinner så mycket glädje när man gör så där. Han var kanske Modos bästa spelare framåt i matchen och så gör man något så dumt det tar bort allt det positiva.
Söderöver: men Skellefteå slipper undan en hel del, solklarast är när han greppar tag om Luleåspelares klubba å sliter den ur händerna på honom men där får de PP istället å gör 2-0 så jag förstår deras frustration.
Men det är för mycket filmningar som sker i dagens hockey, tacka att Timrå inte håller på med sån skit!
Montén Python: Man inte bara dyker upp utan man har även förstått konceptet av 51%-regeln och att det är medlemmarna/supportrarna som äger klubben. Vill man förändra något så tar man tag i det, det är liksom fundamentet i allt. Här är det alltid någon annan som ska lösa sakerna, någon annan ska få en ”hög kravställan” att växa fram. Vem gagnar det att aktivt skapa sämre ekonomiska förutsättningar för klubben och att dessutom indirekt bilda opinion för att få fler att göra samma sak? Sängvätarmentalitet.
Dundee: Bra o starkt av du o säga! Det är såna som du har min totala respekt som hockey älskare men ta nya tag o hoppas att ingen gör om samma sak framöver då!!! 🤣😎🇱🇸🇱🇸
Dundee: I detta slutspel så har ni tagit filmningarna till nya nivåer. Grattis!! Man har fått sig några goda skratt kan jag säga. Shinnemin, du är nästan förlåten. Ni kanske ska komplettera museet med en teaterscen….? Pinsamt sa Bull!!
Söderöver: Likaså Lindberg knätackling, blir inte ens granskning bara 2 minuter för tripping. De slipper undan en jävla massa sen är inte Luleå bättre själva.
Zäta75: Lös årskort och medlemskap, bästa sättet att stötta klubben och påverka vår ekonomi. Få gärna med dig fler på tåget. Påverka gör man som bäst som medlem.