1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601949 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy:

Håller med dig. Förlåt :-D

Hahl Bundy: Den här då?

Från en håla i landskapet söder om det man finner Härnösand i,
kom en knaphövd supporter vid namnet Hahl Bundy,
var gång en modoit skrev nåt om TIK,
i hans egna värld det blev till kritik,
och han reagerade våldsammare än Gandhi.

Hahl Bundy: Marttinen lämnar omedelbart Timrå mot Skellefteå

Wayne Gresky: Jag tror det bor en liten ironiker i dig, Wayne? ;-) Men du har allt en ådra för det där, det får jag säga.

alexx: Nu är nog Strålman nära......

Wayne Gresky: Ghandi var väl i och för sig en klok man. men han var inte modolid.

Ha ha ha ha...

"Stjärnback lämnar Timrå för Skellefteå": www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1250321.ab

Även officiella: www.timraik.nu/nyheter/?nid=2163

Dallas: Saxat från AB: "Någon ny back tänker Timrå inte värva.

– Vi förfogar över två unga lovande juniorlandslagsbackar i Eric Moe och Sebastian Erixon som gjort bra ifrån sig i Sundsvall Hockey när de varit utlånade. I och med detta hoppas vi att de kommer att få känna på hetluften i Elitserien i större utsträckning än tidigare."

Helt rätt.

Givetvis håller man både ögon och öron öppna gällande en klassback, men det har man å andra sidan gjort ända sen det var klart att Strålman skulle lämna...

Ambroo: Att man när januari närmar sig slutet inte skaffat en ersättare känns föga sannolikt. Strålman på lån vore ju mumma, här får han iaf spela slutspel =)

Ambroo:
Marttinen har väl som sagt inte kommit upp i den standard amn räknade med, samtidigt som han säkert lyfter en hyffsad månadslön.
Tror det var ett bra dag av Timrå, såvida vi inte börjar få backskador nu då .

Frella: Hoppet är väl det sista som överger en och ska man plocka in någon så ska det givetvis vara någon av Strålmans kaliber, men det finns ju som bekant inga såna killar lediga och jag tror inte vi får se Anton. Med tanke på detta så känns lösningen med Moe/Erixon inte alls fel.

Marttinen bort, hm...klart oväntat. Likväl: respect. Han har inte levererat efter förväntningar, och är man en av lagets lönemässiga toppar ska man givetvis göra det.
Nu blir man ju onekligen lite fundersam på Strålmans framtid. Är det något på G, eller kör man bara foten rakt av, rockn'roll, utan ersättare?

Ambroo: njaa det är väl bra att man satsar på junisarna lite mera,men jag tycker nog att man ska försöka få hit en klassback,en riktig killer tycker jag,men det blir nog inte lätt Nubben får väl ut och flyga lite.

Förövrigt så har vi en jävligt tuff tid framför oss nu 5tuffa matcher,där jag hoppas att man kan ta 15-16 poäng det behövs nog,men blir inte lätt,
men likafullt realistiskt anser jag iallafall.

Wayne Gresky: Den var bra. :)
Synd att jag bor norr om Härnösand o att reagera våldsammare än Gandhi säger ingenting, bortsett från att jag nästan är lika mild som honom så mao har du väl rätt i att jag är reagerar våldsamt.
Känner mig nog mer ganska lugn o timid.
Jag vet ju hur ni modoiter är o därför hetsar jag sällan upp mig på er eftersom en hel del i min umgängeskrets tillhör er lite mer konstiga.

Ambroo: På sikt är det ju en klockren lösning, även ekonomiskt sett till Marttinens förmodade lön. Även Kokko ryktades väl vara på väg bort? Men med det frigjorda löneutrymmet så borde man kanske kunna ta in någon i slutet på januari, förutsett att man hittar någon. Man vill ju inte direkt uppleva en "spelskicklig" Niclas Hedberg igen.

Man passade väl på att skeppa iväg Marttinen nu när chansen kom i och med Saik. Gott det, killen hade två-årskontrakt och var med all sannolikhet på tok välbetald för sin förmåga. Moe/Erixon är lovande men de platsar inte i ordinarie backpar i elitserien, ännu. Skulle därmed tro att vi nog kan se en ny back inom kort (Saik tar väl dessutom över Marttinens lön?). Förresten, lika bra att skeppa Åkerlund också när vi ändå är igång... och in med Söderström som andremålis istället

Ambroo: Helt klart en liten bomb, men jag väntar på den stora bomben :)

Känns faktiskt ganska bra det Timrå har gjort nu, jag hade betydligt större förhoppningar o förväntningar på Marttinen än vad han visade.

Frella: Verkligen. Ja nåt åt det hållet och då kan det bli en ganska skön slant över för nåt mysigt framöver. Källarsson då? Vad gör han nuförtiden?;-)

TIKbiff: Blir det skador så har vi ju som sagt både Moe och Erixon och de båda duger definitivt i jämförelse med Marttinen.

Hahl Bundy: Torrkrut, än så länge;-)

Ja och allra helst när det har viskats om både ett och annat gällande honom, men det är en annan historia där man iofs kan få spekulera vilt nu då han lämnat...

nu hoppas jag verkligen att strålman kommer snart nu när Marttinen försvinner.

Sen tycker väl jag att timrå kunde göra sig av med robin jonsson med tycker att han inte har tillfört speciellt mycke hittils. Moe eller Erixon skulle kunna ta hans plats

Gladh: Äh skeppa Robin, inte fasen, vi måste ha någon i truppen som kan berätta för de andra hur skönt det är att vinna SM-guld!

RocknRolf2: Jag hade i likhet med säkerligen de allra flesta rätt höga förväntningar på Jyri Marttinen. Jag gillade den bild jag hade målat upp i mitt stilla sinne - en kvalificerad PP-back god att styra och ställa lite med en bra bössa från blå, ungefär.

- Det är lugnt, ge honom lite tid, sa man väl för sig själv och även till de som med all rätt gav honom en skopa "missriktad kritik", med utgångspunkt i själva "tidsfaktorn" (de som inte begriper min något bakåtvända logik här, hojta!). Om han inte visat mer än vad han fått ut såhär långt så är detta såklart helt rätt väg att gå. Att han själv dessutom tycker sig vara värd mer speltid säger väl också det en del.

Det här är dessutom en passning till alla de som nu tror att man kan komma och lyfta kosing i Timrå IK utan att göra själva hästjobbet. Är man inte beredd att göra det finns heller inte någon plats.

Dock, all lycka till i SAIK, Jyri! Utom mot oss då, såklart.

Herminator: visst det får han gärna göra för aatt motivera grabbarna men han får nå fan börja prestera nåt på isen med

fighter: Jag håller med, det blir inte lätt att ta 15-16 poäng på 5 matcher.....

Dream Team: Det kunde lika gärna blivit MoDo, men det ser ut att bli ett annat känt ansikte där istället. När man läser artikeln så förstår man också att det verkligen finns ont om backar;

Jäkligt stor besvikelse, bara för detta så gör han väl succé med AIK då :/

Snoop: ja då får han vell göra de då, timrå ska inte behöva betala stora summor till en back som inte spelar på den topp han ska.

Ja vad ska man säga om detta... Här klagar man på backsida och inte bara JM och man hade en förhoppning att Timrå skulle värva 1-2 backar och göra sig av med några "blåbär"... Då gör man sig av med en kille som har "potential" och ersätter med "småtingar"??? Jag hoppas att detta är på grund av att Anton kommer annars är det faan skandal...

Baker: Men "potential" räcker inte hos en kille som antagligen har mest pröjs av samtliga backar. Visserligen tycker jag Robin Jonsson har varit (ännu) sämre, men det handlar ju om prestation i förhållande till lön som sagt. Kanon att skeppa iväg en överbetald medelmåtta

Baker: Potential?
Då har du sett nåt som vi andra tydligen har missat helt.

RocknRolf2: Visst men är du nöjd med lösningen... inga nya backar utan vi ersätter den redan "dåliga" backsidan med juniorer ??? låter inte vidare vettigt eller?

Jari Kaski: Ja tydligen, men jag tycker att det finns sämre backar i Timrå som borde få sparken före... Men om det är för att han har attitydsproblem eller nåt annat då förstår jag...

Jari Kaski: Hur ser du på backsidan då, vilka har potential där då? för du tycker väl inte att backsidan har varit bra?

Baker: Moe och Erixon är väl de om några som har potential iaf...

Baker: Nöjdare i alla fall, och jag kan nästan garantera att vi får in en ersättare innan säsongen är slut. Hellre en 4-månaders-artist-back än Marrtinen som kanske inte är kass men knappast värd ett fett två-årskontrakt

Frella: hm kan ju vara så att junisarna också KÄMPAR :), men man får ju hoppas att timrå har nått på gång tar bort jyri och tar hem strålman med en fet lön! (önske tänkande)

Frella: Visst det håller jag med om... men dom har väl inte riktigt platsat i laget eller hur? så jag tycker det är konstigt att man inte ersätter en förmodat toppback mot nåt likvärdigt... Jag tycker inte heller att JM har varit någon succé men det är inte det jag stör mig på...

Nog om detta... men jag hoppas ändå att Nubben mörkar och att det kommer en klassback annars blir jag jävligt besviken!

Baker:
Absolut.... Mr Styf som exempel pölkkypää

Jag för min del skulle inte vara för säker på att han fått sparken. Tycker att det lika väl kan vara så att han vill lämna. Det låter lite så mellan raderna.

Jag tycker inte att Martinen varit så dålig. Han har helt klart potential. Visst hade man väntat sig mer, men han var långt ifrån kass...

Här är tydligen våra egna betyg....

Backar:
1. Pär Styf 2,85
2. Jyri Marttinen 2,82
3. Kimmo Lotvonen 2,75
4. Petri Kokko 2,73
5. Kalle Koskinen 2,65
6. Sanny Lindström 2,53
7. Robin Jonsson 2,35

Baker: ja en riktigt bra pp back. skullle ligga högt på önskelistan om det skulle värvas nått nytt.

Abron: Jag tycker att Styf har svarat för en av sina bättre säsonger i TIK tröjan. Kalle K har också varit bättre än väntat och ligger tom högt upp i poängligan för backar, klart att kalle börjar bli lite gammal men han har faktist varit i stort sett skadefri denna säsong.

Jyri höll ju helt klart måttet jämfört med andra backarna i timrå men inte jämfört med lönerna han hade en överlägsen lön gentemot de andra och det är inte värt att betala en medelmåtta en hög lön när man kan ta in 2 backar som ständigt utvecklas och som är väldigt billiga och som dessutom har ett timrå hjärta sen barndomen.

Orkar inte läsa alla inlägg men inte fan släpper TIK iväg Jyri om de inte har något bättre på gång.... :-)

Shadar Logoth: Precis.. Petteri Nummelin skulle vara mumma!

Shadar Logoth: Tror inte jag heller, jag tror faktiskt att dom har någon annan back som dom har halva inne på... :)

Shadar Logoth: Jo men lite fel att sända signalerna till Moe/Erixon att det minsan är dom man ska satsa på om man nu har en ny back på väg in.

dr-nix: OM så nu är fallet, tror du inte att de fått den informationen isåfall....

« · 939217 · »