JimmyH: hehe, glömde bort mini bagarn men de är väl typiskt att vi inte är helt ordinarie än, men de kan inte ha vare någon större fara med Svensson då?
Hockeyligan har i flera matcher missat att Erik Andersson är skadad, skulle inte förvåna mig om han inte är med imorgon, men om fredrik Hynning äntligen är tillbaks skulle det vara jättekul.
...så lyfter man en aning på ögonbrynen då det verkar som att Teemu Selänne kommer att spela för Leksand. Det märks att Dala-laget har enormt framgångsrika företag som sponsorer. Det torde bli det där prylhuset nere vid kajen som står för fiolerna om Selänne ritar på.
Expressen har på sin sportsida en enkät idag som svenska folket får chansen att besvara. Frågan lyder; "Vem är bästa svensken i NHL just nu?". Alternativen; Markus Näslund (!!??), Henrik Lundqvist, Niklas Lidström, Mats Sundin eller "någon annan". Svenska folket låter sig inte luras lätt och fördelningen just nu är; Henrik Lundqvist 46% Någon annan 31%
Denne "någon annan" lär väl inte vara Huselius, eller hur Jimmyh?
Får väl se om Timrås uttalade mål att inte förlora 2 matcher i rad o att ha plus på Modo efter denna säsong, stämmer. Isåfall har vi 2 segrar i rad nu att se framemot.
Hahl Bundy: Ett 2-0 underläge med 52 minuter kvar att spela mot ett lag av SSK:s kaliber ska bara ett lag med TIK:s kapacitet klara av. Man undrar ju efter ett sånt uttalande vad man har för tro på de egna och vad ambitionen egentligen är...
Ambroo: Mao kan man förvänta hädanefter att om vi hamnar i tidigt underläge så är det bara att knata hem, eftersom dagens Timrå inte är kapabla att vända en match, inte ens mot SSK?
jaha då börjas det igen då,frölunda vinner en match med 7-1 och vips så är världsmästare allt enl kallio,där kan man inte snacka om ödmjukhet inte,nästa match får man kanske stryk igen och då blir det plötsligt ett annat ljud i skällan igen... att vissa aldrig lär sig.
mattias - 74: Om detta är sant så tror jag att ja svimmar, allsvenskan har värvat bra mycket bättre spelare än ES nästan, Hurme,Belfour de är målvakter som platsar i vilket ES lag som helst och Ville Nieminens NHL meriter är imponerande.
mattias - 74: Då får jag passa på att gratulera! Men risken finns för en "real madrid effekt". Alltså att alla ska visa hur bra dom är och delar inte med sig av pucken.
Jag ropar inte hej förrän det har offentliggjorts på hemsidan.
Selläne är nog precis som Belfour en kortsiktig lösning för att Leksand skall ta sig tillbaks. Dock ser jag naturligtvis att han skriver på när vi väl är där och avslutar sin karriär i Leksand blå vit som han är :)
Danne_l: jag menade inte ordagrant.men härnere är det ju så tidningar och många bsupportrar menar det så fort man vunnit en match.frölunda är inte världsmästare och kommer aldrig att bli det heller.man har vunnit smguld 3gånger ok det är väl bra,men hallå i sveriges näst största stad.jag tror att det kommer att dröja innan frölunda vinner igen.ty man ska spela hem guldet,inte tjöta hem det som en del tror.
73Sjöbba: Att det finns andra som tar tillvara på våra svenska talanger.. Timrå har ju fostrat han några månader och det blev lite blandat för min smak. Killen har fel attityd och tillför inte vårt Timrå något..
mikenomad: Visst, jag påpekade bara att jag gillade Ryno i TIKdräkten. Minns väldigt väl hans 5-6 mål mot HV, där var det en jäkla skridskoåkning och vilja bakom den kassen. En Strålis och en fighter framför motståndarkassen, någon som tar skiten.
Så borde supporterklubbens hemsida byta domänamn till tiksupport.se tiksupport.se har flera fördelar. Det speglar namnet Timrå IK Supporterklubb bättre. Det har mer tyngd och är betydligt coolare än det nuvarande. När jag växte var de enda som använda sig av ordet ”tikare” elaka tunadicker. Och som det är nu får Timrå IK Supporterklubb dessutom ofta heta ”Red Eagles” eller ”Tikare” i media istället för det rätta namnet. Tikare.se är självförminskande av närapå Kalmar/Kånkelberrys-klass. Klacken och supporterklubben dras med en bonnstämpel som motverkar nyrekrytering. Ett domännamnsbyte är en punkt för att tvätta bort denna stämpel. Snygga, stilrena souvenirer en annan. Tiksupport ger tyngd, något att ta på allvar.