Sova nu? Jag har precis lagt en tvååring och fått tid att läsa ikapp efter katastrofen. Nåväl sov gott då.
När det gäller dryckjom så är Rom överlägset både whisky och likörer. Damer kan ta den med lite cola eller nån god juice. Vi män kan dricka den rent. Faktum är att bättre romsorter kan även damer dricka rent.
För övrigt så var det synd att inte Timrå kunde vinna idag, för ju fler matcher som krävs för att gå till final, dessto svårare blir det för mig att hinna hitta Sverigebiljetter till vettigt pris. Blir det sju matcher kanske det inte ens är möjligt....men det är aldrig för sent att ge upp....
Ja så kändes det igår det är ingen skam att förlora mot HV borta men som vi förlorade så blir man orolig inför fortsättningen. Det är endast 2-2 i matcher och det räcker att ta en bortamatch till men det känns just nu riktigt tungt. Jag tror med tanke på den klara förlusten att det är till nackdel för TIK att ha match igen dagen efter, HV har vinnarkänslan "färsk" inför kvällens match.
Näee jag tror tyvär på förlust ikväll igen hoppas dock att vi kan ta hemmamatchen och en 7:e avgörande i jkpg det kan gå hursomhelst.
Tycho: Gäller samma regler för alla då eller? Jag brukar vara uppe länge på nätterna så då kan jag ju skriva bort en sådär 15-20 sidor per natt då i fortsättningen. Trevligt!;-)
Selina: Det har jag inte sagt... Men som sagt har det inte hänt så ofta, det var inga modar inne. Låt dem säga till de inblandade att det var en engångsföreteelse. Radera inläggen också om det skulle behövas men jag ser inte varför diskussionen ska tas här och nu....
Red Rocker: Det var många år sen jag såg en liknande utspelning,om jajag nu nånsin sett nåt liknande på den här nivån.Vårt Timrå var ju totalt utspelade.Backlund var ju faktiskt riktigt bradet hade kunnat varit det dubbla i målskörd för HV 71 med normal utdelning.
Realist: Bara en tanke. Vet du varför Hv la alla puckar på vårt mål? Jo, med en osäker målvakt, gör att backarna inte kan lita på honom till 100%, utan får koncentrera sig på att freda sitt eget mål iställe. Därav osäkerheten i backspelet i går.
Ett geni drag vore att stoppa in Åkerlund, honom kan dom inte utan och innan.
Ni kommer väl ihåg matrchen där Åkerlund spikade igen? Matchen efter gjorde han en "Salo", efter det har han aldrig fått stå.
Tycker faktist att Backlund, har sammlat på sig "Missar" så han fått ihop till en "Salo". Så in med Åkerlund.
Realist: Nu ska vi inte ta i så vi spyr!?!? Så utspelade var väl ändå inte TIK så att du aldirg sett något liknande jag mins en 8-1 förlust mot Modo förra året och en förlust mot FBK i år stor siffror. MEN nu ska vi inte försöka hitta det negativa(även om det var lätt i denna match) i denna situation utan det positiva.
Det gör inget om vi supportarar tar ut förlusten i förskott huvudsaken att inte spelarna gör det.
Helg Ernest: Sluta nu, Åkerlund kan dom utan och innan,han kommer ju från HV71:Inge fel på "Backe" nu kör vi,ge järnet,vi vinner , avgör hemma på Tors.
Red Rocker: Självklart vinner vi i kväll! 2-6 FinnAir lyfter, likaså Tuborg kedjan. Andra line kommer också producera, Bagarn sliter arselet av sig och får utdelning.
Perkan: Så du tror inte det beror på nått att Hv öser alla puckar över Backlund? Skulle möjligen vara för skottstatestiken då. Men jag tror nog dom spelar för att vinna. En tavla per mach tycker inte jag är så fruktansvärt bra och stabilt. Nu är ju inte jag någon expert, men experterna sa i sändning i går kväll att ett av målen borde han ha tagit. Kommer inte ihåg vilket.
Men medge, att Hv skulle få nått att fundera över om Åkerlund stod.
Det kanske skulle röra om så bensintanken vart rågad för de våra.
Helg Ernest: Tror det mer har att göra med Timrås bedrövliga tekningar och tveksamma backspel i eget kortplank. Kom med fart och lägg pucken på mål. Vinn 70 % av tekningarna och skapa tryck i zonen.
Tycho: Tekningar måste de defenitivt bli bättre i ja, sen får de se till att bänka Moe har var katastrofal i defensiven igår. Må så vara att han är av lite bättre kvalitet än Jonsson och Sanny i offensiven men lira han enbart i PP då
Red Rocker: Jo men i en Semifinal,brukar det ju var någotsånär jämt.Men förutom ribbskottet hade vi väl ingen fler målchans egentligen.Så tyvärr så blev det väl en aning pinsamt till slut.
Manderville: Ähhh Challe går in i omklädningsrummet och gnuggar händerna och säger till grabbarna - Nu tar vi dom och ler sitt självsäkraste leende ! Men vad är det för samordning mellan ishockeyförbundet och fotbollsförbundet ??? kvällens krock är SÅ DÅLIGT.
Verkar vara sug efter biljetterna iaf, försökte få på K,L läktaren men placerades hela tiden på rad 2. Fick till sist på balkongen. Hoppas man ser bra därifrån :)
jonmannen: Rad 2 då är det dåligt sug eftersom de fyller på nerifrån och upp. Om man får rad 19-20 direkt kl 10 som man fått i de tidigare matcherna då är det sug.
Red Rocker: knepigt då timraik.se säger fåtal. Är det enstaka biljetter då eller många i rad? Aja det lär bli fullsatt vilket fall som helst. hoppas det itne är sista hemmamatchen bara
Tycho & jonmannen: Det lär bli slutsålt ändå och hoppas så djvla mkt på vinst vilken succe för klubben om vi skulle nå final. Det kan mkt väl vara en avgörande match antingen skräckupplevelse eller euforsik glädje den som lever får se.
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!