1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581362 inlägg · 6216 ämnen

Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

1599626 · » Till forumet


Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

Att gå via webshopen var inte helt okomplicerat det heller, men nu är det äntligen klart. Anmälde en familjemedlem också (ni vet vem) som bonus. Detta var dagens stödåtgärd. Ser fram emot att få ett julkort! : )

Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

Knylan:

Okej, några veckor och inget inbetalningskort... Då kanske man tillämpar El Macos variant i stället. För det där lät krångligt.

Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Knylan: Smokey utlovade köttbullar, mos och (medhavd får man förmoda) Explorer på Curres till alla som gillade hans inlägg och ifall Timrå vann mot Löven. Nu sket ju sig det sistnämnda men storsint som han är så slog han fast att erbjudandet stod kvar tills Timrå tog nästa trea. Vilket som bekant inträffade matchen efter, hemma mot DIF. 24 st är vi som gillade inlägget...:)
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Knylan: Betalade via webshopen för ett tag sedan men fick ett kvitto på medlemsskap för säsongen 12/13. Antar det bara är att betala på nytt om man faktiskt vill vara medlem...
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Knylan: digitale Maco läste gironummer och medlemsavgift direkt på hemsidan och betalade utan snigelpost hem. Ni ungdomar. ..
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

DJ Hemp: Jag fick mitt för någon dag sedan, tar några veckor. 

Det jag fick hem var dock inget inbetalningskort utan prisuppgifter om priset på medlemskap och en bankgironummer. Lite märkligt, men det är bara att pynta in 300 spänn på TIKs bankgiro som står på deras hemsida. Lite analogt får man säga, man får väl gilla läget bara, 

Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

Angående gårdagens match såg jag den inte och jag har inte fått till det så att det är möjligt att skriva inlägg via min aktuella mobil, men jag följde utvecklingen på forumet. Vilken satans hemsk avslutning! Torsk med 15 sekunder kvar alltså. "Roffe" var inte glad, läste man i tidningen. Förståeligt. Och nu Rögle hemma i morgon. Ett Rögle som onekligen är på gång. Jävel! Fast just den detaljen kanske talar för oss?

En annan sak. Har ännu inte fått något inbetalningskort från Timrå IK. Vill man inte ha några medlemmar, eller...?

Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
DJ Hemp: Vad är detta för happening det surras om?
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

Smokey:

Eftersom man har anmält sig till denna happening, och därmed är en av de 24, är det inte utan att nyfikenheten börjar spira. Spännande! : )

Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Smokey: Om du börjar den 1/12 så skulle du kunna bjuda en om dagen ungefär som en adventskalender och avsluta med en riktig tomte som jag på julafton :-)
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

Vi som spyr galla och viker ner oss över ett orutinerat lag som blandar toppar med bottennapp, vi kanske skulle ta och fundera lite på följande ord av av örebrobacken Tomas Skogs efter deras nu pågående härdsmälta:

"Till slut handlar det om det mentala, man börjar tvivla på sig själv och sin egen kapacitet. Ingen har blivit en sämre hockeyspelare i dag än för två månader sedan, men det har blivit otroligt mycket mentalt", säger han till lokaltidningen i Örebro.

Och här får man börja tänka själv.

Timråååååååååååååå!!!

(Och till alla 24. Ni vet vilka Ni är! Här slipas det frenetiskt på en hockeyrelaterad upplevelse vilken det snart kommer både inbjudan och mer info om.)

Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Lacka_64: TIK, i nöd och lust..
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
250kg kärlek: Väl skrivet. Håller med till fullo. Det är tungt nu, men blir fan inte bättre av att stanna hemma och beklaga sig över laget. Är fan bara att gå och stötta på det sätt man kan. Ta plats i klacken och vråla. Det tänker jag göra oavsett vart i tabellen dom ligger. Tikare - I med OCH motgång.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
För övrigt  är SSK  sist efter nästan halva serien , vem hade trott det  ?
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

mikenomad:

Varför , det är ju bara  för oss att vinna på lördag då  :)

Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Timrå Icon: Att Almtuna verkar ta en trea mot KHK känns skapligt värdelöst.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
+ulfberth+: Nolander för böveln!
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

+ulfberth+: det tror jag också. Men sanningen är den att om flerdelen av Supportrarna ondar, vägrar gå på matcher, vräker ur sig en massa negativt om klubben så kommer den negativa spiral som ändå märks idag att borra sig allt längre ner i föreningen, den kommer få allt större fotfäste och det kommer ta mycket längre tid att få ordning på det här.. Det gagnar inte föreningen. I stället är det bättre (trots att det är jävligt svårt) att fortsätta försöka vara positiv kring föreningen och dess verksamhet. Att fortsätta knyta näven i fickan och övervinna allt skit som lämnas efter vägen. Det tar tid att bygga upp en förening som varit nere i avgrunden. Företag har förlorat pengar (en del har förlorat ansenliga summor), många Supportrar känner sig lurad av de förtäckta årsredovisningarna som tidigare styrelse lämnat efter sig och många som arbetar i föreningen känner säkert en uppgivenhet kring det prekära läget.
Men det är liksom detta tillsammans som kännetecknar urkulten i en förening. Det spelar ingen roll hur jävla kass föreningen är, man älskar den ändå. Min roll som pappa till en son som lirar i Timrå på ungdomssidan är att förmedla min kärlek, mitt budskap, till nästa generation. Det här är ett sätt att leva, det gör ont ibland, men det är kärlek.

Jag lyckas rätt bra i mina försök att få pojken att förstå. Efter varje match han går på söker han sig närmare klacken, han visar mycket hjärta i klacken (har själv varit där och sett), hans passion för laget blir större för varje dag som går. Och då går det inte så jättebra sporstligt just nu...

Med vår kärlek, kan vi också ställa krav. Krav att de som spelar och representerar föreningen skall göra det med den äran. Där föds också framgången. Nu har vi ett ungt lag som jag tror känner rätt mycket för föreningen. Bra! Vi börjar där. Sedan bygger vi en ny framgångssaga. Det går och det är just det vi ska göra.

Då blir det en del skadeskjutna kråkor på vägen. Men vem bryr sig?

Frågor på det? 

Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Timrå IK kommer att komma igen, laget är fullt med pjuklarver, ge kidsen och föreningen tid så kommer det blir bra. Vi är där vi är pga taskig ledarskap från högre ort. Jag är säker på att Norlander kommer ställa det här till rätta igen. Vi är en skadeskjuten kråka i dagsläget. Men vi kommer igen!!!  Heja Timrå IK..
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

zigge:

Jag har tyvärr inte läst boken, men handlingen verkar ju fantastisk! Som den slappe icke-läsaren man är undrar man ju stilla om den har filmatiserats...?

Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

mikenomad:Det låter bra.......

Heja Timrå!!!!

Kommentera


Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
zigge: Supporterbussen snarare. Som timråit är man väl bekant med Herr Paasilinnas värld.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

Smokey:Haha, vet inte om alla här är bekant med den gode Arto P?

Ett litterärt mästerverk i avd svart humor.   Rekommenderas varmast.

Är det TIK's spelarbuss?

Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Smokey: Går färden mot Nordkap i vanlig ordning ;-)
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

mikenomad: "Bra stomme" är det mest optimistiska jag läst i en husannons hahaha!

Och den passar ju också bra här om jag tänker efter....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Timrå Icon: Med det inte sagt att jag tycker det är särskilt charmigt. Det är väl ungefär samma omskrivning som när man försöker sälja in rucklet som "pittoreskt, möjligheternas hus". Men det är ju bara att gilla läget.

Frågan är vad som äventyrar ekonomin mest; Någon/några kostsamma värvningar med hopp om att nå resultat och vinna tillbaka publik eller den här linjen, billigt billigt billigt men med resultat därefter (mestadels) och därför ett rätt omfattande publiktapp. Jag vet inte och tänker därför inte heller ha några synpunkter på det längre. Jag vet bara vad jag tror och det är väl allmänt känt härinne vid det här laget.

Klubben har iaf bestämt sig för att det senare är vägen att gå så det är inte mycket att orda om ändå. Sannolikt är det väl så att klubben inte så mycket "valt" utan helt enkelt bara haft ett alternativ.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
mikenomad: Ja sant
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Timrå Icon: Ups and downs mannen. 6-0 mot DIF var väl knappas ett resultat vi "skulle" få med oss heller. Så här blir det ofta med juniorlag, det är väl det vi kallar "charm".
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Timrå Icon: Vi får hoppas det. För att gå in i ett div 1-kval med det här orutinerade laget vore en mardröm.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

mikenomad: Ja jo så är det ju. Det blir upp och ned men en sån här match ska vi vinna! Det finns inga ursäkter för det egentligen.

Sedan är det ju lite märkligt att en div 1-spelare kan gå in i ett allsvenskt lag och vara bäst i laget. Det visar ju lite hur lite spets vi haft faktiskt.....

Nä det blir nog bra det här till slut ändå

Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
kennas: Jag kan mycket väl förstå behovet av mental hygien och att man helt enkelt inte orkar, för måendet, att följa Timrå IK på nära håll f.n. Jag har varit/är själv där. Men laget var faktiskt (nåja) glimrande så sent som i lördags. Att det var så här säsongen skulle se ut, med tanke på lagbygget, är helt enligt de förväntningar åtminstone jag hade. Att kampen om kvalstrecket skulle handla om det nedre var lika självklart och naturligt som iconens helggrogg. Nä, drömmen är en plats på säker mark, ovanför det nedre strecket. Någonstans 8-10:e...det är både rimligt och troligt. Så oavsett vad jag tidigare vräkt ur mig i frustration så tänker jag i så stor utsträckning jag har möjlighet göra som jag gjort hittills. Vara på plats och, troligtvis, lida med laget.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
RTS:Går vi inte dit kommer dom ALDRIG få bättre lag.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Bussen är bokad. Rellonen och överste Kemppainen visar vägen. Vilka vill köpa biljett?
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Bragd-Birger: Ja jag funderade också på ett slags rep ett tag....

Förlust mot Aspjävlalöven! Tror jag spyr!
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Timrås oförutsägbarhet börjar bli förutsägbar. Var så säker på ologisk plattmatch idag att jag a) för första gången själv föreslog rep på matchdag, och b) inte kollade swehockey maniskt mellan låtarna.
Nu hemma och resultatuppdaterad känner jag...ingenting. Låt oss snabbspola till nästa match.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Asplöven vinner matchen eftersom man skjuter pucken mot / på / i  mål  när man spelar powerplay .  Jag vilar min väska .
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
fredriko74: Ser nu att Roffe prickar in på de punkter jag nämner. Men jag valde inte att kalla det pojklagshockey, men är villig att hålla med. Våga hitta en jämn balans nu framgenom och plocka in antal poäng per vecka. Annars blir det ångest för både spelare och fans. 
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
mikenomad: Jämnheten är något man måste jobba hårt med. Som det är idag är det för höga berg och djupa dalar. Med en bättre balans kommer även självkänslan att infinna sig. Märks så öppenbart att flera spelare saknar just det, och ser nästintill rädda ut för att ha pucken och göra något konstruktivt med den. Väldigt många pass utan adress, dessutom  sjunker man för långt in på Norja som visar god form!  Det att man har har många juniorer är en mild ursäkt, finns lag i SHL som har 5-6 ungtuppar spelande minst 15 min per match. Som matchen gestaltade sig idag kommer man ut med pigga ben per 1, för att sedan tappa kommandot fullständigt i 2a perren. 
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20

Timrå Isstadion: Nåväl, jag ska i alla fall dra mitt strå till stacken genom att åter vänta 15 år innan jag skapar en matchtråd igen. Det blev ju, som man säger, jävel av detta försök. Ingen kommer minnas denna tråd om hundra år :-)

För övrigt är det ju förbannat svårt att hitta en röd tråd i säsongens resultat. Man kanske skulle lassa in ett par lakan på storseger när det gått tungt och vi möter ett så kallat topplag eller vice versa. 

Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Två raka torskar mot Darrarna. Den såg man inte komma för några år sedan. Bortskämd hann man bli under några ljuva år.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Heaven & HELL!
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Per HApps: Ungt lag vettu, blir mycket uppochner då. Vad hade du förväntat dig när större delen av laget knappt spelat seniorhockey öht?????
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Per HApps: ja dom trogna gör det jäkligt bra måste jag säga,...
Det är dom som håller denna förening precis ovan vattenlinjen, ett tag skämdes jag att jag inte gick oftare, men det har gått över det med.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Dra på sig 3 mot 5. Vilka klantrövar. Vill ni inte ha någon publik på hemmamatcherna? På riktigt!

Marginalpubliken stannar hemma och dom trognas tålamod närmar sig bristningsgränsen.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
fredriko74: ja, skall man åldras snabbt skall man hålla på Tik, Stort av er som orkar angagera er åt Timrå, själv har man valt att må bra, dvs ta par steg tillbaka. Text-tv får duga!!
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Modano: Så sa Thord Johansson om Erik Gustafsson också, måste ge killen tid han är ju hur ung som helst och kom ihåg att han har varit väldigt skadebenägen.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
RTS: Torsk med ca 15 sek kvar då de gör 2-1 i spel 5 mot 3. 
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
RTS: Torsk med 15 sek kvar.
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
fredriko74: fick vi nån poäng eller inte? Går inte läsa nått vettigt på kvällspressen,
Torskade vi i 59 minuten eller vad?
Kommentera

1599626 · »