1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599083 inlägg · 6213 ämnen

Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
{469}: Jag kunde tyvärr inte ta mig till ladan idag 🇺🇿 faaan!!! Men då sa frugan köp fyra ståplats biljett då bidrar du me någr iaf 🤪 o så blev de 🇺🇿🤣🤩🍺

Vi har slagit ett Skånelag idag än så länge då J20 vann hemma mot MIF. Kanske ett tecken?

X-Län: De va nån som uttryckte sig dumt men de va inte du iaf!!! Skål!!!! Nu knäpper vi dom gröne på näsan!!
RÖD O VIT HOCKEYDYNAMIT 🇺🇿😎🤣

Barkborren: ”jäkla surt” känns som en bra benämning på årets serie

Joslan00: för jäkla surt med Hartmanns skada, hade behövt hans fart o tyngd

EXPLORERSMÅLAND: Kan förstå fansen. Spelarna cashar in 2-300 lök i månaden och publiken går lojalt dit varje match. Kan tycka att det är uppfriskande när de reagerar. Statsministern är ju inte ens i samma löneliga som de bäst betalda 25-30 åringarna i SHL.

Dä kann int var lätt att var HIV spelare nu!!!
Uppladdat:

500x0-screenshot20240316110941facebook.jpg

Står och väger om jag ska se matchen eller inte. Så jädra trött är jag på laget just nu.
Jag förväntar mig att se ett Timrå som bor i Rögles zon och är etta på varje pick vinner varje närkamp. Detta i första perioden iaf. För att visa att de är förbannade själva.
Men, jag är rätt säker på att jag får se ett osäkert lag som glömt bort att spela hockey och får 2 i baken efter 1:a.

Vad f@n hände med detta lag.

Bragd-Birger: MoDo-agenten Wennerholm. Kollar jag på matchen så vinner ni, det är sen gammalt. Sån bra kvalitet nu på piratryska Onhockey.tv så man kanske slår på TVn.

De är inte över än

Bragd-Birger:

Med andra ord är det ingenting som talar för oss. I alla fall för mig som varken tror på Wennerholms anti-krafter eller smärtmaximering. Och sett till den senaste tidens trend finns det väl ingen anledning att känna minsta hopp heller. Å andra sidan genomgick ett uträknat småländskt lag en fullständig metamorfos igår kväll. Minns man ens hur det kändes att vinna en match inför första nedsläpp? Desto mer troligt att man minns hur det kändes att förlora med 10-1 i samma arena i så fall.

Hockey är en förunderlig sport.

Läktarproffset: Dryga 7 timmar tills säsongen är över.

Skönt.... säger jag...

Hoppas killarna på isen bekänner färg idag. Det är alla supportrar och sponsorer värda. Torde finnas både två och tre växlar till som det sett ut senaste 7 matcherna. Gör eran plikt på isen nu så gör vi våran på läktaren. Jag vet att ni är inne och snokar här ibland ;) Nu vinner vi!

Låt dä rinna lätt ida rabbuslingar 🥳🥳🥳
ALLA till Bolage vi VINN ikväll 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-screenshot20231102205153google_4.jpg

Som jag ser det finns det bara två saker som talar för Timråseger idag:

1. The Mighty Powers of Wennerholm. Dessa kan inte underskattas, ej heller förklaras av vetenskapen. Många forskare tror att hans förmåga att antispå framtiden är så stark, att hade han varit en passagerare på Titanic och högt utropat "Fan, jag tror att vi kommer att krocka med isberget där borta!" skulle fartyget ha kommit fram helskinnat till New York.

2. Smärtmaximering. En förlust idag kommer att svida, vi kommer alla vräka ur oss frustrationer om Antes uselhet, Eronen, Jonte, Kapanen, domarna...osv. Men redan i morgon kommer det värsta att ha lagt sig och framtiden börjar ses an med viss tillförsikt.
Vid en vinst däremot kommer vi att få det som dom flesta av oss just nu totalt saknar: hoppet. Fan, det här k a n ju gå! Hockeyfebern börjar vakna, biljetterna säljer slut, förväntningarna stiger...
Först då kommer en förlust svida på riktigt. Hårt, djupt och obarmhärtigt.

Det som talar emot timråseger: typ allt annat.

Domarna i svensk hockey är, ja vad ska man säga: bedrövliga eller ska man säga nått ännu kraftigate ord? Lättare att se och följa domarna när man är helt opartisk i matcherna. Ta tex igår, nå värre! Så otroligt mycket som står på spel och dessa ålhuvven blåser när dom känner för det. Herregud!

ALLA TILL LADAN

Villervalla: Vi får hoppas att grabbarna kan samla kraft och mod. En till hemmamatch ger värdefulla pengar i kassan. Oavsett om vi skulle vinnan den och gå vidare.

{469}: Frågan är om Timrå har kraft att sprattla till idag och ta det till en tredje match, lyckas man med det så tror jag på fördel i avgörande match.

Charliejfz: Gameday! Idag kan allt avgöras. Må sämsta lag förlora!

Det var "klapp kasst" i Jönköping igår. Hoppas det är annorlunda i Timrå i eftermiddag.Jag tror på vinst. Hoppas grabbarna tror det själva också!

Timrå4ever: Absolut, men jag tycker det nånstans är ett kvitto på att ens egna kritik var lite befogad nånstans.
Det är nog dags att han hänger upp västen den gode Nubben.

JonteD: Sputnik, Mike, Kulltorp, Småland ... game day boys :)

{469}: ja nu har han det jobbigt. Lider med honom.

JonteD: jag förstår ärligt inte vad du menar. Men vi lämnar det. Ha en bra dag.

Jåkkinen: Om Nubben ansåg att det var mycket kritik från vissa Timråsupportrar så är det ingenting mot hur tongångarna är från HV supportrar nu.

X-Län: De va inte till du ensam utan vi här i boken kan väl ha den respekten för honom o de e väl lille bror som har skrivit mest såna tillmälen när dom va som mest avundsjuka på oss 🇺🇿😎🤣🤬

Jåkkinen: Lite värre kan man ju tro 🇺🇿🇺🇿

JonteD: Snutte och saft är väl väldigt snällt 😂 Jag undrar om HV-spelarna som blev bemötta av fansen utanför arenan igår gick höra lite värre saker än så

X-Län: Närå inte så utan alla saker som snutte o saft o bullar!! De e väl inte okej elr????

JonteD: har du problem med att man är formell när det gäller namnet Jonathan?

The great one: Han hade flera ledord Lill-Kenta.
Allt summerat till en fantastisk tränare med stora Timrå framgångar under sin tid här.

Greven: Fortsätter att trycka på vikten av en rightare på point i PP. Vilket Oskrshamn har. Alltid ett hot på varsin sida. Vi har kunnat använda det, dels när Hartmann var tillgänglig och nu kunde man använda Rindell på den positionen. Som faktiskt har ett rätt bra skott.

X-Län: Använd hans namn istället för konstiga ord 🇺🇿 han vad jag vet haft en myyyycket tung tid efter jul 😵
Inte bara hans farmor men de e mer..... som sitter i skallen 🤬🇺🇿

X-Län:

Man får inte glömma heller att det är Jontes blott andra säsong i SHL. Det som brukar går under benämningen ”det svåra andra året”.

Med det sagt så är det ändå för låg nivå för att det ska vara närheten av godkänt med hans kapacitet.

JonteD: Jonathan är och har varit ovärderlig för Timrå. Utan han skulle vi inte vara där vi är idag. Alla spelare kan ha en mellansäsong. Han kommer tillbaka.

Herminator:

”Våga under kontroll” var väl nyckelordet. Sedan minns man även ”har vi fart framåt har vi gratis fart hemåt”

Jnttik: E de bara Jonte som inte presterar?? Finns nåra till som tjänar lika mkt men de e bara Jonte som ska ha pisk enl många här inne!!! Försvarar inte honom men en fluga gör ingen sommar utan de finns skäl till saker o ting
men man saknar inte kon förns båset e tomt tror många vill lösa Jontes kontrakt för att han "kostar"för mycket!
Köper de men när nåra här i boken kallar honom "snutte" odyl morsans bullar o saft!!!! De e han sannerligen inte värd vad jag tycker!! För Lilla farbrorn blir ledsen när folk inte skriver hans namn utan konstiga tillmälen!
E DE OKEJ?????VA!

söder över: visar det sig att han fortfarande håller på är det en annan sak? Här sitter man å drömmer fritt efter sett dagens match kontra dahléns 😅

Rip Kirby: Tjatar väl på med Lill-Kentas ord ringande i öronen

Våga + Ödmjuk = Vinn!

Känn på det, ingen dålig filosofi.

@Kom igen nu grabbar, förläng säsongen tack!!!

The great one: Och vi har lika svårt att kontrollera pucken i egen zon, fem mot fem, i speluppbyggnad och liknande. Oerhört lättstressade backar och snabba uppspel som hade kunnat vara ett hot i omställningar och snabba kontringar fungerar inte alls.

Greven:

Ja framförallt har dom förmågan att kunna spela sig snabbt in i zon även, vi kommer ju knappt in i anfallszonen med en man mer. Fullständigt sanslöst egentligen.

Har inge hopp inför matchen, de enda positiva jag kan tänka på är att man snabbt får de överstökat mitt på dagen så man slipper att resten av kvällen förstörs.

Vi lär få något PP imorgon och då lär vi återigen se Dahlen-Lander-Hanzl-MPS-Någon back.

Greven: Högt passningstempo och inget kladd. Här åker varje gubbe och letar pass i 5-6 sekunder istället. Dahlén, Hanzl och Pettersson framförallt.

En annan intressant sak. Oskarshamns pp överstiger ju vida vårt eget, det är riktigt bra i förhållande till många lag och en detalj idag slog mig. Det pp där man sätter 4-0 inleds med Oksanen, Jasek, Lodin, Quenneville och Zohorna. En minut in blir det blockering och ny tekning. Samma 5 spelare stannar kvar och gör sedan också mål. Så jävla smart, så jävla icke-Ante.

Timrå4ever: Härligt! Hoppas att HV åker ut. Inte för att jag gillar Oskars men.

Vilken dröm det vore att ha Lodin i Timrå. Timråhjärta stor och tung ockan verkligen göra mål

Men lär inte ske sålänge Dahlen mfl är kvar...

Greven: jag blir gärna av med OiNK men i övrigt instämmer jag!

Jnttik: mm fan va kul!

Och jag har en skitbra idé om att Backlund och grabbarna fixar ett upplägg för att tvätta pengar!

Kanske kan Lodda fixa större partier än 10000kr klassen den här gången och så delar han på vinsten mot att Timrå ”har fullsatt” varje match.

Kanske kan vi börja sälja biljetter till träningarna också!

Vore ju jättekul!

Om några år välkomnar vi nya elever till hockey gym med en påse ladd och en uppmaning att öppna konton som kan användas till överföringar av smutspengar!

Det må gå grus i maskineriet men tar man in Lodin igen så skulle jag tro att man tappar rätt hårt ansikte hos många som bidrar till Timrå IK idag.

Lite kul vore det dock att se polisen punktmarkera och köra ständiga visitationer och pissprov vid varenda trafikstopp…

Vet att jag sagt att OINK bara ska ut för de inte hör hemma i SHL men fan vad jag njuter av att HV nu får svettas. Och fan vad jag saknar en Lodin-typ i dagens TIK. Fysiskt, teknisk, pucksäker, oberäknelig, målfarlig. Nä, jag håller tamejtusan på Oskars in den där matchserien.

« · 2673585 · »