Skönt då var säsongen över och nu börjar det roliga: Målet mot att undvika kval 24/25! Kontrakt som ska förnyas: Inga. Kontrakt som ska brytas: Alla backar så vitt jag bryr mig.
Dä gå int börja spel hokky när 5 min kvar å 0-3... Ja skäms.. 43-11... JJ 3 mål på 7 skott... Nä ett par Kannadikker som kan kötta sönder bortalaget... Årets Timrå ä dä mjukaste jag sett... Vi ska var glat att vi int spel mot IK70 för då had vi åkt ut!!! Säsongen ä slut å vi började vårat ras efter JUL.... Juel lämna oss... JJ kan stå 50 utav 52 matcher näste säsong... Godnatt Timrå nu kan ni spela X-box å äta ostbågar tills i höst!!!
Timrå har totalt 18 avtal under kontrakt från befintlig trupp och den stora bristvaran är i dagsläget spelande backar och centrar av SHL-kaliber. Det finns en tanke på att Emil Pettersson ska kliva in centralt i banan, vilket skulle kunna tala för att någon av Robin Hanzl, Erik Andersson och Albin Lundin lämnar – kanske flera av dem.
Filip Hållander nobbar intresse från schweiziska Davos, men NHL-dörren ska inte vara stängd. Med tanke på hans framfart 2024 lär det finnas intresse för Hållander, som fortfarande bara är 23 år gammal.
I höstas fanns det uppgifter som gjorde gällande att Jonathan Dahlén blickade mot Schweiz, men det mesta talar för att han stannar kvar i Timrå ytterligare ett år.
Den tjeckiske speldosan Hanzl är en mycket bra SHL-spelare när han är på humör, men har också djupa dalar, vilket gör att Timrå tvekar med tanke på prislappen. Hanzl har legat ute på marknaden under slutet av säsongen och kan säkert hamna hos någon konkurrerande klubb. Det kan finnas bättre, billigare alternativ på marknaden och Timrå vill helst ha in en rightare på centersidan. Lundin och Andersson var sena beslut inför denna säsong, och det ska mycket till för att bägge spelarna bli kvar i samma roller som i
Nästa säsong vill jag se samma effektivt som Rögle som skjuter 11 skott och gör 3 mål, kontra Timrå 43 skott! Vill gärna ha in MÅLSKYTTAR, saknar ty rattie
CLUBEN: Här måste jag försvara Timrå. Clubens logga är extremt ful.
För övrigt träffade jag en höjdare inom Timrå som sade att man inte budgeterat för slutspel, men visst var det jobbigt att nå upp till kravet på eget kapital om det skulle vara svagt publikmässigt sade han. Fast, det kan man ha under ett kontroller så det kommer inte vara ett problem i år. Möjligen blir det jobbigare att fylla på truppen med tanke på lönebilden hos vissa hemvändare gissar jag.
Är det bara jag som ser att när Rögle gör mål gör ante inte en min helt obrydd nu när Timrå gjorde 1-3 inte en min helt obrydd detta förklarar väll hur mycket som helst?
Ante Karlsson har alltså inte lyckats med: - Ett seniormässigt försvarsspel - Ställa krav på sina spelare - Matchcoachning i avgörande lägen - Special teams
Laget har inte lyckats skapa: - Ett stabilt målvaktsspel - En fungerande offensiv
Klubben har inte lyckats med: - Skapa mervärde för publiken. - Väcka intresse hos marginalpubliken - Kommunicera tydligt med supportrarna - Sin uttalade och budgeterade målsättning.
Fy. Fan. Den jävel som har en högre målsättning än att undvika kval nästa säsong kan dra åt helvete.
Det behövs nån/några Alvarez helt klart.