mike66: Så här i juletid har vi inte tid med att servera kunder några matkassar om de inte kommer till oss som fysiska personer. Det är fruktkorgar, julskinkor som ska griljeras, sill som ska läggas in....
Men ta kontakt med Kf, som jag har förstått är det julefrid inom deras lokaler så här lagomt före jul. Axfood spelar in reklamfilm med Gunde just i detta nu. För mig har Gunde varit död i 2 år. Men men- heja Axfood.
250kg kärlek: Blev ju riktigt bra det där. Nu fattas det väl bara att man kan beställa matkassarna via nätet också. Har sett att det har blivit ganska populärt, åtminstone i detta distrikt, nått att fundera på eller? Har också fixat till Berömmaskinen på TIK031´s hemsida, lite finjusteringar så nu går den som en klocka igen....På guds ord ligger det också lite ny gamla saker.....
Ser bra ut..... bannern alltså. Tycker att detta är ett jättebra sätt att få in ekonomiska medel i laget. Jag vågar garantera att detta inte är den sista "Ica- logga" som pryder hockeysnack. Jag har undrat hur mkt ett lag som Halmstad i fotboll eller IFK Göteborg får för sin reklam på dräkterna??
Usch. Mora ser litet ut.... tur att man har Ica bakom sig. Mat, livsmedel, postorder etc.....
Naturligt vis var inte mitt inlägg ricktat till TIK Supp Klubb, Ni har ju fixat det bra, så vi som sitter ensammen och övergiven i skogen och pratar med Ekorrarna, även får lite bra infomation,,,,,
Men Timrå ik:s marknad har kunna skött saken bättre, då hade bannerreklamen funnits fööör länge sedan, På deras för närvarande inehållsrika sida,,,,
Smokey:
Visst bara hålla med himmla tungt att hoppa på sissta vagnen då den fått upp farten,,,,
Friskan: Inte för att jag har så bra insyn... Men nog tycker jag Timrå IK sköter hemsidan rätt märkligt. Om inte suppklubben hade sin sida så skulle det nog vara rätt svårt att snacka med likasinnade runt om i Sverige. För hemsidor och nät kan nog bra inte i första hand handla om att dra in pengar...
90% handlar nog mer om att skapa kontakter, nätverk och riktlinjer för supporters. Supporters är klubbens "bensin". Utan bra bensin stannar hela rasket.
Undrar hur många i Timrå IK:s styrande grupperingar som vet vem Nyllet är?
Strålande av supporterklubben att hålla på och fixa till en sådan här bra sida. Ett gäng ideélla "galningar" som sliter häcken av sig för att fixa det bästa för mig.
Bannerreklam i all ära... Men det finns hundratals mer pengainbringande aktiviter i mer traditionella media. Inte så att man ska strunta i nätreklamen. Man ska givetvis vara med även där. För en dag så vänder det, och då gäller det att inte vara sist i tåget.
Jag ska träffa supporterklubben och ge en del fina tips runt jul och nyår. En annan knegar ju med sådanthär att försöka få företag att investera i reklam eller andra åtgärder som ska ge dom/företaget ett gott hjärta el dyl.
Sedan så kan/bör man som jag... Skriva ett mail till Länsförsäkringar och andra bannerföretag och tacka för att dom stöttar TIK, laget i mitt hjärta. Dessutom så är jag givetvis kund i Länsförsäkringar.
Skicka till flera stycken på företaget. Dom blir så glada att någon bryr sig. Ett personligt mail är nog lika mycket värt som 5000 träffar.
För att det inte skall bli några missförstånd så är det Timrå IK Supporterklubb som har sålt reklamen och INTE Timrå IK's marknadsavdelning. Det roliga är att det är ytteliggare sponsorer på väg in, men vi har inte haft tid pga av att vi jobbar gratis och på vår fritid.
Friskan: Typ, ett och ett halvår, man ska inte stressa för då kan käringa bli på smällen,,,,,,,
Var ju himmla svårt för supporterklubben och få reklam, och låååååååååång tid tog det oj oj,,,,,Timraik.nu mycket dumt att sätta reklam på den, kan ju leda till att de får in en slant till att finansiera en del av lönen till en spelare,,,och vad säger Flygbladens fackförbund då???
Ny bannerreklam. Det såg jag direkt, och så säger folk att bannerreklam inte lönar sig för företagen. Men jag måste säga att om jag står inför en valsituation mellan ett företag som stöttar mitt lag och ett annat så är valet enkelt. Har någon sagt att jag är idealist? Idealister är en bra målgrupp marknadsmässigt.. Bra jobbat, mer annonser till folket, men jag får inte länken att funka..!
Vill ni ha hjälp så hojta till, jag ställer gärna upp och styr upp det, ni förlorar många sköna slantar för varje timme som flyter på.:0) Även ni som har privata hemsidor kan använda er utav programmen..skrattnets ägare den här skämtsidan på nätet gjorde 40,000:- förra utbetalningen så ni fattar kanske att det finns oanade möjligheter att få in en krona..hehe.
Jag skickade ett sådant tips till Supporterklubben för drygt en månad sedan. Andra supporterklubbar använder sådant för att dra in pengar till TIFO. Jag saknar supportersidan och hoppas verkligen att den byggs upp igen. Hur blir det med den saken? Kom ihåg att många bäckar små... Marknadsavd jobbar säkert bra med företagspool och dylikt men man önskar en mer offensiv vad gäller bannerförsäljningen och affiliatesprograms (nu vet jag vad det heter, tack Micke66).
Det går att tjäna hur mycket pengar som helst med Bannerreklam likt den som jag har lagt upp på Nolby Hockeys hemsida: Det kallas för affiliates program och fungerar så att för varje klick på bannrarna så tjänar man pengar. t,ex Svenskaspel dom får vi 1 kr för varje klick som någon besökare gör. Dessutom har man % leads om någon öppnar ett spelkonto via nätet,20 kr per leads. Man får bestämma själv hur mycket bannrar man vill lägga upp, och vilken marknadsföring man vill tillämpa,men tycker själv att Timrå IK bör käcka upp det här för kulorna bara rullar in...
Jag har förstått av mycket initierat branschfolk att bannerreklam ger noll i inkomster numera. Det finns inga företag som är intresserade av att slanta upp pengar för detta. Nu tror jag ju förvisso inte att marknadsenheten har varit förutseende och insett detta. Snarare handlar det väl om att " sitter man tillräckligt länge i skyddsrummet och väntar så går kriget över" och krig är ju som bekant otäckt.
Dessutom så kan man ju göra så mycket med kepsar . -Man kan ha genomskinliga plastskärmar. -Man kan ha en rolig örn ovanpå som klappar händerna. -Man kan ha en keps för nattbruk, vardag och fest.
Ja utvecklingsmöjligheterna är oändliga. Skomakare bliv vid din läst och håll ut tills pensionen kommer och befriar Dig !
Den låga spelskicklighetsnivån bland backarna är ett minst lika stort problem i defensiv zon. Att vi haft så svårt att snabbt spela oss ur, bli fastcheckade, tappa puckar osv beror ju i hög grad på att man saknar förmåga att skapa tid ... | Läs mer
Men ta kontakt med Kf, som jag har förstått är det julefrid inom deras lokaler så här lagomt före jul.
Axfood spelar in reklamfilm med Gunde just i detta nu. För mig har Gunde varit död i 2 år. Men men- heja Axfood.