1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581150 inlägg · 6216 ämnen

BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24

« · 1589009 Till forumet


Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Andersson: Ojoj klockrent i ribba av Karlskoga i en 2 mot 1  och sen friläge fter det när deras utvisnngar tar slut. 2 klockrena lägen av Karlskoga i Timrås PP, urgh
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24

svårt att fixa en klocka i bild då ?

fixat nu  efter 3 min

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Nu ökade vi med 100%!!!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Fräckt med två TIK-are och en helt egen publiksektion med vakter och publikvärdar i drivor!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Limpan: Ej uppsnack, intervju i paus uppläses från papperslappar.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Berglund: Är det uppsnack och period intervjuer, och efter intervjuer
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Limpan: Ja helt klart. Streamen var okej sist förutom en del hack stundtals men däremot så var kommentatorerna urusla.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Berglund: Tack men om jag förstår rätt är det ändå bristande kvalité på dessa sändningar
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Smokey: Bra där! Då slipper man va själv som Timråsupporter på plats :)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Smokey: have fun! Jag hänger i Västsverige med Dahlrots svägerska.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Piss-tv. Åker till jävla Karlskoga i stället.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Limpan: Bättre streamkvalitet på dom som kostar 100 som jag fattar det. Hoppas vi slipper hack idag.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
:någon som kan förklara varför det är olika priser på matcherna
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
hubbenorlen: Vi kan enas om att det finns förbättringspotential. Men hey, jag har varit med och "liverapporterat" med mobil till dåvarande webbis som skrev liverapportering på hemsidan/gästboken. Vi kan se rörliga bilder från varje match. Rörligt med egentligen helt fantastiskt.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24

jå1:

Nej, den gör väl inte det. Jag tänkte fel helt enkelt...

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
hubbenorlen: I samband med premiären publicerades detta iaf på hockeyallsvenskan.se
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
JimmyH: Sjävklart blir det bättre med tiden. Men jag tycker ändå att det är patetiskt att en så pass stor organisation misslyckas så kapitalt, och ändå har mage att ta så mycket betalt.
Och eftersom man med all sannolikhet är medveten om att produkten är undermålig så borde man verkligen inte vara dyrast av de tre alternativ som finns.

Sedan tycker man ju att de tre kanalerna birde enas om ett pris. Tycker det hela är riktigt amatörmässigt skött av Hockeyallsvenskan som organisation.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
JimmyH: Vad tycker du om målvaktsbytet inför ikvällen?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24

hubbenorlen: Jag tycker att det är tacksamt att de i a f löst en möjlighet att se alla matcher utan att måsta åka till varje arena.

Sedan blir det ju lite parodiskt att man ska behöva köpa flera olika abonnemang samt lösmatcher för att kunna se det men det lär väl utvecklas med tiden. Precis som kvaliteten på sändningarna.

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24

hubbenorlen:

dom (allsvenskanplay)  vimsade ju på i studion   i pauserna också    -  är de den här kabeln som går till ljudet ?  - om du tar almtunas lag kan ja läsa timrå   - oj nu blev de helt mörkt här         osv .

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
hubbenorlen: Nä men Timrå IK är väl kärlek? Den kostar.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Frella: Jaså? Har jag inte hört nåt om. Minns knappt problemen. Var det några rent tekniska problem?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
DJ Hemp: Den sänds väl inte på viaplay?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
hubbenorlen: Men alla som upplevde problem skulle väl höra av sig och få en match i kompensation? 
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Bigthelin: Hockeyallsvenskan har gjort minst möjliga ansträngning. Om man inte ens kan mäkta med att fixa en klocka för utvisningarna så kan man inte ta 100 kronor i betalt. Punk slut.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Hahl Bundy: Jag älskar varken Hockeyallsvenskan, Viasat eller S24.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Kan det möjligen vara så att vi som betalar för Viasat-paketet i TV:n har chansen att se den här matchen gratis på webben?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Bigthelin: Det är absolut inte värt 100 kr, håller med dig. Men jag har aldrig upplevt en hockey-stream som är värt pengarna. Repriserna var lite väl komiska på förra matchen, var dock första matchen de fick utrustning till allt sånt så det kanske blir bättre när de lärt sig grejerna
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
jå1:
-bilden var av bra kvalitet men flöt inte på så bra. Tyckte det var massa småhack hela tiden (jag har 100mbits bredband så inte det som var problemet). Även andra som påpekade detta under matchens gång.

-En matchklocka fanns men den visade inte utvisningarna.

-kommentatorn hade noll koll på spelarnas namn/nummer.

-repriserna måste ha haft en slumpknapp för där kunde vad som helst dyka upp när som helst.

Jag tycker helt enkelt att det inte är värt 100 spänn. Kanske är man bortskämd med de bra sändningarna viasat står för men jag väljer bort allsvenskan play tyvärr.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Timrå Icon: Ja han behöver motion.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
mikenomad: Vinner vi ikväll ska PerHApps skjutsa mig på cykel runt värmland
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Bigthelin: På vilket sätt var det helt värdelöst? Funkade helt okej för mig
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
hubbenorlen: Kärlek kostar... Alltid.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Berglund: Jag kommer avstå att köpa matcherna som går på allsvenskan play på grund av hur otroligt värdelös förra sändningen var. Möjligtvis att man faller för frestelsen om det är en viktig match någon gång, men jag sitter på abonnemang med både viaplay och s24 och det får räcka så man inte blir ruinerad.
Varför går inte dessa 3 ihop så man kan skaffa ETT abonnemang för att kunna se allt?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
mikenomad: Irriterande. Det här slutar ju med att det blir dyrare än Csports ändå.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
El Maco: Lite spännande blir det nog allt. Ikväll får iaf Iilahti göra debut. Anledning? Roffe tycker det är läge, att det inte ska få dröja allt för länge innan han får känna på hetluften. Inget särskilt med Norja mao.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
ante08: Var viasatsport.se jag menade men där finns den inte, verkar som dom flyttat den till hockeyallsvenskan-play, vilket suger då deras sändning när vi lirade mot Almtuna var den sämsta i mannaminne.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24

mikenomad: Eftersom Malmö torskade har vi ju faktiskt en teoretisk chans att klättra till andraplatsen imorgon. Vinner vi över BIK och Rögle vaknar till och slår Västerås så är vi där,,, Om vi förlorar kan vi å andra sidan dala rejält också.

Vet inte om någon håller med men det kan bli spännande i år...

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Dream Team: En helt okej metod. Själv kör jag tvärtom, pröjsar nu o om allt rasar så går jag över till din variant, kanske :)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
jå1: Jag ligger nog lågt. Börjar vi visa att vi räcker nånstans tänker jag nog börja pynta för att se matcherna, Annars får det bli stenåldersvarianten med i bästa fall webradio eller bloggrin eller swehockey :)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Dream Team: Skarp men hackig bild, värt en hunka? Njet, men finns det nån perfekt stream på håkky? Jag ska lätta på lädret o kolla även fast det inte är perfekt:)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
ante08: Den verker finnas tillgänligt på webben:
http://play.hockeyallsvenskan.se/

Det kostar en hundring men det kan det väl vara värt. Eller så är det skitkvalitet på sändningen.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24

Berglund: Den visas på viasatsport.se.

24/9: Karlskoga - Timrå.

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
En reflektion så här långt är att det gäller att inte stressa upp sig och få panik över några förlorade matcher. HA har även det blivit en serie där alla kan slå alla. Det kommer bli en enda lång holmgång och känslan är att inget kommer vara avgjort förrän alldeles i slutet...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Andersson: Enligt den här sidan ska den gå på viasathockey.se men där finns den inte med
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24

mikenomad:

finns de nån möjlighet att se matchen tro ?

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Skulle smaka fågel med tre friska i morgon men Karlskoga borta är definitivt en av säsongens svåraste...
Kommentera

BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Nu kör vi!
Kommentera

« · 1589009