1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581254 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 120814

1511371 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
atilla: Icke . Vi har laddat upp med genotropin , Erytropoetin och gamla hederliga ryssar . Nu djävlar ska guldet hem . Kosta vad de kosta vill .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
bifhjärta: Ja Rahm har nog varit bitter bonde länge men nu får han iaf chansen :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Olle: Bitter bonde :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
atilla: Jag förstår att du vill att jag ska känna mig lika stött som du gör just nu men det gör jag inte. Jag har accepterat att vi har ett svagt lag i år. Om du bara kan acceptera att ni har en dopad fuskare i målet så ska du se att den här säsongen blir mentalt lättare för dig med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
atilla: Vad var det jag skrev inatt nu igen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
atilla: källa på det? Om detta är sant så är ju hela vintern förstörd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814

Är inte det här en död rubrik nu? Vi skickade vårt juniorlag som gjorde två mål mindre än SM-vinnarna. Fine

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Olle: Och ni har massvis med överblivna skitspelare så det spelar ju ingen roll vad ni gör, ni kommer sluta toksist hur som...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
atilla: Ni har ju en fuskare i målet så det spelar ju ingen roll vad du gör. Om Brynäs vinner så är ni fuskare och om brynäs förlorar så smädar vi er, med ett gott humör ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
atilla: "kastar skit". Håhåjaja...allt är relativt. Vill minnas att du gick igång på att nån här skrev att Brynäs kom med i stort sett ordinarie lag. Ja det är ju sannerligen skitkastning det. Nyanser var det nån annan som efterlyste, känns befogat.

God dag på sig själv!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
superfalle: Så jag får inte försvara mitt lag när ni kastar skit på det? Och sen försvara mig igen när jag blir kallad idiot? Goddag yxskaft
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
atilla: Och du kan bara inte låta oss leva i förnekelse och få känna en gnutta hopp ett tag utan du måste gnugga in sanningen hårt i hjärtat på oss stackare som försöker hålla näsan ovanför ytan . Fint av dej . Du kommer gå långt . Ett chefs ämne , kanske på carema
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
atilla: Jag tror att du har missat en del nyanser o poänger...men det är ju bara vad Jag tror.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Ambroo: Tydligen är det ni som är idioter här eftersom ni sitter och försöker hitta på bortförklaringar för att ha förlorat en träningsmatch som inte har någon betydelse alls.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Det finns ett ordspråk i hockeybibeln jag fick av Bulla typ 1993:
- De som tokanalyserar tidiga försäsongsträningsmatcher har ofta kortbyxor. Riktig hockypublik bär inte shorts!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814

arnio: tycker lite synd om de som blev allvarligt oroad för framtiden baserat på gårdagens resultat mot Brynäs. Det känns allvarligt talat lite löjligt (no offence)

Timrå har värvat ihop ett helt nytt lag. Det har skett många ändringar. Skulle allt sitta perfekt i ett sånt läge första träningsmatchen skulle nog Montén och kompani få ett pris av något slag för det känns jävligt orealistiskt.

Det viktigaste är att spelarna kämpar hårt och arbetar på det tränarna vill att de ska arbeta med. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
arnio: Nävisst, 1:a matchen är sällan (aldrig) någon värdemätare. Visst finns det hopp om bättre säsong än sist, sämre är ju lika med as. Men sanningen är att en mkt stor del av laget består av frågetecken som isf måste rätas ut. I sanningens namn ser vi mer ut som ett topplag i as än ett stabilt es-lag. Även om man vill tro annat.

Brynäs får svårt att försvara guldet men är givetvis ett lag för övre halvan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
mikenomad: Att Timrå såg bleka ut igår är inte mycket för er att oroa er över, Brynäs fick ju stryk med 3-1 mot Almtuna här om dagen och Leksand har ju spöat både Färjestad och Modo på försäsongen så här långt. Vi får nog vänta några veckor innan vi kan se vilka lag som blir att räkna med i serien i vinter. Själv så tror jag att Timrå kommer att göra en mycket bättre säsong än senast och jag ser inte slutspel som någon omöjlighet. Den som lever får se.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Dalton: Det är skojigt med Brynäsare...regerande Svenska mästare..seger i går...ändå mindervärdeskomplex. Fråga Olle får säga vad de vill, storleken HAR betydelse.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
arnio: "Att ha gå över gränsen".
Ska du ens ta ordet okunnighet i din mun?
Se så. Ta med dig läxböckerna och ta moppen och åk till skolan nu
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
atilla: Rahm har alla förutsättningar att bli er 1:e målvakt, han "har det i kroppen" sas. Jonsson är långtidsskadad så han kan ni till en början räkna bort. Mao kan man i stort sett säga att ni saknade Lindholm och Granström så bra nära fullt manskap var ni.

Å andra sidan saknade väl vi i stort sett "bara" Jonte, Gunno och Max också. Men vi är bleka, det är ingen hemlighet. Vi kommer slåss i andra änden av tabellen jmft ned er när det kör igång.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Knylan: Är Mats Lavander från samma by som Per Ledin? "Skillnaden är inte gastronomiskt stor".
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Dalton: du har mycket åsikter du men för mig framstår du mest som långsint och okunnig. Att förlåta är vackert men ibland svårt. Efter en förlust mot Brynäs så försvar jag att bitterheten och avundsjuka spelar ett spratt och att det är lätt att ha gå över gränsen.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
atilla: Duktig idiot.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
atilla: Brrrrrr. Va kallt de vart här inne
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Haha, åkte med bästa lag ja. Med en målis som inte stått en match på två år i kassen och Granström, Honken, Jonsson och Lindholm lämnade hemma så säger vi väl så.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Ambroo: Ja Mästare! Jag är nästan där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Hahl Bundy: Tricket är att aldrig riktigt sluta. Man ska vara konstant påverkad. På veckodagarna bör man givetvis hålla det inom rimlig nivå. Ta en vecka ledigt för att öva vardagskonsumtionen. Du kommer snart in i trallen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814

Hahl Bundy:

Blir man bakfull är det ett tecken på att man druckit för lite " Keith Richards "

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Dalton: Hur länge sitter en riktig brakfylla i? Du som vet...:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
mikenomad: Ja nu ska man väl inte älta det här och han har ju sonat sitt straff efter gällande regler.
Men två år är för kort avstängning. Effekterna sitter i 20 år.
Skulle jag bli ertappad med att skjutit smack på gymnet är jag aldrig välkommen dit igen.


Däremot tror jag inte han kan hålla konstant hög nivå. Han kan gå in och göra en del toppmatcher på ren vilja men jämnheten lär saknas

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Dalton: Rahm är säkert ingen dålig värvning. Lär ju vara skapligt sugen att visa vad han kan också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
mikenomad: Tyvärr tror jag Brynäs gjort ett klipp där.
Eller klipp och klipp. Gratis lär han inte vara.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Dalton: Det är väl snarare det att de inte törs ha honom som båsöppnare med tanke på ticsen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
mikenomad: Nu kommer snart El Maco och lägger munkavle på oss.

He had it coming
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Han är som Obelix som ramlade i grytan...fast i det här fallet dopfunten
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
mikenomad: Ja det ryktas att han ska stå hela säsongen.
Tydligen har han lite svårt att sitta med alla nålstick i arslet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
mikenomad: Är det inte det han är?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Dalton: Puckarna gick som på en lina till honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
mikenomad: Tyckte det såg ut som om han gömt något i målrahmen som han sökte
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
mikenomad: Och när vi väl fick chanser sprattlade Rahm i målet som värsta tjackpundaren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Dalton: Ja...Brynäs gick på som vore det en 7:e avgörande. Hade ingen talat om för dem att det bara var skoj, på låtsas?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
mikenomad: Äh det är bra att vi kommer att slå ur underläge :-).
Dessutom hade Brynäs skickat sitt bästa lag och vi ett juniorlag
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Bragd-Birger: Typ. Sådan försäsong, sådan es-säsong som ordstävet säger. Eller inte.

Låter vi kanske i stället ropen skalla likt flyktingförläggningen norröver: "SM-guld SM-guld SM-guld" vid varje försäsongsförlust?

Kontentan av kvällen är väl endast den att en match nu är spelad och att den knappast föranleder "experterna" att ändra sina tips ang. Timrå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
mikenomad: Nä när serien startar gäller det att sätta mer press på Widrig & Rahmabola.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
73Sjöbba: Vilken CHEF!!! :-)
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
Bragd-Birger: Äh vi skyller på Kuben.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 120814
mikenomad: Kul. Det var den säsongen det!!!1 :-(
Kommentera

1511371 · »