RTS: Lugn i båten, ena vecka Superreserven som gör succe och ikväll inte värd en femöring... Vi är Timrå som aldrig ger upp ...att leda med 3-0 i hockey är det svåraste som finns ...brukar man inte säga så... ? Kom igen grabbar ! två snabba så är det match igen
RocknRolf2: Välkommen tebaks! Blev nästan orolig för dig eftersom det varit så tyst de senaste matcherna.
Ingen vidare fajt detta. Likväl: en reduceringspuck så blir det intressant. Självförtroendet är förmodligen hyfsat lättrubbat i brynäslägret.
Åkerlund, ja. Det var väl hyfsat väntat att han skulle falla igenom förr eller senare. Det finns en anledning till att han är andremålvakt. Och som en sådan måste han givetvis endast agera avlastare en/ett fåtal matcher någon säsong innan han, eventuellt, visar sig redo för en större roll.
Ambroo: han kommenterar lika bra som timrå spelar. . . säger rätt mkt det tycker jag, för dom verkar f-n imej spela där han har micken uppstoppad. . ..
Bragd-Birger: Upptagen från torsdag-måndag men har sett matcherna på tv. Tillbaka framför datorn och gästboken nu och laget skämmer ut sig. Känns sisådär, eller alltså jag var beredd på förlust idag, men jag blir galen av att man släpper in såna pajasmål. Superkurera Backlund nu, Åkerlund håller inte i längden.
Finska kedjan försöker i alla fall men är inte riktigt på bettet framför mål. Robin Jonsson har varit en besvikelse och Marttinen spelar som han gjorde de första 7 matcherna igen. Hedström ser i alla fall okej ut, men jag längtar som fan efter Tenkrat
RocknRolf2: Håglösare spel finns nog inte att hitta. Ren Bobcats-klass på rubbet såhär långt. 3-0 är ju, trots viss "medstuds" för Brynäs, fullständigt rättvist. Syf uttryckte det hela bra i intervjun - vattenskallarna hade visst julfest i Gävle ikväll..
Dream Team: Bara tur att man inte spelar såhär på hemmaplan. Vi förlorar garanterat matchen mot Frölunda om nu inte Backlund är tillbaka och får nåt knäpp
RocknRolf2: Hehe. Ja, du valde då rätt match att göra comeback på.
Angående Åkerlund, som sagt...what's new? Finns det någon som trodde att han var redo att agera förstemålvakt? Det är i det mentala, förmågan att kunna ställa om och fokusera match efter match, som agnarna skiljs från vetet. Det har varit för många matcher på för kort tid, helt enkelt. Låt oss dock inte glömma att han redan bärgat fler pinnar för Timrå än vad Asplund gjorde på två säsonger...typ.
I övrigt är det bara att se och våndas. Brynäs är eoner hetare. Knappst förvånande, efter sju raka förluster. Även om det är jävligt jobbigt att se Timrå kapitulera totalt i kampmomenten. Doch: så kommer det se ut ett flertal gånger i en 55 matcher lång serie. Det lag vars öde hänger på matchen kommer, så länge marginalerna spelar nervernas väg, kämpa ner det lag som känner sig allmänt tillfreds med det mesta.
Dessutom: hur kul är det att sparka på den som ligger? Att skänka poäng till Brynäs är väl en vacker gest så här i Nobel-tider?
Dream Team: Sist jag såg ett lag spela med så här dålig intensitet var när Sverige mötte Schweiz i OS. Då ska man komma ihåg att Sverige VILLE förlora.
Dream Team: Brynäs är ju också bra... Sämre än SAIK hemma? Snudd på! Att se ett lag prestera så olika (lör - idag) är för mig en gåta för inte fan är hemmplan så betydelsefullt? Anrells spekulationer om en hemmakartell bland ES-lagen kanske inte är så fel ändå...
Bragd-Birger: Hoppas dom gör en jätte "Comeback" på torsdag om detta spelet håller i sig matchen ut, man vill ju inte sitta i Scandinavium och åka på stryk med 6-0...
Jensen_12: Det klarar dom aldrig. Logikens lagar säger ju att Timrå aldrig är så bra som man är när man vinner, bara så dåliga som man är när man förlorar. Om vi inte torskar resten och hamnar i kvalserien är det en bragd. Agera Nubben!!1
Ambroo: Tänk att maggropskänslan, den slår sällan fel. Jag förstod att det skulle bli en jävla pajasmatch ikväll. Vad är det för vits med att sätta sig på en buss till Gävle och spela damhockey?
RocknRolf2: Om man nu ska lyssna på kommentatorn på webradion så verkar det åtminstone som om Johan Andersson kan klara godkänt. Bäst i laget ikväll igen kanske. Han ger alltid 100%. Skönt å se/höra.
Bragd-Birger: lugna er nu gubbar! en match är ingen match.faan om vi får stryk en match,så går ju vissa av er under,underliga supportrar tycker jag,eller ska vi helt enkelt bara kalla er för medgångssupportrar?
Bragd-Birger: Ja tänk om storspel efter 0-3 i röven hade utjämnat tavlor vid 0-0. Man kämpar ju hyfsat här i tredje, men det ser rätt lustigt ut att man sliter som fan i sarghörnen och aldrig framför mål
Bragd-Birger: Ser du några tendenser till att "vräka på"? Det funkar inte att gå ut och försöka vräka på dom sista 5 när man spelat 55 minuter som ett korpgäng.
Olle: Nähä. Men då kollar väl vi helt enkelt på olika matcher, då. I min hjärndöda värld ser det ut som att dom försökt både lyfta spelet och vinna kampmomenten. Blottorna bakåt känns i det sammanhanget inte särskilt anmärkningsvärda.
En riktigt tråkig match från med Timrå-ögon sett. Brynäs fick det viktiga 1-0 målet och visade matchen igenom mer vilja och det är väl det som de vinner på, tycker jag.
Tråkigt att Timrå inte kan prestera bättre i kväll.
RocknRolf2: faan det här var det sämsta man sett på länge i Timrå!man åker ju inte skridskor alls,man står ju stilla å spelar rinkbandy!hur många avslut var det mot Brynäs med tanke å kvalite!nada!