1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580615 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15

« · 2277291 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Icing-Ove: mm det är förkrossande…

Du vet lixom hur man som Timrå suppe (långt upp i) ändå har varit lojal genom stålbadsåren som ändå varit sedan 2010 typ, nära konkursen och tungt som fasen det mesta.

Många förluster och bittra år…

Det gick iaf att genomlida när laget tydligt var ett lag.

Boyce var tjurig på isen och spelarna reagerade för varandra i situationer efter avblåsningar.

Man visade en form av enad front utåt även om man såklart visste att det var uppförsbacke.

Man stod upp för sin målvakt och ja du vet de där små signalerna hela tiden om att man var en enhet.

Det ser man inte lägre.

Finns ingen som bryr sig i detta Timrå (klart man bryr sig men ingen brinner) och det syns på isen…

Ingen står ut.
Ingen ger det lilla extra.
Jo P Svensson som gjorde sin sämsta match idag sett över säsongen. Men det är det individuella som sticker ut. Ifjol var det verkligen ett lag som spelade med Dahlen i spetsen och förra gången Timrå gick var det tydligare än någonsin…

Nu? Not so much…

Skittråkigt! Jag är generellt en stark motståndare mot hederskultur men det är vad jag saknar mest just nu i Timrå…

Hedern lämnade man i våren 2021…
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Nisse på Mon or: Svårt att säga, tror inte det kommer hända mycket på den fronten. Nubben är lurig som fan, det man kan säga om lagbygget är att det var djärvt att satsa så pass mycket på de allsvenska spelarna. Hade kunnat funka men lika gärna visa sig vara en glädjekalkyl. Nu när drygt halva serien har passerat vad kan vi säga om laget, jo att allsvenska spelare som växer in i "SHL-kostymen" är få och snarare ett undantag än regel. Timrå har haft många sådana spelare som skall ta "klivet". Nyförvärv är som bekant inget ingen garanti att de lyckas heller, och det förväntade sig väl ingen. Men ser man över alla nyförvärv är väl det ändå godkänt skulle jag säga. Hälften har väl lyckats någorlunda, dock flera besvikelser även där. Med facit i hand borde man satsat annorlunda, ja kanske på fler beprövade spelare på denna nivå? Tror ändå laget borde hålla för att stanna kvar i SHL. Men det krävs vilja och mål. Sätter tränarna upp delmål för spelarna i laget? vill de klättra i tabellen och hur ser vägen dit ut? Eller är det bara nöta och gamla vanliga visan att sätta försvarsspelet? Tror det är lite väl mycket navelskådande och för lite påslagenhet. Laget är i desperat behov av ledarskap och visioner som jag ser det. Man borde verkligen försöka ta chansen när den fortfarande finns kvar att klättra över sträcket, men när man hör intervjuer och liknande känns det inte alls som det finns några visioner eller delmål laget arbetar mot.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
söder över: Alvarez svaga insats i Timrådressen måste vara en stor missräkning för Nubben med tanke på att han är tänkt att leda ert lag som ett va dom mer namnkunniga värvningarna.sen är Freddan ingen Karlin direkt som kan får ut maximalt av laget.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
söder över: Rattie måste tillbaka till sin position till vänster i 1a pp. Nåt annat finns inte.

Hoppas att han kan spela på måndag.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
söder över: Tråkigt att det inte kuggar i. Tycker att ni ska kunna grisa ihop mer poäng. Nubben var nog lite slösnäll och behöll för många spelare. Lätt hänt för lag som går upp. Jobbigt att svika sina vänner, men det kan kosta föreningen senare...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Men alltså Erik Anderson gjorde väl en godkänd arbetsinsats idag?

Han uträttade inte mycket och var garanterat inne på ett eller flera mål bakåt men han jobbade väl hyfsat iaf?

Hartmann saknade fart och det kan man kanske härleda till det långa avbrottet från matcher…

Rakt igenom få saker man kan lyfta efter den här matchen…
Svårare än vanligt att klämma till med avslut när chansen ges.
Mycket blev halvhjärtat.
Lundins mål var coolt.

I tredje perioden nöp Rattie till med ett direktskott på en ganska dålig passning i slottets övre del.

Då sa jag till min bättre hälft: jäklar vad snabbt han kommer till skott.

Varför tog Åberg hans plats i pp? Åberg har ett tungt skott men han har inte Ratties precision och det kommer sjukt färre avslut och dom som kommer kommer inte lika snabbt…

Vad fan händer med ledning av detta lag?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Alltså grejen är att vi har spelare som har skills. Även Alvarez är rätt skicklig egentligen. Men i SHL krävs det att vara aggressiv i checkningen 24/7, vi har alldeles för många pucktittande spelare som inte deltar i spelet. Till viss del tror jag det har att göra med att vi inte hänger med i tempot rent konditionsmässigt/snabbhetsmässigt och spelarna är typ tvugna att spara på krafterna för att orka.. till viss del är spelarna lata helt enkelt. SHL är mycket högre tempo och det är klart många andra lag är vana vid detta tempo och är välanpassad till det. Man ser ibland efter vissa byten är några spelare helt slut för de inte har orken. Såg det idag några gånger att Brynäs hade betydligt bättre tryck i benen. Zajac är rent usel, borde bänkas, tyvärr har vi inte något alternativ.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
thorwald: vill Nubben plocka in nån då?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Villervalla: Låter typiskt nr 10 även om han har konkurrens med ett par andra spelare på den fronten.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Huge: alltså jag uppskattar ditt försök att gjuta mod i mig här men…

Problemet är att sånt som kanske inte så så bra ut under försäsongen fortfarande är problem och kanske sämre nu…

Det borde vara omöjligt men det är verkligheten.

Visst finns det offensiv talang.

Men laget släpper in så in i helvetes mycket mål att det inte har betydelse.

Sedan får man in en som Åberg som helt klart kan bidra till spelet men ersätter då kanske den enda pjäsen som funkat (Rattie) med honom och ger Rattie nya uppdrag där han är helt ofarlig!

Resultatet. In med en spelare som producerar sämre få ut mindre av Rattie och trolla bort Zajac som får fokusera på det enda han är fullständigt oduglig på: försvarsspel.

Det är fullständigt jävla twinn peakes i ledningen av detta Timrå…

Jag fattar inte hur fan detta funkar och varför…

Nä jag tror inte att det här slutar lyckligt…

Men men…

Man kommer sitta här om 6-7 år om hälsan så tillåter och kommentera om den där gången man gick upp och skulle satsa offensivt för att etablera sig i SHL igen och byggde och drev detta spektakel under säsongen…
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Villervalla: Alvarez är en latmask!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Huge:

AVGÅ!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Dagens gåta, vilken står alltid vid egna tekningszonen när man ska försvara sig och väntar på ett pass så man kan vända spelet i stället för att vara med att försvara?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
söder över: Tackar, försöker alltid vara objektiv.
Var ändå orolig i första när ni låg på rejält sista 5-6 min.
Där räddade Veini oss, 2-1 och vete fan hur det hade utvecklat sig. Märktes ändå att ni var ringrostiga plus att ni nu mötte ett helt annat Brynäs än tidigare.
Skönt att Rattie verkar vara Ok, viktig som fan för er.
Ert hopp nu verkar vara att Malmö inte lyfter då vi och LHC verkar bli för svåra för er att nå ifatt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Nisse1: Får lite känslan av att de flesta i ledningen inte bryr sig om Timrå spelar i SHL eller i HA. Torines är förmodligen rekryterad utifrån att vi ska vara ett HA-lag och ha stabil ekonomi. Nubben är nöjd om han kan utveckla spelare i HA osv osv. Halvhjärtad satsning med andra ord. Men det är svårt förändra detta nu rent sportligt. Är väl Nubben som kan göra något den biten. Jag tror vi måste in med spelare som har karaktär och vill vinna, eftersom våra tränare saknar det. Men vilka spelare finns det som skulle brinna för att hålla kvar Timrå i SHL? Hade vi fått in en center med halva Dahléns skills men hela hans vinnarskalle och ledaregenskaper skulle det vara ett stort tillskott.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Laken: det är väl helt i linje med lagets insatser hela säsongen…

Kan man göra något sämre så levererar man…
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Laken: nu garanterar Ante att det inte ska se ut så här mot Rögle.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Zäta75: Klart Freddan brinner, bara det att han inte räcker till i SHL som huvudtränare.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Vi har alltså haft typ en månad att förbereda oss på match…
Hur. I. Helvete. Kan. Det. Se. Ut. Så. Här. Då.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Zäta75: Om inte Nubben förstår allvaret i det som händer så får man hoppas att Torines ser det som vi alla här ser. Det fungerar inte och förändring måste till nu!
Men det känns förbanne mig som om ledningen skiter i om vi åker ut.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Huge: shit den såg jag inte komma…

En rimlig förklaring.

Håller helt med om det ofrivilliga!

Grattis till segern!

Jag unnar dig verkligen den!

Shit! Du överraskar mig hårdare än omikron alltså!

Kul! Det finns hopp!

Ang Rattie så sägs det alltså att han fick sy en sårskada…

Vad som hände vettifan men en sak är säker bortom Axel sans rimliga tvivel…

Ingen Timrå spelare står upp för en annan timråspelare i år.

Ingen bryr sig.

Ingen markerar ingen står upp… det sker inte..

Man har inte fått ihop ett lag för fem öre tyvärr…
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Läser stats från matchen och förutom målen står att läsa publiksiffran på 1961 pers. Var det inte sagt ett tak på 500 åskådare per match?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Zäta75: Man hade ju guldläge gå om Malmö efter novemberuppehållet. Det är ju en grej vi sumpade chansen, men att man inte ens är förbannad när spelet fortsätter som när vi förlorade 12 raka bekymrar.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Zappaholic: Är förmodligen en oavsiktlig armbåge som träffar.
Eklind är etta in i situationen och försöker dra åt sig pucken samtidigt som han täcker den och trycker ifrån. Det blir en naturlig armrörelse bakåt/uppåt med höger överarm när han försöker dra åt sig pucken. En sån där situation händer ett otal gånger under match när två spelare kampar om puck och den ene är först på puck och den andre ligger lite bakom, som Bohm gör i det här fallet.
Annars är jag mer fundersam över hur Rattie blev skadad. Ser ut som att våran närmaste gubbe sätter upp/stöter handskarna/skaftet mot Rattie utan nån större kraft och denne nästan omedelbart går i däck. Dock inga reaktioner från vare sig domare eller timråspelare, så måste ha varit nåt oavsiktligt och oturligt även här.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Nisse1: Ja, vi behöver tränare som brinner för detta och visar lite jävlaranamma. Detta sprider sig då lätt vidare till spelarna.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Nisse1: Precis. Det kommer nya matcher eller vad han sa. Jovisst, men vi har spelat drygt halva serien, snart har vi förbrukat livlinorna.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Nisse1: Han orkar ju inte, orkar ju knappt föra ett samtal.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Laken: ingen i föreningen som tycker det är konstigt…

Torines sitter lugnt i båten.

Nubben sitter lugnt i båten.

Freddan sitter lugnt i båten.

Ante K ser fram emot nästa match.

Åberg står och köar av isen.

Osv,

Högst ointressant att ge något för lagets bästa i det här jävla gänget.
Vad fan hände?
Jag skäms! Hellre ett mittengäng i HA än en slagpåse i SHL med massa överbetalda respektlösa ”proffs” som tar lönen och ger mittenfinger…
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Modano: Ante ser inte ens förbannad ut i intervjun efter matchen, ingen bryr sig. Inte så konstigt att det ser ut som det gör. Handlingsförlamning genomsyrar föreningen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Laken: Ja måste vara det ABSOLUT menlösaste tränar trojka i SHLS historia helt handlingsförlamad inte förbereda från start bla bla . Men måste ledda ligan i att rulla på rulla på ÖVERLÄGSET därför är NUBB nöjd får ej röras om i DÅRHUSET alla ska med till ALLSVENSKAN och DIV1
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
"Ty Rattie ådrog sig en sårskada som var tvungen att sys", skriver Christian Johansson i ett SMS till ST-sporten.

Låter lite positivt iallafall. När det handlar om hjärnskakningar brukar man höra typ "befarad hjärnskakning" och nämns inget om det.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
thorwald: Oavsett om det var en armbåge eller ej, så är det första gången jag ser en spelare bli utvisad för charging när han bromsar sig in i tacklingen...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
DenRöda: Chefen borde fått sparken!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
kattan: 2 av min kollegor har haft ett oerhört dåligt resultat förra året, dom har fuskat i arbetsuppgifterna och dom vill inte göra det lilla extra under sin arbetstid som skulle uppskattas av kunderna. Dom fick sparken för 2 veckor sedan. Vilken enastående parallel till Timrå IK.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Tycker också att spelare som Åberg verkar ha några beskymmer då han för någon anledning beslöt sig för att åka o byta med en puck påväg emot han. (Jag säger byta när egentligen så såg det ut som att han åkte upp till sargen bara för att stå där och stirra ner Freddan.) Vill så hemskt gärna veta om några ord utbyttes där.. Menar såklart innan Brynäs åkte och sköt pucken i kassen, efter så såg man ju klart och tydligt att Freddan hade några valda ord att slänga ur käften.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
roger_sundsvall: det postiva ... lundin gjorde mål , det var kul
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
kattan: Det enda som förvånar är att inte Freddan är signad för 5 år till med tanke på det långsiktiga tänket Nubben vill ha.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Sputnik: Tänk vilken lyx ändå. Att sitta säkert på sitt jobb oavsett vilket resultat man levererar. Så länge man själv vill vara kvar så är det lugnt. Ska försöka pitcha den idén till min chef också.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Laken: håller med 100%
vi var totalt värdelösa idag..
fanns de nåt..som va bra?..joo 2mål
steppa upp mot rögle
annars blir de Dyng torsk
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Malinder: Dom ser exakt samma bilder som oss dock. Finns ingen annan specialkamera att granska i det området vad jag vet. Är ju såklart lättare fria än fälla trots att er spelare går in i situationen med armen utsträckt. Aja man är ju aningens luttrad vid det här laget. Vi gjorde en riktigt usel match och ni var betydligt mer påslagna denna dag. Grattis, välförtjänt seger.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Sluta prata utvisningar hit och dit! Vi var inte beredda på match idag. Noll förberedelse och taggning! Fullkomligt horribelt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
söder över: Hello medelpadingar!
Tror så här: hade det varit en armbåge skulle det absolut blivit en 5:a eftersom både zebrorna och situationsrummet kollade på bilderna före domslutet.
Bara att bryta ihop och komma igen, ta skåningarna nu!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
thorwald: Ja vilket ypperligt läge för Freddant! Nya tag när kvalet börjar. Då vänder man blad inför ett nytt kapitel. Då kan man verkligen ta krafttag för att sätta försvarspelet!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Per HApps: Äsch när kvalet börjar är det en ny process som inleds det vet ju alla. Då är alla gamla synder förlåtna. Sen kan det ju ta några matcher innan man sätter spelet i kvalet för att det är en ovan situation :)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
söder över: sjukt faktiskt för jag har vevat klippet massor av gånger och ruta för ruta och det ser juste ut i mina ögon.
Vi går vidare. Fortsatt 2-1 i matcher för er mot oss så det var väl vår tur helt enkelt.
Skål!!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Axle San: Definitivt inte axeln iaf. Däremot är Eklinds högerarm väldigt nära Bohms huvud. Han ser helt klart vara uppe och peta i Bohms näsa om det så var överarm eller armbåge!
Uppladdat:

450x300-tackling1.pngtackling1.png

Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Per HApps: Man hoppas men kommer aldrig att ske. Då måste Freddan avgå självmant..
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Nisse på Mon or:
Freddan duger inte till i SHL, och Ante är inte ett dugg bättre.
När Freddan spelade Svedberg med norra europas slappaste plock mot Oskarshamn dog han i mina ögon.

Nubbens bäst före har passerat.

DIF borta på Hovet blir svettigt, men då måste Freddan bort och någon som kan förbereda grabbarna för kval måste in pronto.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Axle San: ok. Bekvämt. Vi ser inte alls samma sak här men så får det vara!

Tack för allt stryk ikväll.

Det gjorde ni bra!

Kan ni krypa hem igen nu?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
thorwald: har vi tur så uttalar sig Bohm om händelsen och då får vi väl lita på honom där.
Låst ämne

« · 2277291 · »