Labban: Om Malmö och HV fortsätter i samma takt så landar de på 51 och 56 poäng. Malmö är alltså just nu sämre än vi var förra året och HV lika dåliga.
Sputnik: en annan vassa rightare behövs på den kedjan istället Hartmann. Han har inga kapacitet att köra in pucken eller göra avslut nån jävla gång. 3e Kedjan kasta i soptunnan.
palleparling: Antingen har han ett väldigt kort finger, eller så är han imponerande nära hjärnan. Han påvisade den största beslutsamheten av alla i Brynäströja denna kväll iaf.
roger_sundsvall: Jag har alltid tyckt att JJ varit en ganska normal målvakt men hur många poäng har han inte spelat in till Timrå i år. Han har växt och jag trodde aldrig att jag skulle klassa honom som bland SHLs bästa målvakter men nu gör jag det, helt jäkla grym. Får han inte landslagsuppdrag i år så är det något fel.
lincoln: Otroligt viktigt att snabbt få 3-4 efter 3-3 kvitteringen. Tack Lander. Annars bra styrt mot slutet med bl.a. dubbla skottäck av Didde som är guld värd efter återkomsten från skadan. Tack Didde. Detta ska firas med en femfingrars High-Coast Timmer. Tack Timrå IK.
Dubbeld: En match- eller videocoach som kan se sådant och få Ante att agera måste in till nästa säsong. Det kan vara någon som sitter på läktaren och kommunicerar via radio.
Woody Jokinen: Man har ju nästan glömt känslan av sådana här vinster med andan i halsgropen. Vi har lyckats kasta bort dessa matchbilder innan i säsongen. Topp 6 nu kör vi!!
Poängen kommer om han fortsätter jobba så här!