1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576274 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26

2455578 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Pinaceae: det har vi! Hartmann
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Sputnik:
"Får vi behålla Didde,Lyytinen, Lander, Walli och Mieho hela så tror jag vi har fysiken att möta upp FBK i allafall."

Men har vi spelare som kan dyka så lättvindigt så att Mittell säger "Ta bort TV:n för fan!"
?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Charlie2: "Jag tror jag kollat repris 100 gånger på målet, så jävla snyggt!"

Omgångens mål, behöver inte ens se övriga kandidater.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Kommer Palola och Forsmark till spel imorgon?
Är riktigt nyfiken på den sistnämnda. Blir det "våran" shl-back i framtiden? Fina timrå backakademi
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Herminator: Jävligt kunniga båda två
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Tikarn97: Jag tror jag kollat repris 100 gånger på målet, så jävla snyggt!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
UbbeNils: Tacka vet jag Hanna Marklund!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Herminator: Min favvo tjej :)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
UbbeNils: Nej men va faan, ironi hoppas jag.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Zäta75: Mer Lena :)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Lade märke till en sak innan 3-4 målet kom, Lander gör ett hästjobb genom att transportera pucken upp i offensiv zon, Brynässpelare tar tillbaka pucken i egen zon, Hartmann sätter hög forecheck vinner tillbaka pucken, spelar bak pucken i sidled till Lander som bryter in snyggt på höger kanten och sätter den uppe i första krysset, Hartmann bidrog starkt till målet där också så jag tycker vi bör ge honom cred också till 3-4 målet! Kul att se att Hartmann börjar ta för sig och vara den spelare som han var i slutet av förra säsongen, hoppas på några mål framåt för Barre nu på lördag!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
kattan: jo var väl rätt lätt gissat med tanke på att vi bara hade två spelare som gjorde mer än 40p förra sässen och bara en av dem är kvar. Enligt statsen så är vi väl inte helt fel ute när vi har en känsla av att Hanzl borde ha lite mer att kräma ur.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Dubbeld: Forsmark lär ska bidra med mycket energi har jag hört.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
JanneH: Vill ha skrikgöteborgarn Patrik W som kommentator snart igen. Har märkt att han skriker extra mycket när Frölunda gör mål :) Annars tycker jag att Lars är den bästa kommentatorn, han har vi ju ofta, och vinner oftast när han kommenterar.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
JanneH: Hanzl
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Hehe...enligt Brynäsboken satt Johan Larsson kvar på bänken när Timrå gjorde 4-3. Räknas det som pp?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Zäta75: Eftersom jag svarar på ditt inlägg så finns det en ledtråd här men om ni kollar in bifogad bild, vilken Timråspelare tror ni det rör sig om?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Simon Forsmark ansluter till Timrå IK

- Det känns jättekul och komma till Timrå. Det känns som en bra förening att komma till för att få fortsätta min utveckling och samtidigt som jag vill kunna hjälpa föreningen framåt. Jag tror jag kommer kunna bidra med ett lugn i spelet och ett bra spel med pucken, kommenterar Simon Forsmark

Kontraktet är skrivet över säsongen 2024/2025.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Zäta75: TimmieE (tänk South Park) är en av få backar i detta lag som jag ser som en "30 min back". Möjligen att han skulle behöva vara lite mer synlig i poängprotokollet för att vara en optimal 30 min back och det där skottet han har skulle man ju vilja se mer ofta. Lyytinen är väl en annan kandidat till 30 min back och jag skulle faktiskt vilja se att man sätter ihop dessa båda vid en toppning av laget om det blir slutspel
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Sputnik: Tim Erixon var inne på alla våra mål framåt igår.
Hans statistik:

Tim Erixons 2022/23 (2021/22)
Spelade matcher: 36 (47).

Poäng: 10 (1+9) (4, 2+2).

Utvisningsminuter: 46 (55).

Plus/minus: +2 (-8).

Skott på mål: 28 (69).

Istid, snitt: 21.37 (20.05).
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Zäta75: Det skulle ändå vara intressant med FBK. Det har ju varit de matcher med mest slutspelskaraktär som vi spelat.
Rätt många vinnarskallar i båda lagen och känslan är att det skulle kunna bli en kvartsfinalserie det snackas om i folkmun ute i landet. Får vi behålla Didde,Lyytinen, Lander, Walli och Mieho hela så tror jag vi har fysiken att möta upp FBK i allafall.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Zäta75:

Angående Palola så finns det info i denna artikel.

"Han väntas dock inte bli spelklar förrän under nästa vecka, säger Kapanen till hockeysverige.se."
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Kerstin_k: Kort tabellanalys med 16 omgångar kvar att spela:

Vi har 3p upp till Örebro på 5:e plats. 7p upp till Färjestad och Frölunda. Nedåt har vi 2p ner till Leksand på 7:e plats och tätt därbakom skuggar Rögle, Oskarshamn och Linköping. Linköping som vi möter kan vid vinst mot oss imorgon bara vara 1p efter oss så matchen är av stor vikt (det är alla matcher nu iofs).

I botten har kanske Malmö vaknat till. 4-0 mot Färjestad igår. Vi får se om det var en tillfällighet eller om de kan rädda sig från kval mirakulöst. Jag tror fortfarande på kval mellan Malmö och HV71. Det är väl en sån match de flesta vill se också eller hur? Nubben är ju kvalkung men vilka nerver det skulle bli. HV får bara inte åka ut igen. Brynäs är förstås inte safe ännu. Men Luleå känns relativt säkra nu på 49p, behöver nog bara ta 2-3 segrar ytterligare.

Vi tittar uppåt i tabellen inte nedåt eller hur?! Vi ska klara 5-6:e plats eller bättre. Om vi blir 5:a eller 6:a talar mycket för att vi får möta Färjestad eller Frölunda i kvartsfinal om jag får spekulera lite. Där tar man ju Frölunda som vi har ett litet övertag på alla dagar i veckan. Samtidigt häftiga matcher mot FBK såklart, speciellt efter den senaste matchen som nog alla minns.

Nu ser vi fram emot morgondagen och förhoppningsvis fullsatt och 3 nya poäng in på kontot.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
JanneH: Erixon fortsätter imponera: "Det är jag mest stolt över"
Jag hoppas att man skriver kontrakt med Erixon så snart som möjligt. Han har varit stabil och är viktig för laget.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
JanneH: Jag sitter och väntar på att Hanzl ska komma igång med sitt spel. Han har inte alls varit bra den senaste tiden och jag tycker kedjan med Dahlen inte har fungerat så väl. Kanske blir bättre och en nytändning om Palola kommer in där?

Jag gissar att Palola kommer till Timrå idag. Lär väl knappast spela imorgon, men man kan ju alltid hoppas. Lika bra att köra så fort som möjligt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
empa11: Lander efter matchen igår: "det här är en laginsats".

Hela hockeysverige ba: "Yeah, right!"

Aldrig förr har väl en ledare i Timrå IK så tydligt bestämt sig för att själv vinna en match när resten av laget var upptagna med att spela uselt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Natthaj: Mustasch = Mål! Och vinst. Snälla ha mustascher resten av säsongen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Joaking: Sedan vilar ni väl Högberg imorgon hoppas jag? Eller ska vi göra en deal att vi slänger in Rautio så kör ni med eran backup keeper 😉
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Captain Crash: Jasså, såg ut som om det studsade på målis och in
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
UbbeNils: Nej, så gick det inte till.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
empa11: Domustrappans poddintervju med Anton Lander är verkligen en rekommenderad lyssning, avsnitt 14.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Natthaj: Borde tjata mer kanske. Är väl uppenbart att en beklädd överläpp ger extra krafter i det offensiva spelet.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Tårtan: Jag har tjatat om mustacherna sedan i mitten av januari, har lovat att jag ska sluta.. kanske
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Snabb tanke: Mieho har mustash och har gjort 2 mål på 4 matcher.
Timrå under Movember gick som tåget och spottade in mål. Jag ser ett samband här. Kanske dags för hela laget att skaffa murre?! EP har varit lite blek sedan rabatten försvann. Medan Dahlén sedan murren kom tillbaka börjar hitta målet igen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Ska sluta tjata om Landers insats igår snart. Är bara helt jävla frälst. Det var på riktigt som att se en klassisk filmhjälte kliva fram när det behövdes som mest. Har sett detta klipp säkert 25 gånger sen igår nu. Precis som i scenen i Mandalorian när Luke Skywalker dyker upp kommer jag gå tillbaka och titta på detta när jag behöver bli på bättre humör.
Behöver detta inlägg för min egen sorti.

Bild 1: Får direkt pucken i sitt första byte efter kvitteringen. Brynäs ligger på högt pga medvind och jakt på seger.

Bild 2: Lite enkla kroppsfinter skakar han av sig bägge Brynäsare och vänder upp själv. Spelar inte ner till backar för något trött uppspel.

Bild 3: Laddar fart med ett par bestämda skär likt Foppa i Hartwall arena 2003, och stormar mot offensiv helt målmedveten.

Bild 4: Utmanar samtliga motståndare på blå, istället för ett intetsägande jävla nedlägg. Lirkar ut en pass perfekt timad till Mieho som får bra ytor.

Bild 5: Fullföljer sin åkväg med största resolut, och utmanar två motståndare. Vinner ner pucken bakom förlängd mållinje.

Bild 6: Gör HELA jävla jobbet och trycker med urkraft undan Brynäsare som är först på pucken. Hartmann har en riktigt bra aktion och vinner tillbaka pucken ner till Anton, som får fri bana in mot mål pga att han fullföljt hela sin situation med sin styrka.

Bild 7: Bryter in mot mål. Har här ett bra läge att slå en flippass till Mieho, som säkert 95% av laget skulle försöka med då det finns en stor fäbless för att passa pucken in i mål. Men inte Lander. Puckjäveln ska in!

Bild 8: Bränner iväg en stenhård handledare mellan desperat försvarande Brynäsare. Ribba in och helt otagbart för Lindbäck pga tumultet som uppstått av att Anton visat alla svarta på isen att de inte kommer få iväg någon puck så länge han är på planen.

4-3 och matchavgörande, i ett läge där hela laget var i brygga. Är som sagt fortfarande helt tagen över denna härförare, denna vågskål mellan vinst och förlust i en OTROLIGT viktig match. Han kan mycket väl här gjort så att vi kommer få se slutspel i vår. För han är vår kapten. Blir typ tårögd.

TACK, du fina människa. Jag har aldrig haft så mycket förtroende och beundran för en kapten i den rödvita dressen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Natthaj: Han skjuter i stolpen, studsar ut på ryggen och in i mål
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Natthaj: Kombination av Haitisk Voodoo och Jedi mind tricks. Inte svårare än så
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Jag har ännu inte riktigt förstått hur Dahlén får in 0-3 igår. Det ser först ut som Dahlén vispar in returen, men är det Lindbäck som själv slår in den?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
snushane: efter bragd Birgers inlägg så tycker jag att vi kan lägga ner hockeysnack! Det har blivit sagt det som behöver sägas, toppen är nådd! 👍😁
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Sputnik: The missing part, som kompletterar en dansk trio. Hur går det ens att missa honom? 🙈🤣
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
sargad: Samtliga utom Kalle K fanns med på listan jag gjorde, inte minst Veli-Mattis betydelse för Luleås etablering i Elitserien tidigt 80-tal. Fick dock göra en prioritering.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
sargad: Tre verkligen stora lirare. Samtliga förstås helt självskrivna. Missade helt landets existens 🙈🤣
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Rip Kirby: Peter Regin?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
{Kirby} Bubblare Finland: Kari Eloranta, Kalle Koskinen, Vela-Matti Ruisma.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Rip Kirby: Slovenien: Anze Kopitar, Nic Zupanic
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Bragd-Birger: Undra om inte det inlägget var det mest episka jag läst här på HS. Stora A, MVG👌👍
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Zäta75: ni slipper Little imorgon. Han ska bli pappa. Lycka till 👍 må bäste man vinna.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Håkkybåkky: "Det var egentligen ingen diskussion tidigare, men nu är det nog fan officiellt. Bragd-Birger är det närmaste Timrå kommer till att ha en egen Riksskald."

Helt klart!
Fantastiskt bra, kändes som om jag själv var med i *ångest - kuddkriget".💥💯💥
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Lite mer kuriosa. Jacob Johansson leder nu målvakternas poängliga och har gjort dubbelt så många poäng som näst bäste målvakt. Med dagens assist så står han nu på två poäng. Näst bäste målvakt har en poäng. Viktigt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Andersson: Jag insåg ju inte det innan jag postade mitt inlägg. Sen skulle vi visst avfärda Brynäs sjukt obehindrat. Inte så mycket att säga om det, mer än att vilken sjuk jävla förebild, tävlingsmänniska och lagkapten vi supportrar till och ALLA kids & ungdomar i Timrå IK har i Anton Lander.

Han är som en jävla pansarvagn och köttar verkligen fast sig längs sargerna och i alla kampmoment! Han skulle äta upp pucken och svälja den hel, bara för att få behålla den inom laget. Ordet momentum står fan skrivet i hans DNA.

Importer var det, ja. Ok, let's go. Jag gör en personlig ranking, topp-3, utifrån respektive spelares nationalitet, tänkte jag.

Finland: Jarmo Myllys, Esa Keskinen, Tomi Kallio.

USA: Tom Bissett, Broc Little, Ryan Lasch.

Kanada: Chris och Cam Abbott, Bud Holloway.

Schweiz: Marcel Jenni, Martin Plüss, Martin Gerber.

Tjeckien: Pavel Brendl, Jan Hlavac, Jaroslav Hlinka.

Slovakien: Zdeno Chara, Marian Hossa, Tomas Surovy.

Danmark: Heinz Ehlers, Jens Nielsen.

Norge: Per-Åge Skröder, Espen Knutsen, Mats Zuccarello.
Låst ämne

2455578 · »