1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578003 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26

« · 2454711 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Man nästan bränner fingrarna i Brynäsboken. Hua.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
En sak som inte ska glömmas heller är att Mieho kan gå som center också.
Pettersson - Hanzl - Palola
Dahlén - Lander - Hartmann
Pääjärvi - Mieho - Walli
Alvarez - Andersson/Lundin - Boyce
Fjärde går ju att göra lite som man vill med
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
JanneH: Samma eviga historia varenda gång. De nämner knappt Timrå där. Så har lagt ner att kolla skiten.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Bragd-Birger: Sluta aldrig att ta din wirre!
Nu kan jag sova gott efter den texten.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Redax 2: satan Molinder fick en sketen loka då han borde fått en mosbricka till. Är Manner o Sture släkt?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Bragd-Birger: Det var egentligen ingen diskussion tidigare, men nu är det nog fan officiellt. Bragd-Birger är det närmaste Timrå kommer till att ha en egen Riksskald.

Sluta aldrig skriva, BB
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Bragd-Birger: 3 poäng är 3 poäng!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Pjuh! Trodde inte en seger kunde bli skönare än lördagens oskarstriumf, men frågan är om inte den här trean smakar än mer fågel. Blev t o m tvungen att busa till det lite och ta en crazy whisky. På blanka torsdagen!!!1

Annars var ju Brynäs inledning på matchen fantastisk. Undrar hur deras gejmplän/inför-match-snack ser ut egentligen? Total hönsgård. Vilket timråspelarna uppfattade blixtsnabbt och började profitera på. Borde ha stått 0-5 efter 20.
Men det gjorde det inte. Det stod 0-3, och det är som bekant den svåraste ledningen man kan ha. Vilket bevisades genom att Timrå började slarva och kladda utav helvete samtidigt som Brynäs plötsligt ville spela hockey.
Pet, lall och kramp, 2-3.
Som sen blev 3-3 i början av 3e. Näppeligen tro på någon poäng där. Bultande halspulsådror och synnerligen affekterad stämning i det birgerska hemmanet. Jag och dottern turades om att skaka varandras axlar och salivstänkande skrika "MEN VAD GÖR KARLN!!" med psykgubbestirriga ögon.

Men se, vi har inget vanligt jävla timrågäng i år. Vi har ett gäng som leds av Anton Fucking Lander. Das Kapitän. El Gigante.
Helvete, vilken match han gör. Någon skrev att hans 3-4-mål borde användas som obligatoriskt kursmaterial inom klubben, skridskoskola och uppåt. Bara att hålla med. Jävvlar, Anton. Ungefär exakt precis så definieras uttrycket "leading by example". Tack som fan.

Slutet intogs i fosterställning. Med 1,20 kvar började vi kasta soffkuddar på varandra. Sen blev det snusdosa, ett munspel och, lite märkligt nog, en sån där tratt som katter måste förnedra sig med när dom opererats. Gutturala läten, skrik av fasa när puckjäveln i princip är inne i mål fast JJ (eller är det bara stolpen? Såg inte riktigt i regnet av prylar) på något sätt får dit benskyddet.
Sen, typ 8 sekunder kvar, puckjäveln till sist och äntlig-fucking-en ut ur zon, vi upp ur kaozet, vrålar framför tv:n innan vi på slutsignalen faller ner på knäna och bara stönar upp i taket, som två stycken Elias omgivna av vietnameser i Plutonen. Eufori! Gränslös lycka! 3 poäng!

Och nu ligger man i sängen, whiskyfryntlig och med ett efter-match-pirripirr i lillkroppen. Det kommer att bli en god natt, det känner jag på mig. Och en bra jobbdag i morrn, trots möten-from-hell med dom allra jobbigaste kollegorna. Fast inte i morrn. I morrn kommer jag att möta dom med franska kindpussar och strössla komplimanger över noppiga ullkoftor och tveksamma hårfärgningar. I morrn är alla mina käraste vänner.

Tack Timrå! Det var fanimej inte snyggt, men det var fantastiskt.

Hockey är en underbar jävla sport!!!1
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Labban: ja, moi mukulat hade varit roligare att se
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Andersson: ja falsk marknadsföring att kalla det hockeykväll. De får nog lägga till ett par situationstecken runt hockey
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Huvudmatch lördag , mot Linköping silly lions , fint de . Visa Petter , Wikegaaard o resten att vi kan spela klasshockey i TRE perioder
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Labban: Makalöst. Jag lyssnade klart på vad Molinder hade att säga. Manner orkade jag inte lyssna på mer än 15 sek. Skicket dravel!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Redax 2: Sagostund med Mikko Manner. Han skulle kunna prata om en och samma match i två timmar.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Kerstin_k: Point taken! Men ändå… Han kanske handlar i Birsta?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Zäta75: nä han gör inte det. Vem han ska kapa liksom? Lyytinen, Erixon, Didde, Rindell, Eronen? Nja det finns ingen möjlighet. Stenqvist? Det tror jag inte heller.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
JanneH: Anmäl SVT
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Sputnik: nu har jag genomlidit hela jävla Hockeykväll på SVT. 29:55 min jävla trams och sedan FEM sketna sekunder från Timrås match.
Pinsamt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Zäta75: Kan gärna ersätta Stenqvist
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Labban: Svensson har varit borta 2 matcher och vi har två vinster. Tillfälligheter och att Lyytinen kom tillbaka? Kanske. I min värld går han inte in på 3 backpar just nu iaf
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Mikko Manner måste vara en finsk motsvarighet till Kristina Lugn. Sällan presskonferenserna är över fem minuter, men i kväll så hände det...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
pingvin: Nu råkar ju Lander i och för sig vara född i Timrå och således är han en Timråit 🤷🏻‍♂️😁
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
pingvin: Udag tycker jag också att Lander hade intensiteten i skridskoåkningrn jag saknat ett tag.
Missförstå mig inte, Lander har varit MVP hela tiden. Men idag var han överallt på isen och jobbade ikapp motståndarna i backcheck och dominerade i offensiv zon på ett annat sätt. 🙏
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Det Anton Lander gör efter 3-3 är signifikativt (svårt ord) för en riktigt jävla bra lagkaptenanenen. Visar laget att detta ska vi vinna! Och som utvandrad Sundsvallare älskar jag dialekten: Pöcken ska in i mål! Önderskatta aldrig en Söndsvallare!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Synct: Verkligen. Det var ju inte bara tillfälligheter att han fick 2 frilägen i första perioden. Framförallt första friläget så läser han ju Brynäs spel och bryter!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Rindell tycker jag gör sin bästa match ikväll. Tidigare har han sett lite osäker ut och jag har varit ganska kritisk, men ikväll är han beslutsam och gör många bra saker. Sen passningen till Dahlén är magnifik. Vi behöver backar som tar snabba beslut och där är både Lyytinen och Rindell välbehövliga. Frågan är om Svensson kan slå sig in på sex backar nu, återstår att se.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Modano: Mest droger 🥸👍
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Sputnik: Vart har du Walli då blind eller droger 🇨🇦😡
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
kattan: Haha klippte och klistrade för mycket så jag missade jag skrev Hartmann istället för Walli. 🤦
Högerskytt som högerskytt. 😉
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Zäta75: mm jag ska kolla på dem…

Dem ska se Palolas direktskott!

Hehe!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Sputnik: Så pass mycket kemi att han ska spela i 2 olika kedjor? Hehe
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
bar mofftak: Haha blev fel. Givetvis menade jag Walli i 3:e!!!

Mieho-Lander-Hartmann
Palola-Hanzl-Dahlén
Pääjärvi-Emil.P-Walli
Boyce-Lundin-Andersson/Alvarez
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Sputnik: Blir imponerad av Mieho, speciellt utan puck. Han verkar alltid göra sig spelbar och vill alltid vara involverad, han syns verkligen på isen, och han kommer bli bättre ju mer han kommer in i det.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Tom Topp: Ha ha ha… jag var tvungen att kolla på Antikrundan efter andra perioden. 🤣
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Alla mål Timrå gör ska räknas!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Zäta75: Hartmann är på gång nu och har ju varit riktigt drivande med Lander. De har kemi!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Sputnik: Ser ok ut förutom att Hartmann är med i 2 kedjor :)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
palleparling: Näs(tan) lite taskigt! Det kliade ju! 😂
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Trots att vi är så jävla överlägsna i första, spelar riktigt bra i alla delar, får utdelning (även om vi kanske skulle ha mer) och totalt tillintetgör Brynäs så blev detta ingen jätterolig upplevelse.

Jag hade hjärtklappning i nästan halva matchen. Så ska det såklart inte vara. Detta måste vi kunna stänga på ett bättre sätt. Det är inte konstigt att man faller ihop lite. Men på det sättet vi fullkomligt faller ihop håller inte i längden.

Mycket bra av Ante att bänka tredjelinan. Borde kanske skett tidigare men skitsamma. Först då hittar vi tillbaka till någon form av komfort. Bryt den nu på en gång tack. Vet att 2/3 i den kedjan kan bättre.

Stort + på Lander såklart. Han är helt sanslös. Fick gåshud när jag såg hans blick flera ggr i tredje. Anton hade bestämt sig att nu fick det vara nog att falla ihop. Och fick laget med sig. Sättet han kämpar om varenda liten millimeter. Nyper puckar vid blå så de inte kan vända. Kommentarer om hans matchavgörande mål är överflödiga. Skulle inte byta honom mot någon spelare.

Kedjan med Mieho - Lander - Hartmann funkar jättebra. Barre missar ett friläge och tar en lite onödig utvisning. Förtjänar absolut inte att bli hängd.

Rindell = Wow. Killen gör så många rätt ikväll.
Lyytinen = Kämpar något febrilt. Gör mycket rätt men får lida mycket av tredjekedjans oförmåga att checka sina spelare i andra.
Didde = En majestät.

EP - Hanzl - Dahlén gör egentligen ingen dålig match. De blir lite osynliga efter första. Dahléns misstag är olyckligt. Hanzl dock den som kanske gör konstigaste grejer där. Någon puck vi vinner efter att BIF satt in press. Istället för att spela hem och byta/lugna ner försöker han hitta EP offensivt, som givetvis bryts så BIF kan anfalla igen. Men på stora hela såg de alla bättre ut idag.

JJ = Kaptenen i slutforceringen.

Slutsats: Egentligen en bra insats (minus 10 minuter i andra som är katastrof). Vi är överlägsna första, spelar jämnt i inledning på andra, sen visar vi vår största svaghet osäkerheten (i kombo med lågt presterande individer), så det blir match av det hela.

Denna gång roddes det dock i hamn och jag kommer sova KUKIGT JÄVLA GOTT. Ses i ladan på lördag!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Sputnik: Det blir lite jobbigt för Harmann att köra dubbelt så jag tror på Walli 3:e, annars så ser det bra ut!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Sputnik: En viktig del i att göra poäng är att börja skjuta när man har läge, han har ett riktigt bra skott som han använder för lite, idag ett friläge men inget skott, mot IKO helt ren i slottet men väljer att passa istället. Han ska skjuta.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Labban: Lundin steppade upp idag med tycker jag!
Kör kedjorna så här framöver.
Dags att sätta Emil som center och få honom mer involverad i spelet?

Mieho-Lander-Hartmann
Palola-Hanzl-Dahlén
Pääjärvi-Emil.P-Hartmann
Boyce-Lundin-Andersson/Alvarez
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
pingvin: Det räknas inte! Det var ju ett självmål!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
bar mofftak: fast visst gjorde dom ett mål ikväll?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Labban: Walli bli flyttas upp till 3e kedjan. Sedan kommer en från första eller andrakedjan flyttas ner om Palola tar plats där vilket jag tror. Så 2 av 3 som spelade i den svaga tredjekedjan ikväll måste iaf flyttas ner. Blir intressant att se hur man formerar sig om Palola spelar på lördag
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Ser matchen i efterhand! Det börjar gå för långt med supporterskapet när man inte klarar av att se matcherna live! 😁
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Labban: Att sätta ihop Alvarez, Andersson och Pääjärvi är ju tjänstefel. Inte ens i teorin kan den kedjan skapa något tillsammans. Alla tre kan i och för sig stå framför motståndarmålet och böka men hur ska de kunna ta sig dit?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Labban: ja nog ska Walli o boyce gå före dessa
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Kerstin_k: Högberg blir en svår nöt att knäcka på lördag. Han motade 47 skott och höll nollan mot Växjö ikväll.

Håll koll på Rattie och Gallo samt även Little
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
HKN: Alvarez, Andersson och Pääjärvi lever på gamla meriter. Boyce gör en bättre match än samtliga dessa herrar. Att Walli spelar i fjärde är ett mysterium.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
HKN: Hartmann är å andra sidan viktig i spelet utan puck där. Det är han som stör BIF i vändning och petar pucken till Lander vid 3-4.
Låst ämne

« · 2454711 · »