1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581131 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs - Timrå IK 2009-02-26

1133571 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Höjdpunkten förutom slutspel för mig måste ändå vara T T's slutspelsdans till Per Gessle - Här kommer alla känslorna på en och samma gång framme i bussen.. Det var glädje på hög nivå :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Självklart är det väldigt starkt att det blev slutspel till slut. Att missa det har man ju varit orolig över under större delen av säsongen och det visades ju att man fick rätt om vi tänker på oroligheten alltså. Vi gick till slutspel på näst intill mållinjen och vi gjorde det genom att förlora oss till slutspel. Det är kanske en viss tjusning med det också, vad vet jag.

Nej jag förstår Challe som var väldigt irriterad efter matchen. Han var inne på domarnivån (jag gillar när det inte blir så mkt utvisningar och petigt värre men det här var väl lite väl) och sitt lags misstag som fällde avgörande. Denna match borde vi inte förlorat. Den saken är säker! Men även om vi gör lite för mycket misstag (där onödiga utvisningar är inkluderat så som 6 man på isen och Robins hakning) så har vi en mängd bra lägen att utnyttja. Det missas för mycket målchanser helt enkelt. Sedan tycker jag Lindbäck svarar för en något mer stabil insats i målet. Jag hoppas och tror att han blir TIKare nästa säsong.

Mest besviken är jag över min tro på att vi skulle sluta sexa. Trodde stenhårt på två raka segrar samtidigt som att SAIK åtminstone skulle förlorat ikväll. Men va fan. Slutspel! Det får vi innerst inne vara väldigt nöjda med med tanke på säsongen och dess strul som varit med ditten och datten. Tittar vi på lagsammansättningen så är slutspel helt ok. Det finns dom som har det värre. Ledtråd: Nolaskogs.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Rooster23: Detsamma! Jag klämmer en till!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Alla gnällare på forumet får säga vad de vill. Nu tar jag en fin whisky och firar slutspelet.

Att för TIK ta sig till slutspel denna skadefyllda och turbulenta säsong är BRA gjort!

Skål!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Laken:
Även om matchen på Lördag är betydelselös så hoppas jag att laget kan bjuda upp till bra spel och vinna mot Luleå. Det tror jag att gubbarna skulle behöva. 3 raka torsk är nog det sista det här laget behöver inför Kvarten.
Dessutom ser de snyggare ut att gå in som 7:e istället för sista lag till slutspel.:)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
DJ Hemp: Av vad jag förstår, så är inte detta säsongen man vill hamna i ingemansland och visa upp röda siffror i budgeten. Det kan väl vara den främsta orsaken.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Under matchen ringde 250kg kärlek han var rejält i gasen o bävade för hemfärden.
Jag antar han är lycklig nu, såvida han inte har slocknat! :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
DJ Hemp: För en gång skull håller jag med dig!! :)
I slutspelet kan allt hända vi är underdogs så det skriker om det. Vi är TIKAR!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Sedan tycker jag att det är otroligt löjligt hur så många Timrå- och Brynäsfans har suttit här på forumet och snackat om ångest inför att missa slutspelet - när kontrakten redan är räddade. Ångest, ja tjenare... Testa ni att vara Giffare för en dag t ex. Inga livlinor där, inte. Man åker ur högsta serien på brutalast tänkbara vis efter att ha legat i fosterställning i flera omgångar...

Men nu är det slutspel! NÄR SLÄPPS BILJETTERNA???
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Ambroo: Själv är jag lycklig tänker inte låta den här matchen ta ifrån mig glädjen ikväll över att ha gått till slutspel.
Vi var det spelförande laget o skulle egentligen, tycker jag, ha vunnit. Men ibland kan skitlag vinna.

Lindbäck. Värva!
Jag hoppas han är klar!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Bissett19: FBK lär nog vänta med att välja tills efter de mött Brynäs i sista omgången...

Dessutom kan Brynäs fortfarande knipa 6:e platsen av Skellefteå!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Harryhaffa: Så blir det garanterat,FBK väljer Brynäs,vi har inte vunnit i Karlstad sen Dackefejden.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Bissett19: Ja men jag har faktiskt mycket, mycket svårt att tycka att ni är bättre rent spelmässigt, fast ibland så räcker det med att ta tillvaro på det som bjuds.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Storhonken: Druckit för mycket Gevalia-pizz?
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
nixXz: Känns ännu bättre om vi skulle få Linköping
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
redline: om nu brynäs kommer 7a så kommer FBK att välja dom och vi får nog HV och det känns bra
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Storhonken: Ja och ni behövde ju det i allra högsta grad, inte sant?

Det är såna där man undrar över emellanåt...
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
redline: Blir det något mer än kvarten mot Färjestad alt. Hv71 Så blir det en ny tatuering...:P
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
nixXz: jes. FBK får välja mellan oss och Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Ambroo: Vad va det du skrev på Bif forum?"Lycka till"jävla sopa!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Raggaren Putte: Ja, det var underbart att se både Frölunda och SSK måla mot resp. motstånd! ;-9
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Viss är det så att 1an får välja mellan 8an och 7an?
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Laken: Hur var de andra matcherna då? Garanterat roligare än Timrås misstänker jag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Slutspel, Timrå IK! :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Ambroo: Känns som man hört den frasen förut;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Fy fan att Challe har mage att klaga på Rönnmark. Var förbannad på laget men ödsla ingen energi på att klaga på domaren i en sån här match.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Vi förlorar mot ett skitlag, ett riktigt jävla skitlag... Vi är i slutspel, bra så.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Olle: FBK kommer få ett helvete i E.on !!! Turkisk Istanbul derby stämning på läktarna. Banderoller på Midlanda... Ett övertänt Timrå som spelar som i trans !!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Foyn: Det är nästan obegripligt hur detta egentligen gått till. Timrå har förlorat många i stort sett avgörande matcher den här säsongen och tappat klara ledningar så det visslar om det . Och ändå har man lyckats krångla sig till slutspel, inte med ett nödrop men definitivt med andan i halsen. Plötsligt känns det som om det är historia nu och vi andas morgonluft.

Men huva, nog måste det börja gnuggas taktik och resolut försvarsspel om det inte ska bli 4 raka torskar
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Raggaren Putte:
De e nu RJ,DP och Loooooootvoooonen ska styra upp verksamheten.
Nån match ska säkert laget kunna blixtra till i en kvartsfinal. Vi får lita till att forwards kör skiten på motståndarna och spelar sitt livs hockey+ att backarna lyckas rensa bort pucken så långt bort det bara går... :)
Uddamålsförlust ikväll och tappad ledning på bortaplan för femtielfte gången denna säsong! Uselt!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Vi är i slutspel och jag har inte skämts så mycket sedan 7-5 mot luleå förra säsongen. Pinsamt timrå!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
WO lördag kanske? :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Tycho: KLART MoDoliderna är torskar i Göteborg,  (o:P
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
U137: Ladies and germs ! Vi är i slutspel ! Nu kan jakten på SM guldet börja !
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Raggaren Putte: Och så blev den här matchen och den på lördag helt utan betydelse....
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Grattis Timrå! På ett mycket säkert sätt har vi manövrerat oss till slutspel utan att spilla den minsta onödig energi. Vi kommer i alla fall mycket utvilade in i slutspelet, haha!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Tack! Slutspel iaf...
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
MoDo har tagit ut målvakten
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Tycho:
Förlora sig till slutspel kan man ju också göra! :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
andyo: Då blir jag medlem i Knutbyförsamlingen....
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Herminator:
Men nu vill vi se Pyrret, Hynning, Wandell,Lehtonen kliva fram. Det e ju bara gnuggisar som målat.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
heja frölunda!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
superfalle: Frölunda har petat in 4-2 i alla fall.....
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Tycho: Que ? Hur kunde det hända. Tror nog Brunäsarna blir lite nervööös nu ....
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Tycho: Blogg, Blogg, Blogg, Blogg, Blogg!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
superfalle: Blogg!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Nu tog iaf Tenkrat revansch på sin utvisning.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Yes! nu vänder vi och vinner, och sen blir det Smguld!!!§11
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Mackelito: så du tror fbk väljer timrå framför brynäs? knappast säger jag
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Ja vete fan varför man varje gång väljer o se klart eländet.
Kommentera

1133571 · »