1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596658 inlägg · 6213 ämnen

Brynäs - Timrå IK 2010-01-28

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Bragd-Birger: Har inte du heller sovit inatt? :)

Bra inlägg o särskilt provocerande är det inte heller. Inte i mina ögon iallafall.

Den här säsongen är den brunaste på länge o att det då uttrycks besvikelse är helt förståeligt i mina ögon. Jag har själv skrivit 2 bloggar för nån eller några veckor sen där jag beskriver hur jag känner det för den här klubben o det är därför man mår så fruktansvärt illa när det ser ut som det gör.

Jag kan oxå hålla med om att det skriks mycket primalskrik härinne men samtidigt tycker iallfall jag, men jag tillhör ju inte det "Lobotomerade lallarna" heller utan de "griniga idioterna", att det trots allt finns en saklighet i den frustration som uttrycks från en del håll.

Var jag befinner mig i det gänget det är väl upp till betraktarna att bedöma men jag känner mig ganska nyanserad i frustrationen ibland :)

Oftast är jag väldigt cool o glad men jag hatar att se klubben bete sig på det här sättet.
O det är här man kan pysventilera annars hade man blivit utsparkad i den ångermanländska skogen, sittandes under ett eget tillverkat vindskydd av tunnt björkris resten av vintern.

RocknRolf2: Det där resonemanget är fånigt. Du sitter alltså snart tre år efter tränarbytet och säger 'jojo, så går det när 'experterna' ville byta tränare'.
Det var många som tyckte att det var rätt då. Kan man kräva retroaktiva avgångar av dom som fattade beslutet? Nubben straffade ju ut sig själv, så han är tyvärr untouchable i dagsläget.

Frågan är om vi vågar byta ut Challe. Tänk dig om vi slutar i ingenmansland, byter tränare till någon som känns jättefräsch och så hamnar vi i kvalserien om tre år.

Jag har, som sagt, propagerat för Challes avgång ett bra jävla tag. Efter de senaste mötena som ledningen, spelare och tränare hade i samband med att man hörde sig för med Alavirta bestämde sig gruppen för att fortsätta med Challe/Nygårds. Man ansåg uppenbarligen att man trodde att denna lösning var den bästa för att ta sig ur detta hell-hole till hockeysäsong.

Det beslutet kan mycket väl visa sig felaktigt. Men, någonstans måste man ju bestämma sig för någon form av acceptans. Alltså: om spelarna nu uppenbarligen ville ha kvar Challe (jo: hade dom velat ha bort honom hade han rykt då), vad fan kan man göra? Sparka Challe, Nygårds, Linkan, TJ OCH spelarna blir ju lite råddigt så här sent in på säsongen.

Jag tror (och vet) att väldigt mycket är sjukt inom Timrås organisation nu. Det pågår en jävla massa märkligheter, såväl inom laget som i dess ledning och hela organisationen.
Allt detta måste man lösa. Men det blir fanimej inte lätt. Och det underlättar inte att vi har ett lag i fritt fall, med dålig ledning och med - antar jag - mycket energiläckage inom gruppen.

Här inne skjuts det åt alla håll. Det sedvanliga Agera!!!1 in absurdum.
Och visst: man skulle ha agerat tidigare. Redan i november. En frisk organisation, med en väl fungerande spelargrupp där kommunikationen går tydligt och är lättolkad, hade fattat beslutet att Challe/Nygårds måste avgå.
Nu gjorde man inte det.

Vem ska man hänga för allt detta? Härinne är det givet: felet beror på spelarna (attityd, vilja), tränarna (mongosystem som ingen kan spela efter), sportchefen (som värvat dåliga spelare) och klubbledning (som gett sportchefen för lite pengar samt lagt sig i vilka som ska värvas eller inte).
Ok. Fair enough. Vi antar att detta stämmer. Vi har, mirakulöst nog, lyckats få maximal inkompetens på precis alla viktiga funktioner i klubben (utom i supporterleden, undantaget en och annan lallande idiot som undertecknad).

Vem ska agera? Alla är ju lika puckade/illvilliga/lata/fega.
Vad gör supportrarna? Man kan ju tänka sig att alla dessa välinformerade, engagerade personer skulle göra någonting (för som sagt: inom klubben finns det ju inte en möjlighet att en förändring ska initieras). Har det buats? Kommit upp en banderoll? En liten tvåpinnars? Ett 'avgå Challe' pip?

Eller, aha. Det är klart. Ta bort det jag skrev om supporterleden ovan. Det är givetvis så att inkompetensen är extremt utbredd även här. Det är ju lallarna i publiken som hindrar detta också. 'Man får ju inte yttra något negativt om klubben!!1', osv.
Fan. Snacka om jobbigt läge. Man vet precis vad den här klubben borde göra, vad som är ruttet, vilka grenar som ska skäras bort, vilka spelare som sprider dålig stämning...och så kan man inte göra någonting åt det. Annat än att skriva 'om ni visste vad jag visste skulle ni också vara sura, lallare'.

Tough shit.
Med allt ovanstående sammantaget väljer jag hoppet. Att Timrå vinner så många matcher som behövs och att konkurrenterna vinner så lite som möjligt så att laget håller sig kvar i Elitserien.
Brynäsmatchen i går gjorde mig alldeles tom. Den var fruktansvärd att bevittna. Som så många matcher denna säsong.
Men vad fan ska jag göra åt det? Timrå är laget i mitt hjärta. Spelare/ledare kommer och går. Ibland får vi oduglingar på fel poster, ibland tvärtom. Spelare över-/underpresterar.

Hockey är lite som livet självt. Ibland skiter sig tillvaron nå djävulskt.
Det har hänt förr och kommer att hända igen. Nu är det riktigt jävla brunt. Om vi var med i en westernfilm hade det här varit scenen när vi sitter på hästen med bakbundna armar och snaran runt halsen. Men: ni vet hur det går. Den osympatiske, skrikande och i brallorna skitande personen slutar scenen med att hästen klatschas i väg och fötterna dinglar.
Den coole, iskalla hjälten avvaktar och upptäcker att repet skjuts av i precis sista ögonblicket.

Jag vet inte. Men jag tycker att man bör sätta en värde i hur man beter sig när man förlorar. Ha lite stil.
Jag tycker att det är jävligt ovärdigt att primalskrika sig genom en förlustmatch såsom vi gör på detta forum. Reagera som bortskämda, chockade femåringar när spelet gnisslar (jo: det har vi gjort förut. Läs tillbaka i inläggsfloran från Den Ljusa Tiden när Kenta styrde och se hur tongångarna gick när streaken var negativ).

Slutligen: ett långt, svamligt inlägg. Mitt signum. Och jag vet att jag provocerar en hel del folk på detta forum. Förmodligen berättigat till stor del.
Jag kommer att hålla en lägre profil framöver, om vandringen längs den Bruna Vägen fortsätter. Detta forum är inte vad det en gång var. 'Bättre förr', säger givetvis vi äldre stofiler. 'Nödvändig utveckling', säger andra.
Klart är att det uppenbarligen blivit något annat. 'Realism' is the shit. och med det menas: se saker för vad dom är, så som jag säger det.

Det här är en ventil. Gott så. Särskilt läsvärt är det inte, men å andra sidan: ska det vara så jävla roligt här i livet?

RED DEVILS: "jag vet inte hur jag ska nå fram till dem".

Say No More!

RED DEVILS: Proffsen tror på Challe och dom vet vad dom gör. Våga inte tro något annat. Från första början har man ju trott att Challe är en av de absolut bästa tränarna på marknaden med tanke på att han var klart vassare än Kenta. Allt baserat på en grad av professionalitet, kunskap och känsla som vi andra inte skulle kunna drömma om.

Jamen dåså, "jag vet inte hur jag ska nå fram till dem". Märkligt att det skulle ta 44 matcher för Challe att inse det vi andra har sett för länge sedan. Ingen lyssnar på den mannen längre, han och nygge har kört fast, ja till och med börjat rulla bakåt.

Dom spelarna som en gång var bra, har med Challes videogranskande och predikan nu blivit osäkra på sin egen kunskap och backat flera steg i karriären.

Men avskeda dessa 2 tomtar omedelbart.

Ersätt med precis vad som helst.

Blizzard:
"– Vi har tittat på det på video och tränat på vad vi ska göra. Men jag vet inte hur jag ska nå fram till dem, säger Berglund om sitt spelarkollektiv.

Ja då finns det två allternativ, sparka hela laget och värva ett nytt innan den sista januari,eller sparka Challe och nygge så att det finns någon som laget kan lyssna på...

AVGÅ

kennas:

"I går såg den gamle landslagshjälten matchen mot Brynäs live i Läkerol Arena.

– Edmonton är jättenöjda med båda två."

Är man nöjd med Landers insats igår då kan inte Edmonton sikta högt inte....

TIK55: Var det han som gjorde misstagen vid målen.

erathoo: hmm... är jag elak om jag säger att lindbäck gärna får lämna tik efter denna säsong? bytes affär med brynäs om lauritz... tvinga fram en ny chansning på målvakts fronten...
typ leksands keeper eller kanske rent av svalls lundström om han visar uppåt kurva?

en etablerad erkänt duktig keeper kan floppa med.. förutom att dom är väldigt dyra... nästa lagbygge hoppas jag att man kan hitta någon liten målgörar diva i som typ brendl som höger sköt på allt som rörde sig! isst för att (corso) lägga mackor till folk som förvaltar 7% av chanserna!

vinna å förlora som ett lag men det betyder inte att delar av laget inte får sticka ut ur den röd vita klumpen!

i år ser allt ut som typ 19 eller 10...

gnugga gnugga gnugga...

en tränare med offensiv som specialitet ser jag gärna med! våga locka folk till matcherna för fan! där ligger varenda krona till föreningen juh!

purpleburn: Och MOE för guds skull. Bort bort bort!! De kanske söker bartender på någon Sundsvalls krog? Hört han gillar dem bättre än EON ändå

erathoo: Den värsta känslan som kryper fram för stunden är likgiltighet.

Är det bara Corso o Mange som har fart under rören eller? Tycker det ser trögt ut.

TIK55: nää, 2 bakåt och 1 framåt ...så spelade Skogs...överdriv inte nu :-)

TIK55: det har jag sagt hela säsongen...att skogs e en stor risk...fattar inte hur många kan hylla den karl..-.han gör sällan nåt xtra ordinärt...han bara finns....skicka hem han till Mora fort som fan...plus några till..typ halva laget..plus Linkan och TJ...och Challe kommer ju få gå...synd att det fick bli så här....super dom sig fulla på kontoret eller va fan stysslor dom med Timrå..
jävla amatörer i styrelsen,.,,den där Linkan tål jag inte..han måste bort från Timrå...på nåt sett

TIK55: Challe och Nygårds är inne på alla baklängesmål...

söder över: Åke bra, tycker Linbäck skulle gått ut efter 3-1....men det hade väl inte hjälpt direkt...

söder över: Man börjar undra när han gjort 2 målgivande pass till motståndarlaget ? Troligen en reaktion efter VM;et

Bissett19: Du! Han hade inte ens behövt varit där.

73Sjöbba:

En dag på Kontoret för Markan...

åkes inhopp var klart godkänt!

Vad har hänt med Lander efter jvm?

Hahl Bundy: Håller med till fullo men nu börjar man att undra över Nygårds också , hur kan karln stå och säga att Skoogs var bra när karl dj..eln är inne på 3 baklängesmål ??????????

MB: Där fick du med det mesta,,  och så känner nog de flesta, iallafall "vi sk idioter".

Hahl Bundy: skämma ut sig tre dar i veckan måste vara skäl för att få sparken

mikenomad: Han jobbar så den mannen.

Laken: Det har jag aldrig sagt heller att vi ska sparka TJ el. Linkan NU.
Vart har du fått det ifrån?

Challe ska bort NU. De som har ansvaret för att det inte har skett + en massa andra missade öppna mål som jag inet vill gå in på, är Ledningen med TJ i spetsen som jag INTE vill ha kvar vid nästa årsmöte.
Linkan orkar jag inte ens bry mig om. Han har ju gjort det han har kunnat med TJ bakom höger axel som petat i allt.
Sen om han är rätt person där det är en annan sak men han fick hit Caslava iallafall!
Cred för det!

Laken: Tack Linkan för den (VILL)rådighet du har gett oss,stabila grund,och fina ny-förvärv du har missat !

- Hardy har fått oss att vara med på tå och han tolererar inte att vi inte går för fullt. Det har gjort att vi blivit lite mer tighta i gruppen och kräver mer av varandra på ett annat sätt än förra året.

Det finns tränare och så finns det tränare...

Nu får någon jävel lacka ur, det här duger ju förhelvete inte iofs har det ju varit så här länge men....Vad är det för jävla lama handlingförlamade idioter som inte tar tag i skutan och styr upp det, eller är det totalt roderhaveri i föreningen. Fy fan vad det är kasst...allt är så jävla kasst!!! Mitt lag är på väg rätt åt helvete och jag känner som ingen agerar. Laget har under de två senaste säsongerna varit kassa på bortaplan, tappat 2-0 ledning på 2-0 ledningar, tappat matcher på matcher, släppt in mål på mål i första minuterna och sista minuterna, hur fan kan man bara låta det ske utan att agera, känns som man bara släpper det vind för våg och hoppas på att det löser sig utan att behöva ingripa.

Timrå var ett lag som man ville spela för, nu är det ett lag som man vill bara iväg ifrån och få in några stjärnor kan vi bara glömma. Hur fan kunde det gå så snett så fort. fan jag döööööööööör av ilska!!!!

Tvåtallar: Dessutom...
Självförtroende är något man skaffar sig (EJ får) genom att jobba hårt och vinna matcher men vi har inte dessa egenskaper i laget på bortaplan.

Ambroo: Du har provat mao?

Tvåtallar: Jag har sagt att TJ och Linkan kan sitta kvar.
Dock är jag skeptisk till Challe och vill ha tillbaka Lill-Kenta.

Laken: Näe det skulle naturligtvis ha gjorts förändringar tidigare, men även då så satt ju vissa och försvarade dem och trodde på julbocken.

Hahl Bundy: Jag tycker så klart INTE att de (spelarna) gör sitt bästa när Brynäs får ta initiativet i matchen! Vi som spelar för våran överlevnad borde ju vara heta som kaminer...

Jag har inte heller försvarat och försvarar inte Challe!

Däremot skulle det (enligt mig) inte hjälpa ett skit att sparka TJ och/eller Linkan i nuläget!

mikenomad: Låt det gå ett gäng signaler då för han har för vana att inte svara och har du riktig otur så trycker han bort dig.

Laken: Detta katastrofala bortafacit är inget annat än en självförtroende sak i laget.
Vems uppgift är det att ingjuta mod i grabbarna tycker du ?
Varför hänger hela laget med huvudena i periodinledningar och matchstarter
Och ikväll även efter powerbreaket vad säger karln till dom?

lincoln: Ahh....lumparminnen! Det får mig att tänka på en sergeant som skulle passa som TIK-tränare. Tror jag ska ringa Linkan.

Laken: Hur Challe försvarar sitt bortafacit? Det är nog en fråga han inte förstår. Det är ju inte hans fel, det är ju spelarna som varit dåliga...

mikenomad: Näe vi inte sämre än vare sig SSK eller RBK, men det finns en skillnad. De är vana vid den här pressen och som gjorda för den här typen av hockey. I en ev. kvalserie så tror jag faktiskt att TIK skulle klara sig allra sämst av dessa tre lag.

Intressant att lag förstärker och MoDo och VF visar stake och förstärker/förändrar i båset.

Jag vet att det är uttjatat, men... inte händer det mycket i vår goa och naiva klubb...

I lumpen lärde man sig som befäl:
"Om du inte vet vad du ska göra - Gör nått!!!"

En gammal god devis

Jag tror högst vi tar två poäng på BORTAplan de matcher som återstår, högst!
Rögle borta till exempel, kommer nog gå in med 1000 spänn på hemmaseger där!

Vi är så fantastiskt passivt usla på bortaplan.

Hur försvarar Challe sitt bortafacit?!?

Laken: "Problemet vi har är bristen på vilja, attiyd och inställning samt att vi inte mentalt klarar av att hantera att spela på bortaplan"

Gör vi vårt bästa då? Vems är felet?
Har vi  (jag) supportrar för höga krav när jag flippar ur? Ska jag som nu sänka kraven o välkomna KS eftersom du tycker dom gör sitt Bästa?

Jag kan ju åka ut o segla jag också med bästa kompisens segelbåt, men jag har ingen eller liten aning om vad jag håller på med.
Tror du det går bra om jag gör mitt bästa?

Jag anser(o många med mig) att Challe skulle ha gått i november redan. Vems är ansvaret att det inte blev så?
Challe har ett stort ansvar för att inte ha fått ihop gruppen o spelet.
Men handlingsförlamningen inom klubben är ju patetisk.

Men men nu har jag precis soom du accepterat detta o är nöjd med det faktum att vi trots allt är 3 pinnar före SSK, än så länge.
Prio 1 mao!

Redigerad kommentar

purpleburn: Nja....lite motvind hade de allt ikväll...

Ambroo: Själv har jag slut på negativ energi. Jag hoppas och tror på ingemansland så säsongsjäveln tar slut så fort som möjligt.

mikenomad: säg inte det..SSK har vind i seglen nu-...jag tror det blir kval,,så får man gå på matcher i Leksand

mikenomad: Fy fan i det värsta utav alla jävla helveten!

Bedrövlig målvakt, obefintlig defensiv och uddlös offensiv.

Hey, coach?

Hjärta, karaktär, vilja och inställning. Det märks verkligen att vi krigar och jobbar hårt för vår överlevnad. Näe man skulle ha varit en lallande idi...förlåt..fåne en kväll som denna...

purpleburn: Snacket om att åka ur känns lite kissnödigt i det här läget. Fan, vi måste väl ändå kunna hoppas och tro på ingemansland. Man kan ju hoppas att SSK:s lilla lidnerska knäpp har gett med sig nu, för sämre än dem är vi inte.

Redigerad kommentar

purpleburn: Innan vi kan åka ur ska vi hamna i kvalserien. Och sen har vi trots allt en liten, liten chans att spela oss kvar.

Kvalserien är för mesar. Jag tycker att vi vägrar att erkänna vår plats i den serien om vi skulle hamna där. Så fort förbundet ringer säger dom på kansliet 'sluta nu, vi är inte med'.

purpleburn:

Nu måste det vara dags att byta rösterna i båset.
Kom hem Lill Kenta
Någon måste motivera våra spelare som just nu spelar i glas skridksor och med glasklubbar.

Bragd-Birger: Timrå har lekt klart...det var kul så länge de varade,,,men..jag vägrar tro vi åker ur,,,,det finns inte bara..

« · 1233365 · »