1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581723 inlägg · 6215 ämnen

Brynäs - Timrå IK 2010-01-28

1233546 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
250kg kärlek: En glimt med ögat( ironi) du vet vad jag menar,undrar om VI alla här ...tycker som likadant det tror jag TIMRÅ är allt.. idag.. imorgon alla dagar.. vi vill nog det bästa för laget, men det är svårt att uttrycka det NU.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
mikenomad: Jag har gått upp. Vad är problemet?
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
mikenomad: Han ser dubbelt nu. Hä hä hä!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
250kg kärlek: Ett HALVT ton....?
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28

Nybbe: Vackert så. Det jag opponerat mig mot och det som får mig att reagera är din provokativa frustration när du möter en motgång. Att stå stark i en motgång är minst lika viktigt som att flyta på i medgång.

Det är för mycket "hata, idiot, hjärndöd, inkompentent" i denna gästbok för att jag ska gilla den. Den person som säger "jag hatar Timrå IK eller Idiot Timrå" är enligt mig inte en sann Östrandare. Dessa personer visar en eufori som är sämre än Sveriges BNP. Och det säger inte lite.

Nu lämnar jag denna gästbok med orden: jag hoppas det stannar i ingemansland.
Ta väl hand om er.

Over and out.

//Ett halvt tonn kärlek.

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Bissett19: hahaha där satt den ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Bissett19: I dessa dagar ser jag inte nån av dem i ögonen...
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
mikenomad:

Ajfan,gör dej av med kärringen och behåll Svärgubben;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Bissett19: Tja...hon är Modoit...:-/
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
250kg kärlek: Jag förstår inte Nybbe's "deep talk" för fem öre, antingen är det vi som e stupfulla eller så har han smuttat på Groggen ett par gånger för mycket, jag är alldeles för packad för att veta vilket ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
mikenomad:

Håll i frugan hårt...
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
rafalski: Jodå..allt är relativt, jag vet. Men faktum kvarstår, en Brynäsare vet inte vad verkligt lidande är. Full eller inte, det är min sanna övertygelse. Men jag uppskattar försöken till uppmuntran, det är annat än vad jag får från min Brynäsare till svärgubbe...:-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
250kg kärlek: Jesus har även öppen dörr för dig ,förtrösta icke.Du dom som jobbar åt mig får den lön som dom förtjänar.
Förstår att du menar TIMRÅ.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
rafalski: Bry dig inte om mikenomad, han är nog bara full :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
mikenomad: Ökenvandring kan definieras på fler vis, att aldrig ramlat ur betyder ju inte att vi upplevt en ökenvandring under senaste årtiondet. Att hacka sig fram i seriens bottenskikt år efter år är en ökenvandring för en Brynäsare. Min poäng är att ni just nu genomlider samma stålbad.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
mikenomad:...hon blir vansinnig.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
250kg kärlek: Det skålar vi på.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28

mikenomad: att allt ska kretsa kring fylla, jag begriper inte *hick*

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
250kg kärlek: Nykter? Fredagkväll kl 20:20....troligen inte.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28

Nybbe: Jag gör mitt jobb, lovar. Men om du inte trivs på jobbet, vem riktar du din kritik mot? Din bästa polare som försöker ordna upp det hela, din närmaste chef som säger "jaja det ordnar sig", eller styrelsen (de som bestämmer),  de som har ngt att säga till om?

Jag tycker fortfarande att dina svar till mig är en aning flyktig. Är det säkert att du är nykter?

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
rafalski: Lilla vän, ni har aldrig, ALDRIG varit utanför ES (om man inte räknar KS) så kom inte och prata om ökenvandring i den här boken.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
inte bara laget som blivit bekvämare....
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
250kg kärlek: Tar du illa upp,jag har läst vad du har skrivit ,vi kan ta varandra i hand
Du undrar varför jag går eller har gått på hockey alla dessa år .
Jo du JAG har ett TIMRÅHJÄRTA! Det är jag stålt över.
Jag jobbar och får betalt för det jobb jag gör ,skalla inte ALLA göra det, hur gör du.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Här var det moll vill jag lova. Om ni hamnar i KS så välkomna till den ökenvandring vi Brynäsare vandrat de senaste 10 säsongerna. Er resa känns bekant, från guldaspirant till KS kanidat.

Fel ledning, trupp och tränare, ack så välkända ord i Brynäsboken. Jag hoppas ni undviker KS för det stålbadet önskar jag ingen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28

Nybbe: Öhh, ditt inlägg känns aningen, öhh, svårbegripligt. Men men.

Jag har också stått där, match efter match, och skrikit mig hes. De senaste åren har jag unnat mig sittplats men också där har jag skrikit mig hes. Jag lägger inga större perspektiv i det, dock. Jag fokuserar hellre på lagets kräftgång och orsakerna till det. Den styrelse som idag leder Timrå IK - vem/vilka rår för debaclet? Vem/vilka har krävt förändring i styrelsen (om vi bortser från detta forum?) Vem har rest sig upp och krävt Challes avgång, T.J:s avgång, Linkans avgång? på ett årsmöte? Vem, vem vem??? Nä, just det. En massa kvalificerat skitsnack bakom ett tangentbord är allt som syns.

När det snöar så plogar någon vägen, när det byggs en ny bro är det någon som betalar den, när du går på vårdcentralen så finns den där...
Du lever in en bubbla när du gång efter annan bara kräver. Det finns bakomliggande faktorer som spelar roll, som gör skillnad. Krav är bra, men fundera på VAR du riktar kraven och VEM som skall ha dem.

Nästa gång du som självutnämt hockeyorakel påstår en massa saker, slå en pling på kansliet och erbjud dina tjänster.  Såna som kan hockey har sannerligen inte stormat kansliet. Kanske kanske blir du nästa hackkyckling.

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
250kg kärlek: Vad är ett Timråhjärta ?
Det måste väl vara spelarnas
Vi som står där varje match, år efter år har väl visat det hur länge som helst,det är dags att dom tar sitt ansvar från toppen , vi kan väl inte göra mål ,köpa spelare, dela ut taktik vara vaken från början .
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
diffe: Är det något man ske ge credit för så är det styrelsens idoga övertygelse att Challe är rätt man på rätt plats. Däri sitter också grundproblemet. Rätt eller fel?

Jag har krävt att Challe entledigas, men så har icke skett. Styrelsen anser att Challe har förtroendet från spelare och dessutom tror man att Challe reder ut det här. Här kan man ha många åsikter, om vad som är rätt eller fel, men: styrelsen har bestämt sig för den inslagna vägen och där finns inte så mycket att påverka, just nu. Däremot finns all anledning att ifrågasätta styrelsen och dess arbete, i hur man tänkte och hur man agerade. Men det görs bäst efter säsongen.

En enkel och relativt billig grej för att få tillstånd en förändring i ett beteende man inte gillar är att omdisponera tränarsidan. Ofta har det visat sig vara ett sätt som inte fungerar, men i det läge Timrå befinner sig i, och har gjort sedan dag ett (typ), så förstår inte jag att man inte testat. Det blir än mer obegripligt då föreningens mål är att vinna SM-guld (med viss passus att Johansson reviderat dessa tankar men inte ändrat det i textform). När många av lagets spelare underpresterar i match efter match ställer jag mig frågan: är spelaren så dålig eller finns andra orsaker? När så många underpresterar är det lätt att tro att felet bottnar i något annat. En chef som inte levererar byts ofta ut, vi får se när säsongen summeras vilket resultat laget uppnått och vilka konsekvenser det får.

Säsongen lider mot sitt slut, frustrationen breder ut sig, såväl på läktarplats som i maktens korriodorer. Det finns ingen som håller på Timrå som är nöjd - tro mig. Chansen på slutspel försvann för längesedan, fokus på att undvika kval är det som gäller. Hoppas att inte misslyckandet i sig (att inte nå till slutspel) knäcker den enskilde individen utan att Challe fortsätter sitt arbete med att få ut max av det lag han förfogar över. Fortsätt fokusera på positiva saker, inte bry sig om läktarcoacher, medias drev och annan expertis. Fokusera! Det är en tuff tid som kommer nu, kanske den tuffaste sedan återtåget. Ge laget det stöd de så väl behöver. Jag tror nämligen att vi kan bidra till att laget ger max. Det gör vi genom att stötta, engagera oss och älska.

Visa hur ett Timråhjärta fungerar - vi ger aldrig upp!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Det låter lite konstigt i mina öron att styrelse och spelare har fullt förtroende för Challe, om jag hade ett företag och mina anställda inte gör det dom ska så blir jag tvungen att ersätta den personen med någon annan som kan fylla mina förväntningar. Att Challe INTE uppfyllt de förväntningar man har haft på honom som ledare och tränare kan väl alla vara överens om. Det kunde man se redan i fjol att det saknas en trygg ledare och att hans spelsystem inte passar in i Timrå. Om man tittar i år så har det varit ännu värre, det saknas ett fungerande spel. Det liknar ingenting!!

Varför agerar inte en styrelse när en person underpresterar som han gör?

Vi har duktiga spelare i Timrå på papper så varför kan inte Challe få ut max av dem?

Att spelare har fullt förtroende för Challe det tror jag inte heller! Men kan inte säga att det är så eftersom jag inte är en av dem. Men ibland så sjunger små fåglar runt mig och på dom låter det inte som att det finns 100% förtroende.

Varför kan inte Timrå knyta till sig spelare som är nått att ha? Peter Nylander är vad Linkan släpar hit?!

Varför kan inte Vi ta hit spelare som Dimitrakos och Loma, som Rögle vill knyta upp? för vi har fortfarande chans att ta plats i ett slutspel.

Nylander, Starkov, kan spela i Sundsvall med Samuelsson
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
diffe: kom igen nu diffe .. dela för att hela
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
diffe: jo . jag menar att jag tror kanske inte att dålig trupp är hela svaret på varför vi missar slutspel . . vi har en ganska bra trupp . saknar lite spets bara . men den dåliga harmonin är ju uppenbar kan jag tycka .. vad de beror på vet man ju inget om .. du kanske har någon teori ..
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
superfalle: Hur då menar du?
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Taurus: eller är de kanske så att tränare och ledare har fått dom trupperna att känna sej trygga med sina uppgifter och arbeta åt samma håll .. tja . vad vet jag . timrås trupp ser i alla fall inte ett dugg sämre ut på papperet . snarare tvärt om .. . tror knappast att vi fått ut max av denna trupp .. men nåsta år .. då jävlar blir de åka av
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
The great one: Ja det är lite motsägelsefullt - det kan jag hålla med om.
Jag får utveckla min tankegång;
Hamnar vi i ingenmansland är det skitsamma vilken tränare som tog oss dit.
Timrå bör ha en rimlig chans att nå detta vaccum utan en ny tränare.
Challes kontrakt går ju sedan ut och det vore absolut tjänstefel att förlänga med honom. Det är också fortfarande så att man från "officiellt håll" i Timrå hävdar att Challe har både styrelsen och spelarnas fulla stöd. Detta kan vara rent skitsnack men jag utgår iallafall ifrån att det stämmer tills nya uppgifter kommer från "officiellt håll" (dvs pressmeddelande eller dyl).

Att ta in en ny tränare för att klara sig till ingenmansland tycker jag inte krävs för är det så jäkla illa att Challe inte ens lyckas med det - ja då borde vi, som sagt, bytt för länge länge sedan (vilket vi kanske borde gjort ha kan vi idag lite snusförnuftigt säga).

Men när KS är ett faktum så måste byte absolut ske!

Huvudproblemet i Timrå är att dom verkar sakna ledargestalter på isen rakt igenom. Caslava skulle kunna vara ledargestalt - men han har haft det tyngre på slutet. Sonnenberg är en ledare - men han har också gått på grund rejält.
Styf är skadad och jag tror att just denna skada är ett större problem för Timrås grupp än vad vi som står på sidan om tror. Vi har ju haft assisterande kaptener större delen av säsongen..

Summa summarum;
Jag har gett upp säsongen. Bränn inga nya pengar på kortsiktiga lösningar utan se till att överleva och gör om gör rätt 2010/2011.
(Hmmm döljer sig Thomas Johansson under mitt nick?) ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Bragd-Birger: jaaa .. bland dom bästa inläggen i år .. tack för de ..
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Taurus: Det händer en hel del nu ute i hockeySverige, men i den tråkigaste föreningen på både isen o vid sidan om händer na-da......(Challe är ju nöjd så!)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Bragd-Birger: Ett stålbad...så ser jag på det här. Klarar vi oss någorlunda helskinnade kan vi gå stärkta ur det, mot ljusare tider. Även om det ligger några år fram i tiden. Skit i slutspel, det viktigaste är att det spelas ES-hockey i e.on även nästa säsong, i så fall finns tid för försoning, möjlighet till framtida kraftansamling för att undvika fler sådana här säsonger. Degradering.........ja, då krävs ett snabbt återtåg annars måste det vaskas fram en Ejendahl även till oss.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28

Bragd-Birger: Jag har bara ett ord att säga om dina inlägg idag: - Tack!

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Bragd-Birger: Hehe, du är en grym skribent Birger. Och en citatmaskin. Tillsammans fixar vi det här. Annars är det bara att bita ihop och köra 1998 igen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
The Palm:

Bra inlägg, men jag ställer mig skeptiskt till det sista stycket angående challes vara eller inte vara.


du skrev:


"Jag tycker heller inte det är någon idé längre att sparka Challe för det har fan gått för lång tid.
Om vi hamnar i kvalserien måste vi dock byta tränare och det på en gång, men vi är inte där ännu"


Tycker det talar emot sig själv. Det måste väl vara bättre att sparka challe omgående än när vi är klar för kvalserien?
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
RocknRolf2: Jag gillar dig, Rolfie. Du är som en (sämre) del av mig själv. Jag behöver dig, du behöver mig. Male-bondning is the shit.

Men, som vanligt: ditt svart/vitt när det gäller historiebeskrivning utgår alltid nästan enbart från nuet. Kenta var fantastisk, Challe är bajs. Om vi tittar på Challes tre år rent resultatmässigt och förutsätter att vi i år hamnar i ingenmansland, jämfört med Kentas tre sista år så:

Kenta:
04/05: ut i kvart.
05/06: missat slutspel.
06/07: ut i kvart.

Challe:
07/08: semi
08/09: ut i kvart.
09/10: missat slutspel.

Visst, föreningen har gått bakåt de senaste tre åren. Jag ser orsakerna främst ekonomiskt (kolla de sjuka trupperna 06/07 och 07/08).
I år anser jag att vi, totalt sett, har ett bättre lag än i fjol. Likväl ser det sämre ut än någonsin. Här lägger jag huvudskulden på Challe. Jag tycker inte att han fått ihop någonting som liknar ett fungerande spel. Vi såg det redan i fjol (i synnerhet mot 'bottenlagen'), vi har sett det än värre i år.

Även Linkan har missat. Några av de tilltänkta bärarna av spelet har varit sämre än väntat, alternativt förväntas spela ett spel som inte passar dom. Kommunikationen och samsynen mellan tränare-sportchef känns här inte alls fungerande (något som man sett prov på under säsongen).

Även styrelsen/klubbledningen ska givetvis ha en släng av sleven. Det behövs en radikal översyn efter säsongen. Nya visioner att jobba efter (att SM-guld!!1 fortfarande är säsongens målsättning är direkt penibelt och något som faktiskt gör att man förtjänar en del av den dynga som kastas åt deras håll), bättre ekonomisk planering (där alla drar åt samma håll) osv.

Finns mycket mer att säga, men nu får det vara nog med meter-inlägg från min sida.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Taurus: Om ekonomi och sportsliga resultat gick hand i hand skulle Elitserien vara en ganska förutsägbar historia.
Tack och lov är det inte så. Det är inte bara laget med den dyraste truppen som kan ta SM-guld, även om det ger en betydligt större chans.

Om Timrå hamnar i kvalserien är det ett misslyckande. Ser man det ur ett elitserieperspektiv är det dock inte i paritet med LHC:s slutspelsfacit (där kan vi snacka om dålig avkastning/investerad krona), Frölundas missade slutspel, HV:s dito 04/05, Modos facit efter SM-guldet osv.

Timrå har missat på ett antal avgörande punkter. Trist. Brynäs har, efter ett antal träskår, lyckats på motsvarande punkter. Kul för dom.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Bragd-Birger: Ja, jag vet inte varför jag har mage att fortfarande tjura över märkligheter som skedde för en så oändlig tidsocean som tre år sedan, men en rimlig teori (förutom att jag bara är en ältare så där i största allmänhet) är att de mörka åren mellan typ 1982-2000 har satt vissa giller i skallen på en. För mig är rekryteringen av Challe – och anställningen av Linkan - de tydligaste markörerna för den negativa vändpunkten vi så tydligt har sett nu. Visst kan vi resa oss på 9, rädda situationen, inte gå alltför mycket tillbaka ekonomiskt och komma tillbaka som ett lag att räkna med redan nästa år, men för mig är den här svackan djupare än så. Jag tror att det kommer ta lång tid innan ringarna på vattnet ebbar ur, frågan är bara hur lång tid, men jag tycker inte vi har sett den stabilitet, kontinuitet, handlingskraft, det förtroende och den målmedvetenhet som vi kan förvänta oss av proffsen(!!1) för att allt ska bli bra igen inom kort.

”Kan man kräva retroaktiva avgångar av dom som fattade beslutet?” Ja, är besluten tillräckligt dåliga så absolut. Annars sitter man ju alltid säkert oavsett hur dåliga beslut man än fattar. Bekväm ställning.

"Vem ska agera?" Proffsen.
"Vad gör supportrarna?" Hejar, tittar på matcher, betalar pengar, åker på bortamatcher, gnäller på nätet.

Jag primalskriker ibland här på forumet, tjurar och gnäller, sågar, är sarkastisk osv. Det må vara hur ovärdigt och hur mycket 5-årsbeteende som helst men själv så stör jag mig inte nämnvärt över att ta del av drevet ibland (ofta i tider som dessa), särskilt inte så där timmarna alldeles efter en ny sketen förlustmatch. Tonen kanske har blivit råare och nivån lägre på nätet genom åren, men IRL så upplever jag att det är quite the opposite, när jag peakade i mitt supporterskap när det gäller klack och bortaresor osv, typ 98, så upplevde jag det som fan så mycket mer fylla, härj, svordomar osv från läktaren då än nu. Iofs har jag väl inte så bra insikt längre. Men i vilket fall, blir man oändligt provocerad av ”avgå!!1”-inlägg och gnälldrevet i största allmänhet så kan jag för egen del bara beklaga, så länge vi är i närheten av att i ett huj backa 11 år tillbaka i utveckling så kommer jag antagligen fortsätta rågnälla. Det är liksom en del i min egna mentala låsning.

Men vi ska fan greja det här. Jag tror det blir 9-10 plats. Traumat med kvalserie skulle bara vara alltför stort för våra stackars nerver.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Taurus: Ja....säg det?
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
The Palm:

Ställer mig fortfarande denna fråga!!? Har Tik så mycket sämre ekonomi än t.ex Luleå och Skellefteå??? Där har man värvat smart, och så spelar man slutspel oxå!! Deras trupp räcker helt enkelt till för detta vilket inte Timrås gör! Var sitter då problemet i Timrå???????
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Bragd-Birger: Som jag ser det sitter vi i en rävsax just nu. Riktigt riktigt illa till och hur skall situationen egentligen lösas på bästa sätt?
Vi har två tunga backskador (Karlsson och Styf). Det optimala vore om vi värvade en bra defensiv back som dessutom är fruktansvärt bra i powerplay.
...Och hur sannorlikt är det att hitta en sådan spelare?

Timrå har haft biljettrea för att få folk att komma på matcherna. Jag kan inte tänka mig att detta gjort så att plånboken är fullare än någonsin. Rögle har en "enklare" sits än Timrå. Dom kan värva in spelare med karaktär som kan slåss rakt igenom en kvalserie (iofs är det kanske redan så deras trupp ser ut). Men det står tämligen klart att Rögle kommer hamna i KS. Dom är förberedda.

Om SSK undviker KS är det ett mirakel med deras ögon sett. Det miraklet håller på att hända tack vare dem själva och mycket god hjälp av Timrå.
SSK vet sedan elitseriestarten att allt annat än kvalserie är en succé modell monumental.

Timrå är inte förberedda för KS. Jag vågar tillochmed påstå att Timrå skulle ha större chans att vinna en kvartsfinalserie mot HV eller Linköping, jämfört med att vinna så pass många matcher som det krävs för att undvika degradering i en kvalserie. Sist jag kollade var man tydligen tvungen att vinna nån match på bortaplan för att ligga topp-två i denna fruktansvärda serie.

För att återkoppla till inledningen;
Man kan inte gärna värva in dyra storspelare för att garantera en plats i ingenmansland. Och man kan inte gärna värva in spelare som passar i kvalserien (sk "karaktärsspelare" - tämligen talanglösa fast med hjärtan som en Belgian Blue). Nåt snille har ju dessutom bestämt att sista dagen för övergångar är den 31 januari vilket passar alla lag bra förutom Timrå just nu, just denna säsong.
Jag tror alltså att vår ledning står med ryggen mot väggen riktigt rejält och kan inte bestämma sig för det ena eller det andra. "Tack och lov" fick man dock ett tydligt besked igår. Slutspel är en utopi.

Om det skall bli någon förändring i Timrå så är det bara på tränaresidan som vi kan göra något. Ett beslut att låta Challe/Nygårds gå på tidigt sommarlov vore i dagsläget inte heller speciellt kontroversiellt. Men det är självklart inte någon universallösning på alla problem som vi står inför just nu för i och med att dessa två får ledigt så uppstår nya frågetecken.

Vilken tränare skall vi ta in? Skall det vara endast säsongen ut, eller skall det vara den tränare vi vill ha även nästa säsong? Är det bara Leif Boork som kan rädda elitserielag i kvalserien (*ryser vid tanken*).

Jag tror att laget saknar kapten Styf väldigt mycket. Han finns säkert med i kulisserna, men när målen börjar trilla in som igår så har vi inte en jävel i truppen som går in och tar en fight. Även om Styf blandat och gett när han väl spelat så backar han inte för att ta ett slagskott eller en knytnäve i ansiktet.

Mitt förslag på lösning i dagsläget är alltså att man ringer Mantec och kollar om dom kan avsätta resurser för att få Styf på benen igen. Jag tycker heller inte det är någon idé längre att sparka Challe för det har fan gått för lång tid.
Om vi hamnar i kvalserien måste vi dock byta tränare och det på en gång, men vi är inte där ännu.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Hahl Bundy: Jag håller med dig. Det är svårt att hålla inne frustrationen när det gör så ont att se detta elände.

Själv har jag liknat mitt sätt att se på laget som ett äktenskap. Jag älskar laget och det är just därför jag följer laget slaviskt. Jag rycks med i allt som händer och lever mig med som om det vore på liv och död. Ibland känns allt bra för att i nästa sekund kännas mindre bra. Men, huvudsaken trots allt, är att jag älskar det här laget. Det kommer jag sannolikt alltid att göra.

Något som får mig att må riktigt dåligt är när personer på HockeySnack skriver "jävla f***lag, idioter, far åt he*** med detta skitlag" o.s.v. För mig känns dessa personer som människor som knappast älskar detta lag, som sannolikt har ett annat synsätt på hockeyn än jag själv. Jag menar, skulle man bete sig så mot den andra parten i ett äktenskap? Även om jämförelsen med ett äktenskap är rätt svår så finns ändå en del likheter.

Som åtgärd i det läge laget befinner sig i förordade jag ett tränarbyte redan i November. Jag ansåg (och anser fortfarande) att den kanske billigaste lösningen på det uppenbara problem laget har hade varit att gå skiljda vägar (bryta med Challe/Nygårds). Här ser jag saken på ett annorlunda sätt än styrelsen och viktigt här är att jag antingen fortsätter ha ett förtroende för de som ytterst bestämmer och tror på det dem gör. Eller så köper jag inte sättet man försöker lösa problemen på och är med och påverkar nästa gång jag har en chans att göra det.

Jag tycker precis som BB att det förefaller vara rätt många saker i föreningen som inte verkar fungera. Signaler kommer från överallt att saker inte är som de ska vara. Och visst, så är det säkert...med en viss grad av osanning i många av de påståenden som florerar.

I detta nu är jag fast beslutsam att fortsätta stötta laget, jag fortsätter gå på matcher, min kärlek till laget är odiskutabel. Även om jag lider något fruktansvärt så tror jag att detta halvtrasiga äktenskap går att lappa ihop.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Bragd-Birger:

Jag håller med på det du skrivit, men det som skrämmer mig mest är det så kallade hockeykunnande ledningen inte förstod INNAN serien drog igång att detta manskap inte håller för att gå till slutspel!!! Att man har alldeles för lite spetskompetens i laget!!! Det!!!! Är en skrämmande, speciellt för framtiden!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Bragd-Birger: Bra skrivet!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Hahl Bundy: Tipsa nån tv-kanal. Laget brunsås kunde bli den beigaste underhållningen nånsin.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-01-28
Bragd-Birger: Det där inlägget får runda av den här gästboken tycker jag. Vi sätter punkt här.
Kommentera

1233546 · »