Förutom hockeycup så kör dom även Västerås Marknad (Typ Selånger dito) runt Rocklundaområdet den helgen.
VIK-support vill försöka köra en 7-manna fotbollsturnering mm. mellan de olika lagens supportrar. Är du intresserad av att vara med i ett rödvitt fotbollslag i V-ås under helgen? Kontakta mig. I dag har vi redan 3 lirare klara.
Om några Supportrar norrifrån åker ner så kan vi eventuellt fixa enklare boende i Köping. ca 4 mil från Västerås, eller kanske i Västerås beroende på hur många som är intresserade...
1917 Ryska Revolutionen 1931 Skotten i Ådalen 1984 Blondinen på Ibiza 2000 Knallen i Rocklunda VIK-Timrå IK 0-5!
Om t-shirten dyker upp så blir det garanterat i den snävaste serie som tillverkats på mycket länge. Och då snackar vi inte bara storlek utan även mängd. Man bör nog försöka bli vänsterytter eller avbytare i TIK:s legendariska supporter 7-mannalag (typ fotboll) som enligt rykten ska framträda på Västeråscupen för att överhuvudtaget kunna få köpa ett ex.
Har du varit full på en GIF-match? Hånglat med Conny Klacks dotter? Snakat kulturteater med Bosse Börjesson? Smygit runt i en poplinoverall, från legendariska Dannes Sport under sjuttiotalet? Pissat på Undici? (fetbrollas krog) Mixtrat med epo och friidrottspiller? Eller om du kan stava till minst fem tunga västtyska fotbollspelares namn? Då är du mer än kvalificerad för att ingå i "the big red" fot-ball-machine"
Hör av dig till undertecknad om du har sådana smygböjelser som fotboll! Och vill vara med och försvara Timrås färger under supportercupen i Västerås.
Smokey: Nej jag uppfyller ingen av ovan nämnda kriterium som Du ställer. Däremot har jag gjort blivit uppvisad på läktaren på gamla IP när jag stod nedanför fågelholken under en seriematch i Division 1 Norra hösten -99 då Giffarna slutligen malde sönder Assyriska under ledning av Peter Antoine.
Hur i hela fridens helvete gick det till undrar ni?
Nej jag var inte full. Inte ens påverkad av avslagen CocaCola. Jag var strikt som f-n, ändå blev man uttittad som om man vore en huligan och ett elakt element från fraktionen Firman Boys, i full färd med att storma planen, allt p.g.a. tyskjäveln som inte kunde finna sig i att bli ifrågasatt av en snorunge. Världens pådrag blev det när Edmund Lutaj ramlade lite väl enkelt i straffområdet och gapade på straff men istället fick han gult kort för filmning och eftersom han tidigare redan hade ett gult blev det per automatik rött kort, utvisning - och duschen nästa!
Detta kunde inte tysken finna sig i utan for upp från bänken som en gasell och skrek på domaren att han var rasist och att han borde skaffa kontaktlinser.
Ett under att han inte också blev uppvisad på läktaren. I allafall, det som jag sa var nåt i stil med - "äsch det där var väl ingenting".
Tysken vände sig om och blängde ursinnigt på mig bakom kuren och påkallade fjärdedomarens uppmärksamhet, Erik Svensson från Matfors.
Sedan kom Urban Hagblom och ledde bort mig under en totalt skräckinjagande tystnad på IP.
Så stor, men ändå så liten.
Hur matchen gick?
Giffarna vann med 2-1 sedan Magnus Henrysson i misstänkt offsideläge krutat in segermålet med högerdojan.
Satellit, satellit åh åh som en satellit högt upp i det blå ;)
Deltagande lag: Timrå IK, VIK, HV 71 och Färjestad.
Prel. spelprogram för TIK:
Onsdag 25/8 kl 19.00 TIK-VIK
Fredag 27/8 kl 16.00 HV 71-TIK
Lördag 28/8 kl 12.00 Färjestad-TIK
Förutom hockeycup så kör dom även Västerås Marknad (Typ Selånger dito) runt Rocklundaområdet den helgen.
VIK-support vill försöka köra en 7-manna fotbollsturnering mm. mellan de olika lagens supportrar. Är du intresserad av att vara med i ett rödvitt fotbollslag i V-ås under helgen? Kontakta mig. I dag har vi redan 3 lirare klara.
Om några Supportrar norrifrån åker ner så kan vi eventuellt fixa enklare boende i Köping. ca 4 mil från Västerås, eller kanske i Västerås beroende på hur många som är intresserade...
Mer info om cupen kan fås på www.viksupport.com
Minns VIK-TIK 0-5. Magi!