Helg Ernest: Om nån kommer ihåg Dängroth som härjade här för några år sen, så kan jag meddela att han bodde granne med Eddy..Det är väl lite kult varning över det? =)
Helg Ernest: Hmm. jag tror att du har läst för mycket i våran gb : ) Då kunde vi ta till såna där knep innan moderatorbytet för att slippa bannor. Under silly måste ju livet få innehålla annat än hockey. Vi är ju alla bara människor trots allt.
mike66: Det är en remix som Thomas Whitt Eddys producent gjort Han har tagit från E Hittler banden och mixat ihop det. En kompis till mig ringde upp mister Whitt och beställde E Hitler banden bakvägen så att säga. ( c : Han var väll för slut som mäniska Eddy då , så dom skulle väll ha hop de sista korvörena som gick att klämma ur !
Dream Team: Ja, jag tror jag kan ha nått band ute på vinden ! Men hittade en nu här på skivan som måste vara en kassetvariant. Den är då inte rumsren. Epatraktor heter den !
Helg Ernest: Minns att man låg inne med en samling C-60 band under de fagra åren på 80-talet, med väldigt skiftande kvalitet.. Oftast sämre ljud än mono...
Fanns hur som helst en rad pärlor där med galningen som man önskar man hade kvar.. ;))
Dream Team: Ja, en saki är säker , han kan inte haft många skruvar på rätt ställe ! ( c : Ja, får nog bränna dom åt dig . Eddys Värsting Hits och På begäran. Eller så får vi släppa iväg ett par /natt ( c : Det är totalt 33 mästerverk.
Dream Team: Ja, E Hitler , undra hur jävla packade dom måste ha varit när dom gjorde dessa band. Sitter själv och lyssnar på Hakan nu ! Den brukar jag sjunga för ungarna då blir dom "Jätte" glad.
Dream Team: Den är kanon ! Hittade 2 CD med Eddys sammlade verk på ÖoB , Musik sen en annan var "yngre" ! Syn bara att man inte har kvar banden med E Hitler och Luftwaffe. Det var ju också Eddy fast i icke rumsrent skick.
orion: Jag vet att du innerst inne är en väldigt snäll och beskedlig hockeysupporter. Vad tror du om att köpa in ett gäng med ölbackar till nästa säsong? Jag tror nog att man skulle veta var man hade dom - bör vara mer beräknelig än Lindman i alla fall? Va faen Lindman är ju bara barnet ännu - född 1974-03-27 han blev m.a.o 29 år häromdan - Han har ju hela hockeylivet framför sig killen juh - klart att han kan utvecklas vidare, men en ölback är som sagt var säkerligen mer beräknelig.
mike66: Jag är världens snällaste supporter! Har man en back i landslaget blir jag stolt! När jag sen upptäcker att jag blir orolig när han har pucken i egen zon börjar jag undra: är det mitt fel...nä fan, killen är oberäknelig. Det kan man vara som forward-Kenta Nilsson, geni eller normal, men som baack kan man inte leka!
orion: Näää nu var du väl lite elak igen, så många indianer gjorde han väl inte ändå? Om jag fick bestämma som jag inte brukar få göra så ofta men ändå, då skulle hela Timrå IK få bragdguldmedaljen 2002/2003.
orion: För faen - har vi bara råd så det är klart att Pasi är välkommen tillbaks till gänget. Ska man vara ärlig så har vi nog inte heller råd att behålla Lindman, och i dagsläget så lär nog Färjestad ligga bra till i förhandligarna.
Utför i karriären: Micke Lind, Daniel Casselståhl, Niklas Nordgren (lider MoDO eller lider dom), Robert Carlsson, Marcus Mattiasson, Kimmo Kapanen, Fredrik Andersson, Daniel Halvardsson, med flera! Vi har ju byggt ett bronslag av loosers, bara att fortsätta på den vägen. PP kanske är trött, han kommer att vakna hos oss!
mike66: Ja fast på väg utför i karriären brukar ju betyda nytändning och guldglans i vårt lilla storstadsfrämmande lag, så varför inte PP, när KK, och en del andra "tvivelaktiga finnar", eller hur var det sorkBoork sa...
mike66: jag håller med om Lindman, förstår inte varför alla klagar på honom. Om han nu byter klubb till t.ex FBK för bättre lön så kan vi ju inte klaga honom..man får inte TIKhjärta efter en säsong i klubben och förövrigt så är han en bra back som gärna får stanna om TIK har råd med honom.
orion: Nja, vi får nog inte vara för hårda i vår bedömning gällande Lindman - Han är rookie = orutinerad inte van att spela på den här nivån under en hel säsong. Mycket matcher för honom i och med landslagsuppdragen - Om man nu ska hård dra det hela så har inte heller Nordgren svarat upp till det högt ställda förväntningarna i slutspelet - Då som notorisk målskytt. Visst Lindman var inte bra i slutspelet men han ska visas all respekt för det han varit med om och gjort under hela denna säsong. Läste så sent som idag att Lindman inte var oäven för att stanna i TIK i ytterligare en säsong.
Och vad vet vi igenkligen om Pasi i nuläget? Det är inte så att vi går på lite gamla meriter här när vi så gärna vill ha med honom i laget igen? Det är ju inget som säger att han inte hade sin bästa säsong redan 2000/2001, han kan ju rentutsagt vara bedrövlig nu och påväg utför i karriären? Nä jag hoppas verkligen att både Jindrich och Lindman blir kvar i det här gänget och jag kan gärna klara mig utan PP om det skulle knipa.
mike66: Jepp, håller med om herr J, men är mycket tveksam till herr L, han fär gärna söka lyckan nån annastans, varför inte i Indianland, han har ju visat sig ha fjädrar i hatten... Styf, Jindrich, Koskinen, där börjar verkligheten, Pasi P, där börjar drömmarna, Cassel platsar, Halvardsson växer...
Dream Team: Vore mycket tråkigt om de kallkällorna skulle ha rätt - Man har ju följt den killen från schratch och verkligen förstått vilka kvaliteér han egentligen har. Jag hoppas verkligen att han blir kvar.
El Maco: Självklart så borde det gå att använda Kalle som tung center(inga roblem) - Vi har ett komplett lag där alla kan spela för varann överallt och hur som helst.
orion: Själv så är jag övertygad om att det går att omplacera både Jindrich och Lindman i laget. Se vad Pirro den gamle filuren gjorde av landslagsbacken Hedin i kvartsfinal #6, upp med honom i kedjan bah och köra på bah - Jag tror att man är lite för enkelspårig om man inte ser till de offensiva kvaliteér som de bägge herrarna Jindrich och Lindman besitter.
Säg så här: Hade bara Jindrich fått tjangsen att spela 10 sekunder i ett PP sist mot Frölunda så hade vi varit i final nu - sanna mina ord!
Vi måste bara försöka få ha kvar Jindrich - han är en klasslirare bara han får vara hel en hel säsong, och då menar jag givetvis frisk och kry från krämpor.
mike66: tokthomas lyssnar nog inte. Han startar en ny tråd...igen! Suck... Ulf Dahlén, han är juh bara en Kilroy som man ritar, killen finns ju inte på riktigt!
orion: Pasi är klar ! Läs den tidigare länken här på HS från en finsk tidning. Pasi Ruotsi Timrå Ik . ( c : Dessutom har säkra källor både på och utanför Domustrappan bekräftat.
klm: Pasi Petri..? Inget klart. Ny hemmahamn, klart! Vem blir andre, klart??? (Synd på Eldebrink!)
Vi kommer ju inte att vara uträknade nästa år, men det räcker att vi förlorar dom sju första matcherna så är vi nere på 180 m igen, åsså blir det som iår igen!