1(ETT)! skott på mål i andra perioden och totalt 12(TOLV)! avslut sett över hela matchen!
Vad är de för fel i och kring laget? Vart är våra(?) tränare och coachingen som följer med dem? Vart är tändningen och framförallt hjärtat hos laget? Svebba får komma in i PP med 5 min kvar, trots att han inte gjort ett enda mål på hela säsongen! Kung Karl är så iskall i dagsläget att han ger en hemorrojder!
Idag förtjänade de visslingar och burop! Det blir inget slutspel i år...heller!
På väg in i matchen...2-2, det är ju meningen att vi ska vinna när vi vänder underlägen...Gud: har du inte läst handboken i dramaturgi? Hur ska du kunna skriva manus till en film om ubåtar?
dags att fortsätta sjunkandet, kanske med en torsk imorgon! Vi kan ligga på havsbotten nån vecka eller två! Vi är små, billiga och uträknade, men vi har torpeder på verkstan, på lagning!
en kul grej: När man kommer hem och ska scrolla gästboken brukar det vara tre sidor mellan matchslut och klockan 22.00 Ikväll var matchslut och 22.00 på samma sida! Är segrar i hokkymatcher inte särskilt förvånande längre? Ska vi äntligen bli ett Färjestad? Loobotomi!
nectis: fast om jag slutar skoja för en gångs skull: Minns hur vi har lidit förut över tappade höstpoäng... I vår har vi inga tappade höstpoäng att gråta över!
orion: Sant det du säger, men en sak är ju också klar, Storlagen som har pengar som Frölunda t.ex kommer juh nog dra in ett par nyförvärv efter jul och sedan vara helt ostoppbara, det som är så tråkigt med svensk ishockey storlagen har ju så mycket mer att gå på. Menmen hoppas Timrå någon gång blir ett sånt lag.
det här blir garanterat en säsong då man önskar att flest poäng i grundserien borde ge SM-guld. för sen kommer väl nåt Stereoid-Färjestad eller nåt Mono-lag från Övik och snor hela pokalen... Jävligt trist dock att jag inte sett en enda minut hokky i år... eller alternativt: det är därför!
Lemmy:Det är bara att betala eller att säga upp sitt abonemang det har jag gjort.men jag tycker att alla som är missnöjda ska maila dom ansvariga det har jag ochså gjort.ty får man inte veta att man gör fel då kan man inte bättra sig.
orion: Ni är välkomna till PPV-rasism klubben.Satt o tittade på matcherna som dem lagt ut fram till 28 oktober.7 matcher med Frölunda,plus matchen på Lördag som visas i Kanal 5.
Mailar Canal+ för att påverka dom att sända fler Timråmatcher! Säsongskortet verkar garantera två matcher i höst, jävligt magert och förmodligen baserat på prestationerna från i fjol, och det är ju gissningsvis långt ifrån det vi får se i år! Gör din röst hörd!
htikare: Känslan är väl ändå den att om det tryter så lättar TJ på lädret och låter Nubben plocka hit bästa tänkbara. Skulle tro att de isf handlar om en utlänning och med tanke på att transferfönstret står på vid gavel så är oron kanske lite väl omotiverad...
Ambroo: Jo jag har förstått ditt förnamn! men lite ironi piggar ju upp.. Ja en bra back till som fransson hade varit tryggt med tanke på att sanny också haft krämpor på slutet i omgångar förutom Kimmo L.... I värsta fall kanske det finns någon i A-svenskan med e-klausul som gick att inhandla om detta fortsätter samt att det inte finns ekonmi för någon dyr backvärvning..skridskosnabbhet hos en back idag typ Franssson borde vara det man söker då det inte längre går att "haka fast motståndaren" med styrka som tidigare..
htikare: Lägg dock märke till en sak och det är att ironi bara är mitt förnamn...
Skador får man ta och det rår ingen på, om man inte tränat försäsong med plasttyngder och har gädda och pommes frites på menyn vill säga... Däremot så skulle det som sagt inte vara helt fel med ytterligare ett namn på backsidan. Är fortfarande sur över att man inre knöt upp Johan Fransson när man hade chansen.
Ambroo: Precis vi har ju en hel kedja där..Kupec, Johansson Österholm. vi har nästan för bred trupp..Nä visst håller med.. ser det lite oroväckande ut men det är iallafall 3 veckor till premiären så vi hoppas några hinner läka ihop riktigt..lotvonen borde få köra skyddsträning för överkroppen så han håller ihop mer bänkpress o dylikt! Det kan ju också vara ren otur trots att han är skadad så ofta... O på backsidan har vi nog inget att hämta från j-20 om nu skadeeländet fortsätter..
Tycker det är hög tid för denna legendariska tråd att åter stiga till ytan...
Nu har vi två förluster i bagaget och det mot lag som knappt håller svensk slutspelsklass... Vi har ett lag som inte har haft någon möjlighet till att spela ihop sig och värre lär det bli då vi dras med massor av skador... Vill det sig riktigt illa så är halva laget borta till kommande helgs SCA-Cup då en handfull av spelarna dessutom ska på landslagsuppdrag... Vi har förutom detta ett målvaktspar som definitivt inte håller elitklass, en backbesättning som är allt annat än bred (det ska vara Lotvonens axelparti då, men han verkar ju vara gjord av socker...) och vi har inte heller nån scheriff bland forwards. Det kanske är lika bra att ställa upp med enbart J2O-spelare i premiären mot MoDo, det verkar ju iaf vinna...ibland.
Ikväll skall det kalla Linköpingsstålet få möta hotet under ytan. Torpederna Jantunen och Manderville. Linköping borde inte gilla oss, oavsett tabelläge!
orion: Har du discovery chanel ? Konsten att träna ett lag. 23:00 - Ubåtsliv: den dolda jägaren Vi träffar kaptenen på en ubåt och får en uppfattning om hur livet ser ut under ytan. Vi får också en glimt av vilket teknologiskt under ubåten är.
Nye påven tänker avskaffa limbo... Timrå IK kommer upp till ytan efter ett lyckat byte av koordinatpunkter.
Det är som om ett jävlaranamma infunnit sig samtidigt som konkurrensen hårdnat i laget och det nya blodet anlänt med förnyad kraft och inte minst ny tro. Nu har vi spottat blod tillräckligt länge under gamarnas glidande skugor. Stoppat blodflödet och lyckats uppbåda all kraft. Tre raka segrar och den siste elektrikern ut ur arenan kan glömma sitt uppdrag att släcka lyset. Lagmaskinen fungerar. Vem säger vad var det jag sa..-nu?
pettsson: Såg San Jose Sharks på hemmaplan mot Ottawa för ett antal år sedan. Gissa vilken låt de hade som intro... med ett hajstim på jumbotronen och ett hajgap som entreport...
orion är en filosof i musikkläder... som tar ett piano när alla skriker kvalserie, kom ihåg: trä flyter och jesus hade nog ett par feta tallar under sulorna när han drog fram på röda/vita havets yta..... men den sanna illusionen vi Tikare väntar på......inte örn, inte kråk-guld utan SM guld....bambambambambam ( nynna hajen temat ) jag är nykter, hick gonatt ! Hmmm vinsten ikväll bättre än tusen hästensängar.