1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581072 inlägg · 6216 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2006-01-17

« · 657382 · » Till forumet


Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
sargad: Nästa säsong..om vi är kvar..vill ha en ny målvakt..trots att vi har 3 st. En Corey Hearch el. Gustav wesslau täta målvakter med mycket få returer..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
MB: Såg samma match som Du och håller med men tillägger frågande: är det rätt att matcha laget så toppat redan i andra perioden så kraften hos Manderville, Warg mfl tog helt slut. Dessutom tycker jag att Robert Carlsson skulle bänkats efter sin idiotiska höga klubba som renderade i att DIF fick spela 5 mot 3 i ett läge där Timrå faktiskt hade kommandot på plan. Heders också till Sloan för målet, den skulle in och in for den.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
lincoln: gonatt själv, kåkke är som livet själv - upp och ner
.. är det inte läge att få den goda Ulf Dahlen dra på sig rillorna och gräva fram puckarna åt en Hanson Brothers kedja från Dallas Star 5:e line
unga galna stora hockeybröder....jag tror att Nubben är och kollar AHL spelare.....
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Godnatt och måtte djävulen ta den som uppfann hockey!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
sargad: ...å ibland åker man ur serier innan man hunnit säga krishanteringspsykologimagisterojojojkalabalik tre gånger medans man misslyckas med att rensa undan i egen zon...
...men det är ju bara ett spel
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Vad är väl en semifinal mot Frölunda/FBK då man kan möta Sundsvall Hockey i Gärdehov...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Hemma från Globen måste jag säga att detta ser inte bra ut.....oattakerad och får inte ut pucken ur zon i Boxplay 2ggr, en jätteretur från Svoboda (fri sikt, skott i magen, studs rakt ut) vips 2-0, starkt att komma igen till 2-2, samma visa igen, boxplay, oattakerad får inte ut pucken, skott retur, 3-2, Tack för kaffet.......tycker att Svoboda lämnar skapliga returer, eller är jag kritiskt i onödan, tycker att 2-0 och 3-2 får han ta på sig plus att backarna måste rensa bättre.
Säg att jag såg fel och att jag bara är jävligt besviken....

Fan dom var ju bättre än DIF...massor av chanser, MASSOR....

Men vi ger inte upp, inte jag i alla fall
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
RocknRolf2: Jag är den löjliga optimisten och du är den krassa realisten..
Att vara efterklok är det enklaste i världen... jag som du hoppas väl på bra förstärkningar... men nån frälsare finns inte ledig på marknaden !
snart vänder det eller så gör det inte det....
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Frella: Helt klart in med Oksa. Svoboda, hur bra/dålig han än är så lär han väl ha sämsta snittet vad gäller pinnar/match.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
lincoln: Man kan visst förlora sig kvar i en serie, GIF gjorde det väl i 5 av 6 år eller liknande. Men nu börjar det bli lite väl många förluster.

Säger som en vis kanadick en gång sa. "Load up the busses for Kvalserien".

Nä dags för lite förändringar, ner med Nubben i båset, byt kapten och kör utav bara helvete framåt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
lincoln: Äää håkky e håkky. Det är bara ett spel, i bland förlorar man i bland spelar man oavgjort:)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Kenta snackar fortfarande om att man inte gett upp om slutspel, men att man nu i första hand koncentrerar sig på viktigare streck. Något sundhetstecken åtminstone.

Mycket hackande på keepers också, och även om samtliga tre varit lite instabila emellanåt så känns det som att vi torskat lika frekvent om vi så haft Henke Lundqvist längst bak. Försvarsspelet finns inte och målskyttet är obefintligt. Men jag ser gärna Oksa på torsdag, han har åtminstone lyckats vinna ett gäng matcher i år.

Hade inte Mattias Andersson stått i DIF-kassen den 29/12 så hade vi förlorat den matchen också...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Redhat: snart ärleksandförbi
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
iggy: "å nu jävlar" har det låtit ganska länge nu. Säkert i omklädningsrummet också Inställningen är nog inte problemet, utan kunnandet. Jag tror knappast vi ser nån vändning förrän möjligtvis Jantunen + MINST en till ramlar in.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Helg Ernest:

Match referat från Globen...

Ehhhhhhhhhhh....vaaaaaaaaaaaaaaa..oj,....oj...oj....asch..........faaaaaaaaaaaaan. helvete.......ja.....jaaaaaaaaaaaaaaaaaa....neeeeeeeeeeeeeeeeejjj.domarjävel....shit...
Där emellan var domaren kass åt båda håll. Blåste sönder en schysst match - med bra tempo.

För sista gången skall jag upprepa mig som RR2. MAN KAN INTE FÖRLORA SIG KVAR I EN SERIE!!!!!! SSK vinner, Leksand vinner, BIF vinner, DIF vinner....och vad gör vi... Vi förlorar - och dessutom mot dom lagen. Vi kan inte lita till nån annan än oss själva för att vända detta. Historien upprepar sig dock som för Giffarna. Vi vill inte inse den bistra sanningen och ser ut som en Sven Nylander med mjölksyra på upploppet som förtvivlat hoppas att Barbados löparen på banan utanför skall snubbla och Ghana sprintern på banan innanför skall få kramp - I stället för att springa själva...

Problemet med TIK 05/06 är att vi har ingen botten. Detta kan sluta hur illa som helst. Vi var bättre än DIF, men vad fan spelar det för roll? Vi har haft en ödesperiod då vi hoppades på 10-12 poäng och vi tog 2.

Krisinsikt, mina vänner - är ett lika viktigt ord som djävlar annamma. Jag tror säkert att vi har fighter viljan, men fattar vi verkligen hur illa detta kan sluta,

Satt på hovet 2001 och såg en AIK back slå en indianpassning på offensiv böå som Z:a bröt och serverade nån (Fagermo tror jag) en smörpassning. 2-1 till TIK. Sedan 6-0 och 7-0 mot Bofors och Boden. AIK ur eliten, konkurs och division tjugotvå...

Har tänkt på det där mycket sedan dess. En indianare som mycket väl kan ha sänkt AIK hockey för tio år...

Vad är insatsen denna säsong? Nästa år handlar det väl om 10 millar till i TV-intäkter, som det också gjorde för Giffarna. Vad fan är detta???? Bevittnar vi slutet för sundsvalls idrotten?????

Bottenlös fasa. Jag ser inget ljus i tunneln. Det finns inget kvar här ju...bara dödens kvalserie.

Hjälp mig att hitta ett ljus i mörkret! Ge mig frid! Vinn! Fram med banderollen mot SSK.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Helg Ernest: klart det är Å på torsdag - DÅ J***ar ! Då får grabbarna allt åka igen sargen bara dom få till 3 pinnar
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
gud: Lite papegojlik, heter Agda, upprepar sig och skiter på folk...mmmm
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Såg nyss på sporten ! Vilket j..a rallarslagsmål !
Snacka om att dom måste vara frustrerad .
Slutspelsnärver som Sanny sa, kan ju inte vara bra redan ?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Usch, nu ger namnen Corey och Mattiasson inga bra vibbar.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
htikare: När en spelare får game-misconduct är det bara själva matchen som straffet sker det gäller. Hade det däremot utdömts ett match-penalty då hade det kunnat bli tal om en avstängning. Manderville spelar på torsdag!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
RocknRolf2:
Jag vet att du skiter ifolk..


Bäääva..Bääääva..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
gud: Dels så är det knappast jag som startar alla diskussioner, sedan så diskuterar jag samma ämnen fast med olika personer.
Om det sedan blir tjatigt för hockeysnackare som drar sig för diskussion ger jag blanka fan i.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
htikare: Nepp. Bara om det är match penalty såvida inte någon driftig domarkontrollant tycker att det ska backas på med ännu mer strafftid.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
gud: Men du upprepar ju dig hela tiden också, samma gnäll på rr2 inlägg, varför inte lägga ner denna helt omöjliga uppgift att bemöta alla hans inlägg och skriva lite mer om laget. Fast det är ganska roligt att följa ert gnäll, ni är som ett gift par.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Redhat: Är Mandy avstängd då på torsdag? såg att han fick Game-missconduct 20 min
på slutet betyder det automatisk avstängning? ??
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
RocknRolf2: om du menar mig ... och när blev jag självutnämnd HS polis....??? visst har skrivit direkt till dig 2-3 gr och har tyckt att du är för negativ.. men OK då ! Kolla in min historia så får du se ofta jag har klagat på folk...men det här ingen stor sak för mig, lider mest med laget.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Vilken bedrövlig match. En gnista hopp tändes när Timrå genom två snabba mål kom tillbaka ur underläge i mitten av andra perioden. Det såg blekt ut. Stillastående. Redan på uppvärmningen var det kört. Ingen tändning. Som uppgivet på förhand.


Det här laget spelade vi ut i mellandagarna och nu detta bottennapp. Vilket misslyckande.

Jag har svårt att se Jantunen som någon fräslare och tror det behövs fler nyförvärv framåt.

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
RocknRolf2:
Indirekt har du rätt..

Jag hackar på dina ca 1500-1800 senaste inlägg..
Och det tar upp en jädra massa tid så jag hinner
inte hacka på några andra..

Det finns så många härinne som har bemött dina inlägg som
är betydligt bättre att göra det än jag som du varje dag mer
eller mindre spottar i ansiktet med ditt ständiga upprepende...

Du kommer aldrig att slippa mig...Bääääva Agda 93 Bäääääva..


mikenomad..
Skulle vi inte väcka dig nästa säsong??

Psst..Bilen går jävligt bra..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
sargad: Sant, sant...bara att komma igen.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Det finns inget som är säkert längre, det enda man vet är att Timrå förlorar. Sista chansen, vinst hemma mot SSK på Torsdag(vad säger jag, är jorden platt?)så kan vi undvika kval, annars GOD NATT!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
mikenomad: Ok, vi ser helt olika på den frågan.

Hursomhaver får vi spotta i nävarna och försöka göra det bästa av detta svåra tabelläge.

Nästa omröstning på hemsidan borde vara: Kan Jantunen vinna interna poängligan säsongen 2005-2006?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
iggy: Håller med. Nu är det sporten, och sedan är det bara att "piss å gå å lägg sig".
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
mikenomad: Bry dig inte om honom. Han agerar självutnämnd gästbokspolis och hackar på alla inlägg som inte faller han i smaken. Han medverar däremot aldrig själv i debatterna utan nöjer sig endast med att gnälla över andras åsikter och skrivande.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
gud: Och bilen går bra?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
mikenomad: Men HALLÅ ...OCH nu kan du inte snart skylla på Nubben längre ifall det fortsätter så här dåligt, helst inte om han lyckats få fram två st klassspelare till....och det skulle ändå inte räcka till..
Jag tror vi alla behöver nåt annat och göra ikväll - Logga ut och kolla på Ernsts nya rum - tack för ikväll - och gunstlingarna våra har en jobbig hemresa - ALLA FANS till ladan på torsdag !
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
"Lögn, förbannad lögn och statistik"

Skottstatistiken för TIK/LHF 81 skott 2 mål & DIF/SSK 49 och 4 mål.

OCH Per-Åke hänger 2 kassar. Statistiskt gör han ungefär 2 mål på 37 omgångar.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Bergius: i det här hemmet finns inga modofans.. men tyvärr ingen annan lokal tidning,
men du har verkligen rätt i att kalla den Modo tidning det bara lyser obalans /partiskhet för övikarna när man behandlar lagen i olika reportage!
Tur det finns S.T o d-bladet på webben...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Laken: haha, jamenar vi kan ju inte satsa hårt i elitserien, för hur ser ekonomin ut då i allsvenskan?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
sargad: Jo, jag förstår, men jag tror att Timrå egentligen inte ska kunna ligga så mycket bättre till än vad man nu gör. Truppen är något för tunn. Jag hoppas OCH TROR att herr J. plus en eller två ytterligare förstärkningar räddar Timrå från kvalseriespel.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
mikenomad:
Om jag är en fars..Helt ok..
Tyck vad du vill..

Men skriver du det en gång till är det
en Roffe..En upprepning alltså..

Och då är du snart en papegoja som kallas för Agda 94
istället för Roffe som kallas för Agda 93..

Ska du också ha en kaka??
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Laken: Maila din lista OMEDELBART till ledningen.. Kvalserien är hasard.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
sargad: Om en stor del av detta är att svara upp på diverse påhopp är det oundvikligt enligt MIN ringa mening.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
gud: *suck*...HAN är en flopp...INTE värvningen. Alltså själva handlandet av Nubben. Han kunde ju knappast veta då att en landslagsmålis skulle vara så dålig. Du är en jättefars by the way...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
mikenomad: angeånde Svobaoda ...hur är det att spela med ett lag med sargat självförtroende..? Det finns få frälsare....Ny match på torsdag som extremt viktigt, ja som alla matcher...TV sporten har väl alltid med Djurgårdenhemmatcherna ..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
htikare: Boork vågade statuera exempel och sparkade de som inte tillförde tillräckligt mycket...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
mikenomad: Om man står fast vid sin åsikt xxxx antal gånger i skärm-tryckt skrift blir det ju liksom upprepning enligt min ringa mening.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
htikare: Tidningen ångermanland har aldrig haft rätt. Gör det enda rätta och säg upp MoDo-tidningen.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Laken: åh nej! då kan ju klubbens ekonomi riskeras!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Laken: Tidningen Ångermanland rekomenderade idag att lag som TIK som är i lång konstant utförsbacke tar hjälp av psykolog el. vad som helst för att bryta mönstret o få spelarna att känna att förutsättningarna ändrats på något sätt.
Boorks till synes galna ledar-ideer i bif har kanske inte varit så dumma ändå i längden. Brynäs verkar inte lika rädda att förlora som vi är o därför vinner dom lättare nu också!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2006-01-17
Vi behöver värva minst tre spelare till för att undvika/klara oss kvar via Kvalserien!
Se min profil...
Kommentera

« · 657382 · »