1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2008-10-07

« · 1071492 Till forumet


Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Nu är det dags att ladda för nästa match. Kan vi hoppas på en uppryckning från de våra?
Låt oss tippa resultatet. Jag är optimist och gissar på 2-4, sista i tom bur.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
John K: Jag tror på att det lossnar. Det måste göra det. 1-4, tre mål upp efter första. Kassaskåpssäker seger.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
John K: Timrå öppnar upp starkt, sätter några snabba mål. Tredje perioden är Djurgårdens och slutar med en kamp mot klockan, resultat 3-4.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Anonymous: Glömde det viktigaste, vi lämnar matchen med en skadad timråspelare också.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Anonymous: Det är väl ändå underförstått?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Kvällens backpar:

Lotvonen-Skogs
Styf-DP
Robin-Sebbe
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
T T: Att dela Styf o Lotvonen borde ge en jämnare defensiv på tre backpar
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
...och Lander får centra mellan Hynning och Pääjärvi. Källa Dagbladet.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
T T: Varför länkar du inte? :)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Det vore ytterst intressant att se Timrås Bolibompa kedja matchas mot Djurgården junisar.
Riktigt häftigt alltså.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Hahl Bundy: Det blir nog tre femmor i kväll. Jesper/Erik låter inte som något fjärde ytterforwardspar.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
På allmän begäran dvs TT:s :) så kommer här Dagbladets länk om matchen ikväll.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
T T: Nä, det är sant. Nån av dom kommer säkert in under matchens gång, det lär ju hända Förutsedda saker som vanligt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Hahl Bundy: Erik måste spela i box play. Det är match varannan dag nu och tre femmor håller inte i längden. Vi måste få tillbaka folk och vi har fan inte råd med en enda skada till.

För övrigt fick Jonte oförtjänt mycket skäll senast i ljuset av sin ljumskskada.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
T T: kör över fjollträskarna ikväll nu.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Ikväll smäller det, och ska Timrå IK vinna måste de prestera bättre än Djurgården. Så är det bara.

Ja vi har massa skador, men jag skiter fullständigt i det, inte ska Timrå behöva förlora tre matcher i rad bara för det.

Nej idag är det seger och inget annat.

Det som gör att ett hockeylag vinner är inställningen, det spelar ingen roll vilket spelarmaterial man ställer upp med på isen.

Med rätt fokusering och tajmade beslut och ett enkelt spel kommer även segrarna.

Jag är trött på allt gnäll om skador, vi har de lag vi har och Timrå ska ha inställningen att vinna varje match vare sig man har halva laget borta eller inte.

Så länge laget tycker synd om sig själv och självömkar ja då kommer det inte bli något bra spel heller och Timrå kommer inkassera förlust efter förlust efter förlust.

Ps. Det är dags att Axelsson Sundh och Bagarn att kliva fram, ni har då inte visat myket så här långt, Jag har höga förväntningar på er tre. Dags att visa vad ni går för. Bagarn är bara bra i boxplay, han tänker alldelles för deffensivt. Sundh och Axelsson, ser ut som två vilsna gossar som är fega och bara vågar stå och hålla i sig vid sargkanten. Dags att bryta loss från sargen och trycka er fram emot målet, nu har fysiken, ta fram rätt intsällning också.

Kort och gott ska Timrå börja vinna mather ingen måste inställningen för samtliga spelare ändras och börja spela som ett lag. Hockey är en lagsport och inget annat.

Det är dessutom dags för oss supportrar att börja stötta vårat lag och inte peka ut några syndabockar. Förlorar vi är det på grund av en dålig laginsatts, vinner vi är det pga av en bra laginsatts. Hockey är en lagsport och så är det bara. Det är inte en individs fel att Timrå släpper in ett mål eller förlorar en match, utan de handlar om vilken hjälp denna individ får genom pratet på planen med sina medspelare. Hjälper man inte varandra på planen uppstår luckor och motspelarna kan enkelt ta sig förbi.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Kvällens domartrio är:

Niklas Persson
Peter Sabelström, Per Svensson
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Hälge: Du menar dom som återigen ska få bära hundhuvudet av en förlust?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
spud: ja det lär väl gnälls på domaren här som vanligt efter förluster.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
ante08: Till skillnad från i Skellefteå, Örnsköldsvik, Karlstad, Stockholm, Gävle eller annan valfri Elitseriestad?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Poffa: ja vi i Skellefteå skyller då inte på domaren efter en förlust. Iallfall och vi kastar inte in pengar på isen. Bara för att domaren är dålig heller
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Det är inte domarens fel, visst kan det vara avgörande i vissa lägen men det är därför motståndarna tar till vara på chansen.

Nej Timrå har åkt på alldelles för många utvisningar och många beror på dåligt uppförande och inställning. Timrå åker ut regelrätt och det beror på att Timrå spelarna är för lata och inte orkar göra skitjobbet.

Nej det ska bli väldigt trevligt ikväll att få se Lander och Pääjärvi tillsammans med Hynning.

Ungdomens entusiasm tillsammans med en mycket farlig sniper, hoppas dessa tre finner en bra personskemi,

Första femman är intakt och tredjefemman är intakt

Dags att finna ytterliggare en femma som blir intakt och sedan kommer den sista i from av

Pärssinen Hedström Tenkrat


Jag en dröm skulle vara -

Mäkiaho Wandell Pyrret
Tenkrat Hedström Pärssinen
Axelsson Bagarn Sundh
Hynning Lander Pääjarvi

hoppas man nångång under säsongen får se dessa formationer i en och samma match!

Men nu kör vi med det manskap vi har och vinner över Djurgården....

Backes första nolla kan inte komma lägligare!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
ante08: Helt sant! Där mordhotas det bara och så hänger man ut hängda dockor efter vägarna.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
ante08: Skitsnack. Läs era officiella forum och se att det gnälls lika mycket där som på andra lags hemsidor.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
ante08: De gånger jag sett på hockey i skell, har till och med linjedomarn fått höra vad de heter med en svordom innan. Och då har till och med skAIK varit i ledningen.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
73Sjöbba: ja det där med dockorna försvara jag inte. Men vi har då en av Sveriges bästa publik iallfall. Måste jag säg.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07

lungan:
Dagens etta på floskeltoppen.

Ikväll smäller det, och ska Timrå IK vinna måste de prestera bättre än Djurgården. Så är det bara.

NOT SHIT! :)

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Per HApps: :) Ja men svårare än så är det inte.

Timrå ska fokusera på att vara bättre än Djurgården idag, vid varje matchmoment, för då vinner de matchen.

Det är denna lilla enkla inställning så verkar vara så svår att få in i huvuderna hos timråspelarna. Men när det väl är inne där, jag då kommer detbli roligt att spela ishockey och mycket enklet. Varför göra det svårt för sig!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Nagon som vet nar Tenkrat kommer tillbaka? ^^
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
saasta: Runt hjul.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
73Sjöbba: "runt hjul"?.... inga stolta svenskalärare där inte....

För övrigt skulle väl Tenkrat ansluta den 16e oktober har jag för mej
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
BlackBay: Ingen stolt ironi lärare där inte...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
BlackBay: Det heter svensklärare, inte svenskalärare. Stolta, eller ej.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Per HApps: Haha exakt.Ett är säkert iallafall det kan inte bli sämre än i lördags,jag svär vid min morfars grav på att jag aldrig sett TIMRÅIK spela bedrövligare.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Snackade med en polare på jobbet, som är kompis med nubben.
Och nubben hade redan sagt förra säsongen att pärssinen inte skulle kunna spela hockey länge till.

Så jag tror han är bort =/
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
BlackBay: Jag blir bara lite trött av att läsa samma fråga 3-4 gånger samma dag.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Vad fan är det här nu då? En utvisning för att Djurgårdare drar av Backlunds mask? Det känns ju sådär.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Jensen_12: Det är väl för fan självklart att Jonsson blir förbannad när dom lägger sig sådär på Backlund... Men där fick dom ut en iallafall
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
lyssnade på sortradion och la märke till att inte en jävel kan uttala våra finska spelares efternamn rätt:S
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Jensen_12: Lit väl tillknäppt period med få målchanser. Hoppas på bättre fart i andra.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
73Sjöbba: Lite ska det stå. Editera är inget för HS.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
73Sjöbba: Håller med. Lite småseg period utan riktigt spel. Det var väl någon minut som Djurgården snurrade lite i våran zon, men annars väldigt tråkig anfallshockey.

Såg nu under Wandells intervju att att han själv bara lirat 6.18. Känns konstigt att han knappt lirat 1/3 av första perioden när vi bara har 3 centrar, och han är väl den bästa av dom tillsammans med Johan Andersson. Mer Tom Wandell i tredje!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
73Sjöbba: ok timrå måste upp i fart,åka skridskor,lite väl många utv för att jag ska känna mig nöjd.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Det är väl ett hemskt duttande i egen zon. Ut med puckjäveln!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Faan också...Uppförsbacke!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Jensen_12: känns ju skitbra att en av backarna som har varit en av dom "minst dåliga" hittills, gör en sån där tabbe i defensiven.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Men se på fan. 2 snabba och vi är trötta. Att det kan vara så svårt att hålla bort en motståndare bakom mål... Inte bra det här.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
andyo: Vem var det då som tabbade sig.....vid första målet?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Rooster23: Lotvonen som höll i istället för att peta iväg direkt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
andyo: Dutt duttidutt dutt....jag efterlyser REJÄLT försvarsspel!

FOR F**K SAKE!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Rooster23: Lotvonen.
Kommentera

« · 1071492