1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577967 inlägg · 6216 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2008-10-07

1071992 · » Till forumet


Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Jag var iaf nöjd med första och sista perioden igår. Det är ju faktiskt som så att vi är inte så mycket bättre nu när det varit/är så många skador återigen. Det håller aldrig att gå på tre kedjor med en eller två extra forwards (ibland inte ens det) under en längre tid. Så bra lag har vi inte. Det hela blir ju mer tydligt när bästa backen och anfallaren saknas.

Skadefria är TIK ett väldigt slagkraftigt lag på den övre halvan.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07

Uno Gordon: Mikko Kurvinen? Som varit skadad i fyra matcher och som med sin enda assistpoäng slåss med Jens Westin om sjätte backplats i MODO? Visst, nu har vi i MODO en rätt namnkunning uppsättning på backsidan med Hedman, Timmy, Hållberg, Hasse J och Hedin. Men ändå, hur tänkte du nu?

Kurvinen är en defensiv, enkelt spelande back som inte känns helt stabil i sitt agerande. Om du har rätt i att han skulle vara kungen i den backuppsättning som fanns i Mora ifjol så säger det isf mer om Moras backuppsättning än om Kurvinen, och i samma ögonblick blir det glasklart varför Mora åkte ur Elitserien ifjol.

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07

Uno Gordon: Det är nästanm så att man borde skriva till konsumentmagasinet "Plus" och Sverker Olofsson. Skall det få gå till på det här viset va? Vilseledande marknadsföring och felpaketerat ifrån början till slut. MORA IK och BJÖRKLÖVEN framställer alltså tvivelaktiga produkter på lösa boliner och saluför dessa som sagolika. Man trycker upp flådiga affischer och omslag och vill påskina en slags förträfflighet som inte ens på långa vägar existerar. Man pådyvlar omvärlden ett produktsortiment som inte är tillfredställande nog att användas ens som torrfoder åt djuren! Jag tycker helt klart att vi borde koppla in JÄMO och ARN på det här fallen för att få en förklaring och upprättelse.

MIKAEL SIMONS, TOMAS SKOGS. JESPER JÄGER, JÖRGEN ERIKSSON m fl.

Detta osmakliga hysch hysch i kulisserna kan bara inte få fortsätta! Nu måste korten upp på bordet ;)

FÖR TIMRÅ IK I TIDEN!

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07

Anonymous: Man blev "halshuggen" i våras för att man sågade Skogs. Sedan mildrade jag hans dom. Nu ser man ju vem som var den riktiga "Kungen" egentligen - MIKKO KURVINEN! Men honom släppte vi bara vind för våg till Modoliderna.

Bedrövligt! Skamligt scoutat!

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Sorry, det är ju vi som är det. Loosers alltså:/
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Olle: Expressens eget hockeyorakel Nyström tippade oss 9:a så dom kan ju inte ha frågat honom. Loosers.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Under rubriken står det: "Tippade topplaget Timrå åkte mot Djurgården på sin tredje raka förlust"

I vilken tidning har timrå tippats i toppen? Jag vill minnas att i princip alla som tippat i media har tippat timrå bäst 8:a...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
orion: Jag blir helt rödblommig av din charm. Kram!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Anonymous: Du kommer att bli en fullfjädrad Timrå-supporter vad det lider! Bitterheten har du juh...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Anonymous: Man skulle ju kunna tänka sig att en ny arena skulle ge bättre ekonomi, vilket i sin tur kanske ger möjlighet att köpa in bättre spelare. Det i sin tur borde leda till ett bättre lag. Ett bättre lag borde leda klubben längre ifrån allsvenskt spel.

Jag tror att Skogs kommer bli bättre snart. Skulle inte Lehtonen få NHL-kontrakt så är det väl inte omöjligt att han stannar i Timrå.

Det tar nog bara ett tag att komma in i riktigt matchtempo. Vissa klarar det snabbare än andra.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Bedrövlig match. Ni som skriker efter ny arena. Vad tänkte ni se för spel där, allsvenskt eller?

Känns i alla fall bra att Skogs skrev på för fyra år och Lehtonen för ett. Skogs kan behövas mot Bobcats framöver.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Måste bara vara elitseriens sämsta backtrupp någonsing knappt allsvensk klass på dessa. Ingen jävel som vet vad tacklingar och skott är agera linkan och inte flera små rädda det har vi redan fem av minst plus öl rundningsbacken Lotvonen störst men rädd om handväskan när han blev lurad vid båda målen idag
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
superfalle: Bowling och korgboll vart fna finns likheterna :P ?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Kerstin_k: jo då ... dragons eller vad dom heter ... inte bowling men väl korgboll .. ungefär samma sak
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Skönt att höra att spelet förbättrades i den 3:e perioden. Jag såg dom två första sedan orkade jag inte. Funderade en sekund på varför man utsätter sig för nått dylikt och åkte sedan och spelade innebandy. Skönt och smart val visade det sig.

Jag är pissless på allt det här. Man snackade ju redan inför förra säsongen att man skulle utvärdera skadeläget och sedan skulle man komma med en lösning. Jo tack, sparka stackars doktorn som kommer in i bilden först efter att skadorna uppkommit. Nått annat är ju helt jävla galet. Svågerpolitiken kanske fortfarande håller sitt grepp om föreningen. Någon annan ansvarig måste det ju finnas..?

Fy fan. Jag är grymt neggo just nu. Vibbarna skriker fiasko lång väg, hjärnan försöker påstå att det löser sig när spelarna kommer tillbaka. Men det känns lite som om kvalitén i egen zon inte finns där.

Uscha. Finns det inte nått bowlinglag i högsta serien i närområdet som man kan börja supportra?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
General_Moisio: Tycker det är lite vanskligt att börja sakna spelare med facit i hand. Kokko är förhoppningsvis ersatt iom Lehtonen (bara han blir frisk), Skogs har fortfarande chansen att förtjäna en plats i truppen och kvitta ut sannys plats (exklusive hårdheten men den borde Mäkiaho kunna uppfylla)
Däremot så håller jag med om att Koskinens smarthet i egen zon saknas enormt. hade inte sagt detta i säsongens inledning men på det sätt som hälften av backarna (inte) behandlar pucken så blir det väldigt tydligt att han saknas. Rent spontant så tänker jag: Hur i helvete tänkte ledningen när man ersätter en rutinerad och etablerad back med en orutinerad och ung Persson, när vi har två juniorbackar från de egna leden som vill slå sig in i truppen? Det är ett jävligt högt spel och dess "downside" har just uppenbarat sig. Men som sagt, det är kanske lätt att vara efterklok...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
General_Moisio: Nej, då Lehtonen har extremt bra spelförståelse så löser han även de defensiva uppgifterna på ett bra sätt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Olle: Håller fullständigt med dig, hoppas på en rejäl förbättring till nästa match.

Men jag tror knappast att de kommer bli så mycke bättre för Lehtonen, offensivt blir de säkert bättre men de defensiva spelet kommer nog tyvärr vara desamma.

Bara att inte att vi sakna Kalle Koskinen, Petri Kokko och Sanny Lindström fruktansvärt mycke och detta är enligt mig oersättliga...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Ett fall framåt jämfört med sista matchen dock har jag sagt det tidigare fullt lag sen kommer poängen eller? Tenkrat Pärsinen Hedström Lehtonen TV komentatorn har rätt, dom bättre spelarna saknas..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
General_Moisio: Bara för att Erixon är junior så ursäktar det inte honom att göra dåliga matcher. Nu är ju inte det här Erixons fel, faktum är ju att det inte finns någon ersättare och det är ledningens fel (plus Lehtonens skada).

Någon annan får bedöma om jag har verklighetsförankring i mina argument eller inte men jag anser att den enda räddningen för att backsidan, som den är tänkt att se ut, skall hålla är att Lehtonen frisknar till fort som fan och att Skogs börjar visa att han kan spela hockey. Inte så jävla konstigt att det är hönsgård i försvaret när rutinerade killar som Skogs sätter ribban för vad som är acceptabelt i egen zon.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Olle: Nej. (Aldrig topp 4 med alla dessa tunga spelarförluster).

uhahl: Ja.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Olle: Han har inte bara gjort en dålig match, han var hyffsat bra mot Rögle men dom andra matcherna har han inte varit bra så för mig är han i dags läget 5 back kanske 4 back. Håller dessa tre herrar är katastrof. Men Erixon ska man inte ha så höga krav på. Däremot Skogs hade jag haft mer tro på men tydligen så kan han bara spela i Mora, kommer han utanför kommungränser saknar han mammas köttbullar och kan inte komma till sin rätt rent spelmässigt.

Jag tycker inte Styf gör bort sig lika tydligt som Skogs och Lotvonen.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Laken: Med fullt lag så tror jag absolut att Timrå har kapacitet för top 4. Med tre femmor och laget som idag står på banan så kan man nog försöka lägga fokus på att slippa kvala. Pärssinen är en extremt viktig kugge i laget och den som inte ser det efter dom tre senaste matcherna saknar ögon.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
General_Moisio: Är du inte lite orättvis nu? Lotvonen gör EN riktigt dålig match och helt plötsligt är han 5:e back? Vi har Persson, Skogs och Erixon, där dom två första knappt gjort EN godkänd match. Lotvonen är en stabil defensiv back som har en dålig dag på jobbet, Skogs och Persson är bara statister. Den förstnämnde har väl fortfarande små chanser att visa sig elitseriemässig men för helvete, till och med RJ FÖRSÖKTE ju spela hockey förra säsongen när han var under isen.

Slutligen vill jag bara hänvisa dig till swehockey.se så du kan se över Styfs +/- statistik. Han och Erixon är sämst i laget på -4 och Styf gör verkligen INTE en godkänd match någonstans idag.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Barbarossa:
Saknar också Sanny. Saknar Kalle och Petri också. Lehtonen och Skogs (eller?) är bättre hockeyspelare men Kalle, Sanny, och Petri hade/har nåt som saknats i många matcher, nämligen HJÄRTA!
Sen så känns laget helt slaget i spillror och under isen just nu. Finns inte mycket som stämmer. Märkligt att det defensiva spelet fungerar så dåligt, men det är klart, här kommer vi tillbaka till gubbarna igen, Sanny och Kalle K, dom gjorde sitt jobb bakåt utan att blinka.
Har tjatat om det tidigare och gör det igen. Centersidan håller inte. Wandell gör det bra, men han skall inte vara ledande. Bagarn är def, eller så har han dolt sin offensiv väldigt bra hittills. Dom som målade upp honom som en given förstecenter och ersättare till Riku innan säsongen var ju kraftiht ute och cyklade. Bagarn är perfekt som defcenter, en av dom bästa i serien, men nån stjärncenter är han icke. Timrå svajar alltså på backsidan och är tunna på centersidan, dvs. laget saknar ryggrad och stomme just nu+ att Jonte och Pärssinen bara kommer att gästspela ibland.
Det här blev mycket negativt ...men det känns som det blir tufft framöver. Hoppas det blir poäng snart så laget inte hamnar i cirkeln och förlorar och förlorar....
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Laken: Det tror jag också;), efter BARA 8 Matcher. Nu får du ta och ge dig.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
General_Moisio: fint skrivet i Aftonbladet.
Djurgården har höjt sig ett snäpp, medan Timrå är ännu sämre än i första perioden. Trodde inte det var möjligt…
(Hans Abrahamsson, Stockholm)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Olle: När folk har frågat mig om vart jag tror Timrå hamnar i tabellen har jag hela tiden sagt: "Mellan plats 6-11".
Så har det känts, jag tror också jag kommer att få rätt!

Många härinne verkar ha alldeles för höga förhoppningar på denna säsongs upplaga av Timrå IK...!

Vi har tappat Hahl, Regin, Sanny, Kalle, Kokko, glöm inte det!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Vart ska man börja efter en match som denna? Jag börjar med att konstatera att skadeläget knappast blivit speciellt mycket bättre sen vi bytte läkare, tydligen skulle de vara hans fel att Timrå åkte på så mycke skador. Vad händer då när man byter läkare? Jo allt är frid å fröjd himlen är klarblå och inga som helst problem finns att skåda eller? Timrås skadeelände fortsätter, man frågar sig varför? Vad gör Timrå för fel säsong efter säsong som lyckas alltid få en massa skador emot sig? Jag vet inte vad de kan beropå. Jag vill hemskt gärna veta, är de fystränaren som tränar spelarna fel? Beror de på fel sorts isträning eller vart ligger problemen? Detta kan inte fortsätta vi kan inte spela med 4-6 man borta var eviga match i en stentuff Elitserie, och dom som säger DE ÄR LUGNT DET ÄR BARA I BÖRJAN PÅ SÄSONGEN.. Dom kallar jag idioter som tror att skadeläget kommer bli bättre? Jag säger gå till botten med problemet omgående.

Så till dagens match... Jag säger bara katastrof, vårat så kallade försvarsspel existerar inte ens.. Fruktansvärt att se man lider när man ser Timrå prestera en sån fruktasvärd ishockey, dessa två perioder var nog dom sämsta på mycket mycket länge. Fanns inte en back som skötte sig bra idag.

Lotvonen - Mannen som är rädd för att tackla och för att ta för sig i försvarsspelet måste upp många nivåer, i dagsläget (enligt mig är han 4-5 back) Katastrofmatch idag.

Erixon - Dålig men fortfarande ung och har mycke kvar att lära.

Skogs - Skicka tillbaka till Mora. Ruskigt dålig, under all kritik.

RJ - Lika dålig som Skogs, har svårt att ta för sig, har tappat massor sen förra säsongen som jag tycker han dominerade andra halvan på.

Styf - Gjorde ändå en okej match inte mer. Vill se tuffare spel.

Persson - Osynlig.

Detta var årets sämsta match enligt mig, de måste in radikala förändringar omgående, annars kan fallet blir långt och de kanske inte finns någon botten.

Finns de då något positivt av denna match? Att trots detta så viker inte Timrå ner sig utan maler på och kämpar in i de sista sånt vill vi se mer av i matchen mot SSK på torsdags kvällen.. De måste visas en j'vla massa kämparglöd och hårt slit om de ska bärgas några poäng mot SSK.

Vart tog Timrås fina powerplay vägen?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Laken: Lotvonen ska ingenstans, det finns två eller tre backar som inte platsar i dagsläget och Lotvonen är verkligen inte någon av dom trots att han gör en av sina sämre matcher ikväll.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
fighter: Så kan du ju fortsätta säga tills: a, truppen förstärks och/eller b, dom skadade spelarna spelar igen. I tre matcher har man sett Timrå förlora närkamper, checkas fast i egen zon i upspelsfasen, genomgående slarvat med puckarna över hela banan osv osv. Då ska man ändå komma ihåg att senaste trepoängaren mot Luleå även det var ett riktigt bottennapp. Laget som står på isen idag bör räcka för 8-10:e plats, bättre än så är det inte. Jag är knappt ens besviken, efter två perioder såg man ju hur det skulle sluta dvs precis som dom 2 tidigare matcherna.

Tekningsstatistiken är förkrossande, 80% av de avlossade skotten i afton är knappt på mål och det som väl trillade in kan bubbla in på listan över dom 5 mest slumpmässiga målen denna säsong. Närkampsspelet är obefintligt, Samma oreda i försvaret. Allt annat än 0 poäng mot SSK är en bedrift. Slutligen kan jag ju bara konstatera att det i dagsläget känns lite olustigt att man gottat sig åt Frölundas helvete, risken är överhängande att dom flyger förbi strax. Kort och gott: Det räcker inte. Kalla mig ultraneggo men seriöst, hitta en ljusglimt på dom senaste tre matcherna...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Men snälla nån!

Jag såg inte matchen ikväll men vill ändå kommentera några saker.
Undertecknad var en av de första att ifrågasätta försvarssidan och det vi behöver där är INTE en offensiv back.
Vi behöver defensiv tyngd, i egen zon! Hur man då kan vilja göra sig av med Lotvonen övergår mitt förstånd... Även om han nu hade en mindre lyckad match ikväll?
I dagens ishockey får man faktiskt RÄKNA MED SKADOR (vilket jag gjorde tidigt på säsongen) och någon eller några av våra etablerade backar kommer alltid att vara borta och då håller INTE Erixon, Moe och Persson i egen zon.

MEN det kommer att ljusna, när skadade spelare kommer tillbaka, framför allt KUNG Lehtonen! När Tenkrat anländer o.s.v.
Men tills dess FORTSÄTT gnugga på försvarsspelet! I egen zon har det sett alldeles för virrigt ut ifrån alla FEM utespelare.

VAKNA LINKAN!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Hur bra känns det: SSk borta på som följs upp av Fbk och Saik på hemma plan dom tre lag vi brukar ha jätte lätt för eller???.
kan nog hälsa på i botten hos luleå efter dessa tre matcher.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Frella: Han ha sina stunder om man säger så men jag tycker han inte är stabil. Fast vem är det i Timrå backlinje idag. Sakna Sanny som fan. Han ingav respekt ba han visa sig jävligt skön kille både på och utanför isen verka det som gjorde sitt jobb. Tog skiten mm.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Barbarossa: Lotvonen var väl ändå riktigt bra när även laget gick bra. Idag hade han däremot en riktigt dålig dag.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Cartman: Tyckte sundh gjorde en okj match. Kasta Lotvonen ist inte alls bra ikväll och det är tyvärr allt fö sällan han är de
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
BlackBay: Och sundh kan dom kasta åt helvete, har aldrig sett ett så snett skott;)

Jag saknar Nordgren.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
BlackBay: men det känns som just nu kan de ju knappast bli sämre
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Cartman: Han är bra....dock en offensiv back.... känns som det behövs nån som ersätter lill-Persson eller storfloppen Skogs defensivt
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Cartman: Lintner är inte direkt stabil i backspelet.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Frella: Lagledningen behöver gå igenom vissa saker nu:(
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Hur tänker man när man med 40 sekunder kvar toppar med Sundh och Axelsson? Finns det två mer iskalla spelare i serien? Nog för att De övriga nyss varit inne, men de hade nog åstadkommit mer trötta än vad dessa gjorde.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
BlackBay: ja bara det finns nåt att köpa så.

Nu bryter vi ihop och kommer igen på torsdag,då jävlarrrrr!!!...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
BlackBay: Lintner då?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Nu är det fan värva som gäller alltså.... minst en duglig defensiv back samt en högklassig forward/center då vi kan räkna med att både Jonte o Perssinen kommer att vara skadade i omgångar o endast lira strömatcher halvskadade....
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Jensen_12: Pisk 2-1. Ja betydligt bättre i 3:e men de ursäktar ej en helt värdelös andra period som blev avgörande. dags att agera robban och linkan och värva en back nu eller på en gång spelar ingen roll :P
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Rooster23:

Nä, det gick inte!!! Varför i h-vete använder han inte 91:orna i pp. Dom åstadkommer ju nåt i alla fall. Finns bara ett ord!! PINSAMT!!!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
ÅÅÅÅÅåååhhh rullgardin.... Vad är det som händer och trött ska man behöva bli i vinter?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
Goddamnit >.< Hoppas det blir en andring snart!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-10-07
BlackBay: ja .. wandell har varit bra ... och mäkiahlo har varit mycket bättre än vad jag räknat med ...
Kommentera

1071992 · »