1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580490 inlägg · 6216 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2010-01-09

1225236 · » Till forumet


Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
htikare: "vilken anspänning möta Leksand växjö med tränare janne varlson som känns som en vinnarskalle som kan planetra vilja också i sitt lag..AIK el. Mora plus
modo SSK el Rögle"


jag har börjat förberett mig på en KS men just i det skede du rabbla upp lagen fick jag panik, det är ju bottenlag (modo, ssk el RBK)!! och topplag från en sämre liga (även de kan kallas bottenlag i ES samanhang) och vi kan ju inte spela hockey för fem öre mot bottenlag (btw knappt mot topplag längre) Jag bryter ihop!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Anonymous: på tal om ssk vi får hoppas Fredrik Sontag får ordning på sin hand innan kvalserien..han är ju ingen direkt toppback ännu men tyckte han har bra kämpavilja o var orädd o står upp fysiskt något som saknas mycket idag..
vi behöver allt focus fom nu på att mentalt förbereda kvalserien som en ytterst sannolik verklighet om några få månader..

överlever vi den så är denna säsong en väldig totalläxa att det vid slutsammanräkningen blir nog inte så mycket billigare totalbudget med dessa sena säsongspanikvärvningar som nyllet nevalainen el alldeles strax innan säsong då vi högg starkov för att han förmodligen inte var så dyr.. o Meunier för att Challe tyckte han höll måttet..

om man hade en något bredare o bättre balanserad trupp från början speciellt på forvardssidan..o en grundlig scouting innan hade mycket varit vunnet o det blir också avgörande när man är så pass kaptialsvag som vi är o måste detaljavväga vad man får för pengarna..nu rasar så klart ekonomin desutom med rask fart när åskådarantalet sjunker mer o mer..

en liten tröst om vi till sist efter kvalserieröken lagt sig klarar kontraktet är att kvalserien i sig genererarade en del publikintäckter medans plats nio o tio i serien ingenting..

vilken anspänning möta Leksand växjö med tränare janne varlson som känns som en vinnarskalle som kan planetra vilja också i sitt lag..AIK el. Mora plus
modo SSK el Rögle..kan slaget om västernorrland återupprepas ó bli knivenmotstrupenmatcher?

kanske har vi nu spelat färdig i elitserien fom i år o då är problemet på en annan nivå.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Nu är det farligt i tabellen, kan bara säga att SSK gjorde en fin värvning i Yetman. Bra spelade de också, det här blir inte roligt framöver.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Friman SR: Det enda som övergår mitt förstånd är mitt stånd!
Timrås hockey har dock tyvärr gjort mej helt impotent!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Per HApps: Ja du, Christer Ericsson, Herr ordförande, det är en bov. Hur faan mitt ÄLSKADE TIMRÅ IK engagerade den klåparen överhuvudtaget efter det som hände med mitt ÄLSKADE SELÅNGER SK det har hela tiden övergått mitt förstånd...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken: 38 omgångar?..... han har väl haft snart 3 säsonger att få ordning på laget utan att lyckas..... enda gångerna det funkar verkar ju vara när spelarna överger "Challehockey" o lirar "Timråhockey" istället, vilket tyvärr inte är så ofta...... men ledningen måste ju vara jävligt nöjd med hans arbete eftersom han trots allt fortfarande verkar sitta säkert.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Challe som är den stora taktikern varför inte ändra i laget på backsidan, då tänkte jag Moe o Nevalainen häller inte i egen zon, toppa vore en ide. dessa för fler minuter än vissa som gått bätttre. Forwards ser det bättre ut men Nyllet lille håller inte Es klass så denne kan harva på i fjärde med Starkov m fl. Händer inte nåt snart så sjunker vi ytterliggare. Ta in Boork i slutet kan vara en ide men det är nog ett längskott.. nu ör det kris..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Mappe: personligen så skiter jag fullständigt i om vi får hjälp att hålla oss kvar . bara vi gör det .. annars blir väldigt många timrå årgångar lidande för att denna årgång av timrå inte lever upp till förväntningarna .. jag tänker på framtiden .. men visst .. heja rögle och södertälje .. kul att hv gjorde en dålig match mot ssk . för de gjorde dom .. var inte mycket kämpa och de där jävlar anamma i något av lagen .. en dålig hockeymatch . . 50.50 . där ssk hade turen på sin sida ..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
superfalle: Vi ska fan inte vara beroende av att andra lag gör jobbet åt oss. Jag vidhåller att det är trevligt att se när David slår Goliat, när kämpa-anda och jävlaranamma betalar sig. Jag vill inget hellre att TIK skall klara sig kvar men samtidigt skall laget visa att det förtjänar att spela i elitserien. Det gör det tyvärr inte för närvarande.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Som jag sa, det är nåt sjukt nånstans. Nu är alla machter super viktiga och kan spelarna med Challe i spetsen inte ta tag i detta, så lycka till i kvalserien, och där blir det ju inte lätt om man fortsätter i samma gamla vanliga hjulspår. Vill bara åter igen säga FÖRÄNDRING KRÄVS!!!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Intressanta kommentarer:

"- Vi föll ihop och blev gamla hederliga Timrå, säger tränaren Charles Berglund, till TT."

"Det laget hade pratat om i omklädningsrummet blev det inte mycket av ute på isen."

"– Att göra det som har bestämts innan och spela med marginal är något som ingår i hela vårt grundspel. Men det är inte så att spelarna skiter i att göra det, utan har man dåligt självförtroende krånglar man till allt. Det finns ingen ryggradshockey när det går dåligt, säger Challe Berglund till TT."

Challe har haft 38 omgångar (!) på sig nu...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
men jag är frustrerad...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
superfalle: Självklart jag vill att vi ska hänga kvar men TIK-laget måste börja prestera själv, börja ta poäng. Jag är trött på att hela tiden vara beroende på andra resultat för att vi inte tar poäng eller vinner.

Min tidigare kommentar var inte helt genomtänkt med jag är frustrerad...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Mappe: ja visst .. som hämnd på spelare och ledare i timrå .. så vi åker ur och aldrig mer kommer tillbaka .. finemang . vilken oerhörd tillfredställelse . vilka lojala fans vi är
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Pätr: Gäller 19:10 kommentaren, måste tilläggas.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Bragd-Birger: När man läser det du skriver känner man sig som en nicke-docka. Det är bara att hålla med.

Sedan måste jag säga att det känns lite surt vad Södertälje anbelangar. Jag hade en liten känsla för dem inför säsongen, trodde inte riktigt att de skulle vara så usla som vissa experter påstod, och tippade faktiskt att de skulle undvika kvalserien. Skulle inte vara kul att få rätt, på Timrås bekonstnad dock.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken: Hoppas att det blir lika underbart i kvalserien, och att två LAG slår ner oss i allsvenskan. Vore inte det mysigt? Där fick TJ och Linkan!!1
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
superfalle: Se vad Blizzard och Mappe skrivit nedan.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken: exakt vad är de som är underbart med de .. berätta nu .. VAD UNDERBART .
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Almtorp skvätter in den avgörande pucken i sudden och SSK ligger nu på samma poäng som TIK.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Timrå är i behov av mera ork, dags för gubben Bork?

Ja det svider att förfäkta att det är dags att kasta av Calle från vagnen, liret går bara i lås med honom i båset å snart är tåget vid ändstationen. Detta är förvisso min högst personliga ståndpunkt, jag tror faktiskt att Charles anseende är förbrukat, både bland spelare, föreningen å så klart i supporter skaran, det är de signalerna jag ser.

Att förlora med 4-2 på Hovet mot ett formstark DIF är kanske inte så ohyggligt dåligt, men sättet laget genomför matchen på är i mina ögon lite löjeväckande. Det är inte så lätt att spela med kniven på strupen, men jag tycker man kan kräva mer även av spelarna på isen, de spelar som de fortfarande har handväskor med ägg i. Skridskoåkningen, puck behandling, passningar ja allt går i stå vilket är beklämmande, å detta har inte Tumba Calle löst ännu.

Så igen, mer ork å då krävs en Bork.
Han vet en kur, så vi slipper åka ur.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Blizzard: Håller med. Det är trevligt att se när uträknade lag (som kanske inte imponerar på papperet) visar jävlaranamma och visar vad man som ett LAG kan uträtta. Se och lär!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken: 4,4 puh
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Laken: "Underbart! Timrå får skylla sig själva! Orkar inte hålla på och ta hänsyn till andra resultat längre!"


kan du läsa mina tankar ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
55.51 4 - 3 PP1 SSK 14. CARLSSON, Robert
(86. KLASEN, Linus
4. HEED, Tim)
54.54 3 - 3 PP2 SSK 86. KLASEN, Linus
(4. HEED, Tim
8. YETMAN, Patrick)

Underbart! Timrå får skylla sig själva! Orkar inte hålla på och ta hänsyn till andra resultat längre!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
superfalle: 4-3 nu, VILJA och bra PP, kollar timrå på matchen, hoppas de. skiter i tabellen SSK gör det bra, jävla sopiga timrå fy fan!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
superfalle: och där kom fyran och timrå på kvalplats
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
superfalle: och nu har det vänt igen. de tre poängen ligger för nuvarande hos SSK. Inga konstigheter.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
ssk kvitterade och har powerplay nu ..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Mappe: Det är nog som de flesta av oss känner.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Mappe: Håller med
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
kryptonit: Snälla Kenta, kom tillbaks! Visst kunde det vara lite si och så på hans tid också men spelarna visade för det mesta en enorm spelglädje, fort gick det ofta dessutom. Det fanns en känsla för laget/klubben. Allt det är borta, kvar finns endast likgiltighet och trötthet. Timrå IK vila i frid.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Per HApps: Glädjen saknas ju helt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
73Sjöbba: Personligen tror jag konkurans är bra, flera få slåss om platserna om du förstår va ja mena. Resultatet talar ett tydligt språk!! tycker Stockholmarna i Timrå genom åren visat bra attityd.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
kryptonit: Och det är det inte i Timrås ungdomsled menar du??

I Timrå får alla som vill spela, eller nåt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Perkan: stockholmsungdommen är van konkurans redan från barnsben, därav den höga lägstanivån.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09

Nisse:
 ödmjukhet -  Icke
 engagemang - Jo eller hur.
 respekt - för oss supportrar? 
 glädje - Inte i år i alla fall
 offensiv -  Någon som med  mig skämta aprillo?
 resultat - ser ju bra ut eller?.

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Per HApps: Ja så är det, Linkan är en lagom knähund till T-J....Sitter fint o gör som husse säger! Har egentligen nada att säga till om.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Per HApps: Saxat ur Din länk: "Men varför tror man att en spelare och inte en annan passar in just i Timrå IK? Klubben har sex kärnvärden som alla anställda inom klubben ska uppfylla. Ledorden är ödmjukhet, engagemang, respekt, glädje, offensiv och resultat. Det är också bestämt att TIK ska spela en fartfylld och offensiv hockey." Driver dom medvetet med oss supportrar eller tror Dom att vi är helt korkade ???
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Nisse: Väldigt många av er borde byta tråd nu.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09

John K:
Och det är då inte TJ menar du??? Hans diktaturfasoner står mig upp i halsen...

Nu får du fan kamma dig!!!

Nubben har bevisligen det sportsliga bättre än någon annan i Timrå , det är bara att se på hans track-record. 

Och kom nu fan inte och snacka om att Nubben att han hade mer resurser än Linkan. För det hade han fan inte, i alla fall inte i början, ( dom åren vi spelade slutspel).

Storheter hos Klubbdirektörer är att kunna lämna över ansvaret på dom som är bäst lämpade. Linkan är bara en marionett, fattar du inte det är det bara att beklaga....

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
förövrigt så leder södertälje med 2.1
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Bragd-Birger: Usch....Rögle!!! Timrå har ingen som Gath mfl som hellre dör än förlorar en närkamp, inga speciella hockeyspelare men hjärta för tröjan de har på sig och ett jävlar anamma som dagens Timrå inte kan googla till.

Det är det som behövs i dessa matcher, räcker inte mot VF, LHC, HV men mot dagens damväskor i Timrå kommer man jävligt långt, det är det som skräms mest......
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Pär: vilka ska göra målen då?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Pär: Jag vill inte nämna siffrorna här , men de går att hitta väldigt lätt....Lycka till
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Nisse: Vad tjänar T-J o Linkan egentligen? Vart går pengarna som föreningen sparat på att ha färre perssoner anställda i juniorleden (Jämfört med övr, elitserielag) Kom inte o säg att dom gått till A-laget (För f-n!)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
TIKbiff:
erikson , du vet han som sänkte Selånger Bandy.

Vill ni skratta lite i bedrövelsen? http://st.nu/sport/timraik/1.1346131
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Nisse: Jag håller med!

* Sparka Challe!
* Låt Nygårds lämna!
* Ta in Boork!

Linkan kan få vara kvar tycker jag.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Pär:
touché
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Icing-Ove:Löven var inte roliga att möta på isen!!
Kommentera

1225236 · »