1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581739 inlägg · 6215 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01

1590616 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
sargad: Hehe...fast det kan vara bra med upprepningar ibland och om man slår ihop plussen på de båda inläggen så har du ett grönt. Iofs har jag plussat båda..:)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
mikenomad: Min för#@#-# tfn, tryckfelsnisse. Går det inte att ta bort egna inlägg, som i detta fallet.
Vad jag fiskade efter var att någon slår fast att vi inte på något vis kan åka ut med detta lag :-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
sargad: Ekar det här?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
sargad: Det bästa förutom poängen igår var att den tillkom efter att laget gjort fyra (4) mål och inte efter 0-0, 1-1 el 2-2...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Kunde tyvärr inte närvara i går, men jag tolkar kommentarer som att vi har goda möjligheter att hålla oss kvar i år. Det gör en ljus i sinnelaget.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Kunde tyvärr inte närvara i går, men jag tolkar kommentarer som att vi har goda möjligheter att hålla oss kvar i år. Det gör en ljus i sinnelaget.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Smokey: Du är min idol.

Lova att fortsätta med dina berättelser & tankar. Det blir bok-material om det fortsätter så här ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Det mesta är sagt. Det var som att åka känslomässig berg & dalbana, med den skillnaden att vagnhelvetet verkade ha fastnat i startläget. Men det tog sig... Jag vill också passa på att hylla El Maco. Här sitter vi, en ganska ansenlig mängd Stockholmssupportrar, med stort hjärta för vårt Timrå. Visst det var en mardrömsinledning som kan sänka den mest optimistiska själ, men när den mexikanska hamburgaren dök upp efter första perioden lyckades han väcka liv i gamnackarna och klacken blev till just en klack. Tack Maco!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Smokey: Jag är tacksam att för att du är hetare än på mången god dag... och då syftar jag inte på din lekamen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01

Det här laget är lätt att ta till sitt hjärta. Ett gäng spelare som ger järnet och som i sin ungdomliga entusiasm inte fattar att en match mot Djurgården borta är slut när man ligger under med 0-3 borta redan i första perioden. Hade detta varit en match de senaste åren i Elitserien hade laget förlorat klart och utan diskussion. Själv hade man då svurit och stängt av TV:n, sagt något i stil med ”Nu skiter jag i det här med hockey, jävla sopgäng!”.

Men inte nu… Nu känner man att det lurar en islossning i vassen där laget kan/kommer vinna 3-4 matcher i rad. Allt pga en gäng ungdomar som inte fattar att det är omöjligt att göra match mot ”Mesta Mästarna” när man ligger under i deras lejongrop med 0-3 i första perioden. Ett Djurgården som alla snackade upp inför serien om att de skulle ta sig tillbaka till ”finrummet”.

 

Jag säger bara: Jag ger mig tusan på att Timrå t.o.m kan vara före de dryga djurgårdarna i tabellen när vi summerar framåt våren…för detta Timrå IK är ett lag som ALDRIG GER UPP och underbart lätta att ta till sitt hjärta!

 

Tack Nubben att du återigen visar när du är som bäst! När du inte har en krona i plånboken , ingen som tror på föreningen och när ALLA hockeyexperter spyr sin äckliga galla över oss. Tack!

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Jag vaknar upp med en märklig teori så här när Exlorern börjar lämna kroppen efter en hård tisdag på Hovet.

Kan det vara så att kollektivet Timrå IK har en djävulsk plan som går ut på att under hela matchen sätta en, eller gärna två, egna gubbar i utvisningsbåset? Allt för att få slita arslet av sig i början av serien. Här bygger man långsamt upp en hel armé av durasellkaniner som åker ÅTTOR runt andra lag? Kan vara den sjukaste planen i hockeyhistorien!

Årets upplaga av Timrå är kollektivet! Och jag gillar det mer och mer. Hjärta! Nu pratas det fan mer om klackprofiler än spelardito! Timrå IK är en liten ettrig maskin med övningskörningsskylt.

Räkna med att snart kommer stjärnor att födas ur denna magiska organism...

Och som jag skrek till den hånande DIF-pöbeln vid 3-0:

- Om Ni är så jävla bra. Vad fan gör Ni i den här jävla serien då?

Det här vill jag inte vitsorda i sak. Explorer är alltid Explorer.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Smokey: Haha. Nä, det var lillasyrran.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Nu har äntligen den värsta besvikelsen över kvällens poängtapp avtagit. Lite skönt nattarbete visade sig vara en bra strategi för att delvis glömma bort skiten. Ligger helt enkelt i sängen och mixar ihop ett kommande program. Rena radioteatern fan! Blir kanon det här. Välkomna att lyssna längre fram, kamrater!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Smokey: Jag trodde det var du först innan han vaggade närmare och jag såg att det var någon som bara var lik dig.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Bragd-Birger: Hade du kortbyxor, linne, kängor, sjukt grova body building-armar och ett burrigt kolsvart hår nästan ner till midjan? En sådan profil vankade runt vid klacken i periodpaus 2. Sätter lite deg på att det skulle kunna vara du.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Bragdy:

Det är väl lite samma här nuförtiden. Back in the days i Sthlm var man apan som alla kände, men numera för man självvalt en mer anonym tillvaro på diverse läktare då i regel. Ja, det vore väl inte alldeles fel om en och annan väg korsas i framtiden. Helst då innan man så sakteliga inleder sin borttyningsprocess mot livets enkla bittra slut. Det kanske kan bli någonting av den här karriären vad det lider. Efter all den dy man varit i har man nu äntligen lyckats bygga en båt i vilken man kan åka omkring i det här jävla bajsvattnet. Skepp ohoj och en flaska med rom!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Sittplats i afton för mig! Första på 200 år! Hamnade nästan i slagsmål direkt med en överförfriskad Djurgårds-Nisse. Märklig figur... Men jag är inte van att lämna klacken. Och det blir liksom annorlunda mitt i ett gäng djyrgårdare som vill att man ska hålla käften. Nä. Det är inte min stil.

Chuck Norris kan säga det. Men ingen annan. Då blir jag bara kinkig. Och ni vet vi att vi kan ta poäng med en spelare mindre mot ett gäng som ska upp i SHL i år typ.

Det är fan storartat mina vänner!

Kul att träffa så många TIK-profiler i Hoverts kulvertar och betongsprång.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
El Maco: Nope, inget TIK-08 in the najntis. Då levde jag ett kringflackande liv, mestadels annorstädes än i Stockholm.

Hempy: Ja, jag börjar känna mig som Fantomen. Min fäbless för att anonymt glida in och ur folkmassor och sammanhang är lite av en fetisch. Men, det finns ju sköningar man gärna skulle tugga lite med. Våra vägar kommer nog korsas tids nog.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
El Maco:

Aha, Bragd-Birger har således inte gett sig till känna ännu 2013 alltså. Tror inte att han skrev på forumet medan jag var söderkis, men på senare år har man ju funderat lite på vem den där sköna liraren kan vara. Hade naturligtvis varit helt okej att vara en i gänget i kväll, men det blir ju lite långsökt med tanke på avståndet. Trist att ni inte fick med er en trea för man fick ju se i TV-rutan hur glada ni blev vid tiden för 3-4-målet. Själv jublade man lika mycket hemmavid och tänkte stilla att må detta nu hålla, men så fan heller att det gjorde...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Bragd-Birger: ...och jag såg inte den som är min B-B-teori. Åkte du aldrig med TIK08-buss på 90-talet?

Jag utmärkte mig en aning på matchen när jag väl kom dit. Fick ryggdunk på tunnelbanan av ett par äldre gentlemän med Timmråhjärta. Tackar!

Annars var Knylan, Per HApps, Smokey, Kongo, TGO, Tjalle, HpT, Swordster och en massa andra hockeysnackare där. Internetmys!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Grymt starkt att vända 0-3 på hovet. Även om det kändes lite surt med kvitteringen i slutet. Det börjar bli kul med hockey igen. :-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Skarin: Correctomundo
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Timrå Icon: Det är mycket som spelar in. Varje säsong är unik. Hur är ekonomin? Är föreningen inne i en svår negativ spiral? Hur är attraktionsvärdet i föreningen? Har föreningen nyss överlevt pga rekonstruktion? Etc etc...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
0-2-underläge redan innan man hunnit sätta sig till rätta. Knappt har halva första perioden har spelats då 0-3 kommer. Timrå sitter kvar i bussen. Kvtteringspucken innan paus var viktig. I andra perioden kommer Timrå ut med energi och uppträder som ett helt nytt lag. Man tar över på isen. Man hämtar upp underläget och tar genom ett friläge med en man mindre på isen ledning ett par minuter innan full tid. Tyvärr kvitterar Djurgården i samma numerära överläge, matchen går till förlängning och där avgör hemmalaget i ytterligare ett powerplay.

Timrå drar man på sig alldeles för många (onödiga) utvisningar och det fäller till sist avgörandet. Det var ändå med glädje man såg hur det nya unga Timrå spelar hockey i 60 minuter utan att ge upp vilket får sägas vara ett steg framåt från förra säsongen.

Laget blir bättre och bättre för varje match. Kan man bara starta matcherna bättre och hålla sig från utvisningsbåset kommer det bli fler poäng i vinter.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Skarin: Jag tycker att det här är en bländande uppvisning av Nubben där han bevisar vad som är hans storhet;
Att bygga ett LAG med små medel
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Per HApps: Det är här vi hör hemma ;) Måste varit "Chile-stämning" vid 3-4 misstänker jag? Kul match!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Skarin
Tänk att TIK skall behöva degraderas för att man skall känna stolthet igen.

Kul att träffa Smokey, Knylan och EL Maco på läktarna.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Jag hoppas att stora delar av ståplatspubliken hemma i Eon tittade på kvällens match.

Det lönar sig nämligen att leva sig in i matcher genom att bl a bua åt domaren. Han påverkas nämligen, vilket vi återigen fick bevis på.

Vakna nu! Fram med känslorna!

B-B: Det ser jag fram emot. Visa Daniel Olsson vart skåpet ska stå tidigt i hur man bygger lag utan ekonomi & attraktionskraft.

Hur som. Mycket stark upphämtning & vändning t.o.m.
Men utvisningarna fällde avgörande i en mycket sevärd match.

Timrå IK gör det mycket, mycket bra. Jag är stolt över grabbarna.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
erathoo: Ja, den här förlusten har jag inga problem att stå upp för.
Riktigt bra omladdning inför andraperren, njutbar skillnad därifrån. Snabbare förstapass, högre tempo, fler avslut (gillar att det skjuts även skitskott, betydligt bättre än att tokvägra skott i PP som difarna gjorde), intensitet. Och inte minst: målorgie!
Lite synd att man gick ner sig efter 3-3. Fuck-you-attityd där och Djurgården hade lagts på rygg. Dom var inte kaxiga då.

Enda minuset: utvisningarna. Domaren kändes visserligen hyfsat blårandig, men timråspelarna hjälpte honom lite väl mycket på traven. Skitutvisningarna måste bort. M å s t e.

I övrigt måste jag säga att jag verkligen gillar det det här timrålaget visat upp så här långt. Som kollektiv. Ska bli förbannat intressant att fortsätta följa den här säsongen.

Enda minuset 2: finns en del tveksamma bang-for-the-bucks i den här truppen. Men, jag har lovat mig själv att inte såga någon innan 10 omgångar spelats. To be continued där.

El Maco: gick faktiskt en lov förbi klacken strax innan 3:e. Antingen är du inte den jag tror att du är eller så har du kraftigt ändrat utseende. Får bära en ros i knapphålet nästa gång. Att gå runt och mumla 'B-B söker El Maco, skicka vidare' känns inte helt bekvämt. Nästa gång ska jag skaka av mig difarna, då bondar vi!

Slutligen: det här inte bara k a n gå, det kommer fanimej gå finemang. Vi har något på gång! Till topps!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01

Andersson:

Ungdomlig entusiasm!

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
DJ Hemp: då är man runt 60 år då  :)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Timrå Icon:

Ja, och 2042 tar vi äntligen SM-guld! : )
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Så fick man inte bli riktigt nöjd ändå. Klantiga utvisningar blev vårt fall. Klart slut.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
DJ Hemp: Men 2031 då jädrar ska de få se!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Andersson: "Det finns inget svårare än att leda med 3-0"
Hehehe
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Bragd-Birger: nu borde du slippa lite häcklande imorrn va?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01

lungan:

klart de är bra att vända 0-3   men lite illa ändå . när offensiven äntligen sitter så tar vi femtioelva utvisningar istället

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Vi måste sluta upp med att ta utvisningar, vi ger oss inte chansen. Skicka Norén till Leksand, vad onödig utvisning. Jag mår illa.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Andersson:

Blandade känslor nu. Det var ju inte alldeles långt ifrån tre poäng. Men kvar på play off-plats.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01

Laken:

konstig match  .... överkörda i första  sen klart bästa laget , och stryk ändå

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Grym moral men för MÅNGA dumma utvisningar! Vi skänker bort poäng.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01

OK- men kan vi nu en gång för alla konstatera att vi vinner exakt noll matcher i utvisningsbåset 

CAPISH??????????? Bv 

Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Neeeeeeeeeeeej! Puckjäveln ska ju ut där... Faaan!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Ja, det är taget. Men vad fan, utvisning Noren! Onödigt. : (
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
lincoln: Vilken jädra go det är i grabbarna!!
Kan bära långt det här!
Vi blir bättre och bättre

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
DJ Hemp: Ja, men va fan det här är taget ikväll!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Har lite blandade känslor nu. Men jävligt starkt att komma igen från 3-0. Minst en poäng blir det åtminstone. Finfin moral i detta Timrå!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
Men helvete då!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2013-10-01
DJ Hemp: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!"
Kommentera

1590616 · »