1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581946 inlägg · 6215 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12

1945723 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
NDR: Ja jag är inte så bra på ryska manliga namn!
Ryska kvinnonamn är jag desto bättre på! 😉
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
SMÅLAND: Förmodar att du menar Vladimir Machulda, tre byten, 2 min och 46 sek hann han med.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Tikkare: Det var fan bättre förr när de stod utan mask och hängde på ribban och med sina eleganta bruna skinnskydd!!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Ja HALLELUJA...
Vad är det för fel att komma till Timrå?
Hur många spelare har knappt hunnit komma till oss innan de på ett eller annat sätt gått sönder?!!!
Ljumskproblem,Ryggproblem,Axelproblem,Hjärtproblem,Hjärnskakningar mm....
Glömmer aldrig Matushkin...ett byte sen gick han sönder!!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Några som finns på marknaden.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Tikkare: säger som jag säger till frugan: "storleken har ingen betydelse".

Hon håller givetvis inte med...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Sputnik: nää va fan, kan ju lika gärna ringa iprenmannen. dessa små målvakter är omoderna.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Sputnik: Som du säger. Garanterat som de gjorde med Henrik Edström förra säsongen, någon som kan vara med och öppna dörren i fall någon går sönder, avlasta under träning om det krävs och sådär. Inte en ny Kapanen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Sputnik: Är väl iofs ingen 1:a målvakt man är ute efter ändå. Skulle någon av Svedda och Brattis gå sönder lagomt innan kval sånär det oerhört skört då vi inte har nån j20 målis som håller måttet va?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Sputnik: tror inte det handlar om att han är ”missnöjd” tror snarare att det är en säkerhetsåtgärd om någon utav våra målvakter skulle gå sönder. Vi gjorde ju likadant förra året.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
FH - avdammad: Jo det håller jag med om. Har dålig koll på han förövrigt. Kanske är Freddan som har smak på Målvakter i hans egen storlek. 😋
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Sputnik: Sörensen är 175 cm över vattenytan. Känns sådär..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
TIK-Lund: Tycker även att man ska slå ett slag för fjärde linan som gjorde en riktigt stabil insats defensivt, såväl som att de lyckades skapa lite i off zon. Framförallt Bilmos var riktigt bra igår!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Backhandflipp: Enligt Mrmadhawk så är Nubben ute på jakt efter 3:e målis som backup, kanske är han inte helt nöjd med Svedbergs nivå överlag? George Sörensen från Södertälje har tydligen varit uope på tapeten.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Backhandflipp: tog Nubben en chans eller visste han inget om tidigare skada på F. W?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Backhandflipp: Så ser våran tur ut i år, kvalet blir tufft.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
NEEEEEEEEEJ! Nu måste något nytt in, även om vi har åtta backar. Tråkigt. Syntes att han hade mycket puck i sig.

www.st.nu/artikel/shl/mardromsbesked-for-timra-backloftets-skada-allvarlig-sasongen-ar-over
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Veteranolle: Håller med om att inställningen,attityden och viljan att vinna fanns där! Det absolut viktigaste är att spelarna tror på sig själva vilket inte är så enkelt efter 11 uddamålsförluster! Om man tror att man kommer att förlora så gör man det 9 gånger av 10. Om man jobbar hårt så kommer också dom där medstudspuckarna som är så viktiga då det är små marginaler.Nu gäller det att vi supportrar stöttar killarna till max för det stödet är väldigt viktigt för dem. Vi tog poäng på Hovet som av någon konstig anledning verkar vara en skräckarena för Timrå så än finns det hopp!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Backhandflipp: om wedda ska till nhl hoppas jag det blir Vancouver som plockar han. Tanken att samla våra stjärnor i ett lag gör mig varm i hjärtat.
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
TIK-Lund: Själv blir jag bara glad om våra spelare nämns i NHL-sammanhang. En övergång ger bra med slantar, och i Antons fall så har han ju dessutom kontrakt över nästa och några säsonger till = återkomst om NHL skiter sig. Så till vida inte något KHL-lag köper loss det (eller vi åker ur)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
TIK-Lund: Wedin omnämns lite otäckt här för oss Timråiter.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
TIK-Lund:

Vem är ”roboten” ?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Ett hyfsat skadedrabbat Timrå åker till Hofvet och norpar en pinne som likväl kunnat blivit två eller tre med en målvakt som var sådär bra-ig som man hade hoppats på försäsongen och ett försvarsspel som stod pall i kontrast till de tidigare drabbningarna med TierGarten IF.

Tillsammans med den matchstraffs belönade hackkycklingen från Gävle så skulle jag vilja lyfta fram Robotens insats i gårdagens match. Hög SHL nivå på dennes centerspel, såg rappare och starkare ut än någonsin tidigare och stod för 99,7% av vårt konstruktiva spel med puck i offensiv zon, vann t.o.m närkamper och täckte upp för backarna stundtals.

En annan Timråkrigare som i sina bästa stunder (gårdagens drabbning exempelvis) faktiskt är landslagsmässig kan vi kalla General "Captain" HåLarssa.
Nästa säsong så hoppas jag att denne lätt krullhårige halvyngling får större möjligheter att slipa på sin offensiv för att höja sitt tvåvägsspel ytterligare. Då kan Timrå potentiellt förfoga över en av SHLs bästa inhemska backar.

(S)kinwall är den spelaren i Timrå som varit inne på flest mål bakåt. Men han är samtidigt den back i ligan som gjort flest mål framåt.
Tur är väl kanske det för Timrå ändå, giftiga backar står högt i "utlandsklausuls" kursen.
Jobba bort lite minusmål är lätt i förhållande till att vara seriens målfarligaste back.
Vem hade gissat detta, Johannes som värvades in som typ 7e back i H.A för en och en halv säsong sedan.

Om Timråfansen tror att de saknar Wedin, är det inget i jämförelse med Thörnkvist, är "gluggen" från bibelbältet troende så ber han till fler gudar än mig, som bara ber till hockeyguden.

Laxen får plus i kanten som vanligt.

Personligen gillar jag när Tränare/ledare visar känslor och passion.
Men jag gillar inte när Tränare/ledare ej klarar av att hantera sin frustration.

Slutligen vore det ju roligt om denna matchen följs upp av en likvärdig insats mot Frölunda imorgon.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
SMÅLAND: Jag blev glad över vad jag såg i går mot Djurgården. Att ta poäng på hovet mot ett topplag det visar på bra arbetsmoral,
och inställning och fortsätter det så kan vi se fram mot en spännande vår. Grabbarna visade att dom ger aldrig upp och vi supportrar ska inte heller ge upp för VI är Timrå och vi ger aldrig upp !!
Nu ser vi fram mot torsdag och då alla Timrå vänner tar vi tre poäng var så säker.
Heja Timrå !!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
TimraStockholm: Vi hade väldigt bra PP ett år vi fick kvala nedåt. Då spelade en viss Rosén mest bara pp också... Inte alls lika bra pp i kvalserien dock, så det är en fördel för er men ingen garanti. När pucken släpps i en kvalserien kan det vara med typ tio kilo tyngre klubbor...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
The great one: Sant. När vi åkte ned senast var vi näst sämst i PP så nog har vi ett specialvapen till kommande matcher.
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Ett lag i medgång vinner sådana här fighter ikväll..
9 av 10 matcher...
Vi är inte det...
Men vi krigar till oss 1 poäng...
Djurgården var stundtals som bålgetingar i våran försvarszon och vi redde ut stormen gång på gång..
JP hade friläge i första och kunde inte få pucken över benskyddet på Reidar...
Två jäkla ribbskott med...
Vi krigade i 60 min och det var kul att se...
Vi räckte inte till ikväll..
Två frilägen i overtime blev för mycket..
8 poäng till fast mark och 1 match mindre spelad än Mora och Örebro...
12 matcher kvar att spela och 36 poäng att kriga om...
Jag har FAN INTE gett upp ännu..
Ny match mot Frölunda på torsdag på hemmaplan och jag ligger förväntansfull i soffan hemma och ser matchen!!!!
Älska Timrå IK i vått och torrt och i med och i MOTGÅNG ALLTID ❤❤❤
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
puckat: hur menar du?🤔
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Puckat: Ja vad skulle man själv gjort. Stått där ryckt på axlarna? Aldrig! Bra att F A reagerar och naturligtvis är han besviken och själv hade man sågat domare längs med fotknölarna. Svedbergs matchstraff däremot är ju klantigt men fullt förståeligt. Vad som skrämmer är ju att de kanske ska spela fler matcher på hovet denna säsong...Hua....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Puckat: skäms du å domarnas vägnar eller? Jag fattar inte.....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Vi är bäst i landet i PP i alla fall, alltid något. Kan ju aldrig hänt tidigare att jumbon är bäst.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Axelsson filmar i början av matchen mot Gallo. Han sparkar in pucken med en bredsida. Fasthållning på Törnqvist vid avgörandet. Svedberg skogstokig o får matchstraff ja det är inte lätt vinna matcher när man har mer än ett motståndarlag emot sig. Men vi har chanser att avgöra före i OT oxå och det är inte domarns fel.
Bra match men bara 1 poäng. C more:s Mats Lilja är en pajas med DIF hjärta. Domarna har vi inte med oss men det hade vi inte under Lill kentas tid heller. Minns att han hade statistik på det och det höll på bli ett jävla liv när laget från landet var uppe o bråkade med de stora lagen.
Intet nytt under solen.
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Någon som såg om Kinnvall blev skadad i och med att han inte lirade i 3 vs 3!?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
erathoo: håller med, när de tar det med en axelryckning ska vi oroa oss på riktigt
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
håller med..
👍fredrik visar känslor
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
palleparling: Han är bra. Men skulle ibland kunna vara lite snabbare i tanken och släppa iväg pucken lite oftare. Blir lite väl puckkär nu och då.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
han är väl besviken
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Puckat: Äh, det är väl bra och visa känslor ju....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Pinsamt att se Freddan stå och grina i Cmore efter matchen och Svedberg får matchstraff för snack, stabila killar
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
roger_sundsvall: Lika typiskt att Timrå torskar på lite tvivelaktiga insatser från tredjepart lika otypiskt Timrå var det att prestera så här efter ett uppehåll.

Ärligt; idag var man värda mer. Mycket mer. Men som nykomling och bottenlag är det ständigt uppförsbacke. I alla möjliga tänkbara lägen.

Men oerhört glädjande; Svedbergs insats. Han ensam var värd tre poäng ikväll.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
steg i rätt riktning i alla fall
forts.så här...så kommer de ramla in poäng
bra match av svedberg oxå
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Alltså det känns ju väldigt lökigt och skylla på domarn, men det känns likadan efter varenda förlust på hovet....inte undra på att de är "starka" på hemmaplan dyrgårn....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Reign in red: jag orkar inte mer snart. Mora vände och vann. Vi torskar alltså en poäng idag ändå.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
Väldigt bra genomförd match även fast vi saknar viktiga spelare men jävligt sur förlust!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
roger_sundsvall: Freddan har helt rätt, som bottenlag och strykpåse får man annan domarnivå i den här ligan. Det är business, inte enbart idrott. Frågan är om det är roligare att få knivar i ryggen av domaren i SHL som bottenlag eller få en rättvis bedömning i Allsvenskan som topp/mittenlag?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
palleparling: jodå, Mr robot 🤖 pinnar på...får se när NHL Wedin är tillbaka...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2019-02-12
domaren=xtra spelare för DIF
Kommentera

1945723 · »