1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601366 inlägg · 6212 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
{297}: Dahlén gick princip in i NHL direkt från Timrå i HA, men det är klart Lander spelade ju "reservOS" det slår ju högre!!
Kalla mig bitter men som det inte var nog med att vi är på väg att spela oss ur SHL ännu en gång..

{297}: blir väl Hv då för Lander..särskilt om Nubben är sportchef..så gör han väl som sist han drog, tog med sig några från Timrå..

Sputnik: av nyfikenhet skulle jag vilja veta hur stor diffen är mellan hans kontrakt i Schweiz och hur mycket en toppcenter i SHL får i lön. Jag menar, så man får en känsla för hur mycket det där alpklimatet är värt egentligen.

{297}: "I Sverige gäller bara Timrå" har ju Lander sagt. Ja fast underförstått om Timrå inte är i HA då?..

Kerstin_k: Det stämmer!

Kerstin_k: Kan leva med Freddan en säsong till om det blir SHL med Lander, Wedin, Emil.P mfl. Inte ens Freddan kan fippla bort SHL platsen med en sån trupp..
Snarare sådana spelare Freddan behöver, ett självspelande piano där karaktärerna på isen driver först och främst.

{297}: Precis det jag försöker få fram. Det där om att han skulle vara intresserad oavsett liga är gammal skåpmat och har nog aldrig varit aktuellt.

Sputnik: "I Sverige gäller bara Timrå" har ju Lander sagt. Ja fast underförstått om Timrå inte är i HA då?.."

Tror man ska tolka det som, i de östra delarna av Medelpad är det bara Timrå som gäller :-)
Annars blir det väl HV med redan klara Nubben, Strömgren, Sune & Modano.

Sputnik: ja ett självspelande piano trivs kanske rent av bäst med en coach som låter dem sköta sig själva och kryddar med nåt skönt tillrop som "kämpa" och "kom igen"

Labban: Utifrån vad han sagt och övriga omständigheter är väl förutsättningarna ganska givna; Han vill återvända till TIK. Om TIK är i SHL blir det tidigare, om TIK är i HA blir det senare. Fullt förståeligt.

Kongo: Precis så. Men inte till Sverige och annan klubb i SHL utifall Timrå är i HA. Isf kvar utomlands lite längre och Timrå i HA vid, säg, 35-36 års ålder

Sputnik: Är man säker på att Freddan är en dålig tränare och att vi är ett bottenlag på grund av honom så visar det främst hur lite man själv har förstått.

Olli Nomadinen : Ja han ville ju komma hem när han fortfarande har nått att ge, lika aktuellt det med antar jag som allt annat "lovat"..

Sputnik: En Lander i HA tillför säkert vid 35 också men visst, inte är det den stjärnglansen man kanske fantiserat om

Kongo: Vi har gått igenom det där längre ner, jag rekommenderar dig att läsa RasmusVS:s inlägg från tidigare idag. Det sammanfattar det rätt bra och tycker du det är mer komplext än så så visar det mer på hur lite du förstått

Olli Nomadinen : Så Freddans påstådda konflikträdsla trumfar hans vilja att vinna? Nja, milt uttryckt. Viljan att vinna är den ledande drivkraften hos idrottare och ledare på elitnivå. Jag skulle även säga att det uttrycks en övertro på hur man kan förändra en matchs skeende.

Kongo: börjar skolan senare om Timrå spelar i HA?

Olli Nomadinen : Värva avdankade "hemvändare" brukar sällan ge lyckat resultat.

Kongo: En aktiv coach kan påverka väldigt mycket. Det handlar om att matcha rätt spelare vid rätt tidpunkt, ha koll på vilka spelare som är heta och vilka som har en dålig dag, lägga upp taktik, ta timeout när motståndarna har momentum osv osv. Självklart har de inverkan, sen kan de såklart inte förändra allt.

Labban: Instämmer.

Kongo: Så Timrå har helt enkelt bara haft lite mer otur än övriga lag? Intressant tankesätt. Rätt dumt

Ja tro tom en påtänd Thorsten Flink had coachat Timrå nu än Freddant!!!
Nä imorgon spänn vi pilbågen å kör öve Örebo!
Ikväll ladd vi i hemmabaren å hopp på att vi gö mos som mot Gävle i lördas i EON 🎉🥳
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 💦💦💦

Olli Nomadinen : Det får vara din hypotes.

”Ju mer jag lär mig, desto mer inser jag hur lite jag vet” - Sokrates

Kongo: Redogör gärna för hur du tycker att Timrå skulle hanterat säsongen bättre. Eller du kanske tycker att föreningen agerat optimalt, att inget kunnat gjorts annorlunda? Vore fräscht att nån gång läsa några konstruktiva idéer från dig och inte bara luddiga lallarinlägg med anspelningar på hur lite vi vet och hur fullkomliga Nubben, Freddan mfl är

Kongo: Viljan att vinna och förmågan att vinna behöver inte korrelera. Vad sägs om att förändra en säsongs skeende snarare än en matchs skeende?

i morgon tar vi 3 poäng...
lhc ..brynäs..malmö
vem vinner/torskar?
som att KASTA tärning

AVGÅ ALLA!

Om vi gnuggar spåkulan nu, ser vi då en Paigin första PP uppsättningen på en ståtlig högerbacksposition och blir matad med puckar för att dundra åskviggen i krysset?

Ser vi en Lallegia som inte gör misstag i försvarszonen? Inte för att övriga backar rosar marknaden. Men är man näst bäste back poängmässigt och ändå lyckas leda minusligan så måste ju något i försvarsarbetet vara lite offside.

Ser vi en hel match utan hutlösa indianare?

Ser vi en Åberg som börjar göra lite pytsar? Ganska många tusenlappar per hittad nätmaska där.

Sedan får vi ju hoppas Freddan kollar lite tutorials om hur man coachar ett lag for dummies. För man kan faktiskt göra aktiva förändringar mitt i matchen. Tro det eller ej.

Imorn vinner vi, det är då fan inte hälsosamt att vara Timråit men vad fan ska man göra? Det är lite för enkelt för alla Växjö, Lule, Rögle och Frölundafans. Magsår, håravfall, sorgedrickande och högt blodtryck är standard för oss!

« · 2307468