1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582044 inlägg · 6215 ämnen

ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning

« · 1101001 · » Till forumet


Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
vore ju inte så dumt om timrå fick Pekka Saarenheimo men det kan man väll bara drömma om eller ?
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Frella: Frölunda ville ha han ja.. Men Wandell ville spela i Timrå för att få mer speltid
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Laken: Frölunda var väl med i leken om Wandells namnteckning också? Såvida inte Dallas betalar lönen då man använder Wandell på farmarlagsbasis då deras eget farmarlag är nerlagt för året så lär han säkert kosta +100k i månaden.
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
250kg kärlek: Ja, han är väl med i kampen om det epitetet men det finns fler. Niko Dimitrakos till exempel, vem kände till honom innan han ansöt till Skellefteå?

Jag har inte den blekaste.
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning

Laken: Årets värvning måste ändå vara Wandell. En riktig klasspelare som inte kostar föreningen speciellt mycket pengar. Hoppas vi får tillbaka honom för han är verkligen värd pengarna. Hans prestation kontra hans ersättning förlåter också det faktum att han blir tillbakakallad av Dallas (om det inte blir under alltför lång tid d.v.s.) Tycker föreningen gjorde rätt att "låna" hit honom.

Någon som har en aning vad Wandell kvitterar ut för lön i Timrådräkten?

Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
"Nej, de kanske skulle ha värvat tidigare, innan säsongen, så hade man sluppit jaga nu när markanden är helt på spelarens villkor."

Fast då hade man fått en längre och i och med det större lönekostnad istället.
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Frella: Ok, kanske också en av anledningarna till att Nubben fick lämna/lämnade?

Nej, de kanske skulle ha värvat tidigare, innan säsongen, så hade man sluppit jaga nu när markanden är helt på spelarens villkor.

Det är bra att TJ frågar sponsorerna om deg, det visar att de insett allvaret nu och verkligen vill värva!

Visst fick man 700 000 + att man nu slipper Jontes lönekostnad?

Vad hade hänt om Jonte (och Timrå) inte hade fått ett bud ifrån CSKA kan man verkligen fråga sig...
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Frella: Fördelen är väl att man bara behöver betala lön för ett halvår nu... om man tänker sig "ettårskontrakt". Dubbelt så bra kille för samma pris... eller nått...
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Laken: Jag tror precis som Bragd-Birger att det är Nubbens tidigare sign-on bonusar som spökar här ang var pengar tar vägen. Dessutom räcker nog Jontes lön knappt till en spelare om man ska värva av den klass som Linkan vill ge skn av att man jagar. Att signa spelare denna tid på året är knappast gratis så länge de inte ratas av tidigare klubb. Vad kostade Rosa, Svoboda och Jantunen tillsammans t ex? Skulle tro att vi har någon liknande löneutgift för blivande nyförvärv som med dessa så jag kan ändå förstå om TJ frågar sponsorerna om mer deg.
Kommentera


Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
RTS: Ja, jag vet faktiskt inte.
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
250kg kärlek: Inte utan att det blev lite fart härinne. Vi behöver lite silly i dessa svåra tider. :)
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Laken: Undra hur nära det egentligen är? för detta ryckte är åtminståne 2,5 veckor gammalt.

Vad jag hört så har detta rykte kallnat betänkligt.
Men vi får väl hoppas det blir verklighet.
Men när ett ryckte florerar en längre tid utan något händer så brukar det rinna ut i sanden.
Kommentera


Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Kongo: Det står bara det under rubriken "ST för 25 år sedan"
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
druiden:
Hittar det inte på nätet. Skulle inte du kunna citera det som står i papperstidningen?
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Noterar i dagens ST att idag för 25 år sedan startade man en lång rad initativ för att rädda Timrå IK från konkurs....

Är vi nära konkurs idag oxå eftersom man håller så hårt i lädret...???
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
250kg kärlek: Man frågar sig ju dessutom, vad hade hänt om INTE Jonte lämnat och man fått 700 000 + att man slipper lönekostnaden på ca. 300 000/mån?
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Laken: Härligt Laken, ska nog se att vi har minst 2 superstars på plats inom en vecka !!!
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
250kg kärlek: Ytterst relevanta frågor och funderingar!

P.S. Nästan exakt samma rykte var det jag hörde igår också men med skillnaden att två tjecker och en finne var på g. D.S.
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning

Säkert fel tråd att skriva i men ändå. Tydligen verkar det vara ont om pengar i föreningen. Föreningen har tydligen redan hälsat på hos sina stora sponsorer och bett om pengar (slutspelspengar som jag förstått det hela).

Klubben skall ha två intressanta namn på sin önskelista, en finsk landslagscenter samt en tjeckisk klassback. Dessa båda verkar också vara intresserad av erbjudandet.

Det jag funderar över och inte riktigt förstår är: har verkligen Timrå IK inga befintliga pengar för att köpa spelare? Vart har alla pengar som rimligtvis borde finnas kvar efter att många välavlönade spelare lämnat truppen inför den här säsongen och de pengar man fått och slipper betala för Hedström tagit vägen?
Finns det "lik i lasten" som klubben måste dras med eller vad?

Jag tycker det är märkligt att det tydligen är slut på pengar.

Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Mimmmi: Han pratade om Machuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuulda. *ler*
Kommentera


Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
en superstar verkar va på väg från sin klubb, Machuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuulda !!
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Hahl Bundy: Wait and se.
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Dunc: Kul att du roar dig själv :)
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Dunc: Ha, ha, ha,,,,,Den va bra.
Kommentera


Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Dunc:
Jari Kaski? Har inte han slutat?
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Varför händer inget?

Vill ledningen varva ner i Allsvenskan?

Värva nu!

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Laken: *Slurp* Det vattnas i käften. Det skulle vara svårt att inte känna guldsmak om dessa herrar skulle återvända. Men det är ju ytterst önsketänkande.
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Laken: Du som är så insatt. Vad tror du om Jari?
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
The Palm: Han har väl ingen klausul för att lånas ut till Europeiska klubbar, då Ottawa vill att han ska vänja sig vid dom mindre rinkarna. Jag har för mig att det är som så iallafall.
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
The Palm: Skadad eller ej så gjorde han 2 assist för Binghampton Senators i Fredags iaf....
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Uno Gordon: Haha, ja så var det ju ja.. Nä, då får Regin - spåret vara kallt ett tag.. Men så fort det där nyckelbenet sitter på plats igen så återupptar vi snacket.
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Uno Gordon: Ja, just det, så var det ja!
Då vore det ju dumt att värva honom... ;-) Sorry, börjar nog bli trött.
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
The Palm: dröm center vet jag väl inte .. ojämn som fan .. och lite tunn defensvt .. men visst vore de fint att få regin tillbaka .
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
The Palm: För att han har går skadad för tillfället. Nyckelbenet brutet.
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Imorgon när jag vaknar hoppas jag få läsa några PRESSMEDDELANDEN:

1) Wandell återvänder till Timrå.
2) Regin återvänder till Timrå.
3) Strålman återvänder till Timrå.
4) Sanny återvänder till Timrå.

Då skulle jag personligen se till att adla Linkan! ;-)
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Här är iallafall min drömcenter. Varför spekuleras det inte mer kring honom? Är det spåret fullständigt kallt?
www.eliteprospects.com/player.php?player=4104
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Anonymous: Skippar den där länken :/

Citerar lite istället:

"En vinnare på årets svaga börs är Västernorrlandsfonden. Fonden investerar i lokala företag i Västernorrland och målet är att stimulera näringslivet i regionen."
Kommentera



Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Bort med linkan johansson.In me Gerhardsson och Johan piller miljonären Andersson 74 var ju en legend när vi gick upp med Zäta Lind tjobba Aal Mathiasson mfl.Hoppas J andersson tar över omg efter snål tok Johansson han vet hur ett företag ska bedrivas och inte förfalla
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning

Loomis:
Ett snitt på 5000 som 30 hemmamatcher blir ca: 20 millar. Hela publiken är med andra ord bara 20 % av omsättningen. Ett tapp på 1000 i snitt är då inte mer än 4 miljoner i minskad omsättning. Jonte i tio månader a 350 tusen är 3.5 miljoner.......

Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Loomis: Men har inte folk fattat det än? Publiksiffran är antalet biljetter sålda till matchen.. Det är både betalda vid entren och säsongsbiljetter så även folk som har säsongsbiljetterna räknas med så det är en stor skillnad på hur många som är där och hur många biljetter som är sålda...
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Loomis: Klart som faan att timrå har pengar att värva för. Sen att man försöker snåla sig ur krisen är en helt annan sak.
Kommentera

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Klubbledningen är inte längre trovärdig ena dagen har vi penngar andra dagen har vi inga. 4900 på matchen i lördags nej max 4000. Men vi kommer förmodligen i framtiden få veta vad som hänt för nått måste ju ha hänt innom klubben.
Kommentera


Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
diffe: Gäller dessa siffror Conferera AB? Med tanke på antalet anställda och omsättning och resultat efter finansnetto dvs - amortering och räntor!!
Kommentera

« · 1101001 · »