Cobbel: Har inga höga tankar om Karlin men å andra sidan. Vem kan lyckas med den trupp som MoDo har? Proppmätta spelare som tror det räcker med att det står MoDo på tröjan. Jag vill se någon annan än Karlin som tränare i TIK
Montén Python: Kan bara instämma på det du skriver. Känns som att spelarrådet är mån om att man inte plockar in vem som helst heller.
Han pratar ju också om att bygga inför framtiden, då måste man ju verkligen ta in en tränare som vill spela den hockey som Timrå vill stå för. Oerhört intressant att se vem det blir.
Vässlan med speltid i BP. Möter vi fysiskt spelande motståndare kan man svänga lite och ge mer tid på Vässlan och begränsa Lilja lite.
Huvudsaken är att vi rullar på för det där är alla formationer bra och viktiga.
TD: mmm och faktiskt bra känsla av Lander för det var innan DN kollade på Steens yxa som Lander uttalade det där om att Domarna gav FBK 0-2.
Men det är ju sanning!
Genborgs utv är BS och abuse utv är sjukt svag känsla av domarna. Ett symptom av dålig strategi för domare.
Det är märkligt att det missas så mycket i ytor där saker händer. Det pratas ju om systemet kring vem av domarna på isen som ska ha koll vart och det verkar inte funka särskilt bra…
Man förväntar sig att 8 ögon ska se sådant som sker på isen…
Söderöver: Domarna friade yxhugget obegripligt sen får Timrå mycket tveksamma utvisningar på sig nä domarna har haft bättre dagar håller helt med Lander domarna hjälpte fbk
FH - avdammad: Östman verkar vara en mycket sympatisk herre. Hur han är som tränare har jag ingen aning om, det var väl både upp och ner hos Ät Ägg. Men sedan så hade dom väl inte mycket till lagbygge heller.
Stridhsyxa: Tar Timrå IK in Mattias Karlin som huvudtränare sabbar man en väldigt stor del av supportrarnas tro på laget. Vad fan vill man med en sån rekrytering?
Visserligen har vi haft både ena o den andre tränaren i båsen, t o m ur-djurgårdare, Men tar man hit Karlin då splittrar man nog fan-basen i minst 2 delar.
Klas Östman tyckte jag verkade både klok o sympatisk senast han var i SHL. Visst var han väl huvudtränare, rätt säker på det. Tyvärr för ätägg men ändå
Stridhsyxa: Ju mer jag tänker på det, så tror jag att det blir Klas Östman. Såg att han dessutom är född i Härnösand. Inte mitt favoritnamn, men när man tittar igenom hans CV så är han välmeriterad. Men och det är ett stort men. Är han huvudcoach? Eller passar han bättre som assisterande?
Eftersom Niklas Nordgren är det fjärde och ”hemliga” namnet i Timrås sportråd så blir man ju lite orolig över Karlinryktet. Dom två har spelat ihop under juniortiden.
David Lilja står över dagens isträning på grund av en väntande utredning. - Lilja utreds efter slashingen han träffades av i lördagens match. Besked väntas inför morgondagen, kommenterar Christian Rydin, Lagläkare.
Smörgåsen : Enligt en intervju med honom i Expressen rätt nyligt så sa han att han troligtvis skulle vara tillbaka efter uppehållet som är i februari men att han har som personligt mål att försöka vara tillbaka tidigare. Så mest troligt mot Malmö den 19e februari men med lite flyt kanske nån match innan uppehållet.
Nu ska man inte hoppas för mycket men en frisk Wedda är högre chans till produktion än Pääjärvi men ändå god duellförmåga. Det ska kommas upp i tempo och så nu då bara.
Svensson har lärt oss att det inte bara är att hoppa in och vara tillbaka.
Levinssons fart ser jag gärna snart igen! Jag tycker Vässlan ska ut på kant med så Levi är hos mig ändå lite saknad!
Vässlan är inte usel på något vis som center men jag tycker han har visat många gånger nu att han är duktig att komma med puck från kanter till centrala eller höga slottet för avslut och att han oftare lyckas med detta när han spelar på en kant.
Det är bra!
SKRIDSKOSKENAN: Ja! Lite is i magen kring det ryktet vore nog bra. Personligen vill jag inte se Karlin i Timrå heller. Om det inte är aktuellt får gärna Timrå kommunicera det för att släcka onödig retorik.
Jag förstår att det är många som inte vill ha hit Karlin för sina band till m0d0 och de har jag respekt för med. Jag vill ha den där rivaliteten och jag vill ha dom oskrivna reglerna om att hålla isär oss.
Jag tycker även att vi i forumet många gånger visat upp en ovärdighet kring Karlin med. Det har hetsats på kring hans vikt och kropp en hel del och trots min önskan om het rivalitet tycker jag inte, personligen, att det är värdigt.
Övervikten kommer om det inte redan gör det kosta Karlin en hel del i livet och det känns för mig ovärdigt.
Jag kastar kanske lite sten i glashus nu eftersom jag kan råka bli rätt jävla het och skriva i affekt lite titt som tätt.
Men jag tycker ju att det är ok att vara frän men låt det fräna handla om hockeyn och kanske inte sånt som skolbarnen ger sig på varandra över.
Blir det skrovmålet Karlin som tränare sparkad av Modo Mora då är det blir det inte en match i SCA ARENA. Dessutom lär kioskerna gå i KK med alla gratis burgare som lär ingå i kontraktet lär inte vara många kvar när det är hemma matcher 🍔🍔🍔🍔🍿🍿🍿🍿
SKRIDSKOSKENAN: Exakt. Jag har frågat runt bland några rätt så tunga sponsorer nu på morgonen. Ingen av dessa hade hört rykten om att det skulle peka mot Karlin, ALLA hade däremot läst listan i ST.
Hockeydynamit97: Behöver man spara pengar kan man väl ta bort en av alla assisterande coacher samt samt minst en av alla materialare. Kan ju inte välja en ur-Modoit för att han är billigast. Herregud... har klubben INGA ambitioner annat än att bara försöka hålla sig kvar?.... om ens det med tanke vilket namn som verkar aktuellt.
The great one: Jag väljer att tro att även sponsorerna har läst vad ST siar om och därför har det blivit en diskussion. Det känns ju verkligen som att klubben kissar i motvind om man tar in Karlin.
Montén Python: Vi ska int ha Karlina även om ja tyckt omm honom när ja döm honom i Västervik... Int heller ska vi like som Modoliderna ha nu... Vi ska ha en trän mä rutin å somm kann ännra förutsättningar i en match somm håll på att gå i stöpe!!! Nicht Uffe Taavola hell..
Ska man snåla in på tränare och man säger att Karlin är billigast då lär man ju inte ha gått på Tuuralaspåret? Kan ALDRIG tänka mig att Tuurala är dyrare än Karlin.
Montén Python: Tränarna i SHL har väl mer eller mindre likadana löner? Hade inte Jörgen Jönsson 120k i FBK, och då ska han vara en av dom bättre betalda i ligan bland tränare. Landar man Karlin för att han är ”billig” så bör hela organisationen ifrågasättas rejält. Blir mer irriterad ju mer jag tänker på det.
JanneH: Swishkampanj så Perra och Lill-Kenta kommer tillbaka! Vi verkar ju vara den minst attraktiva klubben att träna i hela vårt avlånga land så då kan vi ju likväl vända blickarna mot ålderdomshemmen. Blir det Karlin så korsfäster jag min Red Eagles-tröja utanför SCA och livesänder skiten!
Grand Virus: Ja va fan lyft upp Karlunden, ge faan att ersätta honom utan kör på 2 ass tränare. Han har ju fått se och lära nu från 2 vitt skilda coacher... om inte annat lär han ju inte vara ett sämre val än Karlin
Ett stort problem är ju att Karlin inte ens bör vara kvalificerad nog att vara i åtanke, han har stuckit upp och gjort några enstaka bra säsonger i HA varvat med mediokra och direkt svaga. Fått känt på SHL där han åkte ut med huvudet före, vi har kommit kommit topp 10 varav 2 topp 6 placeringar de senaste 3 åren. Känns obegripligt att Karlin med sina 3 senaste säsonger i bagaget skulle få chansen att ta ett kliv upp. Lägger man dessutom till vad det är för person så är de ju obegripligt att han skulle va på tapeten. Finns ju dessutom bättre tränare i HA som inte lät kosta skjortan.
Nej ska vi tillsätta en huvudtränare bara för att ha billig lösning kan vi ju lika gärna lyfta upp nån av våra egna ass tränare innan man går efter mediokra namn som Karlin. Nästan så att hon den där damtränaren vi gjorde oss av med vore en bättre lösning
Dyker Karlin upp… så vet jag inte om det blir nån mer match för min del. Det måste jag allvarligt överväga isf. Trodde aldrig att det skulle kunna hamna på den nivån för min del… men man har haft fel förr.
Kulltorp: Känns som att han skulle bli rätt så osynlig under sin första säsong i så fall. Pelle tar ett snack med Karlin. "Om du var tvingad att välja mellan att träna Timrå eller Björklöven? – Då hade jag tagit ett sabbatsår."
Fruktansvärt kukhärlig matchjävel igår! Att få vända från extrem pessimism, gubbtjurighet, "jävla skitlag", "klarar vi oss undan kval är det ett mirakel" osv till nästan överdriven lycka och framtidstro på en jävla perre...helt ... | Läs mer