1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609195 inlägg · 6214 ämnen
« · 2986482 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: är du säker till 100% att kontraktet är säkert? Wedin och Dahlén är inte 100% speciellt när Dahlén skadades sig mot Linköping. Om dom två går skadad igen, vem ska då stiga fram och visa vägen? Lilja och Pääjärvi? Kostar mer att åka ur än att värva nån månad bara. Bäst före datum har gått.

Amir Miftakhov: Man börjar bli trött på fans som bara gnäller.
Jag tycker Timrå IK tar helt rätt beslut.
Vi behöver vårda vår ekonomi.
Vi har forwards så vi klarar oss resten av säsongen.
Kontraktet är i stort sett säkrat.
Klubben jagar inte SM-guld i år, tror man är ganska nöjd med att klara kontraktet utan kval faktiskt.
Jag tror att Nubben med sina assistenter har bra koll på nästa säsongs värvningar.
Men vi kan ju inte veta ngt om det såklart, så varför anta att det blir skit.

Innan denna säsong började, så hade jag köpt vårt läge just nu 24/7.
Men det är jag det.

Ni som bara klagar kan ju fortsätta drömma om att vi är hockeyns svar på CSKA Moskva.
Vi är där vi är, med den ekonomi vi har.
Var glada för det.
Tycker föreningen sakta uppgraderar sig. Men resan är lång.

Nisse på Mon or: Ja som sagt, vi har lite för många stöpta i samma form.

Amir Miftakhov: det var väl samma snack när Kimmo var sportchef, så jag tror inte att det gör någon skillnad.

Rip Kirby: jag tycker att det är klokt. Tänk långsiktigt, ekonomin är viktigast!

Rip Kirby: Man börjar bli trött på nubben allvarligt.Ska alltid skylla ifrån någonting.Det är läge och lämna över sportchef jobbet till nån annan.

Rip Kirby: Bara att hoppas att man någon gång lär sig att ta fram en hållbarare trupp i rätt tid. Dvs nu inför nästa säsong.

Nisse på Mon or: Där är det definitivt. Vi kommer köra med befintligt lag resten av säsongen och både Boyce och Wedin räknar man med redan i omstarten den 19 febeuari.

mattias - 74: Hoppas inte, han har väl dock bra söner som vi hellre tar. Känns som antalet assisterande tränare även kan minskas till nästa år

mattias - 74: Say what. Varför skulle han vara sugen på TIK efter flera år i Leksand samt att han har grabbarna sina där?

Jo jag läste att du skrev en SKOPA salt :D Men tänker vart man startar tanken nånstans.

Smörgåsen : håller med, men det finns ju fler än Lundmark som är stöpta i liknande form.

sargad: Trygg Hansa, boxplay och Boyce bryr jag mig inte i, men finns det en möjlighet att slussa in Boyce på lämpligt arbete inom föreningen eller teamsters är väl det utmärkt. Men inte som skyddad verkstad. Med i truppen 26/27 ska han inte vara.

sargad: ööh? Det har ju kommit upp som ämne flera gånger senaste veckorna. Man kan utöka en diskussion också eller ha flera parallella igång samtidigt. Förstår inte vad som är så lustigt att det drogs upp igen. Med vår ekonomi och hur trångt på platser vi har i botten så är det högst relevant.

sargad: Från Leksands svenska fans forum

Ta detta med en rejäl skopa salt nu

" Leksands IF
laabraten
12 februari 2026, 16:32

Är inte Tjomme sugen på jobb i Timrå, det är väl det som läckt ut.

Citera inlägg"

Skrattretande kognitiv förmåga på HS.
Hur fasiken kan ett faktafel från TRYGG HANSA angående boxplay övergå till en diskussion om Boyce ska få förlängt eller ej?
Världsklass... fortsätt jobba på :-)

För den som inte förstår detta inlägg och är intresserad av hur vi kom hit, läs vänligen i lugn och ro igenom senaste ca 24 timmars konversation.

Nisse på Mon or: Såna spelartyper som exempelvis Lundmark ser jag fylla en funktion. Relativ billig, karaktärsspelare, stor, tung. Begränsad spelare offensivt som kan vara längre bak i laget. Men, såna spelare kan man inte ha för många av såklart, vilket jag anser vi har nu, där många tjänar bättre än vad dom presterar (Pääjärvi, Westfält).

Stridhsyxa: Ja problemet är inte Boyce... problemet är att vi bara värvar hans typ av spelare, dvs 3-4:e lina spelare

Kommande säsonger efter 26/27 måste fler avtackningar göras ev. beroende på kontrakt. Lilja, Westfält, Lundmark, Hartmann, Walli ligger alla risigt till kontrakt eller inte. Ev. förlängningar på dessa får inte överstiga 1 år.

Glömde Erixons lön som tillägg för nästa säsongs satsning...är den 250'?..då är vi uppe i 1.250' i månaden.

Smörgåsen : Nu när vi dessutom har Sörbrand och Annerstedt bland annat, som knackar på dörren så bör dom lyftas upp mer och mer. När man tittar på truppen så blir Boyce extremt överflödig. Vi har redan en handfull på kontrakt som knappt färgar i SHL.

SKRIDSKOSKENAN: Han må ha 0 att göra med Timrås slagkraftighet. Men han skulle ta en plats i truppen i stället för en junior som vi tydligen ska satsa på. Vem är näste spelare som ska vara kvar oberoende av speltid och gamla meriter ? Jag anser att Pääjärvi är nr 2 att avtackas efter Boyce trots kontrakt. Före säsong 27/28 blir det fler som måste avtackas.
1. Satsa på juniorer
2. Inte avtacka gamla trotjänare som inte platsar.
3. Halva laget med brunkare på kontrakt.
4. Hur ska föryngringen och förstärkningen gå till då pkt 1-3 inte går i hop?
5. Juel, Nässén, Boyce, Pääjärvi, Pilö, Dahlen och ev. Pettersson borde ge minst 1 miljon i månaden att bygga om laget för.

SKRIDSKOSKENAN: Kan man inte ta den lön han har och lägga på den summan som Dahlén och EP (?) frigör, för att hitta en så bra namn som möjligt. Bara en tanke.

SKRIDSKOSKENAN: Boyce är ingen ickediskussion. Behöver man starta en swish på 300k för Lundmark så är inte Boyce 45-55k gratis. Boyce kostar fortfarande runt miljonen. Det är så otroligt onödiga pengar att ha på läktaren. Och onödiga pengar att slå bort en utvecklingsplats med.

Boyce funkar om man har spets i högsta kvalité. Typ Kapanen, Hållander, Dahlén, Wedin i toppen men sämre i botten. Men vi avvecklar ju all spets vi har och fyller på med fler spelare som är gjorda för en 3/4e lina. Då åker Boyce ut direkt.

Så det är precis tvärtom mot hur du lägger upp det.

RYGG HANS: men om Timrå ändå inte har råd med en SHL-trupp…

Alltså måste satsa på lite oprövat och hoppas att det bär frukt…

Passar det med kulturbärare då eller ska man köra en LIF och göra av med pengar som inte finns och hoppas att det löser sig?

Jag önskar spelare som håller SHL nivå jag med…

Men verkligheten är väl att vi inte löser ut en trupp på den lönenivån…

Så när vi ska kompromissa vill vi göra det med bara nya unga killar?

Det kan bli jobbigt efter några raka förluster…

sargad: boyce vara eller icke vara är sån otrolig icke-diskussion settt till var vi står inför nästa säsong.

om vissa vill ha kvar honom på ett pissbilligt kontrakt eller om vissa vill att han absolut inte ska vara kvar är ett dilemma som kommer ha 0 att göra med vår slagkraftighet på det stora hela.

de vi får in istället till den pengen är väl nån junior på sin höjd.

RYGG HANS: Jag tycker också att Boyce är inne på sista versen som spelare. Men att jag och kanske nån enstaka till kommer se på honom som en klubblegend framöver får du nog leva med.

Sen att nån slår fast saker bergsäkert och helt faktalöst tycker jag är värt att notera.
Du får fortsätta skriva saker i "rubrikform" men kanhända kommer jag eller nån annan göra nedslag dom gånger det inte är sant ;-)

RYGG HANS: Här bara måste fenomenet kravställan få väga allra tyngst. Det går inte att dela ut spelarkontrakt som fribiljetter utan att ha 100% tanke på vad det kostar och vad man i så fall prioriterar bort.

sargad: Boyce-kulten måste få ett slut. Med all respekt för den karriären och vad han betytt för diverse årgångar av TIK, men det är nog nu. Han är ingen SHL-spelare längre.

Smörgåsen : här hade du världens chans att tillägga "but step off of my dick"

Hank: Nej du klev inte på en öm tå.

RYGG HANS: Mjauu, kanske skenet bedrar.
Jag tar gärna "en av de sämre i spelformen" så länge vi inte släpper in mål i BP när denne är på isen ;-)

Rip Kirby: varför får alla jag tycker är inkompetenta i andra klubbar sparken? Inte bra alls. Tänk inte ens tanken Nubben, Moneyball tönten ska vi inte ha.

Nisse på Mon or: Hade hellre sett man sparkat Hedberg

JanneH: De kanske hoppas på att slippa kval? Det kan gå om man vinner alla matcher eller nåt.

Rip Kirby...
Att inte göra nåt och invänta kvalet var väl ett alternativ.

Nisse på Mon or: Hade inte han nyss fixat en ny fantommålvakt till dem?

Andersson: Leksand har väl inte så många alternativ. Vad finns det att göra annars?

JanneH: Tjomme i Leksand sparkas . Det såg inte jag komma..

Andersson: Nej AI är mkt smartare än så... det där svamlet måste komma från nån på AB

Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Uppladdat:

500x0-fbimg1770889309160.jpg

RYGG HANS: Jag kopierade texten från någon sida, men nu hittar jag inte igen den. Kan ju i värsta fall vara AI. Men i fall Nubben värvar känns ju tveksamt ändå

Andersson: Var har du läst det där?

sargad: Räcker med blick för spelet.

sargad: Lilja i PP lär ju gå bra

Andersson: Var kommer den där texten ifrån? Känns som en AI-robot som gissar.
Dahlen som redan spelar enormt mycket PP och redan gjort rekordmycket mål ska alltså ta ännu mer ansvar för PP.... hahaheheohohehe..

Senaste nytt med några egna kommentarer

Efter Sebastian Hartmanns säsongsavslutande skada arbetar Timrå IK främst med att täcka upp luckan genom befintliga spelare i truppen, då transferfönstret i SHL stängde den 15 februari (vilket var bara dagar efter skadebeskedet).* Då är det ju inte stängt ??

Ökat ansvar för befintliga forwards: Spelare som Anton Wedin, Jonathan Dahlén och David Lilja ( * WHAT ??? ) förväntas axla ett ännu större ansvar i det offensiva spelet och i powerplay, där Hartmann tidigare haft en viktig roll.

Montén Python: Vi får se det positivt, det är över efter VM......

Montén Python: Jumbotronen i arenan ser ut som en husvagns-TV jämfört med den i SCA Arena ;)

sargad: Samhall levererar igen.

JanneH: Mediokert NHL-TreKronor.
Lätt överdrivet får man gå tillbaka till 70-talet för att hitta ett sämre nordamerikanskt 3 kr.

Zäta75: synd att de har Wallstedt som 3:e målis. Gustafsson ser jävligt darrig ut och Markström är ju NHL:s ihåligaste målvakt så det känns ju inte tryggt

Smörgåsen : Jag klev uppenbarligen på en öm tå. Återigen så ser du inte hela poängen. Ja, pengar finns nog. Dock finns det lite mer pengar i Örebro, Linköping, HV, Skellefteå, Färjestad, Frölunda, Brynäs, Djurgården, Luleå, Rögle och Växjö tyvärr. Det är min poäng. Vi kan uppenbarligen vara bättre än några av dessa ändå, men hur länge håller det? Mina förslag till åtgärder finns i mitt ursprungliga inlägg i denna diskussion

« · 2986482 · »