1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21

2477146 · » Till forumet


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
empa11: Kollat tredje perioden BIK-ÖIK. Stark ÖIK-seger, go jamtland go!!!

Men alltså...totalt jävla stendött i hallen. Dödens väntrum...Ingen klack, kanske tusen och några till på läktarna. Känns som man är förflyttad till nån DDR-dystopi dit publiken är tvångskommenderad för att beskåda det lokala laget. BIK, ett topplag i HA sedan många år och sådant dött intresse. Bevare mig...
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Simmalugnt:

Svårt att säga om det är positivt eller negativt. Kanske att sådana som Harald har precis vad som en annan saknar fast man inte riktigt kan förstå det. Får väl fortsätta att harva på med det man har utan att komma så mycket längre förutom vissa myrsteg framåt. Men även en liten myra drar sina strån till stacken. Kanske till och med fler än sådana som Harald. Egentligen.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Har du en dålig dag? Känner du dig värdelös som människa?

Tänk på att Cmore fortfarande ser Harald som anställningsbar.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
När man zappar mellan HA-matcherna får man alltid en värdefull insikt om hur tacksamt det är att denna säsong inte kommer innebära den ödesdigra utgången. Givetvis vill jag också spela slutspel, skulle ju bli lite besviken om det inte blev så. Men fan, allt som verkligen betyder något är vetskapen att vi inte hamnar där.

Man kan lura sig att man hellre vinner i HA än att konstant torska i SHL. Att ligan ändå har en rolig annorlunda hockey. Att det är viktigt att åka ner för att kunna bygga om. Det kan väl säkert finnas lite sanning i något av det. Men usch, för att falla ner i Mordor igen. Man liksom bara känner depressionen från rinken, från läktarn, när man hamnar i Nobelhallen.

Är så tacksam att detta inte är vår verklighet just nu, och ett tag framåt. Förhoppningsvis LÅNGT framåt.
Avundas inte Brynäsarna ett endaste jävla dugg som står inför detta hot direkt från helvetet.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
DJ Hemp: Noel Edfelt sköter sig riktigt bra i Öik mot Bik!!🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Men där satt den.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Nisse på Mon or:

Ja, det ser inte direkt ut som toppen mot botten där i Hägglunds.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Modo har fullt schå att freda sig mot vvik...
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Zäta75: Blir det ett första bildbevis?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Greven:
"
Jag kan nog tro att man ser detta år och nästa år som etableringsfasen. Förra året var överlevnadsfasen, efter nästa säsong börjar toppkandidatsfasen och det är då truppen ska spetsas till på allvar.
"

Åhh vad bra skrivet, du har helt enkelt rätt. Eftersom du håller med Zlatan! - Zlatan Ibrahimovic
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Synct: Gnäll är väll ändå ett tjatigt muttrande? Grinig/sur gubbe kan jag sträcka mig till.

Men egentligen är ju det där bara saklig kritik du skrivit.
När började fölk använda gnälla för en innebörd det inte har? Före eller efter missuppfattningen om ler och långhalm?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Synct: håller helt med! Det är som det är Kamratposten som är ute och intervjuar!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Synct: Jag kan bara hålla med. Inget ont alls om "old school" Kjell-Åke, men börjar han inte sjunga på sista versen i klubben? Kevin ska förstås ta över arbetet, han känns ju redan inarbetad i rollen, med slipning på vissa detaljer, så som det ser ut för alla människor i alla arbeten.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
sargad: SCA vettu ;.)
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Rip Kirby: Jadu, kanske är Kevin och Kjell-åke som sitter och klurar på frågor och har det ansvaret?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Synct: Detta undrar ju alla, varför ställs inte frågor som rör detta?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Greven: Finns det indikationer på att vi kommer kunna satsa ännu mer än vad vi gör nu om nåt år?
Det bygger väl i så fall på att vi räknar med att ha en större plånbok relativt andra SHL-lag på sikt.

Vill inte dissa framtidsdrömmar men är det realistiskt och hur ska vi växa mer än våra konkurrenter?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Rip Kirby: Det alla undrar över är ju skadeläget och sjukdomarna som går, det är ju inte direkt kritiskt heller.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Synct: Nån kritisk fråga borde det ju finnas plats för under 90 sek.
Till nästa match: Överraska oss!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Synct: Fick ju inte ut SÅ mycket heller ? Hej ante är de bra - ja . Förra matchen , den va inge vidare va - nae Nu är de hemmamatch då ska de bli bättre ? Ja Ja men trevlig helg då lycka till
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Rip Kirby: Det är ju TIK själv som gör intervjuerna, så jävla lågt i tak KAN det ju inte vara.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Rip Kirby: Äh , skicka in modano med mikrofonen
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Synct: Tror tyvärr att raka frågor där litegrann svaren är givna på förhand, där man väldigt mkt stryker medhårs, kan vara ett villkor att intervjuerna får göras.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Tom Topp: Definitivt
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Kan man någonsin ställa RELEVANTA frågor på TIKS sociala medier? Ante inför Skellefteå. Ingen vill veta hur det känns, ingen vill veta "hur vi ska slå dom"

HUR ÄR LÄGET I LAGET!?!?!? Vilka är tillbaka? Hur gick det med dom som klev av, hur ser sjukdomsläget ut i truppen?

Lite för mycket "bara för att" intervjuer helt utan innehåll.

//Gnällkuk
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Greven: sen så vore det bra om vi åtminstone blev ett mittenlag iår! Då blir det lättare att locka hit spelare.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
JanneH: Jag kan nog tro att man ser detta år och nästa år som etableringsfasen. Förra året var överlevnadsfasen, efter nästa säsong börjar toppkandidatsfasen och det är då truppen ska spetsas till på allvar.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Zäta75: ja om inte annat så behöver vi nog känna på lite slutspel i år för att kunna gå längre nästa år. Visst, det finns rätt mkt kval erfarenhet i detta lag men skulle nog behövas vässa lite på slutspelsspelet också... om vi nu kan se till att hålla oss ifrån no mans land. Efter Växjö segern kände jag "yes nu går vi för topp 6 igen", efter gårdagens match känner jag mer "helvete vad lag 9, 10 och 11 börjar komma obehagligt nära"
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Tom Topp: Det skulle vara otroligt skönt med ett slutspel för TImrå redan i år. Många vill nog se Timrå i ett slutspel, inte bara vi inbitna fans. Timrå är en outsider som spelar en rolig hockey i sina bästa stunder och har profiler. Jag ber till hockeygudarna att vi når sliutspel (helst topp 6).

I ett slutspel tror jag alla spelare skulle höja sig minst en nivå.

Bara för det så utlovar jag igen att bada i vängåvan om det blir vinst mot Skellefteå imorgon. Vi får se om det blir ett 3:e bad av 3 möjliga.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
JanneH: så är det. Det gäller att växa in i SHL kostymen. Sen kommer många spelare ta kliv, Rindell, Walli, Wärmhed är några jag tror på. Men jag tror även att våra så kallade spetsspelare kommer göra bättre ifrån sig!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Andersson: Malmö har ju ändå tagit 3 stycken 3 poängare på de senaste 7 matcherna. I brynäsprotokollet är motsvarande siffra 0.

Lägg därtill en 1-7 förlust på hemmaplan i närtid och det ser onekligen ut som fördel Östdanmark.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Sputnik: På något sätt känns det som att hela föreningen kommer vara mer inne i allt vad SHL innebär till nästa säsong. Allt ifrån bättre spelartrupp plus att dagens spelare tar ett steg till, att ledarna blir vassare och att grundspelet kommer sitta mer i ryggmärgen, samt gubbor och gummor på kansilet som också kommer vara mer SHL mässiga i allt de nu gör
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Brynäs - Malmö imorgon är ju fin . Lagom panik i båda lagen
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
DJ Hemp: Vill hellre att Malmö vinner imorgon, för gör man det så har man faktiskt chans att undvika kval. Detta kommer malmöspelarna veta om och återigen börja hålla för hårt i klubborna = Timråvinst
:-)
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Andersson:

Spelar nog ingen roll. Kan dessutom vara precis tvärtom. Att man spelar ut ordentligt när loppet verkligen är kört. Etc.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Andersson: Ett lag helt utan nerver och som inte har något att spela för är också läskigt att möta
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Bästa såklart är ju om Malmö torskar imorgon , då kanske dom tycker det är kört på lördag ändå
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
DenRöda: Håller med. Hoppas verkligen Kapanen/Ante lärt sig SHL och förstår vad som krävs till nästa säsong.
Sen går det väl iofs att spela som Växjö. Disciplinerat men med omställningar blandar med kontrollerat spel.
Men då krävs det en gedigen byggd backsida med spelskickliga backar.
Tyvärr anser jag inte att vi kommer ha det nästa säsong om Eronen och Bernhardt blir våra sista backar in.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
JanneH: apropå ett inlägg jag skrev igår där jag var sur på grabbarna att de inte hade lyssnat på Ante när han sa att det gällde att vara på tårna de första 10 min.
Målen kom ju faktiskt efter 10 min

10.27: 1–0.

11.08: 2–0.

12.04: 3–0.

Så då är det ju Antes fel ändå. Grabbarna kanske trodde att han bara sa åt dem att vara på tårna första 10. Nästa match hoppas jag ingen behöver säga något till dem utan det ska fan fatta att de ska vara fullt påslagna i SEXTIO JÄVLA MINUTER!!!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Apropå något helt annat inför morgondagen. Varför har RV inte varit på de senaste två matcherna? Dyker dom upp imorgon? Någon här som är insatt i frågan?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Zäta75: Ja du har rätt! Rätt inställning och vi vinn!
Menn det bli inga lätta matcher! Skellefteå har vi ju svårt emot! Malmoe mä kniven på strupen å vittring å inget att förlora å allt att vinna för å slippa kvale!
Linköping ä mä i samma rejs som vi å det kommer bli tufft!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
SMÅLAND: Skellefteå hemma är det ingen som tror att vi vinner. Men har vi flyt och får in några puckar kan det gå. Hoppet är det sista som överger en.

Malmö hemma på lördag är däremot en måstematch att vinna om vi vill vara med i slutspel. Om vi gör det kommer sedan bl.a matcher mot Leksand och Linköping som blir rätt avgörande.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
7 ångestmatcher kvar….
6 poäng ner till ingemandslann…
Ska säsongen ta slut denn 7 mars?
1,5 min förstörd gårdagens match i Löfbergs Lila!!!
Ja hoppas int dä låg å sov i bussen på väg hem igår!!
Nu jävlas gäll dä å käka puck resten utav grundsäsongen!
Ska dä bli slutspel så jävlas gäll dä å steppa upp!
In mä Karhalastiho imorgon å låt JACKKE vila!
Hann skull vilat redan igår…
Sakna Hattmann igår…tyck Paolo bar åk å glid!!
Behövs spelare som ger 100 å int 50….
Vi spel just nu som sämst nä dä gäll!!!
Å EP….Hann behov hjälp att hitta tillbaks!!
Å Lanner ä i en djup svacka mä å innge stämm!
Nä dags att stäpp upp..
Annars ä dä snart slut denna säsong!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Jag funderar litegrann på laget inför nästa säsong. Hur hade jag gjort om jag varit sportchef. Ante vill spela en cynisk och defensiv hockey med snabba omställningar. Kompakt ska det vara. Allt eftersom materialet på backsidan och 3e samt 4e kedjan inte riktigt håller måttet för en total-hockey där vi bor i motståndarnas zon.

Är det inte läge då att kanske låta spelare få gå istället för att förlänga flera år med halvdana spelare som inte riktigt håller för toppskiktet av ligan?

Tänker på Svensson, Andersson och kanske Erixon där. Just Erixon hade jag nog satt i ett andra eller 3e backpar nästa år. Svensson är oerhört långsam och passar inte sådär bra när han får press mot sig.

Pääjärvi kan blixtra till någon minut. Men det verkar bara hända var 7e match typ. Inte stark. Inte värst snabb. Klubbspelet utan puck är dålig. Får känslan av veteranhockey när jag ser han.

4e-kedjan igår var det riv i. Sjöholm och Värmhed vill visa upp sig. Fart och fläkt. Hade några chanser med Boyce som "pappan" mellan dessa.

Timrå har alltid varit ett jobbigt lag att möta i alla tider. Det med tanke på presspel, aggressivitet och fart. Propagandahockeyn har egentligen såvitt jag kan minnas bara tillkommit under Dahlén. Det fina spelet. Just det kan ju kombineras med den höga pressen och aggressiviteten också. Vi behöver ju inte vänta på att motståndarna spelar runt i våran zon tills dom gör ett misstag.

Den hockey vi visade upp i första perioden mot Färjestad (rånmatchen), första perioden senast mot Brynäs och senaste matchen mot Linköping. Det är så jag tycker vi ska spela. Det ska gå fort och vi ska vara tuffa i alla delar. In på returer. Tjyvsmällar. Stressa skiten ur motståndarna!

Det är så vi ska bygga laget i framtiden. Ta in en snabb center med styrka som tuggar taggtråd. Några backar som ser ut som Lyytinen i stilen och har tekniken som Rindell. Höger och vänstervinge som är i paritet med Nygård och Wingerli när det kommer till fart. Få till 2mot1 eller 3mot2 så ofta det bara går. Kötta! Svindyrt kommer det bli, men fan skit i det, kör ba!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Dubbeld: verkar som detta är små skador. Jag trodde först de klev av p g a magsjuka
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
För att lägga på lite extra skit inför matchen mot SAIK.

Två spelare klev av isen mot FBK.

Alvarez och Erixon.. Alvarez ska kollas av en läkare.

"Jag tror inte det var så farligt" Vilket säkerligen betyder att han är borta 5 matcher
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Men det var väl f#$.
Lyssnar på Klassisk morgon P2 regelbundet.
Vad är det första man får höra nu på morgonen när de drar igång strax efter 06:00?
Jo, "Ack Värmland du sköna". Ack, ack, ack.
Otajmat. Skärpning SverigesRadio.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Labban:

Snacka om självskadebeteende att se om eländet en gång till. Räckte för min del med att målen vevades om och om igen under pauserna. Men analysen är förstås alldeles korrekt.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Har kollat på målen igen och ser det som följande

1-0.. Forwards går bort sig och FBK kommer 3 mot 2. Svensson kör över JJ och de stöter in returen.
2-0.. Skickligt avslut av FBK. JJ blir lite väl liten i mål på denna och hade kunnat agera bättre.
3-0 De slänger puck på mål som JJ släpper retur på. Hade dock varit ofarligt om vi kunnat plocka bort FBK framför egen kasse, istället får de agera ostört.
4-2 Är väl inte såhär man spelar BP? Spelaren får stå sopren framför mål och det är bara för honom att slå in passningen. Våra spelare blir pucktittande och missar markering helt.
5-2 Skott från blå. Denna borde JJ tagit i normala fall. Vi har dock två egna spelare i skottlinjen som kanske skymmer.
6-2 Visst det är 4 mot 4, men inte ska man väl kunna få stå så fri framför mål som Nygård gör här?

Summerat tycker jag vi förlorar kampen framför eget mål, tappar markeringar och går bort oss i spelvändningar vilket är grunden till att vi förlorar . Lägg till JJ som kanske har en medelmåttig dag med endel returer osv så kontentan många mål i baken.

Enda positiva är att Dahlén gör mål i 5vs5 och att Juniorerna får spela och göra en bra match.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Sputnik: ja vi skulle ju vara så jävla fram tunga denna säsong men kollar man efter nyår så är det ju uppenbart att det är scoring power som saknas.
Positivt om Dahlén kommer igång men vi behöver mer målskyttar. Palola hade ju en fin start men verkar ha somnat in igen och kan nån vänligen väcka upp EP och Hanzl?
Låst ämne

2477146 · »