1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581870 inlägg · 6215 ämnen

Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23

« · 2635271 Till forumet


Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Ytterligare en trea kanske är att hoppas på lite väl mycket, men ett kryss kanske går att åstadkomma? Isåfall det första krysset sen november.

Ny episod av Domustrappan finns förresten. Lyssna via länken eller i någon annan poddspelare, tex Spotify.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Knylan: Ja rent statistisk sett borde det vara dags för ett kryss i en Timrå match
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
JanneH: Är det värmlänningen Sjöqvist som dömer igen kan vi fetglömma någon poäng iaf 😊 Senast hade vi t.o.m. hemmaplan, ändå missade han 8 SOLKLARA PP-minuter i två höga klubbor (en med blodvite) och en tripp/slewfoot på Sheriffen, som direkt ledde fram till ett mål i arslet.

Slipper vi honom tror jag fortfarande chans till poäng är liten idag, men kanske inte obefintlig. Ser dock fram mot stora poängchanser denna vecka mot både Mordor och Öreplast!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
empa11: Han missade inte trippingen på Svensson, han valde att inte ta den samt sa till någon i Timrå, kommer inte ihåg vem, att det inte var utvisning. Gör mig nästan ännu mer upprörd.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Rico01: ”Missa” får väl nästan bli ett samlingsbegrepp för ”sket i” eller ”skötte inte sitt jobb” 😅 Men jag håller med, finner det föga troligt att ingen av dem såg klubban i käften på Pääjärvi med, med pucken precis där. Typ sällan sett en mer solklar 2+2. Och precis som du säger gör ju detta en mer rädd än om det bara var frågan om någon blunder.
Låst ämne


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Gorkyman: (Google Translate) Olli Jokinen, som gav Jukuritsna ett hårt slag i SM-ligan, fortsätter sin tränarkarriär utomlands.

Enligt uppgifterna kommer Jokinen att vara huvudtränare för Timrå IK, som spelar i den svenska högstaligan i SHL, till nästa säsong. Jokinens kontrakt är en 2+1-modell.

Joki hade efterfrågan inte bara från SHL utan också åtminstone från Schweiz.

Timrås sportchef är en man som Joki redan känner då 49-årige Kimmo Kapanen, som också tagit sig till världen från Kuopio, leder klubbens sportsida för andra säsongen.

Jokinen, 45, är nu inne på sin tredje säsong och tränar Jukurei.

JUKURIT har utmärkt sig som ett absolut sensationslag den här säsongen. S:t Michel-laget ligger stadigt på hemmafördelen i slutspelet. Jukurit, lotsad av Jokinen, är trea i serien.

Under Jokinen har Jukurit höjt sin profil avsevärt.

Under öppningssäsongen för huvudtränaren från Kuopio 2021–22 slutade Jukurit sensationellt tvåa i grundserien. I slutspelet kom Jukurit med i kören i kvartsfinalen.

Förra säsongen missade Jukurit slutspelet och slutade elva.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Gooode: Länk till hockeynews om nyheten.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Gooode: hoppas det inte blir som för Brynäs när dem släppte in en finsk tränare! Men det låter ju väldigt bra dock! 🤍❤️
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Nu släpp vi Jokki å se till å flå Loob ikväll!!
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Krozza Färjesta 💪💪💪
Halleluja 🙏🙏🙏
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Lakesi: Nå, det var int tränaren som var problemet i prünäs.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Gorkyman: Visste ni att Olli redan gjort poäng i Eon Arena?

stats.swehockey.se/Game/Events/392473

Vore lite kul om en journalist snabbade upp detaljen och frågade honom i fall han minns matchen. Var trots allt en av de första matcherna han gjorde i Sverige.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Läser på twitter att Timrås ledning (med Sundberg i spetsen) har sparkat hela tränarbänken i damlaget och att det gjort så även flera spelare kommer packa sina väskor och dra. Vad fan sker?! Det är första säsongen som laget existerar, hur kan man ha så kort tålamod??
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Puckat: Vi får väl hoppas att det finns en plan. 7:63 i målskillnad på 7 matcher kräver någon sorts agerande.
Klubben borde kommunicera mer som vanligt.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Puckat: JS balanserar just nu mellan att vara en man som inte är rädd att visa handlingskraft och att vara en galen jävla idiot. Vad som är rätt får framtiden utvisa. Men den här soppan som klubban satt sig i nu gällande damlaget kan bita dom rejält i röven.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
bar mofftak: Vettefan vad dom har för bild av situationen men jag själv hade inte förväntat mig något annat första säsongen
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
nectis: Kommunikation! Det borde vara det nya ledordet i föreningen!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
bar mofftak: Bara att slappna av. Det tar ett tag att bygga damlag. Jag kan hockey.
Låst ämne


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Pinaceae: Vilka laguppställningar...
SSKs backsida gick inte av för hackor. En'Bert in i 4e backpar.

Vem var vår reservvakt J Danielsson? Helt blankt hos mig.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Knylan: Intressant lyssning som alltid. I domustrappan tar de bl.a upp vilka spelare utan kontrakt de tycker ska få vara kvar nästa år och inte. Alla är överens om att Mieho nog inte blir kvar och alla tycker att Boyce ska få nytt kontakt. Vad gäller Pääjärvi är det 50/50 beroende på vad han vill ha. Sedan tror jag att en av Lundin och Erik Andersson ryker. EA har ju varit grymt bra på senare tid medans Lundin visat bra takter sedan han fick spela med Dahlen.

Sedan spekulerar de i att 1 eller 2 av Hanzl, Lyytinen och Rindell nog kommer att få gå. Hanzl Hanzl Hanzl, där sitter nog problematiken. Vill man ge en 36-åring som kan vara grymt bra ibland och mindre bra ibland ett nytt 1-2 årskontrakt? Beror på pengarna till viss del. Samt vad Kapanen och Jokinen ser framöver och hur de vill bygga laget. För räkna med att Jokinen redan nu får ha åsikter vilka spelare han vill ha kvar och ha in. Jag vill som många andra ha kvar både Lyytinen och Rindell. Blir ledsen och besviken om inte båda blir kvar faktiskt. Men 1-2 backar måste vi ha in för att stärka vår backsida så någon måste gå. Om man inte avbryter med Erixon, Strömberg eller Eronen så måste nog tyvärr en av Lyytinen och Rindell gå. Tror ni att man kommer att bryta ett kontrakt fast det kostar mycket? Jag är tveksam, men KK har ju visat handlingskraft tidigare. Det blir ju mer pengar nästa år för alla SHL-klubbar. För Hanzls lön skulle vi kunna få 1-2 bra backar om Pettersson spelar 2:a center. Men han har varit bäst som ytterforward i sin karriär. Vi får se hur man tänker där. Det blir spännande. Lär hända saker redan innan säsongen är slut kanske nu när Jokinen är klar.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Pinaceae: Are you Jokinen?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zäta75: EA alla dagar i veckan, skulle gärna se han ett steg upp i hierkan istället för Lundin (iaf på prov) då EA sett mycket piggare ut senaste tiden än Lundin. Hanzl behöver inte vara så snabb på rören så länge han fortsätter placera sig rätt och har en ung och snabb omgivning. Spelsinnet den karl besitter är svår att köpa för pengar.

Jag är rätt okunnig på Liga så ställer frågan här, finns de talanger i Jukurit som kan följa med över pölen?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zäta75: Helst skulle jag vilja behålla samtliga tre. Alla grymma spelare. Måste verkligen hittat mer bang for the buck om det ska vara värt att inte förlänga imo. Isåfall är väl Hanzl och Rindell närmast om man vill spara pengar samtidigt som man får möjlighet att göra en förändring på backsidan. Gillar Rindell skarpt, men i ärlighetens namn är han rätt svajig emellanåt. Ska vara en riktigt stabil pjäs som ersätter dock, har svårt att se någon sådan vara billig. Kanske finns någon klubb som vill ta över någon av de andra backarnas kontrakt så kan man behålla både Rindell och Lyytinen?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Labban: Om någon kan ta över Erixons, Eronens eller Strömbergs kontrakt vore det såklart det bästa. Vill också ha kvar alla 3, men så blir det nog inte. Jag tror att Hanzl ryker, men vi får se. Jag har en känsla av att Jokinen vill satsa på ungt, nytt och fräsch och redan från början sätta sin prägel på laget.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Tallarna08: De har en center och en forward som jag dreglar över: Konsta Hellenius och Niko Huuhtanen. Helenius som 4e center på tillväxt med tanke på diskussionen om Hanzl skulle jag kunna se framför mig. Nu vet jag att han tillhör ett annat lag men han har fått spela med Jokinen som gett honom förtroendet. Backsidan deras har jag däremot ingen koll på, det är trots allt det vi behöver mest.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Rico01: Tittat på Liiga via TV4 play?
Jukurit spelar ikväll 17:15 börjar sändningen.

Aldrig förr har så många svennar brytt sig om Liiga redan i januari.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Pinaceae: Är det bara jag som saknar att matcher låg kvar i en vecka? Var ju klockrent att kunna se en match över ett antal dagar när en annan hade lite tillfällen av fritid.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Pinaceae: BRA DÄR! /svenne
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Pinaceae: Har inte kollat och vet inte hur det fungerar på Tv4play men om du har paketet via Telia kan du logga in på teliaplay och där verkar det som du kan se gamla matcher i upp till en vecka. Kanske fungerar det likadant via tele2 osv men jag vet inte.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zäta75: Det bästa vore ju om något lag vill ta över Eronens kontrakt, eftersom han är dyraste backen och inte alls lever upp till förväntningarna. Kanske ett topplag i finska ligan? Oavsett måste backsidan få ett lyft om vi vill vara med och leka kommande år.

Men om jag får killgissa så blir inte Hanzl kvar, och ersätts med en lite billigare center. Bara en av Rindell och Lyytinen blir kvar, så dom pengar man sparar in på Hanzls kontrakt läggs på en lite dyrare back.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Jaha , Lag grönt ikväll då . Jämn match ? Domarmygel ? Hoppas dom har läst på regeln '' hög klubba ''
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Turkiska Tiken : Men jag hoppas verkligen vi får in två nya backar som går in på 3 backpar.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Turkiska Tiken :

Rindell - NY
Lyytinen - Forsmark
Svensson - NY
Strömberg - Edfeldt
Melander
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Turkiska Tiken : Ja backsidan måste förbättras det vet vi alla och även KK och OJ. Vore inte fel att få in en bättre back än Eronen/Erixon fast till billigare pris. Vi får se om Kimmo kan trolla igen som med Lyytinen. Han är inte rädd för tuffa beslut iaf så blir inte förvånad om något kontrakt bryts eller tas över. Ska vi kunna sikta mot toppen måste vi det enligt mig.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Andersson:
Har dom någon regelbok, det verkar inte som dom har läst den. Kanske inte kan läsa.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
solbacken: Det är väl så jävla enkelt att Färjestads BK bestämmer i svensk ishockey!

(särskilt nu när Joel Lundqvist lagt ner)
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Turkiska Tiken : Hoppas verkligen både Lytet och Rindell blir kvar. Gillar båda skarpt. Lytet argument överflödiga till varför, Axel har en väldig uppsida och är fortfarande ung så bör kunna slipa bort de ibland alltför våghalsiga eller förhastade besluten.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Rip Kirby: Undrar vilka fyra blinda zebror vi får ikväll?? Dom dömer till fördel Fbk oavsett vilka men kan vi hoppas på att dom e rättvisa en liten stund av matchen o att grabbsen e riktigt påställda 👍🇺🇿😎
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
JonteD: En förmodad gissning är A: Knoll! B: Tott!
Kan ju omöjligt bli sämre iallafall! Eller är vänta nu...
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Rip Kirby: Tror mer på tödde o mödde två blinda möss 🇺🇿😎
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Oj, det här var ord och inga visor. Uppskattar ärligheten men Georgina kastas verkligen under bussen och kommer nog få väldigt svårt att landa ett tränarjobb i framtiden
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Puckat: Det var hårt. Låter som om något anmälts till skolan/skolinspektionen så man tvingades agera väldigt fort.

Bra med tydlighet i alla fall.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
bar mofftak: han visar handlingskraft iallafall, Johan Sundberg. Och Billman in som ersättare! 👍
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
bar mofftak: Flera spelare har protesterat och lämnat mötet, låter som en redig soppa det här. Finns säkert två sidor på myntet.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Bara jag som väntar på laguppställningen ?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Rico01: Här är garanterat inte sista ordet sagt. Känns som att skandalrubrikerna ligger på lut, hur som helst utomordentligt dålig PR för Timrå som klubb
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Puckat: Kastas under bussen? Tydlighet o saklighet. Hon har inte skött sitt jobb helt enkelt… det är ju tydligt.
Hon har ju haft tid på sig men inte fixat det även om hon gjort en del bra saker. Hon har misskött sin uppgift.
Hon var o är inte kvalificerad för en sån här tjänst för tillfället.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
mikenomad: Finns väl betydligt bättre sätt att vara ett positivt skyltfönster för en klubb där man gör alla rätt.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
mikenomad: Tyvärr är det ju så.
Bra att man agerar för det verkar ha varit en hönsgård. Tjejerna ”blejmar” man ju inte eftersom att dom inte vet hur det ska o bör skötas.
Tråkigt. Hoppas att det kommer nåt bra ut det här.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Hahl Bundy 2.0: Det finns 4 damspelare kvar i laget nu, då resten lämnade i protest eftersom att besultet ska ha varit grundat på att dessa 4 spelare (som inte fick spela) som kallat till ett möte, och två dagar senare skedde detta.

Direkta resultatet är att Timrå IKs damlag inte kommer att kunna slutföra säsongen och står med fyra spelare att bygga vidare på till nästa säsong med ett väldigt stukat rykte, 20 spelare som lämnar på en dag gör inte en klubb till attraktiv.

Jag tror att det kommer att komma en hel del tidningartiklar med Georginas och damspelarnas versioner. Efter detta tror jag att vi utomstående kan bygga ihop våra egna bilder om vad som skett.

Jag tycker faktiskt föreningen gör bort sig lite här när man går ut såhär hårt, det känns väldigt personligt, när något är så infekterat som det här verkar vara är det bättre att säga så lite som möjligt.
Låst ämne

« · 2635271