1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581378 inlägg · 6216 ämnen

Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23

2636291 · » Till forumet


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Bucker: nä att det är just det jag menar. Du och många andra tror att det har gått ruttet till. Men ingen vet säkert. Dessutom finns det alltid minst 2 sidor, och väldigt ofta minst 2 sanningar.
Fråga Donald Trump!😃
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zoogin62: Det är inte jättekonstigt att man bryr sig och uttrycker åsikter när något såhär ruttet sker i föreningen man lever för.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Sputnik1: Jag trodde du skrev "vassa" men autokorrekt ändrade till "kassa". Hur som helst, denna historia är inte bra för klubben och ska man mildra effekten så måste styrelsen agera NU, om de måste offra JS så ska man göra det (jag tror det är enda rätta), sedan måste man ta tag i damlaget och vara helt öppen gentemot dem men även mot media.

Denna soppa skadar föreningen på alla sätt i och med att man har problem och kommer slå igenom på allt. Det kan faktiskt vara avgörande med tilltänkta förstärkningar för herrarna om man inte har ett bra klimat i föreningen. Så det är högst angeläget med en snabb lösning, helst igår.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Det lilla jag uppfattat av det här med damerna:

Det är stor skillnad i ålder inom dam gruppen.

Det pågår hockeyutbildning inom gruppen.

Det är uppstart utan krav på bra sportsliga resultat i dagsläget. Fokus ska då ligga på att nå fungerande verksamhet.

Det här med varierade åldrar och kompetens ställer väldiga krav på ledarna att hantera.

Barn har även föräldrar och dessa kan bete sig helt jävla sjukt mot andra i sin ”kamp” för sin avkomma.

Allt detta inom taket för Timrå IK.

Att det sker inom Timrå Ik innebär att Timrå måste ta ansvar för verksamheten.

Nu är det fullblåst kalabalik.
Det finns röster som nu vill säga: Vi har fixat en ny tränare! Välkomna tillbaka! Vi ska alla äga våra egna fel i detta. Ge oss en ny chans!

Detta involverar dock unga tjejer som är elever på gymnasiet så jag personligen tycker att det jävligt viktigt att inblandade myndigheter och kommuner och annat elände lyser igenom detta och reagerar inom sina ramar om något fel begåtts! Det även om det spiller på Timrå IK.

Ungas utbildning och mentala hälsa är fan det stora i detta.

Verksamheten aktörer inom denna sak verkar iaf ha havererat duktigt på alla plan, när verksamheten bett om hjälp har det inte funnits någon att få vad det verkar som och när man gått några steg längre upp där en skaplig överreaktion verkar ha skett med alldeles för lite insikt i verksamhetens problem.

Är det så att ledaren har begått mobbing mot enskilda spelare så hoppas jag att detta anmälts till socialnämnden och Polis.

Om inte så understryker det kanske att detta gått fortare än det borde.

I sådana här situationer kan jag tycka att en extern part ska involveras för att nå omstart. Bland det absolut sämsta man kan göra är att snabbt försöka släta över obehaget och ta in en polares polare som ska rädda dagen…

Då låser man in folk i massa skit och skapar personer som skriver insändare i 15 år om hur hemsk föreningen är.

Till styrelsen: identifiera dramats parametrar och tillsätt någon extern part med relevant kunskap att utreda vad som hänt och identifiera punkter där Timrå IK brustit. Utred inte vidare där föräldrar och spelare brustit. För Timrå vägen framåt i sådant här är att ta sitt jävla ansvar där man felar och göra det bättre eller lägga ner verksamhet.

Idiot föräldrar som idiot curlar sina ungar kommer man aldrig ”vinna” mot och är därför inte en kamp värd att utkämpa.

Från det att man hittar en extern part att hantera vad som faktiskt hänt så är det locket på som gäller!

När rapport kommer så får man äga resultatet!

Det är barn som involverad i detta därför ska inget ut i media och forum tills dess att en vettig uppfattning finns.


Det är ofantligt tråkigt att detta sker kring mitt älskade Timrå men nu sker det och nu ska det hanteras och sedan ska det inte uppstå igen!

Och jag vidhåller att personer som ytterst företräder Timrå IK måste kunna göra det på ett värdigt sätt!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zoogin62: Att skolan haft åsikter är ju enligt Timrå fakta iaf
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
mikenomad: rykten är rykten och huvudandledning till min inställning. Gillar fakta bättre.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
mikenomad: Nej vi hoppas innerligt styrelsen har kött på benen som sagt. Annars blir det en rejäl soppa över det här.
Ingen lyxig hummersoppa då, utan en härsken ärtsoppa..
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Sputnik1: Men mitt lilla instick i soppan får bli att uppenbarligen har hockeygymnasiet haft skarpa åsikter kring hur träning och annat skötts vilket kanske kan försvara agerandet från klubben och att man inte bara ska svälja rykten om maktmissbruk o dyl
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
mikenomad: Haha, blev fel där. Vi är D U K T I G A på att göra DÅLIG reklam för oss själva. 😬🙈
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Sputnik1: Håller med förutom att jag nog tycker den är allt annat än kass på att göra dålig reklam 😉
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
mikenomad:Ja Herregud! Det är ju bara att lämna HS bubblan så ser man att hela hockeySverige kliar sig i skallen på social media och undrar vad vi håller på med.

Vår kära Klubb är rätt kassa på att göra dålig reklam om man säger så.

Jag har ingen insikt om Johan Sundgren egentligen. Men skall vi behålla sponsorer och nån slags värdighet så bör han nog lämna posten omedelbart. Backlund ställer jag mig frågande till också då det känns som han varit rätt stor del i rekryteringen av Sundberg från början.

Jag ville inte haka på hackningen av Sundberg som var från början, bara för att han kommer från trav världen.
Men det han visat nu är det inte känns som att han har koll alls på hur hockeyvärlden och kulturen fungerar. En felrekrytering från start helt enkelt och denna hantering av det hela är ovärdigt en klubb på elitnivå.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zoogin62: Ja det är verkligen inget måste att delta i diskussionen härinne men att man som supporter till Timrå IK berörs borde inte vara svårt att förstå. Jag håller med dig, det är exakt så det uppfattas och som gör det så pinsamt
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
mikenomad: Bara att ta detta coolt. Jag står bakom er. Detta är lugnt.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
mikenomad: känns som lite syjunta över det hela, eller hönsgård. Kalla det vad du vill!
Jag scrollar, o försöker att stå ut!🤮
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zoogin62: Om du tror att problemet sitter i att några hockeynördar här på hs vädrar oro så behöver du tänka ett varv till. Det vi oroas över här, och då spelar det eg ingen roll vad vi vet eller inte vet i frågan, är ju att den här storyn lever sitt eget liv nu. Den klart ovärdiga och sjukt pinsamma pajkastningen är i full gång. Och det sker INTE här på hs som sagt. Det sköter de inblandade själva, vi tvingas bara bevittna eländet och vädra frustration här inne. Detta sväller mer och mer ute i hockeysverige och är allt annat än gynnsamt för vår klubb. Det smutsar ner Timrå IK i alla led i någon omfattning. Därmed inte sagt att det behöver innebära katastrof för herrlaget men bekymmersamt är det hur som helst
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zoogin62: ska man bara diskutera saker man vet så är det meningslöst diskutera morgondagens derby också. då vore väl livet rätt trist? dessutom vet väl du nada om vad vi vet så med ditt resonemang ska du inte diskutera det heller.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
kulltorp: Ja precis, derby imorgon. Ska bli kul!
Uppladdat:

450x300-img6134.jpegimg6134.jpeg

Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Blorgh: Tycker att ni ska skita i dåliga nyheter och bara ösa på med det bra, trycka framåt och uppåt. TIK har kämpat länge och en skitnyhet ska inte betyda nåt.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zoogin62: vad som driver? Folk är oroliga! Och då måste man få vädra lite åsikter! Sånt måste man ha respekt för!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Synct: Förstår bara inte vad ni diskuterar?
Ni vet ju nada!
Men, men jag får väl vänta tills det lagt sig!🤢
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
TD: Jag tror man behöver sträva efter att i klubben ha duktiga pålitliga "långväga" ledare o personal som vuxit upp i/med klubben men även att ta in typ företagsledare som vet hur ett företag/klubb skall skötas. Det är många millar som skall hanteras på bästa sätt samtidigt som personalen hanteras på ett proffsigt sätt och att utvecklingen går framåt. Det finns inte plats för lallare och småpåvar som inte har kunskap och erfarenhet. Jag vet inte exakt hur det ser ut i TIK men det verkar inte som att det alltid är rätt man på rätt plats på alla positioner. I alla fall verkar det vara kraftig "turbulens"
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zoogin62: Nej, det handlar inte om emojis. Men "Är det inte kärlek eller hyllning är det inte värt att diskutera" mentaliteten.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zoogin62: Öppet forum kan ju precis innebära just det. På gott och ont.
Det som händer runt tjejerna är väl ett väldigt aktuellt ämne att bearbeta i detta forum. Det påverkar ju vårat kära Timrå IK.

Hörni!!! Derby imorn!! Aldrig har så många kusiner hållit på ett och samma lag!!!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Synct: Hockeysnack, betyder det att man ska älta en massa skit om ett valfritt ämne som man inte har någon som helst koll på?
En sak till, om du och några andra här tror att jag gillar FB bara för att jag använder nån emoji, så fortsätt med det.
Jag bryr mig inte!🤢🤮🤢🤮🤢🤮🤢🤮🤢🤮🤢🤮🤢🤮🤢🤮
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
TD: Röven mot Surgården, kan bägge förlora?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
RasmusVS: Kaos stavas det vi börjar med delar av supporters klubben som ej kan hindra huliganer från att förstöra för övriga supporters på bortamatcher. Sen att Kapanen själv verka ha bestämt Antes vara eller inte vara VD har inte uttalat sig men kom efter några veckor sen hade jag inside angående Ante öde och det var att laget inte drog jämnt. Sen J20 tränaren Fagemo som fick sparken nog den enda i Sverige som fått sparken på juniornivå.Sen damlaget man sparkar zträmare och sportchef naturligtvis blir man öpprörd Sponsorer hotar nu med avhopp om det inte blir ordning i klubben det var jag hade
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
mikenomad: tror inte ni saknar den sponsorn ! Mike.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zoogin62: "Nä men vad är det som driver er, vad leder det till?"

Vad driver dig till att alltid peka på folk och säga vad som är rätt och vad som är fel att diskutera? Jag tror fortfarande du inte har fattat diskussionsforum-grejen efter snart 1000 inlägg. Låt folk diskutera vad fan dem vill. Så fort det pratas något negativt kommer du och grinar med dina spy-emojin, schaas hem till Facebook för fan.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Synct: Nä men vad är det som driver er, vad leder det till?
Vad tror ni att ni kan påverka?
Vet ni ens vad som är fel?
Tycker att det verkar vara rena spekulationer.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Costanza: Synd att det ska ske nu när väl Timrås herrlag går bra igen. Verkligen typiskt Timrå...
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zoogin62: Bara att gå vidare och fokusera på att herrlaget tagit sig ur en massa skit och börjat vinna jävligt viktiga matcher och kan börja titta uppåt!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zoogin62: Så det är vi härinne som har ältat fram den här situationen med TIKs damer och JS? Det var som fan.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
JanneH: Bara att konstatera fakta!
De flesta här älskar att älta negativa saker.
Nu när äntligen laget spelar bra så kommer detta!🤢
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
mikenomad: money talks, bullshit walks
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
DenRöda: Tja, en sponsor kan väl alltid motivera med att överväga att avsluta sitt samarbete
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Om någon är intresserad av att höra vad som sägs på damlagets möte sänder dem det med öppen-teamslänk.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Fick höra idag att några sponsorer (vet inte hur många) kan komma att begära Sundbergs avgång inom kort om det fortsätter på det här viset.
Kan sponsorer göra så? Isåfall vore det hur bra som helst!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
empa11: Ja jag vet inte men härinne skriks det på avgång så fort nån pissar i fel vinkel.
Det är ett hiskeligt drev. Alla vet nånting som dom har hört. Det kan vara första inside o det 377: e… o så piskas det upp.
Vem som har fel o vem som har rätt det vete fåglarna. Klantigt skött från alla parter. Nu skiter jag i det här. Det där får klubben o de iblandade lösa bäst dom kan.
Jag älskar Timrå IK o laget i SHL. As simple as that.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
TD: Lite konstigt är det att media sökt JS med ljus och lykta och han går inte få tag på, eller vill inte prata.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
TD: Vad menar du?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Starostenko: Just därför blev jag medlem här före jul men som sagt hela havet stormar här gör man ej hästaffärer men kunde tro det något av ett världsrekord från timråhåll..VD i spetsen
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Starostenko: Aj aj! Rätt eller fel, men det är inte snyggt skött!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
tjobba: Enligt vad jag hört har de redan hört av sig och önskat ett "allvarligt" möte med föreningen i närtid. Och inte enbart gällande damlaget.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
empa11: antalet spelare som dyker upp på den där onsdags träningen kanske blir talande? Om alla utom J.K och nån enstaka till INTE dyker upp så försvagas ju hennes sida men om det bara är 4 spelare som dyker upp så väljer jag att tolka det som att hon har på fötterna för det hon säger.

Och JA detta börjar ju bli lika spännande som en dokusåpa. När ska de rösta ut Sundberg? Eller kommer hans pakter att vinna?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
empa11: så fort jag hör nån idiot referera till ord som "värdegrund" så vet jag vilken sida jag väljer att tro på.

Om folk bara hade sunt förnuft (och använde det) så skulle vi inte behöva några påhitt som värdegrund
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
empa11: "Nu kan det ju vara så att det bara är missnöjda trotsande spelare som vill spela mer, men hur säkra är vi på det?"

så KAN det ju också vara, det är inte ett elitlag vi har att göra med direkt, det är ett tjejgäng med snittålder på 15 år (även 14-åringar i truppen), Det är kids. Har vi varit oroliga att det varit splittrad i A-laget på vissa håll, ja då kan man ju undra hur det ser ut i ett tjejlag med ett gäng 15-åringar när det går dåligt.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
söder över: P4 Västernorrland hade en reporter ute på plats idag och i en intervju med två av tjejerna får man väl bilden av osäkerheten inför framtiden. Båda älskar att spela ishockey och man vill förstås spela vidare. Frågan är väl bara vart? Om det löser sig kring laget i Timrå IK låter man villiga att spela vidare. Men nu är vi väl inte riktigt där än.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Jag tror jag ska skriva mitt sista om det här, för innerst inne tycker jag denna cirkus måste dö av tills konkret fakta kommer.
Och för att vara övertydlig: Jag har ingen insyn, knappt en uppfattning då jag tycker man kastas fram och tillbaka. Men vi alla bör ha ett öppet sinne, och eftersom det till största del skriks på avgång, och ena partens (med en specifik person) version typ antas som sanning, måste jag bara ställa mig lite frågande:

Printscreens från X och resonemanget som förs, kan det ligga något i det? Att 4 spelare har mandat att omkullkasta hela organisationen för att de är ledsna över speltid låter ju helt otroligt, och i så fall uteslutande oprofessionellt. Väger alla in att det KAN vara så att det ligger mer till det här än speltid?

Printscreens från ST: Är det ingen som reagerar över tonen här? OM det nu är så att dessa tjejer känner sig särbehandlade, t.o.m. kanske mobbade, är ju detta snarare något som spelar med den teorin.
”Har vänt det till att de mår psykiskt dåligt över det”.
- Snacka om att nedvärdera ifall någon faktiskt gör det?
”De hade gått på mötet och smutskastat vår tränare utan anledning”.
-Samma sak här. Är det ingen som reagerar på att negligerande av allvar ifall det funnits utfrysningar?

Nu kan det ju vara så att det bara är missnöjda trotsande spelare som vill spela mer, men hur säkra är vi på det? Det är en röst som driver detta i varenda media nu, är det allmäntagen sanning att detta är fallet?
För OM det varit missförhållanden för de som vädrat sitt missnöje, är ju detta helt fruktansvärt att någon skriver så här om dem, smått oemotsagd.

Å andra sidan, är det som denna mediaröst säger, så är föreningen ute på så sjukt tunn is.

Så summeringen blir: Ingen alls. Pressmeddelandet var väldigt väldigt dåligt skött.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Barkborren: Helt rätt! Agera nu och ersätt Sundberg!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Men vad fan är detta för jävla lekstuga!?


Jag ska inte prata så mycket om det här men ett inlägg och kanske lite ränta kan det vara värt.

Var man inte redo på vad det innebär att rodda ett lag med tonårstjejer i en tävlingskontext?

Det är inte alls att leka med. Ingen walk in the park!

Strikta rutiner och ytor för ventilation av situationer är viktiga!

Men jaja…

Brevet som JS kommunicerade var ganska redigt oproffsigt.
Utan att för den delen förklara problemet. Att kasta upp värdegrunden som anledning känns desperat.

Nu tar alltså en part i dramat över?!

Hur fruktansvärt oproffsigt kan man sköta det här!?

Det står kanske inte folk på rad för att ta över denna roll.

Tränare och sportchef i samma person när man ska bygga tävlande lag med ryggraden i tonårstjejer…
Lycka till med den…

Jag tycker inte Timrå verkar redo för ansvaret att rodda ett damlag tyvärr.

Nu kan jag tycka såhär.
Avgå eller leta upp en ordentlig och gedigen ledarskapsutbildning.

Bli värdig uppdraget snarast!

Den sparkade tränaren bör få sin sak prövad!

Den part i dramat som tar över må ha historia i klubben men det här är inte en jävla dokusåpa på Netflix!

Backa!
Låst ämne

2636291 · »