1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581886 inlägg · 6215 ämnen

Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23

« · 2636129 · » Till forumet


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Tom Topp: Riktigt jävla klantigt.. att så många slutar säger ju en del. Sundbergs inställning i situationen visar ju tydligt att han inte är lämplig för det jobb han har när man anser sig själv vara större än föreningen. Åk till blomsterhandeln och köp en avskeds blomma och gå vidare
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
JanneH: Det blir ännu värre om vi inte kan ge de som går på hockeygymnasiet den utbildning de blivit utlovade.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
ante08: vems fel det än är så är det inte snyggt skött av herr Sundberg! Föreningen bör nog börja leta en ersättare!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
thorwald: När man äntligen trodde att det var lugn och ro i klubben och att vi skulle kunna få rida lite på den positiva vågen av att herrlaget går bra igen, då lägger vi krokben på oss själva.

Det ska då fan inte vara enkelt att vara TIK-fan.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
ante08: Riktigt dåligt skött hur man kommunicerade det hela. Tror det är en stor anledning till att majoriteten av spelarna nu lämnar. Man skulle kunna tro det är Ove inte Johan Sundberg som är klubbchef. Men bra att han erkänner det blev helt åt helvete fel iallafall.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Nyupplagd intervju med Sundberg.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Villervalla: Spontant känns det rätt "lyxigt" att ha en tränare anställd för enbart de 4 tjejer som lär dyka upp.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Rip Kirby: Vet han om det själv denna gången?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
VST: Kanon att sprida ut högtiderna!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
sikth: Dumt att köra mot Modo, och matchen efter det är det pridematch. Vi från tifogruppen blev nöjd när vi fick höra att Timrå flyttar den dit dessutom.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
ralus: Så sant. Massa 'jag är insatt' spekulationer.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Villervalla: Klart nu att Magnus Billman blir tränare, trots allt.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
JanneH: Nu verkar det vara klart att Billman tar över men han vet inte om han har något lag.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Det kanske kan bli lite mer ordning framöver. Men faktum kvarstår, amatörmässigt hanterat.

Jag kan inte se att JS kan vara kvar.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
sikth: Känns som att ett tifo kommer förberedas för att hylla presidenten.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Varför hålls ceremonin för Dahlén den 24/2 mot Växsjö?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Det enda man som utomstående med säkerhet kan säga är att det verkar infekterat med helt olika uppfattningar mellan två läger. Samt att inlägget från klubben igår kändes som ett lågvattenmärke (punktlista med anledningar till varför man säger upp en person som redovisas för allmänheten?).

Känns tyvärr riktigt osnyggt.. Det ger en oproffsig känsla av klubben.

Ser dock inte vad det ger att skriva till höger och vänster om sparkningar hit o dit, om man nu inte är personligt inblandad/involverad i vad det är som faktiskt hänt? Vad vet vi utomstående egentligen? Vi får se vad som kommer fram närmaste dagarna, helt enkelt.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Nisse1: Torines var ver ansiktet utåt. Pondus och trygghet, man bara hade förtroende för den mannen
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Villervalla: verkar vara allmän oordning i hela föreningen för tillfället. Torines please comeback.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
JanneH: Såklart, men de gick ju ut med att Billman skulle ta över innan det var klart ändå.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Eftersom ni är så jävla grymma och målet nästan är uppnått en vecka innan deadline så höjer vi målet till 20.000:-

Löning imorgon dessutom!

Imorgon är det viktigt att ni lyssnar på klackledaren och gör som han säger för att tifot ska få den effekt vi vill och hoppas på ❤️🤍

Swish: 0730586674
Plusgiro: 320281-9
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Villervalla: fast utan spelare förstår jag inte vad Billman ska vara tränare över? Å det verkar ju han också ifrågasätta
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
tjobba: Nyblivna sportchefen kallar till möte på damlagets hemsida och det ser inte så bra ut att detta ligger ute för allmän beskådning med texten:

"Vi ber er att vara återhållsamma med den info som just nu publiceras på vissa sociala medier genom inlägg, kommentarer m.m då dessa i många fall innehåller fel information baserat på en otydlighet från klubben."
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
thorwald: Alltså jag vet inte vad man ska säga om detta längre. Det verkar ju vara helt amatörmässigt hanterat.

Hur kan man gå ut med uppgifter i ett pressmeddelande som inte stämmer. Sätter dessutom Billman i ett jädra skumt läge.

Dags att avgå. Styrelsen behöver snarast starta en rekryteringsprocess för en ny klubbchef.

Detta blev inte bra och skadan behöver börja repareras redan nu.

Backlund borde själv prata med alla spelarna i damlaget och bilda sig en uppfattning om läget och ta beslut om hur man ska agera framåt.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
tjobba: Det var Torines som höll skeppet flytande, nu finns det bara nickedockor och Backlund kvar. Ut med det gamla och in med nått nytt och fräscht! Tråkigt att det aldrig blir lugn o ro i föreningen.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Villervalla: Känns som det börjar bli dags för Backlund att uttala sig om all skit som händer. Sån här cirkus lär knappast uppskattas av sponsorerna...
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
thorwald: Ja du, denna soppa verkar koka ner till att JS inte skött sitt jobb. Billman och JS skulle tydligen ha ett möte idag om tränarroll. Jag hoppas att inte allt det här spiller över på resten av organisationen men fan trot, styrelsen måste agera snart annars blir det troligen skit. Man kan ju fundera om JS varit inblandad i Antegate också, förvånar mig inte.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Timrå har alltså gått ut med en ersättande tränare för damlaget utan att något är klart och påskrivet. Nämnde tränare dementerar i ST att något är klart. Låter inte som han(Magnus Billman) är så sugen på att leda laget "oavsett om det finns ett lag som kan spela matcher eller ej". Vad sker?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
SMÅLAND: Må bästa Rabbusling vinna imorrn. Sen blir det väl vårkrig mot Skåne och Percy. BAE Systems är på vår sida om det blir för hett.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Costanza: Nu ä dä så hä rabbusling att vi krig för Topp 6 så tyvärr måst vi flå er imorgon 💪👊😎🎉🎊🥳🍻🍹
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Costanza: vinster förtjänar man. Om ni spelar bättre eller åtminstone gör fler mål än oss vinner ni. 😛
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Stryparn: Vi behöver 3p så nu måste ni lägga er på torsdag.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Förlusten sist mot Modo (4-2) gör fortfarande ont - Timrå borde ha vunnit den matchen med 4-10 om de inte vore för att Lassi gjorde sitt livs match i målet.

Nu med våra snipers i uppåtgående form så ska väl det scenariot kunna undvikas…
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
JanneH: Jag tror det är en kombination. Med Didde har vi fått stabilitet bakåt, på ett annat sätt än tidigare. Nu har vi återigen 3 mer eller mindre stabila defensiva pjäser, när Erixon och Svensson spelade utan Didde i laget blir det alltid en backformation som saknar detta. Och bra defensiv öppnar upp för en bra offensiv. Offensivt har vi hittat rätt i de 3 första kedjorna. 4e spelar faktiskt som man alltid gjort, vilket de ska ha kredd för. Dessutom verkar man ha knutit handen i byxfickan och hittat vägen tillbaka till ett mer fysiskt spel, även offensivt.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Ojh-Ajh: Härligt det! Bor själv i Valla på västra sidan nära Ica Valhalla! 😁
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zäta75: Ja WHL kedjan är vår ledande just nu men REM och DHL kedjorna är ju också i mkt bra balans. Kan allt ha varit så jävla enkelt som att hitta rätt omgivning åt Lander och Dahlén??? Eller förenklar jag lite väl mkt nu? Ja menar helt plötsligt börjar laget spela bra och vinna och några andra stora ändringar ser jag inte. Möjligen att Didde är tillbaka från skada då men samtidigt är ju både Lyytinen och Edfeldt skadade så fortsatt har vi ju problem med backskador
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Bragd-Birger: Ett sista inlägg innan det är dags att jobba lite...

2. WHL-kedjan
Det var den nykomponerade ”WHL-kedjan” bestående av Anton Wedin, Filip Hållander och Anton Lander som spräckte Victor Brattströms nolla i FBK-målet efer tolv minuter.

Wedin gjorde mål för tredje matchen i rad efter några snabba dragningar. Hållander stod för förspelet där han snodde pucken av Carl Dahlström och sedan körde in 104-kilosbjässen i sargen.

Trion har gjort 14 poäng tillsammans på de tre senaste matcherna efter att Ante Karlsson vaskat om i laget efter tre raka förluster för en vecka sedan.

Ett succédrag har det visat sig.

Så glad att vi har hittat denna kedja. Låt stå resten av säsongen så kommer det att gå bra! 14 p på fucking 3 matcher!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zäta75: Ja men det usla power play spelet då? hur faan fixar vi det? Ska Ove Sundberg behöva kliva in och styra upp eller?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
JanneH: Vissa verkar iaf tro på oss...
Från aftonbladet.

"Timrå är däremot på väg upp ur sin långa svacka.

De förlorade mot samma Färjestad hemma med 4–1 så sent som förra lördagen, men sedan dess har de tre raka efter överkörningen av Frölunda hemma med 6–2 och sedan 4–2 borta mot Oskarshamn.

När lagets forwardsstjärnor levererar är de svårslagna och jag ser dem som en outsider i ett kommande slutopel. Det sägs att en stark defensiv vinner slutspel och den var den närmast felfri mot Färjestad. Och medelpadingarna offensiva kraft inte att leka med."
Låst ämne


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Värt att notera är ju att det är första året med nysastning kring damlag i egen regi.
Laget består utav många yngre spelare en hel del i 15 års ålder, alltså ungdomar som inte ens börjat gymnasiet till det finns det några äldre spelare samt några utländska, klart det blir spretigt. Är ju långt ifrån någon elitnivå heller utan spelarna gör ju det på sin fritid. Mer jämförtbart med att spela typ div 5 i fotboll. Tror inte Timrå har haft några rejäla sportsliga målsättningar som styrt verksamheten utan uppstartsåren handlar nog om att bygga något på sikt som kan bli hållbart.
Tex ser man ju att ledande spelare varit ute och svingat rejält i allt från tidning, tv, sociala medier. En fundering är ju hur väl förankrad målsättningen med verksamheten varit, mellan föreningen, tränarna och spelarna. Åldersmässigt är det mångt och mycket ett ungdomslag, spelare i 15års ålder så klart det är vikt

Timrå IK är en elitförening, men damlaget är för den sakens skull långt ifrån ett elitlag, hockey på elitnivå går ut på att vinna. Men jag har full förståelse för om den nystartade damverksamheten styrs av andra punkter. Den här spelaren som tagit chansen till sina 5 min i rampljuset verkar ju inte heller sen med att skicka kängor till de 4 om att det är så dåliga.
Tycker också det uttalanden man kunnat läsa från spelaren är vaga, klubben ger under möte sin förklaring till beslutet "Dom ljuger" och enligt spelaren själv så ska de vara 4 spelare som går till styrelsen och "ljuger"

Blev ett långt inlägg, men sammanfattningsvis. Nystartad damverksamhet, många yngre i 15års ålder. Spretig trupp, hur väl har det förmedlats och hur väl har alla köpt in sig på utifrån vilka utgångspunkter verksamheten ska drivas under uppstartsfasen?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Bragd-Birger: ► Matchens tre bästa Timråspelare enligt ST:

1) Jacob Johansson. Efter en lång tvekamp på målvaktssidan verkar Timrå IK ha hittat sin förstemålvakt. Jacob Johansson är omutlig för tillfället.

2) Tim Erixon. Egentligen skulle de flesta av TIK-backarna kunna plockas ut en afton som denna. Erixon står för stabilitet rakt igenom, framspelningen till Emil Petterssons mål är kryddan på verket, löken på laxen och pucken på bladet.

3) Sebastian Hartmann. Ytterforwarden är tillbaka i gammalt gott slag och verkar trivas alldeles förträffligt i kedjan med Albin Lundin och Jonathan Dahlén. Blåstället är på

Det var många som var bra. Wedin, EP, Lander, Dahlen, Strömberg förtjänar att nämnas också.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zoogin62: ja ska folk hålla på och jinxa på det här sättet måste ju någon gå in och lägga minst en fem hunka på Modolid-seger för att väga upp med anti-jinx
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Rico01: sen tycker jag att vi bör notera att Landers sportsliga hantering av situationen sannolikt spelar in i straffet. Han håller inte på och filmar när det sker, och efteråt kommenterar han det med att han bedömde att det var en oavsiktlig situation. Se och lär, FBK.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Zambonin: Jag har valt att stå utanför denna diskussion men väljer nu att deltaga pga ditt inlägg som jag får anta stämmer.

För om det är som du säger så känns det inte alls som Sundberg är rätt person på rätt plats. Har han alla hästar hemma?

Jag gillar Torines, allt jag hört om honom har varit positivt. Men Sundberg har under sin tid på ca 6 månader lyckats med:
* J20 samt J18, från toppen till botten av serierna.
* Göra sig av med hela J20 staben.
* Göra sig av med hela damlags staben.
* Ordna kaos i damlaget.
* (Jag utelämnar stämningen i herrlaget då jag inte tror det har med honom att göra)

Det är banne mig inte ett bra resultat på 6 månader. Här kan man också fundera på styrelsens ansvar för jag har svårt att tro att han ensam kan ha klubbat igenom så pass stora förändringar utan välsignelse från styrelse.

Om allt som sagts om honom stämmer (inkl. kritik från sponsorer och andra) så låter han som fel person att leda Timrå framåt.

Det är inte så att det som händer kring damlaget och J20/J18 går obemärkt förbi de som är insatta i hockey. Varumärket Timrå IK tar sig en rejäl smäll pga detta som kommer ta år att reparera. Är han rätt person att ta sig an den uppgiften?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Puckat: Tycker inte att den är så farlig, hade faktiskt inte gått helt bananas om det hade blivit en tvåa. Jag är nöjd o glad att vi fick domslutet med oss men liksom tidigare skribent så har jag sett betydligt fulare saker. Matchstraff tycker jag räcker.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Puckat: han ser att Lander kommer och skridskorna lämnar isen. Men fulare har jag sett, och det gick ju bra för Anton.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Nu ladd vi tusen rabbuslingar till Lillebror komm imorgon 🎉🎉🎉💪💪💪
Bolage öppna kl 10 å vi ses där 🥳🥳🥳
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🍹🍹🍹
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
RasmusVS: varför hänger personen i fråga ut ” fyra spelare” i intervjun. Det är lagsport man sysslar med. Detta känns som kaos och saknad av ödmjukhet från alla. Målet måste vara att bli bättre och att utvecklas.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Ingen avstängning på FBK-spelaren efter huvudtacklingen på Lander igår. Åsikter om det? Lander är något låg men axeln tar ju ändå i huvudet
Låst ämne

« · 2636129 · »