Hur svårt det än må vara med Färjestad borta så medför de senaste matchveckornas poängtapp mot ”lättare” motstånd att vi inte har råd att bli nollade hur som helst, inte ens mot vasst motstånd.
Knylan: Kan det vara så att "bättre" motstånd passar oss bättre? Om våran defensiv sitter i matcherna kan vi ha medstuds och vinna på en kontring eller PP (som i fallet mot Växjö och Färjestad). Jag tror inte vi har spelarmaterialet för att föra en match riktigt utan får försöka gneta oss till en tråkseger helt enkelt.
Mustard Tiger: FBK borta. En mörk tisdag i slutet av oktober.
Hoppfullt scenario: Timrå stänger till och spelar smart, chansminimerande och lyckas stå emot de berömda "första tio". Kontrar in två puckar och lyckas försvara sig till en vinst. Målvakten (vem det nu blir) står på huvudet och räddar alla miljoner A-, B- och C-chanser FBK radar upp. Timrå har också domarna på sin sida, eller dom dömer åtminstone rättvist.
Mer troligt scenario: Timrå släpper in första innan tre minuter gått, ligger under med två eller tre efter första perioden. FBK kör the-fbk-way och kommer undan med exakt allt dom gör och filmar till sig en mängd utvisningar. När 60 minuter gått står det 5-1 på tavlan, Timrå har en eller ett par nya skador och kliver av isen utan att på riktigt varit nära.
erathoo: EP’s markering där, åker bredvid spelaren som gör målet. Det är så jävla uselt, är det Sveriges högsta liga det här? Hur kan han totalt släppa sin markering? Totalt speldum.
vonDöbeln: Det såg nästan ut som om Pilö och EP tyckte det var orättvist att de inte passade runt lite innan de tog ett avslut. Nu behöver vi lite flax.
BaraTikare: Det är ingen slump att vi är det minst utvisade laget. Färjestad håller fast med armarna runt även i anfallszon och låser bokstavligen fast våra backar. Gränsfall utvisning hela tiden. Sådant gör inte vi. Intensiteten måste upp. Men så har vi Dahlén då också. 😊 Domaren måste blåsa för deras fulspel
erathoo: Är för upprörd för att kunna glädja mig åt 1-1. Vad i helvete sysslade EP med egentligen? En av årets sämsta prestationer? Så otroligt nonchalant! Känner mig fan personlig kränkt i egenskap av Timråfan
erathoo: Det är väl EP, Lander och Walli som håller på med lite sånt ibland. Lander är väldigt bra på att hålla rätt nivå för att inte bli utvisad. Annars är vi väldigt snälla.