Olli Nomadinen : Skrev just till Luleå-Sven att vi saknar lite hetta i SHL-finalen med karaktärslösa klubbar. Tänk om Foppa & Wernblom, Bulan & Holmström, Sanny & Bagarn, Lindström & Möller, Rahimi & Hellström fick köra lite norrlandsderbyn. Bra TV....
gso321: fast värre än andra är ju tveksamt då han hade egen träning idag och fick provsvaret bara för några dagar sedan. Då är det troligen värre med tränartrojkan.
{9386}: Om det gör dig nöjd så väljer jag ju att sluta dela med mig om skvaller här. Innan uppgifterna kom ut i media fick ni höra från mig att en nyckelspelare drabbats av covid-19 värre än andra och att finalen sannolikt skulle skjutas upp ytterligare. Men om jag endast får respons som den du ger så håller jag saker för mig själv framöver.
Vetefan om jag kollar på hockey eller en film från 77, någon åker förbi och ut med klubban och fäller, någon kommer i närheten och crosschecking först, direkt kommer någon annan och en rak vänster i ansiktet så Tyson skulle bli avundsjuk. Fan vad fult spel av bägge lagen.
Vi kommentera ordentligt hä ja å Rolant! Nä fan börj vi? Sitt hä i baren å vänt! Få se lit highligt ifrån nått! Timrås långköra mot Lule...1-0! I kvarten i Sm-slutspele! Låt dä rinna lätt rabbuslingar snart kö vi igång igen!
Olli Nomadinen : Värmer upp med en av förmatcherna ikväll. Inga problem med sympatierna i den här matchserien när man är bördig från Örkelljungatrakten. Forza Rögle!
Icingpucken: Det han skriver i VK är en sak,bloggen är väldigt enögd men det är en grym krönikör i övrigt måste jag säga,han kan oerhört mkt hockey och speciellt kan Björklöven men jag är ju enögd också :)
Mikom: Maken till enögd krönikör har jag aldrig varit med om. Allt Löven gör är NHL-klass osv, det är bara otur att folk blir skadade pga det var ju försöka att spela pucken från Hellström och Rahimi osv. Han flaggade ju för att Hartmann och Walli var överfallsmaskiner också som Löven var tvungna att se upp med...
Mikom: Ja, jag tror att det är svårt för oss att sitta och gissa här. Får helt enkelt vänta tills läkaren i Timrå sagt sitt och detta kommunicerats utåt. Antar att de skapar sig en så bra koll på läget som möjligt nu i början.
Mikom: Man kan ju även fundera kring om back-to-back matcher är så smart i detta läge när båda lagen legat sjuka. Kan vara nog så värt att få en vilodag emellan varje match, minst.
gso321: VK:s krönikör gissar på 90 procents chans att finalserien startar på torsdagar,största avbräcket är Alexander Deilert som loggar mkt istid och är säkerheten själv defensivt Backpar på träningen idag... Adam Plant - Teemu Eronen(Åter från skada) Zach Palmquist - Alexander Popovic(Varit utlånad till Teg under säsongen) Karl Johansson - Daniel Norbe Daniel Rahimi(avstängd) - Olle Liss (Gick som back, precis tillbaka i träning)
Saknades: Alexander Wiklund(skada), Alexander Hellström(avstängd), Alexander Deilert(sjuk) och sedan Nicolai Belov som åkt hem.(långtidsskadad). Jag som Björklövare vill spela på på så lika villkor som möjligt,och det tror jag alla vill,vill ni skjuta upp det så kan det nog bli så någon dag till,gissar på att torsdagens match kan flyttas,sedan börjar det...men det är min gissning.
I samråd med finalklubbarna Timrå och Björklöven har HockeyAllsvenskan idag fattat beslut att flytta finalserien till följande datum:
Match 3: Björklöven - Timrå, sön 9/5 18:30
Match 4: Björklöven - Timrå, mån 10/5 18:00
Match 5: Timrå - Björklöven, ons 12/5 19:30
Ev. Match 6: Björklöven - Timrå, fre 14/5 19:30
Ev. Match 7: Timrå - Björklöven, lör 15/5 18:30
www.hockeyallsvenskan.se/