{297}: Det bor ett stort timråhjärta i den pojken, hade det varit en annan lirare i den kalibern hade det med högsta sannolikhet funnits en out mot Schweiz. Men med tanke på att det är just Dahlen gissar jag precis som du.
JonteD: Exakt så är det Jonte! De är grymt skickliga och kan göra sin gubbe allihopa! Alla kommer att frukta dom det är jag också säker på. Blir så sjukt roligt att se! Hoppas på lekstuga i en del matcher :) RÖD OCH VIT HOCKEYDYNAMIT!!!
Zäta75: Lilla farbrorn tror att våra fw,s kommer att bli väldigt fruktade av alla vi möter!! Tillsammans har dom in i helvete med skills i verktygslådan så vi hoppas att dom får vara hela 🏒🏒 KOM IHÅG ATT VI ÄR RÖDA O VITA=HOCKEYDYNAMIT!!!!!!😎😎😎
LKV: Helt garanterat finns det outs mot NHL, Det är ju hans mål. Däremot är jag inte lika säker på att det finns outs mot Schweiz tex. (Fortfarande bara jag som gissar).
Olli Nomadinen : Så underbart att se Jonte vår kung i rätt färger rött och vitt! Längtar så till seriestarten. Vi ska ge Frölunda en bra match i premiären.
In Dalle and Kapanen we trust! Röd och vit hockeydynamit
Skitskoj att Dahlen valde att komma hem, grattis till er! Ska bli spännande att se hur han levererar i SHL. Är det någon som har insyn i hans kontrakt gällande outs/klausuler? Jag tänker att det lär ju inte vara omöjligt att han får fina erbjudanden om han skickar in 50 pinnar på en säsong.
Rico01: Ja lite väl snålt av Kapanen att inte ge oss en back att sitta och filura på vem det kan va. Nåja vi får väl nöja oss med att suga på Jontekaramellen fram till seriestart. Alltid nått..
Olli Nomadinen : Jo, jag gjorde ju det.. Bakgrunden är från ST:s liverapportering, varje dag smattrade det in frågor likt "Har Dahlén förtfarande svarta hanskar och svart hjälm på sig idag?". Tror nog inte att reportrarna kommer sakna dom frågorna! ^^
Nisse på Mon or: rätt säker på att Otto är sarkastisk. Själv funderar jag på vad jag ska göra med mitt liv nu när han är klar. Vad ska jag sysselsätta mig med på dagarna nu??
{9908}: Håller med. Plastlaget LHC som inte hör hemma i SHL bör buas ut. Rattie bör inte buas ut. Han såg till att vi höll oss kvar och var mycket viktig.
Smetovish: Vill också honom väl, bra pöjk det där. Dock kan jag inte förmå mig att önska honom framgång i LHC, det har endast med den klubben att göra och inte honom personligen. Med det sagt skulle jag aldrig bua åt honom, skulle vi dock skandera ”LHC är plast” när de är på besök, hade jag absolut klappat med.
Jag fattar såklart att det är så här marknaden fungerar, men är så inåthelvete less på att vi hittar dessa guldklimpar, som gör succé i ligan för att kort därefter bli sönderbudade av ett lag med helt andra ekonomiska muskler.
Nu föll ju detta också ut väl, hade vi behållt Rattie hade vi aldrig fått Jonte. Men jag är långsint och orimlig så det är såhär det får bli 😊
Puckat: Ska bli spännande att se vad Rattie får för säsong. Vill ändå den killen väl. Jag hoppas innerligt att det inte blir några burop på honom i hemmapremiären, då skulle jag skämmas ihjäl som Timråit. Han har en stor roll i att vi faktiskt höll oss kvar.
Rip Kirby: Precis så skall man tackla ett försök till lite provokation (med glimten i ögat)! Grattis till en fantastisk värvning som tillsammans med många andra värvningar, kommer göra årets SHL till den mest intressanta någonsin!
Så, nu har vi kommande veckor sammanfattade. Nu är det bara att hoppas att vi kan täppa igen käften på flertalet experter, och njuta av Timråblodet som finns i lagets ådror i år.