1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601247 inlägg · 6212 ämnen

Försäsong 2022

Sv: Försäsong 2022
{297}: Det bor ett stort timråhjärta i den pojken, hade det varit en annan lirare i den kalibern hade det med högsta sannolikhet funnits en out mot Schweiz. Men med tanke på att det är just Dahlen gissar jag precis som du.

Zäta75: jag är jäkligt nöjd om vi får Linköping och Oskar bakom oss, i första hand! Sen kan vi väl klämma dit två lag till när vi ändå håller på! 👍

JonteD: Exakt så är det Jonte! De är grymt skickliga och kan göra sin gubbe allihopa! Alla kommer att frukta dom det är jag också säker på. Blir så sjukt roligt att se! Hoppas på lekstuga i en del matcher :) RÖD OCH VIT HOCKEYDYNAMIT!!!

Zäta75: Lilla farbrorn tror att våra fw,s kommer att bli väldigt fruktade av alla vi möter!! Tillsammans har dom in i helvete med skills i verktygslådan så vi hoppas att dom får vara hela 🏒🏒 KOM IHÅG ATT VI ÄR RÖDA O VITA=HOCKEYDYNAMIT!!!!!!😎😎😎

Dubbeld: Wedin vilken kung! Älskar honom. Hoppas han får vara skadefri hela säsongen så kommer han att göra många mål och poäng!

Wedin vill vara med den 17 september men han siktar på att vara spelklar den 1 oktober.

LKV: Helt garanterat finns det outs mot NHL, Det är ju hans mål. Däremot är jag inte lika säker på att det finns outs mot Schweiz tex. (Fortfarande bara jag som gissar).

{9037}: Ett snitt på 200 spänn per skalle då.

Zäta75: över 4 i odds på Timrå i premiären. Lets get rich

Olli Nomadinen : Så underbart att se Jonte vår kung i rätt färger rött och vitt! Längtar så till seriestarten. Vi ska ge Frölunda en bra match i premiären.

In Dalle and Kapanen we trust! Röd och vit hockeydynamit

Skitskoj att Dahlen valde att komma hem, grattis till er! Ska bli spännande att se hur han levererar i SHL. Är det någon som har insyn i hans kontrakt gällande outs/klausuler? Jag tänker att det lär ju inte vara omöjligt att han får fina erbjudanden om han skickar in 50 pinnar på en säsong.

{8179}: Han kör med röda btw
Uppladdat:

500x0-img20220901132434.jpg

{9037}: Hade blivit 19 färre om jag skickat 1080kr på en gång istället för 54kr x 20 :)

{9037}: ..eller Fy oss, enligt Sanny

Rico01: F5 knappen behöver lite silvertejp, men annars känns livet rätt tråkigt just nu.

3000 olika swishar blev det för att komma upp i 600 000:-. Grymt stort engagemang!

Sputnik: Ähhh, Häggström får kliva in och bli en ny Edvinsson

Rico01: Ja lite väl snålt av Kapanen att inte ge oss en back att sitta och filura på vem det kan va. Nåja vi får väl nöja oss med att suga på Jontekaramellen fram till seriestart. Alltid nått..

Olli Nomadinen : Jo, jag gjorde ju det.. Bakgrunden är från ST:s liverapportering, varje dag smattrade det in frågor likt "Har Dahlén förtfarande svarta hanskar och svart hjälm på sig idag?". Tror nog inte att reportrarna kommer sakna dom frågorna! ^^

Nisse på Mon or: rätt säker på att Otto är sarkastisk. Själv funderar jag på vad jag ska göra med mitt liv nu när han är klar. Vad ska jag sysselsätta mig med på dagarna nu??

Nisse på Mon or: Jag vet inte men det k a n vara så att Otto skämtar lite. En tanke bara

{8179}: missade du hela gårdagen?

Dalle har röda handskar och röd hjälm på träningen idag, någon som vet om han är klar?

Hassan: känner precis samma sak, avskyr LHC efter den matchserien. Märkligt nog känner jag inte samma agg mot DIF elller HV.

{297}: Blir arg bara jag tänker på det!

Hassan: minns att man hurrade som att Manderville hade avgjort matchserien när han körde över Norrena.

Så klart som respons till att han försökte kastrera Carlsson framför kassen. Eller var det en crosscheck i huvet?

Hassan: Vi får ge igen i vinter ;-)

Zäta75: Jag är fortfarande arg på Fredrik Norrena jag. Även arg på en av de två tjocka LHC-supportrarna som var här då…

#långsur

Zäta75: Exakt. I det här fallet är det mer ”Don’t hate the player, hate the team” 😉

{9908}: Håller med. Plastlaget LHC som inte hör hemma i SHL bör buas ut. Rattie bör inte buas ut. Han såg till att vi höll oss kvar och var mycket viktig.

hur många årskort är sålda??
över 2000 ?

Smetovish: Vill också honom väl, bra pöjk det där. Dock kan jag inte förmå mig att önska honom framgång i LHC, det har endast med den klubben att göra och inte honom personligen. Med det sagt skulle jag aldrig bua åt honom, skulle vi dock skandera ”LHC är plast” när de är på besök, hade jag absolut klappat med.

Jag fattar såklart att det är så här marknaden fungerar, men är så inåthelvete less på att vi hittar dessa guldklimpar, som gör succé i ligan för att kort därefter bli sönderbudade av ett lag med helt andra ekonomiska muskler.

Nu föll ju detta också ut väl, hade vi behållt Rattie hade vi aldrig fått Jonte. Men jag är långsint och orimlig så det är såhär det får bli 😊

Smetovish: han hade ett ribbskott igår! Så han lär nog göra sina poäng. Men med högre lön så följer högre krav!

Puckat: Ska bli spännande att se vad Rattie får för säsong. Vill ändå den killen väl. Jag hoppas innerligt att det inte blir några burop på honom i hemmapremiären, då skulle jag skämmas ihjäl som Timråit. Han har en stor roll i att vi faktiskt höll oss kvar.

Puckat: Vems twitter har du läst detta? :)

Timrå4ever: Och LHC-"fansen" på twitter gnäller på att han bara fiskar och glider runt😁

Nisse på Mon or: Elefalk arbetsvägrade väl. Dahlén skötte säkert kontraktförhandlingarna själv?

Nisse på Mon or: 😁😁😄😂🙈

Inte en rad från Dahléns agent på twitter...

Rip Kirby: Precis så skall man tackla ett försök till lite provokation (med glimten i ögat)!
Grattis till en fantastisk värvning som tillsammans med många andra värvningar, kommer göra årets SHL till den mest intressanta någonsin!

Fräsch video med Dahlén highlights.

Dubbeld: Den här borde ha 54 gillamarkeringar!

Alltså dubbelds inlägg med bilden tillika dagens mest gillade inlägg, står på 30-nånting just nu.

Så, nu har vi kommande veckor sammanfattade. Nu är det bara att hoppas att vi kan täppa igen käften på flertalet experter, och njuta av Timråblodet som finns i lagets ådror i år.
Uppladdat:

500x0-93780a92-47ee-40ba-91c5-e515ec0c9acb.jpeg

Bragd-Birger: Du skriver ta mig fan så vackert att man får en tår till i de redan rödsprängda ögonen.

Olli Nomadinen : Han spelade väl mot brynäs? Och hade det ganska jobbigt, om jag inte missminner mig.

Rattie 0p ikv

Olli Nomadinen : Ja Häggström känns intressant!
Sen kan nån förklara för mig hur experterna kan hålla HVs backsida före Timrås?

Labban: Kan man inte köra nått "billigt" tryout på nån back i början på säsongen?

Sputnik: Den där Leon Häggström är man ju lite nyfiken på

Timrå4ever: Brynäs! Johan Larsson är själv bättre
Än hela vår forwardsuppställning tillsammans!

« · 2368293 · »