1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580487 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05

1213307 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Det verkar som om challe banne mig ska få igång Kolan, han spelade 28min o 20 sek igår
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
T T:

Detta var min avsikt första gången. Men så blev det inte. Det verkar bara misstänkt, kom jag fram till. En uppenbart redan läst tidning liksom. Äh, grannen kan la ringa och klaga dagen efter i stället. Han lär få en ny tidning och jag får min söndagsläsning gratis. Själv prenumererar jag på sexdagarsblaskan Dagbladet, så jag betalar också för mig till 85,7142857% i veckan. Det får la duga. Resten kan la liberalpressen pynta för...

Nu fick la ni andra läsa lite om skadeläget också: Håll till godo! Jag skriver för hand, ST pyntar...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
DJ Hemp: Du lägger väl tillbaka tidningen när du är klar?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Snodde som vanligt söndagens ST från grannens brevlåda för att läsa om Timrå IK. Var mest nyfiken på skadeläget denna gång...

"Nya skador oroar i TIK

Timrå drabbades av en räcka skador och Timo Pärssinen, Laurent Meunier samt Gabriel Karlsson fick samtliga kasta in handduken under matchens gång.

- Vi fick ont om centrar i och med alla skador, och Kirill Starkov fick kliva ner. Jag tror i alla fall att Timo kan vara med på måndag igen, säger Berglund.

Nyttige centern Gabriel Karlsson var en av de som klev av och han haltar betänkligt när ST träffar honom efter matchen.

- Jag har lite ont i knäet, säger han och berättar att det högg till när han vred knäet ute på isen.

Prognosen är ännu oklar.

- Man vet aldrig. Nu har jag lindat och kylt det, men vi får kolla det ordentligt under morgondagen. Hoppas att man kan vara med i de sista tre matcherna fram till uppehållet."

Redigerad kommentar


Mer än så finns tyvärr inte att läsa...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
stefan jalonen: URGH
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Knylan: Jag skulle vilja göra Oslo med dig.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Skarin: Som ett fjortonårigt ollon.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
nä de är väl bara att lägga sej .. hoppas på positiva skadebesked i morgon . .
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
stefan jalonen: Det där lät inte bra.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Knylan: Du glänser.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Knylan: börje brukar få små "skov "då han gör poäng o mål flera matcher i rad jag tror han " började" på ett nytt skov mot fBK fortsatte mot fhc o förhoppningsvis petar han in en retur mot ssk också..han är energisk han Gunnars pojken..

ifjol var börje vass tillsammans med Pyöörälä i slutspelet nu har vi ingen Pyrret men kanske Anger istället "börjar" att vakna till o kan fortsätta med nya delikata målpass till Börje Swansson...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Och med det menar jag samtidigt att ett lag inte är beroende av "notoriska målskyttar". Ett lag är beroende av målskyttar, så som Börje. En spelare som man med lätthet kan kategorisera under "brunkare" men som samtidigt är en målskytt. Vill vi bygga en grund så ska man definitivt satsa på en sådan spelare som Börje under lång tid framöver. Karln gör inte 34 mål under en säsong men han kan avgöra viktiga matcher i viktiga lägen. Utan att för den delen lyfta lönen som en etablerad målskytt gör. Jag gillar den typen av spelare och jag tycker samtidigt att den typen av spelare är signifikativ för Timrå IK.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05

kennas: För att bruka ett gammalt Killinggängscitat: "Glada är människor som inte vet bättre." Slutcitat.

Slutligen måste jag i fyllans rus inflika med att våran mest underskattade spelare är Björn Svensson. Börje. Inga kids trycker upp sina replicas med "#19 Svensson". Karln får ingen cred. Jag anser verkligen att han borde få det. Hylla Börje! Starta en tråd någon!

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
stefan jalonen: Aldrig får man vara riktigt glad hmm.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
T T:
Linkan hörde nyss av sig då de landade på Midlanda. Knän på Gabbe och Måns alltså, och rygg/nacke på Pärra. Pärra är stel men kan kanske vara med mot SSK.
Jobbigt!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
dr-nix: Jag vill ha utlåtanden från dr Zenil och dr dängroth också.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Anonymous: han fick väl en armbåge i ansiktet om minnet inte sviker mig. Han hade suttit kvar på bänken efter händelsen tydligen. Kanske man trodde att han har fått en mild hjärnskakning och ville inte riskera något ? (vild spekulation).
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
dr-nix: Låter ändå bra, känns som en skada på Pärra skulle kunna vara allvarligast till kroppsskada räknat. Annars så har ju Måns och Gabbe blivit viktiga bitar i laget så dem vill man inte ha borta allt för länge.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
stefan jalonen: kollar man på presskonferansen så hör man att Challe inte visste hur det står till med Måns  & Gabbe men han trodde att Timo skulle kunna lira på måndag (utan att vara säker självklart).
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Kattgubben: Surjämte och släckt med en liten domare fran distriktet då tar jag Challe ändå
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
T T:
Har försökt att få tag på Linkan men utan resultat. Tänkte att han kanske kan ge lite besked. Får se om han kanske svarar i morgon. För oavsett om det är positivt eller negativt besked han har, så vill man ju inte sväva i ovisshet.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
JimmyH:

Idag J.H fick jag för första gången på länge följa nästan hela matchen, men just detta såg jag å hade exakt samma tanke. Hur kan karln?

I övrigt tycker jag att både du å jag kan lyfta på kepsen, det var dessa minuterna i tredje som ställde till det, lite klantigt av både båset å Erixson.
Men va fan, nu suger vi på detta å till nästa år är en hemma å skriker på alla utom 36,an... Några matche I hope....

Donau boende Abron......
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Laken: Bra idé, han gjorde det bra senast han var här tycker jag o skulle absolut inte göra bort sig även om man skulle önska sig en mer meritmässigt stark värvning
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Kattgubben: Å andra sidan heter det ju att hälsan tiger still.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
superfalle: Håller med... tystnaden är oroväckande =(
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
JimmyH: inga skade rykten ? man mår ju nästan illa innan man hört något
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05

Knylan: Dahlén visade fin fingertoppkänsla när han tar timeout med minuten kvar. Vi hade nämligen slagit icing och hade fem otroligt trötta spelare på isen som tack vare detta fick gratis vila.

Bara att tacka och ta emot.

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Knylan: ligger förmodligen i sängen och vilar .. kanske dricker en pilsner .. och kollar på reprisen av idol .
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Laken: de hoppas jag verkligen inte .
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Laken: Vad gör Henrik Petré nuförtin'?
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
superfalle: Kanske Linkan trots allt överväger att kontakta P.Nylanders agent...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Laken: och vi får de svårt med lander och pääjärvi borta.. och pärsinen gabbe och menuier . . jobbig dag de här . hoppas vi får lite positiva besked snart
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Bragd-Birger: Brynäs lär få det svårt när Markström drar på Junior-VM... ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
The great one: Skulle jag under pistolhot bli tvungen att välja mellan Ulf Dahlén en färg så skulle jag välja färgen jakaranda. Så pass svårt har jag för den där konstant läppslickande mannen. "Hockeymatcher". Tänk på det ordet när ni ser en intervju med honom i framtiden.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
PEAP: På väg åt rätt håll har vi varit ett tag nu. Nu gäller det att ta 3-poängare mot lagen som ligger nedanför oss i tabellen också.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
dr-nix: någon som har koll på skadorna på gabbe-pärsinen och fransosen ?
skulle tippa rygg på gabbe dom andra vet ej.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Timrå IK har genomfört 2 bra veckor nu. På väg åt rätt håll !

Skål !
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Kattgubben:

Ja, får jag välja mellan Challe och Dahlén som tränare i TIK så tar jag hellre Challe...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
The great one: Ja, vi ska vara glada att vi inte har den surgubben som coach i TIK
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
DJ Hemp: en pinnajävel, bättre än ingen, och såg jag inte fel så skulle alldrig 2-2 målet godkännas, då frölunda spelare nässtan kör över Linbäck..men skitt happens.

Klart bevisat att Nubben är den sämsta jävla affärsmannen efterkrigstiden skådat, han köpte ett lag och lyckades med det, och i ett desperat försök och lyckats igen köper han tillbaka samma lag för en givet dyrare slant, men misslyckast likt för benat..

Nä nu är det bara hinka isig massa sprit och återkomma med en utförlig annalys av matchen;)
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Ulf Dahlén är en riktigt tjurig en:

"– Dom gör mål sin enda chans i tredje perioden, säger Frölundas tränare Ulf Dahlén till ppv"


Konstigt att vi kan göra 2 mål på en chans i 3:e perioden...
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Vi får verkligen hoppas att det inte är allvarliga skador utan att dom är tillbaka på Måndag!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Denna gång är man nöjd med en pinnjävel, även om man givetvis kände segervibbar i och med att Caslava hängde 1-2. Lite onödigt och billigt att tappa där, men så länge vi besitter förmågan att komma igen så kan man ta det. Sett till avslutningen av matchen var det skönt att FHC inte fick någon bonuspoäng, fan heller att man vill släppa till en sådan!

Skador på Pärssinen, Karlsson och Meunier? Detta lär vi knappast ha råd med i nuläget. Jag vill snarast förtränga denna oro för att fokusera på dagens poäng. Ibland får man vara glad för det lilla...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
dr-nix: Ja, ett diskbråck till skulle nog vara nådastöten för karln. Hoppas vi blir uppdaterade om skadeläget ASAP
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
lungan: Jag hoppas att det inte är något allvarligt med någon av dom. Speciellt Pärssinen, där blir man livrädd numera varje gång killen gör illa sig. Jag hoppas verkligen inte att det skulle vara något med hans rygg.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
John K: Jag är lite besviken. Jag trodde vi skulle vinna.
Men 1 poäng är alltid 1 poäng.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
John K:

Exakt, men det kommer att bli tufft att ta en 3:a. Jag har stor respekt för Klasen och Pakaslahti.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
The great one: OK, förstår tanken. Nu gäller det att vi inte viker ner oss mot Södertälje på måndag.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Dagens skador blev totalt 3 stycken

T.Pärssinen - blev tacklad sedan kom han inte tillbaka, finns risk för ryggskada!

G.Karlsson - Bara försvann ingen aning vad som hände

L.Menuier - Bara försvann ingen aning vad som hände

1 poäng emot Frölunda tillsammans med dessa tre skador, är absolut mycket väl godkänt.

Hoppas bara att samtliga tre ink Sonnenberg är tillbaka på Måndag emot SSK.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
John K:

Till Frölunda alltså, det är det jag menat hela tiden.
Kommentera

1213307 · »