1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577978 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02

« · 2233349 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: Meen för fan vi e ju jävligt bra vi ska va stolta över spelet o laginsatsen grabbarna gör ju allt dom kan mot ett bra lag o de bevisar att vi kan slå alla lag oavsett hur mycket dom är favoriter till att vinna hela skiten!! Vi är Timrå o vi ger aldrig upp!!!🙌🙌🙌
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Olle: Tror han blir borta "ett tag" till om man får tolka intervjun i st.nu för ett tag sen. Han tar det säkra före det osäkra. Men hoppas såklart han är tillbaka så snart som möjligt.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: Zajac är väl den back som gått bort sig mest tror jag, som du skriver behöver han en defensiv back bredvid sig.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: Tro mig jag är sur, vill bara inte att Ingemar Bergman på min högra axel skall låta bitterheten ta över en fullständigt, så man försöker greppa halmstråna av positivitet. 😅
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
thorwald: Strömberg förresten, man visste väl om hans operation innan man skrev kontrakt? Hur många omgångar tänker han missa? Känns lite svajigt att skriva kontrakt med en förväntad toppback som kanske missar 1/5 av serien på grund av en planerad operation?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
thorwald: Eller så separerar man LaLeggia och Zajac, kör en varsin med Bohm och en med Erixon.
Zajja och Leggan är för tunna utan puck fortfarande och Erixon-Bohm ruskigt trubbiga med puck ocj spelar ofta fast pucken i egen zon pga dåliga första pass. Det kommer bli bättre balans, tro mig jag är en "soffexpert" 🤓👍
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Matsg: Håller inte med över huvud taget MEN, om detta är vår sämstanivå och vi i och med denna insatserna gör det lätt för motståndarna så är jag mer än nöjd. Då vankas det garanterat slutspel i vår.

Så jag hoppas du har rätt även om jag inte håller med
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: man bör alltid vara sur vid en förlust men om man får lite distans till detta så tror jag dom flesta ser att det här är det i särklass bästa motståndet vi mött denna säsong och då håller vi oss ändå kvar och är nära att ta poäng. Med en bättre domare hade vi säkert fått med oss en pinne också. Betänk då att vi har torskat mot Oskarshamn och mot Växjö med typ 12-0.

Det här är ett styrkebesked, tycker det är tydligt att laget är på rätt väg. Lag som djurgården, Linköping, Brynäs, Oskarshamn osv. får hålla i hatten om vi spelar så här mot dom.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Labban: Fantastiskt väl utförd match av Timrå!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Får man önska lite så hade jag gärna sett att Nubben trollat fram 1-2 kvalitetsbackar som spelar med pondus och energi. Dessa plus Didrik Strömberg tillbaka så kan det bli en riktigt mysig säsong detta.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: Sen är väl allt relativt, vi är nykomlingar och förlorar endast skotten mot Frölunda med 31-28 och är inte långt ifrån att ta med oss poäng. Man minns ju hur utspelade vi var i en match mot HV Med Anders Lindbäck som räddade 53 skott.. Där kan vi snacka om att bli utspelade, vi gick dessutom till slutspel den säsongen.

Jag tycker att vi de senaste 2 matcherna har visat god moral både mot Luleå och Frölunda. Kan vi bara höja lägstanivån lite till så kommer vi nog kunna klara att undvika nehativt kval i slutändan.

Att hålla på Luleå däremot, där kan vi snacka om att vara under isen sett till förväntningar..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Inte relaterat till matchen men måste bara säga: FÖRHELVETE hockeysnack! Hur länge ska sajten drivas på nån ukrainsk piratserver? Med ett typsnitt och en sidlayout från år 2002 borde det väl inte vara så jävla svårt att få sajten att funka när 22 pers skriver inlägg samtidigt?

Vilket skämt detta har blivit.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
bar mofftak: Vi gjorde det lätt för Frölunda att se ut som ett väldigt bra lag.Tycker vi hade ett dåligt försvarsspel och saknade aggresivitet. Vi lyckades inte hålla i pucken som du säger. Såg även segt ut speciellt i andra perioden. Frölunda däremot såg taggade ut och var aggresiva hela matchen.

Positivt att vi är nära att ta poäng trots dåligt spel och att laget inte viker ner sig.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
JAG tycker det var roligt att JJ gör en jättematch i målet
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
tjobba: Förstår inte hur man kan vara nöjd när vi inte pressar eller spelar fysiskt i egen zon. Frölunda hade 4-5 puckar som lika gärna kunnat trilla in pga passivitet och de får glida igenom som en varm kniv i smör genom våra backar, speciellt i andra perioden. Man måste kunna ligga rätt _och_ stressa i försvarszon detta gäller både backar och forwards.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
stoff: Nämen se där, du kunde skriva några rader som inte handlar om hur dåligt laget är, bra jobbat. Jag har då aldrig sett någon positiv kretik från dig din dubbel-mupp.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Sputnik: Bröderna Zohorna i Oskars känns lite mer rock'n roll om jag får erkänna(och jämföra Tjecker)

Oskars som förresten vägrar lägga sig och dö. Tror det blir skaplig nervpers denna säsong kring alla strecken. 😬
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Är det bara jag som tycker Timrå gör en sinnessjukt bra match och faktiskt spelar bättre än mot Luleå över 60 minuter? Jag är mäkta imponerad och håller helt och hållet med Jacob Johansson att det bara är små marginaler som gör att inte vi tar en, två eller till och med tre poäng. Ruggig match och vi har en ruggig spets. Dessutom blir defensiven bättre hela tiden. Nu tar vi kliv för varje match och jag ser goda möjligheter till att vi får med oss flera poäng till veckan mot Skellefteå och Leksand.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
jå1: jag berömmer när dom gör nått bra, jag ger kretik när dom spelar kasst.. Som 9/10andra gör här inne... I frustration.. För man vill så väl... Jävla mupp
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
sen att frölunda är tyngre o gör en bättre match än oss
MEN...rätt ska vara rätt
rattie..ska ha straff
4 domare.
alla är blinda
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Olle: Har man Jätte-Elmer i fjärdelinan så är spelarbudgeten hyffsat osnäv^^
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
snushane: Vet inte riktigt vad folk har för förväntningar. Nykomling vs ett taggat, skickligt, etablerat Frölunda på bortaplan en lördagkväll med publiken i ryggen så får man nog räkna med att motståndarna för matchen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Matsg: håller inte med alls. Grym krigarinsats mot en för kvällen hyfsat överlägsen motståndare. Den fantasin, snabbheten och kreativiteten framåt som Frölunda uppvisade idag har vi inte stött på förut.

Grymt målvaktsspel också. I kombination med riktigt bra kontringar, så...hade det kunnat bli poäng. Det går fan inte att vara missnöjd med.

Rattie är underbar. Ge honom ett skottläge och det är fan mål. Löjligt viktigt med en sån snubbe i ett sånt här lag, en sån här säsong. Hanzl har handleder, men är den minst drivna avslutaren jag sett på den nivån.
Annars tycker jag inte att Lodin passade i den kedjan. Tebaks med honom till Hartmann/Liljewall.

I övrigt som sagt, väl kämpat! Mot en annan motståndare hade det kunnat gå vägen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Labban: jaa, det blir lite overkill av det hela. På gränsen till barnsligt.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Hank: Satt och tänkte på det faktiskt, när Bohm åkte ur på slutet så kändes det som rätt spelare på botbänken, boxplay blev betydligt mer stabilt. 😅
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
söder över: Tycker tvärtom mot andra här att vi hittat vår 1:a femma med Lodin Hanzl och Rattie. Blir mer förbannad på att Erixon och Bohm ser ut att vara på allmänhetens åkning match efter match samt att Boyce får speltid i 3 perioden idag
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
vonDöbeln: när småklubbarna spelar bryr sig domarna inte om att kolla en andra gång på en situation. Det kommer va så här mot Färjestad och Växjö också. Men det är beklämmande att domarna är så dåliga i så avgörande lägen, ok om man missar en hakning här eller en hög klubba där men straffen på Rattie är ju så sjuk att man blir spyfärdig. Där ska domaren kunna se minsta lilla kontakt men det missar man ju. Eller skiter i.

Vi hade lika gärna kunnat ta poäng i den här matchen, tycker det är ett fall framåt. Vi kan inte bli blåsta av domarna i alla matcher så det här bådar ändå gott tycker jag. Tycker vi mäter oss rätt bra med Frölunda. Visst har dom tryck i långa stunder och dom är riktigt tunga men tittar man på respektive lags spelarbudgetar så är det väl som att jämföra Timrås budget med typ Östersund?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
bar mofftak: Hålla i puck borde vi kunna göra. Vi slår puckar helt på måfå från egen zon när vi inte ens är stressade av Frölundaspelare. Enorma avstånd mellan backar och forwards.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Det ser lovande ut.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Den här insatsen behöver man inte skämmas för. Hade Hanzl satt chansen han fick ist för att pricka stolpen hade vi fått med oss poäng.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Matsg: Vi lyckades trots allt skjuta nästan lika många skott på mål som Frölunda(inte riktigt koll på slutstatistiken men skiljde bara nått skott innan forceringen från Timrå), även om speltiden i Timrås zon var betydligt längre. Det bådar ändå gott att vi lyckades hålla dem utanför trots allt.

Men kritiken mot Hanzl kvarstår en del trots allt, jag förväntar mig mer av vår förstecenter. Går inte åka runt och leta pass i precis varenda läge, våga skjuta tufft att göra mål!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Matsg: öhh? Du måste skämta?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Matsg: va?? Det är nog JJS fel. Hade han inte släppt in 3 mål så hade Timrå vunnit
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
bar mofftak: Man längtar verkligen efter Didde! Vi behöver verkligen hans tyngd och tuffa spel i försvaret, känns bra att vi kommer bli stärkta av det i framtiden.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Bra match igen!

Ser bättre ut än vad jag trodde på förhand. Vi har vuxit in i SHL-kostymen snabbare än väntat.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Matsg: Hur menar du att vi ska spela mot ett väldigt bra Frölunda? Föra spelet och hålla i puck?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Frölunda var bättre men Timrå var inte bortspelade.

Den stora skillnaden den här matchen är att trots tre solklara utvisningar/straff så slipper man konstant undan…

Undrar hur mycket pengar domarna får under bordet egentligen…

Det kan inte vara något annat som gör att man säljer ut sin egna integritet på det här viset!

Jävla sopor!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
roger_sundsvall: Vi förtjänade ingenting i den här matchen. Otroligt att vi kunde ha tagit poäng och även vunnit med lite flyt. En riktigt dålig prestation av oss.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Hassan: Det var Daniel Eriksson. Han betedde sig om han var köpt av ett lag varenda match i HA. Obegripligt att han fick jobb i SHL.
Till och med lotteridomaren i HA, vad han nu hette, var mer rättvis.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Bra kämpat! Tack för underhållningen Timrå! Men mot Frölunda på hemmaplan måste man ha domaren med sig!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Klarar man av att genomföra bortamatcher mot starkt motstånd såhär säsongen ut så kan vi sno många poäng den här säsongen.

Nu fick man ju äta kråka för att man gnällde på Hanzl, men blir han polare med pucken i avslutningsläge så har vi i alla fall ett mål till den här matchen.

Enda riktiga IG den här matchen går till Erixon.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Hahl Bundy 2.0: Samma analys, märkligt att det inte blev en icing, men de missade flera situationer. Men Timrå gjorde en ok match…
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Vi är riktigt bra idag, tyvärr så blir vi VÅLDSAMT bortdömda i sista perioden.

Domarna får verkligen inte se ut så här i sveriges bästa hockeyliga.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Rallarn: Herregud. Får man klaga på domarna? Slashing på Rattie. Hög klubba på Bohm så blon sprutar. Båda situationerna är där pucken är. Då frågar man ju sig…. tittar fyra domare nån annanstans än där pucken är?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Rallarn: Heroisk insats av Timrå trots förlusten. Vi visar att vi håller jämna steg med topplagen. Det här tar vi med oss.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
domarn
patetisk
ska va 2+2
ska vara straff
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
erathoo: Hedersam förlust. Hade kunnats sluta annorlunda om domarna gått till Specsavers innan matchen. 2 solklara höga klubbor och slashing på friläget på Rattie. Sätt er på botbänken domarna.. 🙃

Frölunda var trots allt bättre men svårt när man har lite domsluten i mot sig på det med.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
Rallarn: Lundqvist har lovat att betala randige-racke i natura ikväll, så nepp
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
erathoo: Ha ha ingen icing på slutet heller???!! Dessa domare.
Vi gör en krigarmatch men VF är lite för bra men måste vi möta domarna också så är det stenkört!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-02
erathoo: Jaja bara att blicka framåt mot nästa match.
Låst ämne

« · 2233349 · »