Nubben talade ovanligt mycket klarspråk för att vara Nubben. Han lät inte nöjd med lagbygget nämnde något om ledarna också. Kan vi hoppas på en storstädning? 😊
The great one: Tror aldrig jag sett Nubben såhär, nästan förkrossad blick. Hoppas att han tar rätt beslut och kan han vinna tillbaka mitt förtroende, för jag skulle ljuga om jag sa att det är högt just nu.
The great one: Det är ju väldigt väldigt märkligt att nubben står och säger att han kanske missbedömt tempot i SHL när han pratar om lagbygget. Säger han så då är det så, annars skulle han aldrig vara inne och nosa där. Men som sportchef i ett lag som har ambitioner att spela i SHL, tittar man inte på SHL-matcher?
Har alltid gillat nubbens ”naaaee” och ”jo men om man säg som så” och allt det där men just nu låter han bara som att han har noll koll. Det kanske han inte har men han får det att låta som att det är vår lott att alltid få välja sist och jobba med det vi har och att vi har det bästa lag vi någonsin skulle kunna få osv.
The great one: Men pressad och inte lika skämtsam. Tror att det händer saker snart runt truppen. Vi har 2-2 idag med 6 skott på mål efter 2 perioder. Det håller inte, precis som Nubben är inne på.
{3571}: Fullständigt utspelade igen i andra perioden. Vi förlorar 9 av 10 tekningar och får farliga chanser mot oss direkt. Att vi förutom Hanzl är kassa på tekningar kanske någon borde nämna till Freddan.
Vi är också underlägsna i man mot man spelet men krigar på bra.Jobbig period att titta på.....
bar mofftak: vet inte om jag någonsin sett ett lag skjuta 5 skott på två hela perioder. Det är verkligen allt eller inget för freddans gäng med undantagen att vi redan tabbat oss rejält i egen zon men också blixtrat till i offensiven.
Positivt vi inte drar på oss onödiga utvisningar i alla fall. Sedan håller vi dom helt ok utanför boxen men fortfarande så händer det att en Frölundaspelare får stå helt ren framför egen kasse.
Förövrigt: Håller Lundins skridskoåkning för SHL? Känns som han är steget efter ständigt.
Modano: Har kollat väldigt lite på Timrå iår men som Brynäsare är det intressant att höra vad som tycks om Lööke med tanke på hans historik. Håller han på SHL-nivå? Är det främst en utfyllnadsspelare eller ser ni potential i honom?
Modano: Jag vet att du håller med mig om att de ska kosta hörntänder o revben o vara framför vårat mål de ska göra lika ont som att få en puck på klockspelet!!!!!!!