1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581149 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19

« · 2240363 Till forumet


Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Många pratar om den, ingen länkar. Senaste Timråpodden det vill säga. Finns även på Spotify.

Ska Frölunda lyckas stå emot Timråstormen, ännu en gång? Det finns i ärlighetens namn delar av en som tänker att det nästan vore bra med en riktigt jävla usel insats då det skulle pusha oss mot kanten ytterligare.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Tar vi poäng mot Frölunda så är det för att domarna gör en dålig match för vår fördel och enorm tur med studsar
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Har en märklig känsla inför dagens match. Sett till prestationen förra matchen mot Frölunda när det faktiskt inte var tydligt vem som skulle vinna förrän slutsignal gick och den desperata situation laget befinner sig i så borde idag vara dagen då vi faktiskt tar åtminstone 2 poäng och ger lite hopp.

Å andra sidan så är Frölunda kanske ett starkare lag redan nu än vad de var då, och vi kommer stukade och med nya formationer som kanske inte alls faller väl ut.

Vad som är solklart dock är att matchen idag förmodligen är en direkt avgörande match om vilken typ av stöd och engagemang som kommer finnas kring laget framledes. En förlust idag innebär 1000 personer mindre på läktaren och likgiltighet och avståndstagande från hockeyn av många supportrar i väntan på det negativa kvalet, där man i så fall om vi börjar förbereda oss tidigt kanske har en chans att hålla oss kvar med nöd och näppe.

Men hockey är underbart, eller?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Ser ut som det kommer bli lite förändringar i uppställningen mot Frölunda. "formationsskiften både bland backar och forwards". Äntligen kan man väl säga.

www.st.nu/2021-10-19/timra-ik-vaskar-om-i-laget-hoppas-att-nagra-kvicknar-till
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
vonDöbeln: förra svängen hade de också lång tid att förbereda sig för kval. Det tror jag inte ett dugg på. Detta måste fixas betydligt tidigare.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
thorwald: Tyvärr ingen ändring på ledare så det lär ju inte hjälpa. Skulle möjligen vara att spelarna fått ledarna att inse att de måste spela annorlunda.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Nisse på Mon or: Även om vi får in en ny tränare i morgon så kommer vi inte se ihållande resultat på flera omgångar. 30% av seriens matcher kommer vara bortkastade innan vi har en chans att vända detta.

Hur kan vi ens ha samma tränare i båset idag som har degraderats med oss en gång tidigare? Hur ser freddans kravprofil ut, är det enda som räknas att han vinner det negativa kvalet? Torines verkar ha gjort underverk sedan han kom till klubben men den sportsliga sidan känns amatörmässig. Kör med Freddan säsongen ut men sätt då ett stort clowntält över hela NHC Arena för då kan man lika gärna vara tydlig med intentionerna.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
gameday
dags o vakna 👍
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Nån här påstod att fighting va på väg bort ifrån NHL när vi diskuterade fighten mellan Holland och Mesman. Detta är ifrån i natt och detta va inte den tuffaste fighten i matchen. Men man kan ju säga att Nate Thompson i Philla agerar som Holland och Bastian i Kraken ungefär som Veklingman, skillnaden är att Bastian skyddar sig, han vet att han spelar hockey och är beredd på att det kan smälla och måste skydda sig.

Fighting kommer aldrig försvinna i från riktig hockey.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Nisse på Mon or: Om du läser ordentligt så skrev jag att det finns en svag chans att klara det, inte att det skulle vara någon garanti.

Däremot, så tror jag att vi skulle ha en bättre chans i denna typ av negativt kval än i det vi åkte ur mot Oskarshamn för att i det kvalet var vi favoriter att vinna. Oavsett motstånd i ett bottenkval mellan oss och ett annat SHL-lag så är vi underdog, men det är en helt annan diskussion som inte är aktuellt i dagsläget.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Olle: Jag håller med. Man kan hävda att spelartruppen är svag men jag kan rannsaka mig själv och tillhör skaran som på riktigt tyckte att den viktigaste lagdelen, backsidan, ändå såg riktigt stabil ut. Frågetecken för Bohm hade jag dock, av den enkla anledning att jag aldrig hört talas om honom. Förstår nu varför. Två habila målvakter kändes det som därutöver. Framåt såg det väl inte superimponerande ut men ändå förhoppningar om schysst utväxling på flera st. Och det är ju verkligen inte där det havererat. Men tränarsidan, varningsklockor! Det är här det spricker. Freddan skulle såklart inte varit kvar ens efter degraderingen sist och Ante har fått sin chans. Tack, det räcker nu!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
vonDöbeln: om du läser ordentligt, så är det ingen kritik mot dig. Bara ett konstaterande, att låta en hel säsong gå i väntan på kval är dödsdömt. Detta måste åtgärdas nu.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
I kväll vill jag se följande två förstakedjor:
Lööke-Hanzl-Blomqvist
Rattie-Lundin-Hartmann
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
mikenomad: Har väldigt svårt att se att Freddan petar en sån som Bohm oavsett hur dåligt han spelar. Han tänker nog "en dyr "prestigevärvning" från Växjö/TPS kan ju inte vara dålig, det måste vara något annat som är fel". Nu är det ju mycket annat som är fel också, men ändå. Problemet dock också att vi inte har så många alternativ, vi hade ju någon junior(Edfeldt?) uppe i försäsongen och tycker till och med han såg bättre ut, vilket säger endel.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
thorwald: #sackthecoach
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
mikenomad: De allra flesta av oss tyckte nog att truppen såg stabil ut bakåt men att det var möjligen offensiv spets som saknades. Nu läcker det som ett såll bakåt och vi är uddlösa framåt. Tydligen har FredAnt vaskat om i formationerna ikväll och "hoppas att några vaknar till". Om ALLA "vaknar till" kan vi ev stjäla nån pinne men just nu har jag lite svårt att se nån annan quickfix än ett tränarbyte.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
mikenomad: Det är ju också ganska många supportrar från andra lag som sågat Freddan, kanske främst Modo och löven. Tänk att ha en tränare som har spelat upp ett allsvenskt lag i SHL TVÅ gånger och som dessutom är från bygden och som tidigare spelat i moderklubben och deras supportrar vill ändå inte ha honom som coach. Det säger ändå en del?

Kanske är det så att Dahlén varit precis så oerhört avgörande för klubben som dom andra ”avundsjuka” supportrarna hävdad hela tiden? Precis som du säger så borde man släppt Freddan efter förra fiaskot. Nej det kanske inte bara var freddans fel att vi åkte ur och nej det kanske inte är så lätt att kliva upp i SHL ett år då man inte är beredda men en klubb som Timrå behöver en proffscoach eller åtminstone någon som har körkort, det känns som att Freddan styr den här bilen från baksätet.

Men men, nu är det matchdag igen och det känns konstigt att skriva det men jag hoppas att vi förlorar med 10-0 och det är med klubbens bästa i åtanke.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
thorwald: På den nivån Bohm spelar så skulle han nog med glädje göra Erixon sällskap på läktaren. Tycker att båda två sett mer än lovligt ointresserade ut.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Dr.Krykov: Det var jag det och den renodlade fightern är väl mer eller mindre på väg bort, nu behöver du även vara en OK spelare för att ta upp en plats i truppen. Det tycker jag ändå ger en indikation att det kanske är på rätt väg.

Att säga att fighting är en del av "riktigt" hockey tycker jag är helt fel. Det är ett virus men som tur är finns det ju nästan uteslutande enbart i nordamerikansk ishockey. Troligen för att tillfredsställa den stora publikmassan där som kanske egentligen inte är särskilt hockeyintresserad utan bara vill ha underhållning.

Lägg in fighting i vilken annan sport som helst (ja förutom de sporter där du faktiskt ska slåss då) och folk skulle fundera vad tusan det är som händer, men i hockey ska det vara OK?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
mikenomad: Hoppas på vinst idag. Se upp för målmaskinen Lasch bara.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Charliejfz: Bra tips, han hade vi ju inte haft koll på ;)
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Nisse1: Ingen av Erixon eller Bohm fixar ju tempot i SHL särskilt bra heller. Det känns trögt och i stort sett alltid riktigt feltajmat. Jag undrade länge när värvningen av Erixon blivit klar varför en klubb av SAIK's kaliber valde bort honom. Han är ju ändå därifrån och vill jag minnas gjorde ett fint avtryck i klubben som junior/ung elitseriespelare back in the days. Nu, in action, vet nog alla varför.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Olle: Hårda ord från supporterskaran I TIK nu. Annat var det när ni gick upp. Då var både Nubben och fågelholken kungar, kanonvärmningar både i försvar och anfall. Tror Dahlen styrde hela skutan i HA. Utan han gick ni i sank. Tycker Fredde är lika dålig som den vi har.Wallson....
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Walle2: Själv var jag försiktigt optimistisk, vill minnas jag skre att Freddan bör få en chans med en bättre trupp denna gång. Men det ser om möjligt ännu värre ut så då har han fått sin chans. Tack för trogen tjänst Freddan men SHL är inget för dig..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Sputnik: I kväll gäller det att Timrå gör bra reklam. NHC Arena gapar rätt tom biljettmässigt nu inför viktiga bottenmötet med LHC på torsdag. Storpisk och uselt spel i dag kontra en jämn match där vi är förbättrade i spelet och kanske får poäng med oss blir nog avgörande skillnad för 3000 eller 4000 här hemma på torsdag.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
tjobba: ikväll blir det nog en 8-2 torsk
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
hockeyärnice: Sällan har man varit så uppgiven redan inför en match.
Men det är ju såna gånger Timrå kan överraska.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Sanny på P4 Västernorrland, Förmiddag med Magnus Lejon, 2:14;25 ungefär i programmet.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
tjobba: Fick precis ett mejl om att köpa sittplats för 80 kr/st. De verkar köra något genom lokala föreningar.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
ionloo: Ser även att de sänkt alla priser på sittplats med 50 kr.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Walle2: Dä ä sant dä!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Idag hoppas jag på vinst eller en ordentlig förlust med uselt spel igen. Lutar nästan åt det sistnämnda även om jag vet att hjärtat inte kommer hålla med. Det absolut värsta som kan hända är som sist, bra spel men hedersam förlust. Då kan Freddan o co svamla på om "fall framåt" och "oflyt men på rätt väg" samtidigt som kontot cashar in ytterligare 0 p och förändringar kan förhalas ytterligare
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
mikenomad: jag undrar hur många av oss här inne som sitter och tänker det samma men som inte vågar säga det.

Naturligtvis hoppas vi ju att FredAnt har lyckats göra en super smart manöver och få skutan på rätt kurs och 3 härliga poäng in på kontot. Det värsta är som du säger en hederssam förlust så att ev. förändringar förhalas ytterligare
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Walle2: Ja Wallson har väl ett SM-Guld på meritlistan och Freddan har 2 SHL avancemang på sin... Båda är kungar på självspelande pianon
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Charliejfz: Meddela vårat försvar :P
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
mikenomad: Sant så sant
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
mikenomad: Håller med. Det var i princip så det såg ut hela förra gången vi var upp. "Vi var nära. Det är bara små marginaler och det är något vi måste fila på". Samtidigt som man envisas den meriterade målvakten Svedberg som bara hade en dålig dag på jobbet. "vi vet ju vilken kapacitet han besitter, han har vårt fulla förtroende"

Nä fy fasen. Jag hoppas att denna säsong är säsongen vi vågar släppa guarden och prova nytt när något uppenbarligen är uselt. Vad har vi att förlora liksom, kan ju inte direkt bli värre?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Labban: Nu var ju försvaret bedrövligt förra gången också, så vill inte lasta Svedberg för allt. Han var mer ett exempel på dumvisheten.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Walle2: visst gjorde nubben några riktigt bra värvningar i allsvenskan och även om Dahlén var tungan på vågen i många matcher så vill jag ändå tro att Timrå fick ihop en bra lagmaskin.

Sen har vi ju också facit på att Freddan inte kan skapa underverk i SHL, det har han redan misslyckats med. Det mesta tyder på att han inte kan axla rollen som head coach i ett SHL-lag, sen kan man undra om det är taktiska svagheter eller om han inte kan få ihop gruppen rent socialt. Frågan är om nubben ska placeras i samma fack? På förhand såg värvningarna ok ut, åtminstone på backsidan, med dom förutsättningarna vi hade men naturligtvis tvivlar man på det idag när hela laget har imploderat i något slags allmänhetens åkning för semiproffs.

Sen kan man ju undra hur många tränare som blommar ut i allsvenskan. Oskarshamn bytte väl ut sin demontränare som tog dom upp i SHL relativt snabbt? Tingsryds tränare blev nya Mike Hellberg i Cmores tv-gäng? Karlin som helgonförklarats i Västervik verkar ha utmaningar nu när han fick en plånbok som rent av kanske är fem gånger så stor som i Västervik? Wallson som du nämner har ju fina meriter men hade ju enorma problem i björklöven under långa stunder ifjol? Ni gick förvisso till final men slutade 5:a (?) i serien med ett på pappret grymt lag.

Då måste man ju sen också fråga sig: vad finns det för lediga SHL-coacher på marknaden? Dom som inte redan finns i ligan sitter väl på feta kontrakt i Schweiz osv.? Jag raljerade om Boork och man kan väl slänga in Wikegård i samma kategori. Båda är gigantiska tyckare men har varit utanför rampljuset i många år nu.

En tänkbar lösning som jag skulle köpa rakt av är om Malmö köper in Leksands coach och vi plockar Fagervall från Malmö. Han är så bister och rak att han skulle bita av örat på valfri timråit som maskar på isen. Kanske inte en coach för alla lag men möjligtvis en coach för ett lag som Timrå just nu.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Olle: En lösning kanske är att fostra juniorer ge dom förtroende. Trodde inte Nubben skulle satsa på legoknektar
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Walle2: Timrå kan kanske matcha in en junior i laget men that’s it. Kolla på storklubbarna Frölunda, Färjestad osv. dom kan norpa dom största talangerna men hur många framträdande juniorer har dom på isen i år? Edvinsson i Frölunda, Kasper i Rögle, Nyström i Färjestad, vad mer? Ligan är för bra för att hålla sig flytande på juniorer.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Olle: Roger Melin är väl ledig? Enda tränaren som fortfarande är i ropet av de gamla gardet? Kenta Johansson kan väl kanske lockas "hem"? Frun hans är ju härifrån :P
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Walle2:

Roligt att en lövensupporter pratar om att fostra juniorer och ge dom chansen istället för att värva legnoknektar. Det var dagens sjukaste.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Olle: Fagerwall tror jag bygger bra grupper, en annan jag tycker är intressant är Aik s coach som jag inte minns namnet på..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Men i alla fall…

Hartmans mål senast var snyggt!

Sånt ser jag gärna igen!

Snabbt och hårt!

Bygg på det!

Jag vill inte en enda mojepass från bakom förlängd mållinje med adress till ’nån’ när alla är felvända och inte placerade framför mål…

Risk för 3-1 i kontring: 105%

Nu jäklar! Ikväll så!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Hartmann och Lundin har väl övertygat mest av allsvenska spelarna , ja och Herr Skägg på backsidan då
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Rytter: Timrå har ju alltid varit känt för att fostra juniorer. Inte Löven. Tråkigt
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Olle: Tycker Leksand lyckats rätt bra med juniorerna
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Dagens laguppställning, nja. Omstuvat men tveksamt.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Split på team Canada idag . Nya backpar
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2021-10-19
Villervalla: Hart Trophy borde va i första . Flytta ner Blomqvist
Låst ämne

« · 2240363