Sputnik: Det gick inte att känna igen Lander ifrån försäsongsmatcherna, han gick verkligen på 80% där, även om han gjorde en del mål, men sättet han spelade på, snacka om att komma in och slå på't och visa alla varför han är med i konversationen om årets värvning, så imponerande.
Erol Ateceae: Kurt-Lennart Persson, denna gigant (bokstavligt talat) bland giganter? Själv gjorde jag väl tiotalet år ungefär mest i innebandytvåan eller trean, med början tidigt -90-tal. KLP var rak som en fura i sin bedömning och en av mina dåvarande lagkompisar, vi kan kalla honom Urban, som vid ett matchtillfälle i en sporthall i Sundsvall lackar ur kraftigt på KLP och häver ur sig mitt under match något i stil med: "Antingen kliver du eller jag av plan!" Vi behöver ju inte analysera sönder vem det var som gick och duschade om vi säger så. Om det nu var han så är han en absolut legend, åtminstone var han det då. Jag ville bara få det sagt.
Sputnik: ja och att PP och BP sitter redan i första matchen är man ju inte bortskämd med de senaste säsongerna... å försvarsspelet verkar inte så pjåkigt heller
Sputnik: Min yngsta grabb lirade innebandy innan hans rygg inte orkade mer han spelade i division 1 länge han sköt så hårt en gång mitt i hjälmen på målisen så bollen gick i två delar då tog motståndarna time out för målisen va lite groggy 🏒🏒🏒
JonteD: Jag gillar dig som fan, men det går inte att bli groggy av en innebandyboll, då knappt någon ishockeymålvakt blivit groggy när dom fått en puck rakt i masken. Finns nog inte ett enda exempel där en målis fått en puck i masken och vinglat sen.
Synct: Apropå 80% på försäsong - Per, Sheriffen, Svensson som såg ut att ha svårt att hänga med på försäsongen kliver in och spelar precis som i slutet av förra säsongen. Tacklar, täcker skott och levererar grymt försvarsspel stora delar av matchen.
Nu är det tidigt som fan på säsongen men JJ, vilket jävla finger till alla belackare. Han var nog den enskilt största anledningen till 2 poäng ikväll. Kan han hålla den här nivån över tid är målvaktsspelet det sista vi behöver oroa oss för.